Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Overschakelen van CRT-TV naar LCD-TV: een praktijkgetuigenis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Overschakelen van CRT-TV naar LCD-TV: een praktijkgetuigenis

    Hoi allemaal,

    Ben vorig weekend voor één van m'n 2 tv's overgeschakeld naar een LCD toestel (Panasonic TX-32LE7F) en ben ontgoocheld in de beeldkwaliteit. M'n Sony (4:3) van 15 jaar oud speelt stukken beter. Het doet eigenlijk wel wat pijn aan het hart dat zoiets mogelijk is. De kwaliteit van m'n distributieaansluiting is niet 100% en via een CRT-scherm wordt dat wat weggemoffeld. Via LCD zie ik duidelijke storing: een horizontale lijn (licht, maar toch merkbaar) loopt over m'n scherm en er hangt een grijze waas over de beelden, net alsof alles wat zich op de tv afspeelt achter een vuile ruit zit.
    De oorzaak ligt niet bij de TV, want via DVD krijg ik wel prachtig beeld.

    Zal van pure "armoede" moeten overschakelen op INDI (telenet is hier niet te krijgen) om niet constant geirriteerd naar mijn nieuwe TV te moeten kijken.
    Op verschillende fora lees ik dat de kwaliteit hiermee wel verbetert (ware eigenlijk nog dat tekort als je eerst geld moet uitgeven voor een nieuwe TV en daarna nog eens 250€ voor een HD-receiver en smartcard).
    Ik zag dat er reeds eerder discussies gestart zijn omtrent digitale tv, maar nog nooit met als insteek de overstap van een CRT-tv naar een LCD.

    Dit berichtje valt onder het motto: een verwittigd man is er twee waard!


    Riho.
    Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
    Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

  • #2
    Re: Overschakelen van CRT-TV naar LCD-TV: een praktijkgetuigenis

    ja, daar kan jouw tv niks aan doen, dat je signaalkwaliteit slecht is. Digitaal gaat wel degelijk wat helpen .

    Ik kan wel niet meespreken op het gebied van lcd, maar op plasma heeft zie je hier toch serieus het verschil
    To make your dreams come true, wake up

    Comment


    • #3
      Re: Overschakelen van CRT-TV naar LCD-TV: een praktijkgetuigenis

      Riho,

      Inderdaad, het werd hier al eerder besproken.

      We hadden zelfs een collega die zo'n toestel(len) uitvoerig aan de tand voelde.
      Je kon het keren of draaien maar voor een goed toestel was je
      tussen de 4000 à 5000 euro kwijt.

      Ik heb geen idee wat dezelfde toestellen momenteel kosten.

      Het is helemaal niet aan mij om jou de les te spellen.
      Neen, ik wil maar duidelijk maken dat "goei" dingen steeds duur zullen blijven
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Overschakelen van CRT-TV naar LCD-TV: een praktijkgetuigenis

        Theokus,

        Opgepast: die Sony van 15 jaar oud is geen 100Hz toestel, het was de gewoonste Sony die toen op de markt was. Kostte toen ong. 32.000BEF. Heeft wel een black trinitron beeldbuis.

        Riho
        Nikon Z6 II & D500 + Nikon 24-70mm + Nikon 28-300mm + Nikon 70-200mm 2.8 VRII + Sigma 180mm macro 1:1 f3.5 APO EX DG HSM + SB900
        Drone piloot A2/A3 met DJI Mavic 2 Pro

        Comment


        • #5
          Re: Overschakelen van CRT-TV naar LCD-TV: een praktijkgetuigenis

          Als je eens wil kwijlen
          In de MediaMarkt te Antwerpen staat een exemplaar van de grootste plasma ter wereld (2,63 meter diagonaal ), momenteel in aanbieding voor net geen 75.000 eurootjes

          Ben er eens gaan voor staan met gestrekte armen, kon hoeken niet bereiken.

          Comment


          • #6
            Re: Overschakelen van CRT-TV naar LCD-TV: een praktijkgetuigenis

            Oorspronkelijk geplaatst door Riho Bekijk bericht
            Theokus,

            Opgepast: die Sony van 15 jaar oud is geen 100Hz toestel, het was de gewoonste Sony die toen op de markt was. Kostte toen ong. 32.000BEF. Heeft wel een black trinitron beeldbuis.

            Riho
            Heb zo hier een Philips staan van ook ronde 30.000 frank...
            (wel 100HZ)
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Overschakelen van CRT-TV naar LCD-TV: een praktijkgetuigenis

              Ik had eerst een LG LCD TV (80 cm) maar heb die, om oa die reden weer weggedaan (en mijn geld terug gekregen) om die te vervangen (na een heel wat uitgebreider onderzoek) door een philips. De software in de TV moet ervoor zorgen dat minder signaalkwaliteit die binnenkomt wordt weggefilterd en pas dan op het scherm wordt geplaatst. Die LG kon dat niet, de philips wel...
              natwork.be

              Comment


              • #8
                Re: Overschakelen van CRT-TV naar LCD-TV: een praktijkgetuigenis

                Oorspronkelijk geplaatst door Nat Bekijk bericht
                Ik had eerst een LG LCD TV (80 cm) maar heb die, om oa die reden weer weggedaan (en mijn geld terug gekregen) om die te vervangen (na een heel wat uitgebreider onderzoek) door een philips. De software in de TV moet ervoor zorgen dat minder signaalkwaliteit die binnenkomt wordt weggefilterd en pas dan op het scherm wordt geplaatst. Die LG kon dat niet, de philips wel...

                Correct, en dat noemt een "digitale kammenfilter", dus, de lijntjes (tanden van de kam) worden weggefilterd en vervangen door de dichtsbijzijnde correcte lijn... alvorens op het scherm te worden getoont...
                LG en Philips lcd pannels komen uit dezelfde fabriek, maar wat er daarna gebeurt is véél belangrijker => die pannel aansturen!
                *** Canon EOS *** Canon Powershot ***
                visit : http://www.emmab.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Overschakelen van CRT-TV naar LCD-TV: een praktijkgetuigenis

                  Met plasma valt dit veel minder op dan een lcd .
                  Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                  http://www.racenews.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Overschakelen van CRT-TV naar LCD-TV: een praktijkgetuigenis

                    -----
                    Last edited by bingel; 5 december 2007, 15:00. Reden: Als niet-lid heb ik hier niks meer te zoeken.
                    Een Giotto's blaaspeer die ik 100% onder de knie heb ;-)

                    Comment

                    Working...
                    X