Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opgelet bij opzeg Telenet!!!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opgelet bij opzeg Telenet!!!

    in januari ben ik eens aan het rekenen geslaan:
    Belgacom: internet + digitaletv = 50euro per maand ( zonder bijkomende kosten )
    telenet: internet + digitale tv = 50 euro. MAAR daar komt nog eens 12,73euro bij per maand voor het kabelabonnement. Meermaals gecheckt bij de klantendienst van telenet, en dit klopte!!!
    Op 13 januari een aangetekend schrijven gestuurd, met de melding dat ik mijn internet- en kabelabonnement wilde opzeggen. Dit vanaf 16 februari, omdat ik steeds betaal de 15de van de maand.
    geen reactie gekregen op dit schrijven totdat ik vandaag belde naar de klantendienst.....
    Die wist mij te melden dat alles maar wordt afgesloten op 27 februari.
    Toen ik vroeg wat er gebeurde met de dagen tss 15 en 27 februari, vertelde men mij dat ik nog een rekening ging krijgen voor die resterende dagen!!!!
    Na lang aandringen en dreigen met Testaankoop, heb ik uiteindelijk verkregen dat alles wordt afgesloten op 15 februari.
    Hoe men het toch allemaal speelt!! Moest ik nooit gebeld hebben, had ik dit nooit geweten en had ik uiteindelijk nogmaals een rekening gekregen.
    Men is gewaarschuwd!!!!!!
    Nikon D3100 18-55 VR lens
    http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
    https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

  • #2
    Re: Opgelet bij opzeg Telenet!!!

    Bedankt voor de inlichting.
    Ben je er zeker van dat telefonisch opzeggen voldoende is? Moet men niet schriftelijk opzeggen bij Telenet?
    Ik heb hier in "Mijn documenten" een formulier om het contract met Telenet op te zeggen (destijds ergens gedownload van het internet: KLIK!).
    Last edited by Jos Vanhengel; 9 februari 2009, 17:43.
    Vriendelijke groet,

    Jos

    Comment


    • #3
      Re: Opgelet bij opzeg Telenet!!!

      Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
      Bedankt voor de inlichting.
      Ben je er zeker van dat telefonisch opzeggen voldoende is? Moet men niet schriftelijk opzeggen bij Telenet?
      Ik heb hier in "Mijn documenten" een formulier om het contract met Telenet op te zeggen (destijds ergens gedownload van het internet: KLIK!).
      TS vermeldt toch een aangetekend schrijven???
      D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
      BD0290BE

      Comment


      • #4
        Re: Opgelet bij opzeg Telenet!!!

        Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumman Bekijk bericht
        in januari ben ik eens aan het rekenen geslaan:
        Belgacom: internet + digitaletv = 50euro per maand ( zonder bijkomende kosten )
        telenet: internet + digitale tv = 50 euro. MAAR daar komt nog eens 12,73euro bij per maand voor het kabelabonnement. Meermaals gecheckt bij de klantendienst van telenet, en dit klopte!!!
        Op 13 januari een aangetekend schrijven gestuurd, met de melding dat ik mijn internet- en kabelabonnement wilde opzeggen. Dit vanaf 16 februari, omdat ik steeds betaal de 15de van de maand.
        geen reactie gekregen op dit schrijven totdat ik vandaag belde naar de klantendienst.....
        Die wist mij te melden dat alles maar wordt afgesloten op 27 februari.
        Toen ik vroeg wat er gebeurde met de dagen tss 15 en 27 februari, vertelde men mij dat ik nog een rekening ging krijgen voor die resterende dagen!!!!
        Na lang aandringen en dreigen met Testaankoop, heb ik uiteindelijk verkregen dat alles wordt afgesloten op 15 februari.
        Hoe men het toch allemaal speelt!! Moest ik nooit gebeld hebben, had ik dit nooit geweten en had ik uiteindelijk nogmaals een rekening gekregen.
        Men is gewaarschuwd!!!!!!
        Op welke manier betaal je dan je kabelabonnement bij Belgacom? (Zal je toch op een of andere manier moeten blijven betalen)
        Misschien betaal je dan je kabelabonnement zoals vroeger maar dan wél met 21% BTW?
        D70/18-70,D700/28-70, Tripod Velbon AEF-3,Lowepro Nova 4 AW,X-drive PRO 40Gb,SB600,SB900,Sigma APO Macro 180mm,Nikon 50mm 1.8, Sigma 70-200 2.8 APO DG,Sigma12-24,Bigma 50-500mm
        BD0290BE

