Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 29
  1. #1

    Exclamation Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Het overkomt me nu al de 4de keer. Dus dit kan geen toeval meer zijn.

    Ik doe een aankoop op Ali Express en ik hoor niets meer.
    We weten allemaal dat het even kan duren. Dus tot zover niets abnormaal denk je.
    Je krijgt ook geen e-mail of zo, dus het krijgt al snel wat minder aandacht.

    Ik ga toch even kijken bij mijn log van aankopen op de website en daar merk ik dat bij de tracking geschiedenis van de aankoop gemarkeerd staat als "canselled by seller".

    Ik contacteer de verkoper en die beginnen te zeveren als volgt:

    (vrij vertaalt)

    Mijn beste vriend, mijn excuses, mijn oma is net dood, het is ons even ontgaan,...., wij gaan u terug betalen via paypal.
    Gelieve uw paypal op te geven en we doen het nodige.
    Gelieve de aankoop wel eerst te bevestigen als ontvangen.
    Blabla... is fout in het systeem, het kan niet anders, je moet het zo doen.
    Wij houden wel een % af voor de transactiekosten.

    Dus ja, die proberen mij er goed bij te lappen denk ik zo.
    Ik had betaalt via Mastercard dus wil ik via die weg een full refund en niet via paypal.

    Gelukkig vond ik de optie om een dispuut in te dienen. Dat doe ik dan maar even.

    En opnieuw....

    Het dispuut houden ze tegen door alweer hetzelfde verhaal te doen als reactie op uw dispuut.
    Door het systeem wordt uw dispuut dus weer tegen gehouden en verworpen als je niet snel reageert op hun "voorstel".
    Je hebt hiervoor 1 dag de tijd en krijgt daar geen e-mail van of zo. Je moet dit echt zoeken diep in de website.

    Je moet hun voorstel dus afwijzen wil je ooit nog je geld terug zien.


    Ik hou zelf een lijstje bij van spulletjes die ik op internet aankoop zodat mijn partner weet wat ze mag verwachten aan de deur.
    Zo hou ik ook de datums wat bij en volg het allemaal wat op.

    Maar wees dus goed oplettend! Als je even uw aandacht er niet bijhoud dan ben je dus zo in het zak gezet.
    Het is vooral ook kwestie om dagelijks uw aankopen op te volgen alsook de reacties op een dispuut of je bent je geld kwijt.


    Het is nu al de 4de keer op pakweg een half jaar dat mij dit overkomen is.
    Ik ben zo in het zak gezet voor een totaalbedrag van ongeveer 150 euro.
    Dat is mooi geld. Als ze dat zo systematisch doen bij honderden of meer klanten...

    Ik wou dat even kwijt aan jullie.

  2. #2

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Het overkomt me nu al de 4de keer. Dus dit kan geen toeval meer zijn.

    Ik doe een aankoop op Ali Express en ik hoor niets meer.
    We weten allemaal dat het even kan duren. Dus tot zover niets abnormaal denk je.
    Je krijgt ook geen e-mail of zo, dus het krijgt al snel wat minder aandacht.

    Ik ga toch even kijken bij mijn log van aankopen op de website en daar merk ik dat bij de tracking geschiedenis van de aankoop gemarkeerd staat als "canselled by seller".

    Ik contacteer de verkoper en die beginnen te zeveren als volgt:

    (vrij vertaalt)

    Mijn beste vriend, mijn excuses, mijn oma is net dood, het is ons even ontgaan,...., wij gaan u terug betalen via paypal.
    Gelieve uw paypal op te geven en we doen het nodige.
    Gelieve de aankoop wel eerst te bevestigen als ontvangen.
    Blabla... is fout in het systeem, het kan niet anders, je moet het zo doen.
    Wij houden wel een % af voor de transactiekosten.

    Dus ja, die proberen mij er goed bij te lappen denk ik zo.
    Ik had betaalt via Mastercard dus wil ik via die weg een full refund en niet via paypal.

    Gelukkig vond ik de optie om een dispuut in te dienen. Dat doe ik dan maar even.

    En opnieuw....

