Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Paintbox

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Paintbox

    Ook al gaat het over fotobewerking, ik plaats het hier omdat het maar nieuwsgierigheid in de marge is.

    Vroeger, lang voor deze tijd dat Janneke en Mieke CS2 op hun PC draaiende hadden, gebruikte men voor extreme fotobewerkingen een Paint Box. Dit was voor zover ik me herinner een soort supercomputer alleen bedoeld voor fofotbewerking.

    Wordt dit nog gebruikt ? Weet iemand hier nog wat meer over ?

    Thx

  • #2
    Re: Paintbox

    My God, dit is lang geleden!

    Het moet 1992 of '93 geweest zijn. Toen werkte ik in Brussel voor een Audio-Visueel bedrijf op zo'n machine. Het was een Quantel Paintbox.
    Photoshop bestond toen reeds, maar ik weigerde om ermee te werken. Ja, de mogelijkheden waren nog niet dezelfde als diegene die we nu kennen, en ik deed alles nog veel vlugger, en vooral veel beter met de hand.

    Mijn baas heeft toen de Quantel Paintbox aangekocht (heel duur in die tijd), juist omdat je met deze machine net zo kon werken als 'op de traditionele manier'. Alleen digitaal dan. Het voornaamste onderdeel was toen toch het drukgevoelige penseel/tablet waarmee je werkte.

    Het waren vooral slides die ik maakte, maar ook mijn eerste fotoretouches heb ik ermee gemaakt.

    Die dingen bestaan nog altijd, en worden geloof ik nu vooral gebruikt in de filmindustrie.

    Comment


    • #3
      Re: Paintbox

      Bedankt

      Comment

      Working...
      X