        Comment


        • #5
          Re: Opgelet bij opzeg Telenet!!!

          Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumman Bekijk bericht
          in januari ben ik eens aan het rekenen geslaan:
          Belgacom: internet + digitaletv = 50euro per maand ( zonder bijkomende kosten )
          telenet: internet + digitale tv = 50 euro. MAAR daar komt nog eens 12,73euro bij per maand voor het kabelabonnement. Meermaals gecheckt bij de klantendienst van telenet, en dit klopte!!!
          Op 13 januari een aangetekend schrijven gestuurd, met de melding dat ik mijn internet- en kabelabonnement wilde opzeggen. Dit vanaf 16 februari, omdat ik steeds betaal de 15de van de maand.
          geen reactie gekregen op dit schrijven totdat ik vandaag belde naar de klantendienst.....
          Die wist mij te melden dat alles maar wordt afgesloten op 27 februari.
          Toen ik vroeg wat er gebeurde met de dagen tss 15 en 27 februari, vertelde men mij dat ik nog een rekening ging krijgen voor die resterende dagen!!!!
          Na lang aandringen en dreigen met Testaankoop, heb ik uiteindelijk verkregen dat alles wordt afgesloten op 15 februari.
          Hoe men het toch allemaal speelt!! Moest ik nooit gebeld hebben, had ik dit nooit geweten en had ik uiteindelijk nogmaals een rekening gekregen.
          Men is gewaarschuwd!!!!!!
          dan neem je belgacom tv, maar sluit je je kabel af, dus dan héb je geen kabel en alleen digi tv?
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: Opgelet bij opzeg Telenet!!!

            Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumman Bekijk bericht
            in januari ben ik eens aan het rekenen geslaan:
            Belgacom: internet + digitaletv = 50euro per maand ( zonder bijkomende kosten )
            telenet: internet + digitale tv = 50 euro. MAAR daar komt nog eens 12,73euro bij per maand voor het kabelabonnement. Meermaals gecheckt bij de klantendienst van telenet, en dit klopte!!!
            Op 13 januari een aangetekend schrijven gestuurd, met de melding dat ik mijn internet- en kabelabonnement wilde opzeggen. Dit vanaf 16 februari, omdat ik steeds betaal de 15de van de maand.
            geen reactie gekregen op dit schrijven totdat ik vandaag belde naar de klantendienst.....
            Die wist mij te melden dat alles maar wordt afgesloten op 27 februari.
            Toen ik vroeg wat er gebeurde met de dagen tss 15 en 27 februari, vertelde men mij dat ik nog een rekening ging krijgen voor die resterende dagen!!!!
            Na lang aandringen en dreigen met Testaankoop, heb ik uiteindelijk verkregen dat alles wordt afgesloten op 15 februari.
            Hoe men het toch allemaal speelt!! Moest ik nooit gebeld hebben, had ik dit nooit geweten en had ik uiteindelijk nogmaals een rekening gekregen.
            Men is gewaarschuwd!!!!!!
            Denk je nu echt dat zo'n zaken enkel bij Telenet voorvallen ? Droom dan rustig verder.
            Maar het zou natuurlijk totaal niet mogen voorvallen.