    Het dispuut houden ze tegen door alweer hetzelfde verhaal te doen als reactie op uw dispuut.
    Door het systeem wordt uw dispuut dus weer tegen gehouden en verworpen als je niet snel reageert op hun "voorstel".
    Je hebt hiervoor 1 dag de tijd en krijgt daar geen e-mail van of zo. Je moet dit echt zoeken diep in de website.

    Je moet hun voorstel dus afwijzen wil je ooit nog je geld terug zien.


    Ik hou zelf een lijstje bij van spulletjes die ik op internet aankoop zodat mijn partner weet wat ze mag verwachten aan de deur.
    Zo hou ik ook de datums wat bij en volg het allemaal wat op.

    Maar wees dus goed oplettend! Als je even uw aandacht er niet bijhoud dan ben je dus zo in het zak gezet.
    Het is vooral ook kwestie om dagelijks uw aankopen op te volgen alsook de reacties op een dispuut of je bent je geld kwijt.


    Het is nu al de 4de keer op pakweg een half jaar dat mij dit overkomen is.
    Ik ben zo in het zak gezet voor een totaalbedrag van ongeveer 150 euro.
    Dat is mooi geld. Als ze dat zo systematisch doen bij honderden of meer klanten...

    Ik wou dat even kwijt aan jullie.
    Betaald via Visa is melden bij Visa, die storten je geld terug.

  3. #3

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Betaald via Visa is melden bij Visa, die storten je geld terug.
    Niet echt juist.

    Atos Wordline is beheerder van creditkaarten in Belgie en doet erg moeilijk om geld terug te krijgen.
    Moeilijke en weinig toegankelijke procedure.
    Tevens is Ali Express een platform en moet ik eerst via het platform mijn geld terug vragen of het zal niet lukken bij Atos.
    Maar dat heeft er allemaal niets mee te maken eigenlijk.
    Het gaat er om dat ik een bepaalde methode van oplichting aan het licht breng.

  4. #4

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Het overkomt me nu al de 4de keer. Dus dit kan geen toeval meer zijn.

    Ik doe een aankoop op Ali Express en ik hoor niets meer.
    We weten allemaal dat het even kan duren. Dus tot zover niets abnormaal denk je.
    Je krijgt ook geen e-mail of zo, dus het krijgt al snel wat minder aandacht.

    Ik ga toch even kijken bij mijn log van aankopen op de website en daar merk ik dat bij de tracking geschiedenis van de aankoop gemarkeerd staat als "canselled by seller".

    Ik contacteer de verkoper en die beginnen te zeveren als volgt:

    (vrij vertaalt)

    Mijn beste vriend, mijn excuses, mijn oma is net dood, het is ons even ontgaan,...., wij gaan u terug betalen via paypal.
    Gelieve uw paypal op te geven en we doen het nodige.
    Gelieve de aankoop wel eerst te bevestigen als ontvangen.
    Blabla... is fout in het systeem, het kan niet anders, je moet het zo doen.
    Wij houden wel een % af voor de transactiekosten.

    Dus ja, die proberen mij er goed bij te lappen denk ik zo.
    Ik had betaalt via Mastercard dus wil ik via die weg een full refund en niet via paypal.

    Gelukkig vond ik de optie om een dispuut in te dienen. Dat doe ik dan maar even.

    En opnieuw....

    Het dispuut houden ze tegen door alweer hetzelfde verhaal te doen als reactie op uw dispuut.
    Door het systeem wordt uw dispuut dus weer tegen gehouden en verworpen als je niet snel reageert op hun "voorstel".
    Je hebt hiervoor 1 dag de tijd en krijgt daar geen e-mail van of zo. Je moet dit echt zoeken diep in de website.

    Je moet hun voorstel dus afwijzen wil je ooit nog je geld terug zien.


    Ik hou zelf een lijstje bij van spulletjes die ik op internet aankoop zodat mijn partner weet wat ze mag verwachten aan de deur.
    Zo hou ik ook de datums wat bij en volg het allemaal wat op.

    Maar wees dus goed oplettend! Als je even uw aandacht er niet bijhoud dan ben je dus zo in het zak gezet.
    Het is vooral ook kwestie om dagelijks uw aankopen op te volgen alsook de reacties op een dispuut of je bent je geld kwijt.


