Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

opslaan als

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • opslaan als

    Wanneer ik foto's van het net wil opslaan via de rechtermuisknop en opslaan als gebruik kan ik enkel maar de keuze maken tussen extensies png of bmp.

    Wat ik vond op het net, als mogelijke oplossing, was de temp leegmaken om dit te verhelpen, maar helaas.

    Windows 7 versie is in gebruik.

    Kan iemand helpen?
    Last edited by perman; 12 april 2013, 10:14.
    perman
    canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

  • #2
    Re: opslaan als

    Dat werkt hier ook niet meer met Explorer, en ik heb er ook nog geen oplossing voor gevonden.

    Ik wou daarom Google Chrome gebruiken, maar daar vind ik nergens de favorieten terug, anders was ik al lang overgestapt (ik vind er mijn weg dus niet).
    Misschien kan iemand daarvoor een oplossing geven, dan zullen er waarschijnlijk nog meer zijn die hun Explorer buitengooien, een collega op het werk wou dat ook doen, maar hij kon ook de favorieten niet meer vinden.
    Explorer wordt met de dag irritanter, geregeld vraagt die om pop ups toe te staan als ik op een website iets wil aanklikken, dat was vroeger niet het geval.
    Ze hebben het misschien wel veiliger gemaakt, maar als je dan elke keer opnieuw toestemming moet geven om nog ergens iets aan te kunnen klikken, dan wordt dat toch al snel lastig...
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: opslaan als

      Foto openen met bv. PS en vervolgens opslaan als jpeg is de omweg die ik gebruik.
      Mvg.
      Robert
      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

      Comment


      • #4
        Re: opslaan als

        Normaal heb je helemaal rechts bovenaan drie horizontale streepjes in Google Chrome. Ga je daar kijken dan zie je als 4de item Bladwijzers staan. Daar kan je kiezen om bladwijzers te importeren. Klik ook "bladwijzerbalk tonen" aan en dan heb je op die balk rechts ook de keuze "Andere bladwijzers".
        Ietwat vervelend is dat de geïmporteerde favorieten in een mapje "geïmporteerd" terechtkomen.
        Last edited by nete; 12 april 2013, 15:42.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: opslaan als

          Microsoft support is here to help you with Microsoft products. Find how-to articles, videos, and training for Microsoft Copilot, Microsoft 365, Windows, Surface, and more.


          Jan

          Comment


          • #6
            Re: opslaan als

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            Ze hebben het misschien wel veiliger gemaakt, maar als je dan elke keer opnieuw toestemming moet geven om nog ergens iets aan te kunnen klikken, dan wordt dat toch al snel lastig...
            Misschien moet je het dan zo instellen dat je geen toestemming meer moet geven?
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: opslaan als

              Ik heb natuurlijk maar een macske (en een wat verouderd OS, nl. 10.6.8) en Safari (5.1.8), maar als ik op een foto klik, bv hier op het forum heb ik de volgende mogelijkheden:


              Het kan toch niet zijn dat een Win7-gebruiker minder mogelijkheden heeft?
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: opslaan als

                Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                De tijdelijke bestanden verwijderen had ik al een paar keer geprobeerd, en dat gaf geen verbetering.

                Maar onder punt 4 staat nog een oplossing (Als u al deze stappen hebt uitgevoerd, en het probleem blijft bestaan, kunt u de map temporary internet files naar een andere locatie verplaatsen).
                Deze oplossing werkt wel.

                Op de C heb ik een nieuwe map gemaakt (tijdelijke internetbestanden), en nu komen alle tijdelijke bestanden daar in, nu kan ik terug jpeg's opslaan.
                Het belangrijkste is dat Opanda Exif viewer nu ook eindelijk terug werkt (foto's opslaan hab ik zelden nodig, de exif wil ik soms wel eens bekijken).
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: opslaan als

                  Een klein beetje meer uitleg graag.. dat punt 4 ..waar vind je dat??
                  perman
                  canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                  Comment


                  • #10
                    Re: opslaan als

                    Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                    maar daar vind ik nergens de favorieten terug,
                    in chrome rechts bovenaan zie je 3 streepjes staan klik daarop en klik instellingen aan.
                    in het nu geopende tabblad zie je onderdeel gebruikers kies daar bladwijzers en instellingen importeren.
                    dan kan je daarna punt 4 event. toepassen

                    grts
                    je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                    www.korandoke.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: opslaan als

                      Oorspronkelijk geplaatst door perman Bekijk bericht
                      Een klein beetje meer uitleg graag.. dat punt 4 ..waar vind je dat??
                      Klik op deze link http://support.microsoft.com/?kbid=810978 .
                      Bij "oplossing" vind je de uitleg over het verwijderen van tijdelijke internetbestanden, dat had ik al geprobeerd, en het hielp niet.

                      Maar onderaan punt 4 staat daar deze uitleg, en daarmee lukt het wel:

                      Als u deze stappen hebt uitgevoerd maar het probleem blijft bestaan, kunt u de map Temporary Internet Files naar een andere locatie verplaatsen. Dit doet u als volgt:1.Start Internet Explorer.
                      2.Open het menu Extra en klik op Internet-opties.
                      3.Klik op het tabblad Algemeen onder Tijdelijke Internet-bestanden op Instellingen.
                      4.Klik op Map verplaatsen.
                      5.Selecteer in het dialoogvenster Bladeren naar map een nieuwe locatie voor de map en klik op OK.
                      6.Klik op OK om het dialoogvenster Instellingen te sluiten.
                      7.Klik op Ja wanneer de volgende waarschuwing verschijnt:
                      U wordt nu afgemeld door Windows zodat de map met tijdelijke Internet-bestanden kan worden verplaatst.
                      Wilt u doorgaan?
                      (Alle andere wijzigingen zijn opgeslagen.)
                      8.Meld u weer aan bij de computer.



                      Maak eerst een nieuwe map in de "C" van je computer (of ergens anders, maar het moet wel een schijf zijn die altijd in gebruik is als je Explorer wil gebruiken, geen externe schijf dus die je altijd afkoppelt).
                      Ik heb die map "tijdelijke internetbestanden genoemd", altijd handig als de naam van de map aangeeft wat er in zit...

                      U wordt automatisch afgemeld.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: opslaan als

                        Ik heb dit opgelost door rechts te klikken in de map waar ik de bestanden wil opslaan en dan de eigenschappen van deze map te selecteren.
                        Hier kies je het tabje "aanpassen" en kies je voor "map optimaliseren" voor afbeeldingen.
                        Nu krijg je ook vanboven een knopje "diavoorstelling" wat anders nergens te bespeuren viel.
                        Nu nog het opanda-probleem.....
                        Groetjes
                        ----JO

                        Comment


                        • #13
                          Re: opslaan als

                          Black B@ndit, je bent een engel
                          Prachtig gelukt.
                          Mercikes aan iedereen voor de hulp en het meedenken.
                          perman
                          canon EOS 350D, EOS 60D en een beetje glaswerk

                          Comment

                          Working...
                          X