Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

    Eens dat je in "My Aliexpress" zit is toch alles duidelijk, niet?

    Wat had je verwacht, dat je een tegoedbon van € 10,-- zou krijgen op een aankoop van € 2,95?
    Alles is al goedkoop en je krijgt nog korting. Als je er geen gebruik van maakt dan is dat uw beslissing.
    Hier in België zouden ze ons vierkant uitlachen als je korting zou vragen op een kogelpen.

    Wat me de laatste tijd ook opvalt is dat ze verzendkosten beginnen te vragen. Eentje gezien die reeds € 4,95 vroeg.
    Zou het kunnen dat binnenkort de leute voorbij is?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Eens dat je in "My Aliexpress" zit is toch alles duidelijk, niet?

      Wat had je verwacht, dat je een tegoedbon van € 10,-- zou krijgen op een aankoop van € 2,95?
      Alles is al goedkoop en je krijgt nog korting. Als je er geen gebruik van maakt dan is dat uw beslissing.
      Hier in België zouden ze ons vierkant uitlachen als je korting zou vragen op een kogelpen.

      Wat me de laatste tijd ook opvalt is dat ze verzendkosten beginnen te vragen. Eentje gezien die reeds € 4,95 vroeg.
      Zou het kunnen dat binnenkort de leute voorbij is?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #18
        Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

        Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te weten dat 'gratis verzenden' in wezen eigenlijk niet bestaat.
        Er gaat geen enkel koerierbedrijf gratis spullen gaan afleveren.
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #19
          Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Eens dat je in "My Aliexpress" zit is toch alles duidelijk, niet?

          Wat had je verwacht, dat je een tegoedbon van € 10,-- zou krijgen op een aankoop van € 2,95?
          Alles is al goedkoop en je krijgt nog korting. Als je er geen gebruik van maakt dan is dat uw beslissing.
          Hier in België zouden ze ons vierkant uitlachen als je korting zou vragen op een kogelpen.

          Wat me de laatste tijd ook opvalt is dat ze verzendkosten beginnen te vragen. Eentje gezien die reeds € 4,95 vroeg.
          Zou het kunnen dat binnenkort de leute voorbij is?
          Ik vind het niet echt duidelijk, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Kennelijk voor buurmanbert ook niet. Onze hersens zullen wat anders in elkaar zitten zekers?

          Nog nooit een korting van 10 euro gezien, meestal is het 1 of 2 euro. Maar hoeveel je moet uitgeven om die te kunnen gebruiken is wel altijd zo gezet dat het meer is dan je normaal uitgeeft in die shop. Moet je eens op letten. Ik zal het maar direct zeggen: daar is niets mis mee, dat is marketing. Maar die kortingsbonnen zijn niet zo bruikbaar als je zou denken. Ik doe de moeite niet meer om te kijken of er bruikbaar zijn.

          Dat van de posttarieven is in het nieuws geweest. Dat komt omdat het statuut van de chinese post veranderd is. Ze hadden sinds de jaren '60 het statuut van "derde wereld land" en daardoor was dit mogelijk. Maar dat is nu gedaan. Dus ze gaan portkosten beginnen aanrekenen. Tot nu toe heel schappelijk. Het lijkt misschien raar dat je 1.5 euro moet betalen op een pakje van 2 euro, maar zelfs dan is het nog veel goedkoper.

          Comment


          • #20
            Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Ik vind het niet echt duidelijk, maar dat zal dan wel aan mij liggen. Kennelijk voor buurmanbert ook niet. Onze hersens zullen wat anders in elkaar zitten zekers?

            Nog nooit een korting van 10 euro gezien, meestal is het 1 of 2 euro.
            Ouw baas, heb ik ergens beweerd dat jullie hersens anders in elkaar zitten?
            Misschien dat er iets aan jullie ogen scheelt want als je in My Aliexpress zit zie je een lijst met alle mogelijkheden, maar misschien kijken jullie er wel over?
            De hoogste korting dat ik ooit gekregen zou hebben is iets meer dan $ 8,00, geen € dus.
            Dat van het einde van derdewereldland wist ik dus duidelijk niet.
            Ben dus niet alwetend hé.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #21
              Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

              Ondertussen heb ik bericht gekregen van Ali dat ze de kwestie in mijn voordeel hebben betwist.
              Ik krijg het geld nu spoedig terug via mijn creditkaart.
              Ben ik blij mee want ik zat er een beetje mee in.

              Naar de toekomst toe ga ik mijn bestellingen daar alvast goed opvolgen.
              Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen tegen dit soort fraudeurs.

              Een probleem is dat je geen feedback kwijt kan op de website na een claim. Die optie is er niet.
              Tevens kan ik ook nergens de kwestie aanklagen bij Ali zodat ze die firma op het matje roepen.