    Het is nu al de 4de keer op pakweg een half jaar dat mij dit overkomen is.
    Ik ben zo in het zak gezet voor een totaalbedrag van ongeveer 150 euro.
    Dat is mooi geld. Als ze dat zo systematisch doen bij honderden of meer klanten...

    Ik wou dat even kwijt aan jullie.
    Ik word liever geknipt door de kapper in mijn woonwijk en niet door een verweg Chinees.

  5. #5

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Het is nu al de 4de keer op pakweg een half jaar dat mij dit overkomen is.
    das niet zo snugger vind ik..?
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

  6. #6

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Niet echt juist.

    Atos Wordline is beheerder van creditkaarten in Belgie en doet erg moeilijk om geld terug te krijgen.
    Moeilijke en weinig toegankelijke procedure.
    Juist niets moeilijk, in 2008 zijn wij voor bijna 4.000€ opgelicht geweest in Zuid-Afrika, gemeld aan de bank en telefonisch contact met Visa en binnen de week stond het geld terug op ons rekening.

  7. #7

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
    Het is nu al de 4de keer op pakweg een half jaar dat mij dit overkomen is.
    das niet zo snugger vind ik..?
    grt,bouk.
    Niet echt. Het is bij Aliexpress moeilijker om zien dan bij Ebay met wat voor soort verkoper je te maken hebt. En het zal ook afhangen van wat en hoe vaak je daar koopt. Ik koop er regelmatig elektronica componenten. Vaak heel kleine bestellingen (bedrag dan, je hebt snel 500-1000 componenten voor enkele euro). En ik heb nu ook zo'n geval. Die antwoordt zelfs niet.

    Langs de andere kant, als je via Ali koopt en de goederen komen niet toe, dan krijg je gewoon je geld terug. Heb het nog maar 1x voor gehad en die zouden in die vrachtwagen kunnen gezeten hebben. Dus ik maak me daar geen zorgen over. Eenmaal de tijd voorbij gewoon klikken "nooit ontvangen". Ondertussen andere ergens anders besteld.

  8. #8

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

    Langs de andere kant, als je via Ali koopt en de goederen komen niet toe, dan krijg je gewoon je geld terug.
    Idd. Aliexpress is kopen met veel geduld en weinig problemen. Al altijd m'n geld teruggekregen. Ik koop overigens alleen bij kopers die al vrij veel bestellingen hebben afgehandeld. Dat filtert de probleemgevallen er wel uit.
    | Fujifilm | X-E4 | 14 | 18 | 23 | 35 | 60 | 90 | 16-80 |
    There are days where the act of seeing appears to be true happiness.

  9. #9

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Langs de andere kant, als je via Ali koopt en de goederen komen niet toe, dan krijg je gewoon je geld terug. Heb het nog maar 1x voor gehad en die zouden in die vrachtwagen kunnen gezeten hebben. Dus ik maak me daar geen zorgen over. Eenmaal de tijd voorbij gewoon klikken "nooit ontvangen". Ondertussen andere ergens anders besteld.
    Al meerdere keren voorgehad maar steeds na de 90dagen mijn geld teruggestort gekregen (PayPal).
    Nu weer het geval met waterpasjes voor mijn statief die al in België zouden moeten zijn maar Bpost herkend de T&T nummers niet.
    De winkeliers antwoorden wel altijd hetzelfde: geduld hebben.
    Eentje is volgende week over zijn 90dagen die krijgt een refund.
    Andere moet ik nog wachten.
    Een derde zending (schouderriem) verlaat China blijkbaar niet, of het is van de camion gevallen.
    Ook mijn tijd afwachten en dan een klacht.
    Voor ik iets koop bij Aliexpress ga ik toch steeds naar de winkel kijken en koop pas dan.
    Of dat helpt..........................................??? ?
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

