Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 4 van 4 EersteEerste 1 2 3 4
Weergegeven resultaten: 76 t/m 82 van 82

Standaard Re: Opgelet als je binnenkort gaat tanken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Of een glaasje wijn / champagne ?
    Welke wagen rijdt daar op?
    Lijkt me nog kostelijker dan 95 of 98.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht

Maar om terug te komen op verbruik bij verschillende soorten benzine.
    Ten eerste is zoals reeds gezegd de energie inhoud van 95 en 98 krak hetzelfde,
    In België misschien wel, maar niet zo in Frankrijk.
    De benzine in Frankrijk is beter dan de Belgische, vraagt dat maar aan elke Fransman/Franse.
    Als ze in Frankrijk tanken draait de motor beter, vinniger en verbruiken ze minder.......... maar de benzine is er ook duurder.
    En omdat ze duurder is in Frankrijk komen ze massaal tanken in Menen en nog meer bepaald Fournier aan het OC.
    Op een moment waren er tussen de Leiebrug en de grens zeker 5 benzine stations en dan nog een drietal in de Moeskroenstraat.
    Nu zijn, buiten Fournier, al die tankstations weg wegens de grondverontreiniging, maar ik nergens een sanering gezien.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Zo er zou ik het nu precies ook niet stellen hoor Gert.
    Ik heb hier ook reeds veel zinnige uitleg gelezen van Freddy,
    in elk geval een mens die van bijna alles veel afweet, en halen we niet allemaal graag ons gelijk???
    Zoals reeds gezegd, als ik hem beledigd heb (wat zeker de bedoeling niet was) dan spijt mij dat,
    (gebeurd soms als de morfine uitgewerkt is dat ik mij wat nerveuzer gedraag)
    Ik heb er al meer onzinnige en voornamelijk mijn mening is heilig uitleg van gezien dan voor rede vatbare uitleg
    maar bon ik kom niet zo echt veel meer op het forum ondertussen dankzij dus zo'n personen
    maar terug on topic
    ik heb ook een jaren met benzine brandstof gereden en heb totaal nog geen minder verbruik gehad toen ik zowel euro 95 als 98 tankte
    oa Mitshibusi Colt, Nissan 100NX GTI, Opel kadet 1.6i, .....
    nooit echt een meetbaar verschil gevoelt en ik deed toen makkelijk +30 000km per jaar daarmee
    enkel bij mijn young/oldtimer daar moet ik euro 98 indoen wegens hogere compressie van de motor en hoger vermogen maar dat is puur voor de motor niet te beschadigen

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
    Ik heb er al meer onzinnige en voornamelijk mijn mening is heilig uitleg van gezien dan voor rede vatbare uitleg
    maar bon ik kom niet zo echt veel meer op het forum ondertussen dankzij dus zo'n personen
    Enkel dergelijke reacties zijn onzin, enkel uit zijn om anderen te kleineren.
    Kan je niet gewoon een mening delen zonder een ander te beledigen, kleineren of onnozel te verklaren?
    Kleinzielig hoor. 🤢
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    De benzine in Frankrijk is beter dan de Belgische, vraagt dat maar aan elke Fransman/Franse..
    Dat is echt een fabeltje. De norm voor benzine scheelt bijzonder weinig tussen de Europese landen (heeft met klimaat te maken).
    Trouwens wordt benzine steeds gemaakt als een "multi spec" product, wat wil zeggen dat dezelfde tank naar verschillende landen verscheept kan worden.

Een productie tank kan tot 20000 m3 zijn (en zelfs groter). Dat gaat echt niet naar 1 lichter.
    Sony A7R mkIII - Sony 16-35mm F4 - Sony 24-70mm F2.8 GM - Sony 70-200mm F2.8 GM - Sony 90mm F2.8 Macro G
    Website - 500px - Instagram

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SteefD Bekijk bericht
    Dat is echt een fabeltje. De norm voor benzine scheelt bijzonder weinig tussen de Europese landen (heeft met klimaat te maken).
    Trouwens wordt benzine steeds gemaakt als een "multi spec" product, wat wil zeggen dat dezelfde tank naar verschillende landen verscheept kan worden.

Een productie tank kan tot 20000 m3 zijn (en zelfs groter). Dat gaat echt niet naar 1 lichter.
    Dat is inderdaad niet de eerste uitspraak hier die gedaan wordt zonder enige wetenschappelijke onderbouwing.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    De benzine in Frankrijk is beter dan de Belgische, vraagt dat maar aan elke Fransman/Franse.
    Als ze in Frankrijk tanken draait de motor beter, vinniger en verbruiken ze minder.......... maar de benzine is er ook duurder.
    En omdat ze duurder is in Frankrijk komen ze massaal tanken in Menen en nog meer bepaald Fournier aan het OC.
    Op een moment waren er tussen de Leiebrug en de grens zeker 5 benzine stations en dan nog een drietal in de Moeskroenstraat.
    Nu zijn, buiten Fournier, al die tankstations weg wegens de grondverontreiniging, maar ik nergens een sanering gezien.
    Ik vrees toch dat dat tegenwoordig een oud fabeltje is hoor.
    In Frankrijk is benzine duurder omdat ze daar alle taxen op de benzine leggen,
    en geen jaarlijkse tax op de auto's (eigenlijk een veel beter systeem dan we hier kennen,
    wie veel rijdt of verbruikt en dus ook veel vervuild veel betaald)
    Die ervaring van betere benzine krijg je meestal op reis, idem Duitse benzine bv.
    je maakt veel Km op relatief korte tijd en alle roet verbrandt, motor en uitlaat worden wat properder enz.
    Toen ik vroeger naar verste punt van Duitsland reed had ik ook een mooi grijze uitlaat in plaats van zwarte roetaanslag, maar ik reed dan ook
    twee volle tanks uit op een dag, kan je volgens mij weinig over zeggen.
    Andere kant van de wereld is een ander verhaal, toen wij in Zuid-Afrika benzine tankten was dat een heel ander soort,
    ruikt niet naar benzine en heeft een andere kleur, maar ook daar verbruikt een gewone auto wat vergelijkbaar is met hier
    en draait niet beter of slechter heb ik de indruk.

Pagina 4 van 4 EersteEerste 1 2 3 4

Soortgelijke discussies

1. Dom blondje gaat tanken
    Door schollaert in forum Chit Chat
    Reacties: 2
    Laatste bericht: 3 juli 2013, 09:46
  2. Wie gaat er binnenkort naar Cuba
    Door XiNiX in forum Chit Chat
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 12 mei 2009, 10:28
  3. Gaat iemand binnenkort naar Topfoto?
    Door fotofiel in forum Algemeen
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 22 april 2005, 20:27
  4. Gaat er iemand binnenkort naar Topfoto ?
    Door mirlong1 in forum Algemeen
    Reacties: 7
    Laatste bericht: 22 januari 2004, 10:21
  5. wie gaat binnenkort naar duitsland?
    Door lapino in forum Aangeboden
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 30 december 2003, 09:10

Regels voor berichten