Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opgepast TELENET !!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opgepast TELENET !!!

    Heb dit bericht gehad,niet op ingaan !!!!!

    Dear TELENET.BE abonnee

    Om uw TELENET.BE webmail account te voltooien, moet u onmiddellijk antwoorden op deze e-mail en voer uw gebruikersnaam (.........) en wachtwoord (.........) voor volledige verificatie & Maintenance Doel .

    Gebeurt dit niet, zal onmiddellijk maken van uw e-mailadres gedeactiveerd uit onze database.

    Kennisgeving Code: CZX1G13ABJ

    U kunt uw e-mailadres ook bevestigen door in te loggen in uw TELENET.BE Webmail account op http://login.mail.telenet.be/

    Engr. Vera Peters

    Return-Path: willems1@online.nl
    Received: from napoleon.telenet-ops.be (LHLO napoleon.telenet-ops.be)
    (195.130.132.49) by zcshobo06.telenet-ops.be with LMTP; Sat, 5 May 2012
    00:11:25 +0200 (CEST)
    Received: from smtp05.online.nl ([194.134.41.35])
    by napoleon.telenet-ops.be with bizsmtp
    id 5yAk1j01Q0lX7nE03yAkVW; Sat, 05 May 2012 00:11:25 +0200
    Delivered-To: macroshopper@telenet.be
    Received: from smtp05.online.nl (localhost [127.0.0.1])
    by smtp05.online.nl (Postfix) with ESMTP id C1A8D522AC;
    Sat, 5 May 2012 00:10:43 +0200 (CEST)
    Received: from mailstore03.back.prod.mail.online.nl (mailstore03.back.prod.mail.online.nl [10.160.210.103])
    by smtp05.online.nl (Postfix) with ESMTP;
    Sat, 5 May 2012 00:10:43 +0200 (CEST)
    Date: Sat, 5 May 2012 00:10:43 +0200 (CEST)
    From: Telenet System Administrator <willems1@online.nl>
    Reply-To: help.desk22@live.com
    Message-ID: <750264920.1283235.1336169443772.JavaMail.root@mai lstore03>
    Subject: Van: Telenet helpdesk
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8
    Content-Transfer-Encoding: 7bit
    X-Originating-IP: [74.115.1.42]
    X-Online-Scanned: by Cloudmark authority (on smtp05.online.nl)
    To: undisclosed-recipients:;
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

  • #2
    Re: Opgepast TELENET !!!

    fijn! doorgemaild naar telenet ook?
    nikon stuff

    Comment


    • #3
      Re: Opgepast TELENET !!!

      Tja...wie daarop ingaat
      D90 - D70 - F80 + glas

      Comment


      • #4
        Re: Opgepast TELENET !!!

        En je bent boos op Telenet omdat ... ? Zo lijkt het toch.

        Comment


        • #5
          Re: Opgepast TELENET !!!

          En het probleem is?

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          Dear TELENET.BE abonnee
          Dear? Niet aangesproken met je naam? Rinkelt er dan geen belletje?

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          Om uw TELENET.BE webmail account te voltooien, moet u onmiddellijk antwoorden op deze e-mail en voer uw gebruikersnaam (.........) en wachtwoord (.........) voor volledige verificatie & Maintenance Doel .

          Gebeurt dit niet, zal onmiddellijk maken van uw e-mailadres gedeactiveerd uit onze database.
          Online translate. Belletje??

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          From: Telenet System Administrator <willems1@online.nl>
          Misschien moeten ze de admin ook maar eens een TN adres geven

          Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
          X-Originating-IP: [74.115.1.42]
          74.115.1.42 A1 Anonymous Proxy 0.0000 0.0000 AnchorFree AnchorFree

          Wie zich aan dit soort phishing mails laat vangen... die verdient het. Hoe duidelijk moet het zijn dat zo'n mails niet echt zijn.
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Opgepast TELENET !!!

            tja... zulke poging tot oplichting komt dagelijks voor hoor.

            Als ik zo eens mijn spamfilter bekijk zou ik al 20x miljonair geweest zijn, penisverleningen tot een halve meter achter de rug hebben, dagelijks afspreken met de mooiste vrouwen en zou ik dit bericht typen op een van de vele iMacs, iPhones of iPads die ik gewonnen zou hebben ;-)
            Fuji X-E1 - 18-55mm
            facebook

            Comment


            • #7
              Re: Opgepast TELENET !!!

              Oorspronkelijk geplaatst door davy81 Bekijk bericht
              tja... zulke poging tot oplichting komt dagelijks voor hoor.