  10. #10

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Al meerdere keren voorgehad maar steeds na de 90dagen mijn geld teruggestort gekregen (PayPal).
    Nu weer het geval met waterpasjes voor mijn statief die al in België zouden moeten zijn maar Bpost herkend de T&T nummers niet.
    De winkeliers antwoorden wel altijd hetzelfde: geduld hebben.
    Eentje is volgende week over zijn 90dagen die krijgt een refund.
    Andere moet ik nog wachten.
    Een derde zending (schouderriem) verlaat China blijkbaar niet, of het is van de camion gevallen.
    Ook mijn tijd afwachten en dan een klacht.
    Voor ik iets koop bij Aliexpress ga ik toch steeds naar de winkel kijken en koop pas dan.
    Of dat helpt..........................................??? ?
    Ja, ze vragen tegenwoordig steeds de maximumtijd af te wachten...is wel normaal want de meeste spullen komen uiteindelijk toe.
    Maar hoe meer je koopt bij Ali, hoe snel.er ze je centen terugstorten bij een dispute. Kijk maar eens in je profiel welk soort member je al bent. Je krijgt dan ook kortingsbonnen, maar bij werken die niet hoor....
    "Te leven is een gunst, te weten hoe is een kunst.”

  11. #11

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Wat die maximale tijd betreft, ik heb 1x gehad dat de verkoper om extra tijd vroeg omdat hij niet direct kon leveren en op een levering wachtte, andersz betaalde hij direct terug. Ik heb die toegestaan en dat is dan ook vlekkeloos verkopen. Eigenlijk minder problemen op Ali dan op Ebay (en dat is nog veel gezegd).

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Kijk maar eens in je profiel welk soort member je al bent. Je krijgt dan ook kortingsbonnen, maar bij werken die niet hoor....
    Had ik nog nooit van gehoord, heb zelfs moeten zoeken om het te vinden. Kennelijk ben ik "platinum". Moet nog meer dan 900 dingen kopen om "diamond" te worden. Dat zal niet voor dit jaar zijn. Trouwens, als ik kijk welke "exclusive prices" ik recht op heb.... Gel nagels, wielerkleding, visgewichten.... wat kan ik daar nu mee aanvangen??? Soms vraag je je af welke idioten die algoritmes uitvinden om je zaken aan te smeren.

    Eerlijk gezegd, ik hou mij daar niet mee bezig. Dat is net als klantenkaarten bij andere winkels. Al die kortingen, die heb je eigenlijk al betaald. Wat me wel bij Ali al opgevallen is, dat is als je zaken op je wishlist zet en even wacht, dan komen daar kortingen op. Dus voor "speelgoed" dat ik wel eens zou willen, maar eigenlijk niet nodig heb doe ik dat wel eens.

  12. #12

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Kijk maar eens in je profiel welk soort member je al bent. Je krijgt dan ook kortingsbonnen, maar bij werken die niet hoor....
    Ik ben al een hele tijd "Gouden Lid" met 179 punten, eigenlijk sinds 08/2019 en ik moet nog 324 punten zien te halen om "Platina Lid" te worden.
    Kortingsbonnen heb ik nog niet gehad, helaas.
    Heb ook ontdekt hoe je aan die punten komt.
    Volgens mij zou TS, zonder opgelicht te zijn geweest, zeker al "Platina Lid" moeten zijn enkel met zo'n aankoop.

    Update:
    Tussen de 8ste en de 14de ga ik mijn eerste tegoedbonnen ontvangen en die blijven dan 7 dagen geldig.
    Mijn fan punten zijn stijgende door de "goede" feedback' s die ik geef, echt waar ee zeg.
    En ben "Diamanten Lid" als ik 1.500 heb bereikt, alloo crocket.
    Laatst gewijzigd door Red Falcon; 25 augustus 2020 om 21:44 Reden: Update
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

  13. #13

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Was mij ook niet bekend dat je een titel kan bekomen op Ali.
    Ik heb even zitten zoeken maar kon nergens iets terug vinden.
    Waar kan ik dat vinden?

    Op ebay heb ik een zeer mooi profiel met hoge waardering. Zelf in al die jaren weinig problemen gehad op ebay. Maar blijkbaar zijn er mensen met andere ervaringen.
    De laatste tijd ben ik wel minder actief op ebay.

  14. #14

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Inloggen en op "Mijn Aliexpress" klikken.