            Mijn broer gaat volgende combinatie nemen (heeft geen behoefte aan digitale TV):

            Vaste telefonie + internet

            Bij Telenet: 32 euro per maand, en 37 euro indien hij alle gesprekken in België gratis wil 24/24. (Wel gratis bellen in België en naar groot deel van Europa na 16 uur voor die 32 euro).
            Zou bij Belgacom 49 euro per maand kosten, alle gesprekken in België naar vaste lijnen inbegrepen 24/24.
            Vermits hij nu maar tussen 2 en 4 euro gesprekken heeft naar vaste lijnen gaat hij dus 32 euro betalen en zijn gesprekken afzonderlijk.

            Zo zie je maar dat je altijd moet rekenen.
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Opgelet bij opzeg Telenet!!!

              In je eerste berekening vergeet je te vermelden dat telfoon ook inbegrepen is bij Telenet in die 50 €!
              Dus bij Telenet Internet, DigiTV (incl. Digicorder) en Telefoon voor 50+12 € per maand.

              Als je geen vaste lijn hebt gaat het niet meer op natuurlijk...

              Comment


              • #8
                Re: Opgelet bij opzeg Telenet!!!

                Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                In je eerste berekening vergeet je te vermelden dat telfoon ook inbegrepen is bij Telenet in die 50 €!
                Dus bij Telenet Internet, DigiTV (incl. Digicorder) en Telefoon voor 50+12 € per maand.

                Als je geen vaste lijn hebt gaat het niet meer op natuurlijk...
                Inderdaad, je hebt bij Telenet shakes TV+ Internet van 30 tot 68 euro, of dus van 42 tot 80 euro met het kabel-abonnement erbij.

                Zou een mijlpaal zijn in de geschiedenis: Belgacom goedkoper dan een concurrent voor hetzelfde aanbod....
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #9
                  Re: Opgelet bij opzeg Telenet!!!

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Bij Telenet: 32 euro per maand, en 37 euro indien hij alle gesprekken in België gratis wil 24/24.
                  Vermits hij nu maar tussen 2 en 4 euro gesprekken heeft naar vaste lijnen gaat hij dus 32 euro betalen en zijn gesprekken afzonderlijk.
                  Zo zie je maar dat je altijd moet rekenen.
                  Ik zou het anders rekenen voor de meeste mensen.

                  Veel mensen hebben weinig gesprekken omdat ze schrik hebben hun portemonnee open te doen.
                  Als je die 4€ gesprekken hebt, dan heb je al 36€ betaald, leg daar 1€ bij en je belt zoveel je wil naar vaste lijnen zonder dat je moet beginnen rekenen.
                  De meeste mensen bellen ook veel meer als ze weten dat het de factuur niet zal verhogen.
                  Dit heeft twee voordelen ... ten eerste moet niet iedereen op zijn kosten naar u bellen maar bel jij ook anderen eens op en zijn die ook gelukkig. Ten tweede heb je dan veel meer geniet van uw abonnement.
                  Als je toch een telefoonabonnement betaalt dan kun je er even goed gebruik van maken, het rendeert dan ook wat meer.
                  Het is gewoon een kwestie hoe je alles ziet.

                  Ik ben niet zo van het is gratis dan moet het maar op, maar vroeger had ik veel mensen die mij belden en raprap iets wilden zeggen en inhaakten maar als jij belde hielden ze u een uur aan de lijn. Hetzelfde met het antwoordapparaat ... snel een boodschap inspreken als ze weten dat je er niet bent en vragen dat je terugbelt. Awel vroeger stoorde ik er mij aan zo altijd voor een ander te moeten betalen, nu bel ik rustig terug want het kost mij toch niets extra. Het leven is er plots iets plezanter op geworden als je een telefoontje doet.
                  Last edited by VerSeg; 10 februari 2009, 10:57.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opgelet bij opzeg Telenet!!!

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Zou een mijlpaal zijn in de geschiedenis: Belgacom goedkoper dan een concurrent voor hetzelfde aanbod....
                    Absoluut waar, maar dan zou Belgacom ook het beslissingsrecht moeten hebben over hun eigen prijzen en dat hebben ze niet. Zo lang zij de grootste operator zijn, mogen ze niet onder de prijzen van de concurrentie gaan. Plus moeten zij hun kabelnet ter beschikking stellen van derde operatoren. Telenet niet!

