Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Outloook Express

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Outloook Express

    Hi

    Zit met een klein probleempje
    Telkens ik OE afsluit krijg ik de vraag om de gegevens te comprimeren
    Ik gebruik XP Home, OE 6 en hou bijna geen mails bij, enkel die belangrijk zijn en daar hangen geen zware bestanden aan.
    Wie weet daar raad op dat ik die vervelende vraag niet meer krijg.
    Heb als eens gekeken bij opties maar vind niet direct iets dat daarop wijst
    Mvg,
    SW
    BD1071BE

  • #2
    Re: Outloook Express

    het ligt misschien aan het aantal verzonden items in je account... na een tijdje gaat hij die ook comprimeren...
    ik vind ook nie juist hoe je da kan oplossen
    Nikon D5200; kitlens Nikkor 18-105mm, Nikkor 50mm (f/1.8)
    by elien_photography, on Flickr

    Comment


    • #3
      Re: Outloook Express

      Hi Elien

      Dat schijnt ook het probleem niet te zijn, heb maar 14 mailtjes in AL men vakken staan en zeker geen zware bestanden, dacht me te herinneren dat dat vroeger niet was.
      Mvg,
      SW
      BD1071BE

      Comment


      • #4
        Re: Outloook Express

        Oorspronkelijk geplaatst door Soeki Wan Bekijk bericht
        Hi

        Zit met een klein probleempje
        Telkens ik OE afsluit krijg ik de vraag om de gegevens te comprimeren
        Ik gebruik XP Home, OE 6 en hou bijna geen mails bij, enkel die belangrijk zijn en daar hangen geen zware bestanden aan.
        Wie weet daar raad op dat ik die vervelende vraag niet meer krijg.
        Heb als eens gekeken bij opties maar vind niet direct iets dat daarop wijst

        Open OE en ga naar de help functie, ga naar index en typ comp en daar vind je al wat info over comprimeren van berichten en mappen, hopelijk heb je hier wat aan en anders effe googlen...

        mvg,
        2 x 60D + 1 BG-E9 / EF-S 15-85 IS USM / 70-200 f2.8 L/ EF 100 f2.8 L IS Macro / SPEEDLITE 430 EX II/ MANFROTTO 055CXPRO3 + VANGUARD GH-200 PISTOL GRIP

        Comment


        • #5
          Re: Outloook Express

          Gewoon op OK duwen, en direct erna op annuleren, en je bent er een tijd vanaf

          Prettige Zondag

          OJ

          Comment


          • #6
            Re: Outloook Express

            Is hier onlangs nog gepasseerd, even zoeken...

            You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
            [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
            Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


            Comment


            • #7
              Re: Outloook Express

              Om te begrijpen waar die melding vandaan komt, moet je even iets weten over de technische kant van databases....

              Outlook Express (OE) bewaart alle mailtjes in een database bestand. Een database bestand zal van nature groter worden, als er meer gegevens inkomen. (en dus steeds meer megabytes in beslag nemen)

              Echter, als je mailtjes verwijdert, gaat OE, net zoals andere programma's die met databases weken, de plaats in deze database overschrijven met nullen...

              Het fysieke bestand op je harde schijf wordt dus niet terug kleiner. De logica hierachter is dat bij het binnenkomen van nieuwe mails, de database toch terug zal moeten groeien, en dan kan evengoed die lege plaats met nullen opnieuw gebruikt worden.

              Concreet voorbeeld... het database bestand zal initieel slechts pakweg 100 kilobyte groot zijn. Je haalt je mailtjes binnen, en dit zijn er nogal wat, waaronder enkele mailtjes met grote bijlagen. Het database bestand moet op dat moment groeien tot bvb 30 megabyte.

              Stel dat je het merendeel van deze mailtjes nu wist, zal het database bestand toch 30 megabyte blijven, en voornamelijk "lege" data bevatten.

              De eerstvolgende keer dat je terug mail ophaalt, gaat dit bestand niet noodzakelijk groter worden, omdat eerst terug deze lege plaatsen gevuld zullen worden.

              Nu gaat OE wel af en toe eens kijken, of je fysieke database bestand eigenlijk niet een stuk groter is dan werkelijk nodig. Als dit zo is, zal OE inderdaad met de vraag komen of je wil comprimeren. Wat er dan gebeurd, is dat het bestand van 30 megabyte, terug zal verkleinen naar bvb 4 megabyte, nl. net zo groot als de werkelijke grote van je emails op dat moment.

              En inderdaad, eens OE door heeft dat er aardig wat schijfruimte kan vrijgemaakt worden door deze bestanden te comprimeren (eigenlijk is het zelfs niet echt comprimeren, het is gewoon weghalen van de lege data) zal je deze melding krijgen, tot je eenvoudig eens toelaat om deze operatie uit te voeren.... dus klik gewoon op OK en laat OE even zijn ding doen. Ben je gelijk weer enkele maanden gerust
              Nikon D7000 * Nikon AF-S 18-200 IF-ED VR DX * Nikon SB-600 Flitser * Nog wa frutsel

              Comment

              Working...
              X