    PS: Je kunt niet bij elke winkel uw tegoedbonnen inruilen, sommige winkels vermelden dat.
    Laatst gewijzigd door Red Falcon; 26 augustus 2020 om 00:27
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

  15. #15

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Als ik gewoon op "my aliexpress" ga zie ik dat niet direct. Eerst naar "my aliexpress", dan "member center".

    Dat met die coupns snap ik niet. Om te beginnen zijn er 3 soorten: "aliexpress coupons", "seller coupons" en "aliexpress select coupons". De meeste zijn maar enkele dagen geldig. En je moet steeds voor een bepaald bedrag kopen. Vermits ik meestal kleine elektronica componenten koop bereik ik nooit dat bedrag.

  16. #16

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Eens dat je in "My Aliexpress" zit is toch alles duidelijk, niet?

    Wat had je verwacht, dat je een tegoedbon van € 10,-- zou krijgen op een aankoop van € 2,95?
    Alles is al goedkoop en je krijgt nog korting. Als je er geen gebruik van maakt dan is dat uw beslissing.
    Hier in België zouden ze ons vierkant uitlachen als je korting zou vragen op een kogelpen.

    Wat me de laatste tijd ook opvalt is dat ze verzendkosten beginnen te vragen. Eentje gezien die reeds € 4,95 vroeg.
    Zou het kunnen dat binnenkort de leute voorbij is?
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

  17. #17

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Eens dat je in "My Aliexpress" zit is toch alles duidelijk, niet?

    Wat had je verwacht, dat je een tegoedbon van € 10,-- zou krijgen op een aankoop van € 2,95?
    Alles is al goedkoop en je krijgt nog korting. Als je er geen gebruik van maakt dan is dat uw beslissing.
    Hier in België zouden ze ons vierkant uitlachen als je korting zou vragen op een kogelpen.

    Wat me de laatste tijd ook opvalt is dat ze verzendkosten beginnen te vragen. Eentje gezien die reeds € 4,95 vroeg.
    Zou het kunnen dat binnenkort de leute voorbij is?
    https://www.circuitsonline.net/forum/view/139178/3
    "Te leven is een gunst, te weten hoe is een kunst.”

  18. #18
    Geregistreerd: 20 februari 2005

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten dat 'gratis verzenden' in wezen eigenlijk niet bestaat.
    Er gaat geen enkel koerierbedrijf gratis spullen gaan afleveren.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

  19. #19

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Eens dat je in "My Aliexpress" zit is toch alles duidelijk, niet?

    Wat had je verwacht, dat je een tegoedbon van € 10,-- zou krijgen op een aankoop van € 2,95?
    Alles is al goedkoop en je krijgt nog korting. Als je er geen gebruik van maakt dan is dat uw beslissing.
    Hier in België zouden ze ons vierkant uitlachen als je korting zou vragen op een kogelpen.

    Wat me de laatste tijd ook opvalt is dat ze verzendkosten beginnen te vragen. Eentje gezien die reeds € 4,95 vroeg.
    Zou het kunnen dat binnenkort de leute voorbij is?
    Ik vind het niet echt duidelijk, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Kennelijk voor buurmanbert ook niet. Onze hersens zullen wat anders in elkaar zitten zekers?

    Nog nooit een korting van 10 euro gezien, meestal is het 1 of 2 euro. Maar hoeveel je moet uitgeven om die te kunnen gebruiken is wel altijd zo gezet dat het meer is dan je normaal uitgeeft in die shop. Moet je eens op letten. Ik zal het maar direct zeggen: daar is niets mis mee, dat is marketing. Maar die kortingsbonnen zijn niet zo bruikbaar als je zou denken. Ik doe de moeite niet meer om te kijken of er bruikbaar zijn.

    Dat van de posttarieven is in het nieuws geweest. Dat komt omdat het statuut van de chinese post veranderd is. Ze hadden sinds de jaren '60 het statuut van "derde wereld land" en daardoor was dit mogelijk. Maar dat is nu gedaan. Dus ze gaan portkosten beginnen aanrekenen. Tot nu toe heel schappelijk. Het lijkt misschien raar dat je 1.5 euro moet betalen op een pakje van 2 euro, maar zelfs dan is het nog veel goedkoper.

