Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opel

    Ja, 't is maar een Opelke he ...
    Last edited by toerist; 14 februari 2022, 13:27.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Opel

    Met eentje van 25 jaar geleden geloof ik dat. De nieuwe? Denk het niet.

    Comment


    • #3
      Re: Opel

      Reken maar eens uit hoeveel km per dag hij moet rijden over een periode van 25 jaar ik geloof er niet veel van.

      Comment


      • #4
        Re: Opel

        Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
        Reken maar eens uit hoeveel km per dag hij moet rijden over een periode van 25 jaar ik geloof er niet veel van.
        Een dikke 100 km per dag... is dat dan zo ongeloofwaardig...is toch heel goed mogelijk. Ik zou niet weten wat daar ongeloofwaardig aan is toch ?! Iemand die bvb. dagelijks uit Oost- of Westvlaanderen naar Brussel pendelt heeft er reeds elke weekdag bijna 200.
        Last edited by Guest43; 14 februari 2022, 13:09.

        Comment


        • #5
          Re: Opel

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Met eentje van 25 jaar geleden geloof ik dat. De nieuwe? Denk het niet.
          Kweetnie, mijn vader rijdt al bijna 60 jaar met Opel, ikzelf ook 50 jaar, mijn zoon reeds iets meer dan 20 jaar. Wij gedrieën hadden nog nooit abnormale kosten aan één van onze wagens, dus zo slecht kan Opel toch niet zijn hé 😉.

          Comment


          • #6
            Re: Opel

            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
            Reken maar eens uit hoeveel km per dag hij moet rijden over een periode van 25 jaar ik geloof er niet veel van.
            Dat is dan 40000 km/jaar. Toen ik met mijn Meriva elke dag naar Kruibeke moest had ik bijna 190 km/dag. Toch niet zo abnormaal. Gelukkig geen 25 jaar moeten doen. Heb iemand gekend die elke dag Schaarbeek-Wuustwezel deed. En ook nog collega's gehad die Oostende-Haasrode deden.

            Comment


            • #7
              Re: Opel

              Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
              Kweetnie, mijn vader rijdt al bijna 60 jaar met Opel, ikzelf ook 50 jaar, mijn zoon reeds iets meer dan 20 jaar. Wij gedrieën hadden nog nooit abnormale kosten aan één van onze wagens, dus zo slecht kan Opel toch niet zijn hé ��.
              We hebben in de familie ook bijna altijd Opels gehad. Inderdaad nooit veel problemen mee gehad. Altijd gewoon degelijke wagens. Mijn Zafira is nu mijn tweede. Maar ook mijn laatste..... Geen abnormale kosten, maar gewoon een ramp van een wagen. Onprettig om mee te rijden.

              Comment


              • #8
                Re: Opel

                Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                Reken maar eens uit hoeveel km per dag hij moet rijden over een periode van 25 jaar ik geloof er niet veel van.
                40.000 per jaar is toch absoluut niet uitzonderlijk?
                Ik zit daar gemakkelijk en ruim over, en ik ga dan nog niet eens met de wagen werken.

                Comment


                • #9
                  Re: Opel

                  100km per dag, dat is bijvoorbeeld pendelen Tienen-Brussel, en af en toe op vakantie met de wagen. 40k km per jaar is absoluut niet uitzonderlijk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Opel

                    Wel raar, ik heb 2 Meriva"s gehad (eerste model, 1 diesel, 1 benzine) daar moest ik jaarlijks minstens 4 lampen vervangen (vooral voorlicht en stoplicht) .
                    Met mijn huidige Meriva (model 2) nog geen een in 5 jaar (wel kapotte pomp van servostuur gehad) .
                    Ondertussen ben ik aan mijn 6de Opel.
                    Is Opel een Duits of een Frans merk nu ?
                    Last edited by toerist; 14 februari 2022, 14:29.
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Opel

                      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      Wel raar, ik heb 2 Meriva"s gehad (eerste model, 1 diesel, 1 benzine) daar moest ik jaarlijks minstens 4 lampen vervangen (vooral voorlicht en stoplicht) .
                      Zelfde met mijn exemplaar. Die voorlichten daar heb ik dan op aanraden van zo'n onderdelenshop types voor een 4x4 ingestoken. En die hebben het jaren uitgehouden tot hij gesneuveld is (sniff) Ik mis die nog steeds, super handige wagen. Nu ja, de kost van zo'n lampje en het kwartiertje werk is nu niet bepaald iets om van wakker te liggen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Opel

                        Dus bij een Opel komt er geen slijtage op de schijven, de remplaatjes, de koppeling, de banden, de batterij, de ophanging, de wiellagers, hun waterpompen zijn blijkbaar ook spectaculair verbeterd, speciale injectoren ook.... Een mens leert steeds bij

                        Comment


                        • #13
                          Re: Opel

                          Tuurlijk. Maar banden, remblokken, schijven, batterij dat heb je bij elke wagen. En ja, die waterpompen.... in de jaren '80 was dat een zwak punt van GM. Maar koppelingen, ophanging, injectoren en lagers? Nooit problemen mee geweten. Ja, dat er na 200000 km eens een demper moet vervangen worden. Maar is dat bij andere merken niet dan?

                          En in de jaren '70, begin '80 was een gat in de uitlaat ook mogelijk. Iets dat andere merken ook nooit hadden..... (je wil niet weten hoe een Admiral met zijn V6 klinkt als daar een gat in zit)
                          Last edited by Spanik; 14 februari 2022, 17:30.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Opel

                            Mijn eerste Meriva 1 (diesel) had een distributieriem, mijn 2de Meriva 1 en zowel mijn Meriva 2 (beide benz.) hebben een distributieketting, heel gemakkelijk, maar natuurlijk de gewone slijtage op andere onderdelen is ook van toepassing hé.
                            NB, die 2de Meriva (benz.)rijdt nog steeds met nu zo'n 220.000 km op de teller en is zo'n dikke 13 jaar oud.
                            Last edited by toerist; 14 februari 2022, 17:54.
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: Opel

                              Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
                              Een dikke 100 km per dag... is dat dan zo ongeloofwaardig...is toch heel goed mogelijk. Ik zou niet weten wat daar ongeloofwaardig aan is toch ?! Iemand die bvb. dagelijks uit Oost- of Westvlaanderen naar Brussel pendelt heeft er reeds elke weekdag bijna 200.
                              Als deze Opel over 25 jaar 7 op 7 zou gereden hebben dan zou hij aan een gemiddelde van 109,5 km per dag uitkomen. Hoeveel kan een carrosserie verdragen over zo een afstand en een motor zonder revisie. Alle andere onderdelen
                              zoals uitlaat, schokdempers, batterij enz. buiten beschouwing gelaten die een normale slijtage hebben zal de carrosserie ook wel last hebben gehad van roest dus wat is er in al die jaren daar aan gewerkt. Wel al eens gelezen over
                              een Volvo Amazon die 1000000 km had maar die vele jaren ouder was dan die 25 van deze Opel. Dat Opel goede auto's maakt daar twijfel ik niet aan.

                              Comment

                              Working...
                              X