                    Mvg.
                    Robert
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opgelet bij opzeg Telenet!!!

                      Oorspronkelijk geplaatst door Belgiumman Bekijk bericht
                      MAAR daar komt nog eens 12,73euro bij per maand voor het kabelabonnement.
                      Bij Belgacom komt daar toch ook nog de huur van de lijn bij??? Althans bij mij toch. Op de site van Belgacom wordt daar geen melding van gemaakt, tot je de factuur krijgt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opgelet bij opzeg Telenet!!!

                        Bij Telenet betaal je je kabelabonnement erbovenop, bij Belgacom idd de huur van de lijn (min. 6 EUR geloof ik).
                        Ik heb beide gehad en ben een tevreden Telenet klant, en wel om de volgende redenen:
                        - Betere kwaliteit (sneller internet, betere digiTV decoder)
                        - Gratis bellen na 16u (zowel in B als EU, pas op, hier staat een maximum op)
                        - Betere service (als je alles bij houdt en belt als er iets niet klopt, wordt dat ook effectief opgelost en soms krijg je nog een extra korting ook)

                        Ik betaal bij Telenet 10 Euro per maand meer, maar die heb ik er voor over....

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opgelet bij opzeg Telenet!!!

                          Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                          - Gratis bellen na 16u (zowel in B als EU, pas op, hier staat een maximum op)
                          Bij Belgacom bel ik gratis na 17u, op feestdagen en tijdens het weekend (gratis dienst = Happytime)

                          Oorspronkelijk geplaatst door mipstoo Bekijk bericht
                          - Betere service (als je alles bij houdt en belt als er iets niet klopt, wordt dat ook effectief opgelost en soms krijg je nog een extra korting ook)
                          Toen ik na enkele maanden merkte dat Belgacom bij mijn verhuis HappyTime vergat om opnieuw Happytime te activeren (gratis bellen na 17u), kreeg ik ALLE gesprekken van de voorbije maanden (van meteen na de verhuis tot mijn telefoontje naar de klantendienst) terugbetaald, dus ook de gesprekken die ik normaal gezien sowieso had moeten betalen. Dus mij hoor je niet klagen over de service van Belgacom ...

                          -
                          Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opgelet bij opzeg Telenet!!!

                            Ik betaal geen huur van een lijn bij belgacom!! is ook niet meer verplicht.

                            Groovyshake van Telenet= internet + digiTV = 50 euro + 12,73 euro per maand voor kabelabonnement.

                            Belgacom= internet GO + digiTV = 50euro.
                            Geen bijkomende kosten meer.

                            Het is moeilijk te geloven. Maar we hebben met een aantal mensen van op het werk samen gescheckt en het klopt als een bus.
                            Nikon D3100 18-55 VR lens
                            http://www.flickr.com/photos/102305253@N04/
                            https://www.facebook.com/groups/867440223266618/

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opgelet bij opzeg Telenet!!!

                              Oorspronkelijk geplaatst door Aquarius Bekijk bericht
                              Op welke manier betaal je dan je kabelabonnement bij Belgacom? (Zal je toch op een of andere manier moeten blijven betalen)
                              Misschien betaal je dan je kabelabonnement zoals vroeger maar dan wél met 21% BTW?
                              Je betaalt bij Belgacom geen kabelabonnement. Net zoals je bij TV-vlaanderen dat bv. ook niet doet om TV via de satelliet binnen te krijgen (eigenlijk betaal je het natuurlijk wel, maar het zit in de prijs inbegrepen(10€/maand)).

                              Trouwens, Telenet was altijd al de duurste qua kabelabonnement. Maar sinds ze de overige kabelcommunales hebben overgenomen, zal dat uiteraard niet meer opvallen (was een 17% meer per jaar dacht ik i.v.m. infrax)...
                              Groeten,

                              Polleke

                              Comment

                              Working...
                              X