              Als ik zo eens mijn spamfilter bekijk zou ik al 20x miljonair geweest zijn, penisverleningen tot een halve meter achter de rug hebben, dagelijks afspreken met de mooiste vrouwen en zou ik dit bericht typen op een van de vele iMacs, iPhones of iPads die ik gewonnen zou hebben ;-)

              gvd ik ben opgelicht geweest, ik raak maar tot een verlenging van 49cm

              Comment


              • #8
                Re: Opgepast TELENET !!!

                bedankt voor de waarschuwing hoor.
                was er bijna op in gegaan.
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Opgepast TELENET !!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  bedankt voor de waarschuwing hoor.
                  was er bijna op in gegaan.
                  grt,bouk.
                  yeah right
                  als ollander zal je geen telenet.be emailadres hebben
                  dus met zo'n commentaar is er niemand gediend

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opgepast TELENET !!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                    .........
                    dus met zo'n commentaar is er niemand gediend
                    zie...#5.
                    grt,bouk.
                    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opgepast TELENET !!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      Wie zich aan dit soort phishing mails laat vangen... die verdient het.
                      Beetje zeer kort door de bocht, nee?

                      Er is een niet te onderschatten groep van mensen die niet vertrouwd zijn met het internet en al helemaal niet met gecamoufleerde oplichterij.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opgepast TELENET !!!

                        Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                        Beetje zeer kort door de bocht, nee?

                        Er is een niet te onderschatten groep van mensen die niet vertrouwd zijn met het internet en al helemaal niet met gecamoufleerde oplichterij.
                        Sorry hoor, maar als je een mail krijgt in krom Nederlands en als aanspreektitel "DEAR" en je wordt naar login gegevens gevraagd dan moet je toch op een andere planeet geleefd hebben om je hierbij geen vragen te stellen. GEEN ENKEL bedrijft vraagt login gegevens via een niet gepersonaliseerde mail.

                        Het is een beetje zoals de mails die eindigen met "stuur dit door naar iedereen die je kent..." Het gaat al 20 jaar rond en toch.... blijkbaar leggen mensen hun gezond verstand opzij als ze op internet gaan ofwel zijn het dezelfde die vroeger een servies/stofzuiger/zolder vol schoonmaakproducten kocht van deur aan deur verkopers.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opgepast TELENET !!!

                          En om vertrouwen te wekken staat er wel een echte Telenet link in het bericht...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opgepast TELENET !!!

                            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                            Sorry hoor, maar als je een mail krijgt in krom Nederlands en als aanspreektitel "DEAR" en je wordt naar login gegevens gevraagd dan moet je toch op een andere planeet geleefd hebben om je hierbij geen vragen te stellen. GEEN ENKEL bedrijft vraagt login gegevens via een niet gepersonaliseerde mail.

                            Het is een beetje zoals de mails die eindigen met "stuur dit door naar iedereen die je kent..." Het gaat al 20 jaar rond en toch.... blijkbaar leggen mensen hun gezond verstand opzij als ze op internet gaan ofwel zijn het dezelfde die vroeger een servies/stofzuiger/zolder vol schoonmaakproducten kocht van deur aan deur verkopers.
                            Krom Nederlands en wat Engelse termen staan los van fishingmails of wat dan ook.
                            Moet je af en toe eens op straat luisteren naar jongeren en/of allochtonen in Nederland dan hoor je het ook.
                            Alleen al daarom kan ik me voorstellen dat sommige oude mensen geen argwaan krijgen van het 'bijzondere' taalgebruik in een fishingmail.
                            Wanneer zij dan ook een beetje goedgelovig zijn vind ik het helemaal niet gek dat zij de gewenste gegevens invullen.
                            Vaak zijn het mensen die met tegenzin gebruik maken van internet maar zich gedwongen voelen of misschien moet ik schrijven 'die zich genoodzaakt zien'.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opgepast TELENET !!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door heaucheneaudt Bekijk bericht
                              Krom Nederlands en wat Engelse termen staan los van fishingmails of wat dan ook.
                              Moet je af en toe eens op straat luisteren naar jongeren en/of allochtonen in Nederland dan hoor je het ook.
                              Alleen al daarom kan ik me voorstellen dat sommige oude mensen geen argwaan krijgen van het 'bijzondere' taalgebruik in een fishingmail.
                              Wanneer zij dan ook een beetje goedgelovig zijn vind ik het helemaal niet gek dat zij de gewenste gegevens invullen.
                              Vaak zijn het mensen die met tegenzin gebruik maken van internet maar zich gedwongen voelen of misschien moet ik schrijven 'die zich genoodzaakt zien'.
                              Als je de taalpolitie op dit forum ziet, zou die Telenet medewerker direct ontslagen worden na het zenden van zo een mail. Dit in de veronderstelling dat het een echte mail zou zijn, want die gaat naar alle klanten.

                              Op het internet geldt dezelfde regel als in het echte leven: "Als iemand naar jou komt heb je het niet nodig".

                              Comment

                              Working...
                              X