              Comment


              • #22
                Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                Ondertussen heb ik bericht gekregen van Ali dat ze de kwestie in mijn voordeel hebben betwist.
                Ik krijg het geld nu spoedig terug via mijn creditkaart.
                Ben ik blij mee want ik zat er een beetje mee in.

                Naar de toekomst toe ga ik mijn bestellingen daar alvast goed opvolgen.
                Ik heb geen idee wat ik nog meer kan doen tegen dit soort fraudeurs.

                Een probleem is dat je geen feedback kwijt kan op de website na een claim. Die optie is er niet.
                Tevens kan ik ook nergens de kwestie aanklagen bij Ali zodat ze die firma op het matje roepen.
                Ik denk dat ze het bij Alie ook door hebben.

                Verleden week twee bestellingen gedaan en deze zijn eerst met DHL naar Nederland gegaan en van uit Nederland met Bpost naar hier verstuurd
                waren op minder dan twee weken hier dus.

                Comment


                • #23
                  Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Ik denk dat ze het bij Alie ook door hebben.

                  Verleden week twee bestellingen gedaan en deze zijn eerst met DHL naar Nederland gegaan en van uit Nederland met Bpost naar hier verstuurd
                  waren op minder dan twee weken hier dus.
                  Vandaag terug zelfde verhaal, gisteren een mail van Bpost ontvangen dat ze een pakje zouden brengen,
                  deze middag perfect op tijd met een Nederlandse DHL sticker er op gekleefd.

                  Totale tijd tussen bestelling en levering twee weken, reeds de derde keer op rij. :-)
                  Last edited by Guest42; 2 september 2020, 16:50.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                    Vandaag 2 lensdopjes besteld op 25 juli toegekregen verzonden met CHUNGHWA POST CO.,LTD met een douaneverklaring CN22 in barcode.
                    Ze zijn dus nu 100% geautomatiseerd.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                      Hebben jullie allemaal geluk.
                      1 pakje besteld op 9 juni: Bpost T&T niks te vinden. Volgens de T&T van Ali is het al lang in België aangekomen maar nog niks geleverd. Nog 9 dagen en 14 uur en ik kan een refund indienen.
                      1 pakje besteld op 3 aug. Zou volgens de T&T van Bpost al ruim 3 weken op weg zijn, maar volgens mij zijn ze de weg kwijt.
                      1 pakje besteld op 4 aug. Bpost T&T niks te vinden.

                      Dat dit altijd met mij gebeurd hé.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                        Zoals hier al meer geopperd, ik koop daar alleen futiliteiten die ik niet dringend nodig heb en heel weinig kosten en kijk er niet meer naar om.
                        In geval van nood kan ik ze nog altijd hier kopen.

                        Maar tot nu toe is altijd alles aangekomen.

                        PS: Door voor provincie ipv " Vlaams-Brabant" enkel "B-" in te vullen is het adres leesbaar gebleven door de machines zodat de post geen nieuw etiket heeft moeten maken, wat uiteraard extra vertraging geeft.

                        Comment


                        • #27
                          Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Hebben jullie allemaal geluk.
                          1 pakje besteld op 9 juni: Bpost T&T niks te vinden. Volgens de T&T van Ali is het al lang in België aangekomen maar nog niks geleverd. Nog 9 dagen en 14 uur en ik kan een refund indienen.
                          1 pakje besteld op 3 aug. Zou volgens de T&T van Bpost al ruim 3 weken op weg zijn, maar volgens mij zijn ze de weg kwijt.
                          1 pakje besteld op 4 aug. Bpost T&T niks te vinden.
                          Heb ook al een pakje gehad dat volgens verzender in België moest zijn en geleverd, maar helemaal niets ... na iets meer dan vier maand was het er wel., ik was al vergeten dat ik het besteld had. [emoji23]
                          Laatste pakje was hier op twee weken.
                          Men weet het nooit echt vooraf, maar uiteindelijk komt het toch.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                            Ik heb het idee dat alles bij Banggood , veel vlotter gaat.
                            Goeie tracking informatie , komt op tijd binnen. Heb er al veel besteld (electonica, computer onderdelen,....)
                            Laatst voor de 1ste keer een probleem gehad: adres fout, Luxemburgse courier heeft het pakje teruggestuurd, ik werd hiervan verwittigd en 1 dag later stond het geld terug op mijn rekening.
                            Heb nog maar 2 bestellingen bij Aliexpress, 1 pakje besteld 10 sept komt maar niet binnen ,en is ook geen enkele tracking informatie , als het 13/12 niet binnen is kan kan ik mijn geld terugvragen en opnieuw starten.
                            Bij aliexpress zien ze mij niet meer
                            Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

                            Comment


                            • #29
                              Re: Opletten op Aliexpress. Nieuwe vorm van oplichting.

                              Bij Ali pakje besteld op 23 september, vandaag ontvangen.
                              Geen klagen dus.
                              Minder glas dan vroeger, maar beter.

                              Comment

                              Working...
                              X