  20. #20

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Ik vind het niet echt duidelijk, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Kennelijk voor buurmanbert ook niet. Onze hersens zullen wat anders in elkaar zitten zekers?

    Nog nooit een korting van 10 euro gezien, meestal is het 1 of 2 euro.
    Ouw baas, heb ik ergens beweerd dat jullie hersens anders in elkaar zitten?
    Misschien dat er iets aan jullie ogen scheelt want als je in My Aliexpress zit zie je een lijst met alle mogelijkheden, maar misschien kijken jullie er wel over?
    De hoogste korting dat ik ooit gekregen zou hebben is iets meer dan $ 8,00, geen € dus.
    Dat van het einde van derdewereldland wist ik dus duidelijk niet.
    Ben dus niet alwetend hé.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

  21. #21

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Ondertussen heb ik bericht gekregen van Ali dat ze de kwestie in mijn voordeel hebben betwist.
    Ik krijg het geld nu spoedig terug via mijn creditkaart.
    Ben ik blij mee want ik zat er een beetje mee in.

    Naar de toekomst toe ga ik mijn bestellingen daar alvast goed opvolgen.
    Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen tegen dit soort fraudeurs.

    Een probleem is dat je geen feedback kwijt kan op de website na een claim. Die optie is er niet.
    Tevens kan ik ook nergens de kwestie aanklagen bij Ali zodat ze die firma op het matje roepen.

  22. #22

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
    Ondertussen heb ik bericht gekregen van Ali dat ze de kwestie in mijn voordeel hebben betwist.
    Ik krijg het geld nu spoedig terug via mijn creditkaart.
    Ben ik blij mee want ik zat er een beetje mee in.

    Naar de toekomst toe ga ik mijn bestellingen daar alvast goed opvolgen.
    Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen tegen dit soort fraudeurs.

    Een probleem is dat je geen feedback kwijt kan op de website na een claim. Die optie is er niet.
    Tevens kan ik ook nergens de kwestie aanklagen bij Ali zodat ze die firma op het matje roepen.
    Ik denk dat ze het bij Alie ook door hebben.

    Verleden week twee bestellingen gedaan en deze zijn eerst met DHL naar Nederland gegaan en van uit Nederland met Bpost naar hier verstuurd
    waren op minder dan twee weken hier dus.

  23. #23

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Ik denk dat ze het bij Alie ook door hebben.

    Verleden week twee bestellingen gedaan en deze zijn eerst met DHL naar Nederland gegaan en van uit Nederland met Bpost naar hier verstuurd
    waren op minder dan twee weken hier dus.
    Vandaag terug zelfde verhaal, gisteren een mail van Bpost ontvangen dat ze een pakje zouden brengen,
    deze middag perfect op tijd met een Nederlandse DHL sticker er op gekleefd.

    Totale tijd tussen bestelling en levering twee weken, reeds de derde keer op rij. :-)
    Laatst gewijzigd door demeyereg; 2 september 2020 om 16:50

  24. #24
    Geregistreerd: 10 oktober 2006

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Vandaag 2 lensdopjes besteld op 25 juli toegekregen verzonden met CHUNGHWA POST CO.,LTD met een douaneverklaring CN22 in barcode.
    Ze zijn dus nu 100% geautomatiseerd.

  25. #25

    Standaard Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Hebben jullie allemaal geluk.
    1 pakje besteld op 9 juni: Bpost T&T niks te vinden. Volgens de T&T van Ali is het al lang in België aangekomen maar nog niks geleverd. Nog 9 dagen en 14 uur en ik kan een refund indienen.
    1 pakje besteld op 3 aug. Zou volgens de T&T van Bpost al ruim 3 weken op weg zijn, maar volgens mij zijn ze de weg kwijt.
    1 pakje besteld op 4 aug. Bpost T&T niks te vinden.

    Dat dit altijd met mij gebeurd hé.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

  1. Nieuwe draaiknop met D vorm voor accumulator
    Door KevinVdd in forum Chit Chat
    Reacties: 5
    Laatste bericht: 30 oktober 2019, 17:37
  2. Nieuwe vorm van oplichting?
    Door jumpforjoy in forum Chit Chat
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 30 maart 2011, 07:13

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •