Ja, 't is maar een Opelke he ...
Ja, 't is maar een Opelke he ...
Laatst gewijzigd door toerist; 14 februari 2022 om 13:27
"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
|
Met eentje van 25 jaar geleden geloof ik dat. De nieuwe? Denk het niet.
Reken maar eens uit hoeveel km per dag hij moet rijden over een periode van 25 jaar ik geloof er niet veel van.
Laatst gewijzigd door Guest43; 14 februari 2022 om 13:09
Dat is dan 40000 km/jaar. Toen ik met mijn Meriva elke dag naar Kruibeke moest had ik bijna 190 km/dag. Toch niet zo abnormaal. Gelukkig geen 25 jaar moeten doen. Heb iemand gekend die elke dag Schaarbeek-Wuustwezel deed. En ook nog collega's gehad die Oostende-Haasrode deden.
|
We hebben in de familie ook bijna altijd Opels gehad. Inderdaad nooit veel problemen mee gehad. Altijd gewoon degelijke wagens. Mijn Zafira is nu mijn tweede. Maar ook mijn laatste..... Geen abnormale kosten, maar gewoon een ramp van een wagen. Onprettig om mee te rijden.
100km per dag, dat is bijvoorbeeld pendelen Tienen-Brussel, en af en toe op vakantie met de wagen. 40k km per jaar is absoluut niet uitzonderlijk.
Wel raar, ik heb 2 Meriva"s gehad (eerste model, 1 diesel, 1 benzine) daar moest ik jaarlijks minstens 4 lampen vervangen (vooral voorlicht en stoplicht) .
Met mijn huidige Meriva (model 2) nog geen een in 5 jaar (wel kapotte pomp van servostuur gehad) .
Ondertussen ben ik aan mijn 6de Opel.
Is Opel een Duits of een Frans merk nu ?![]()
Laatst gewijzigd door toerist; 14 februari 2022 om 14:29
"""Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
George Orwell
Zelfde met mijn exemplaar. Die voorlichten daar heb ik dan op aanraden van zo'n onderdelenshop types voor een 4x4 ingestoken. En die hebben het jaren uitgehouden tot hij gesneuveld is (sniff) Ik mis die nog steeds, super handige wagen. Nu ja, de kost van zo'n lampje en het kwartiertje werk is nu niet bepaald iets om van wakker te liggen.
|
Dus bij een Opel komt er geen slijtage op de schijven, de remplaatjes, de koppeling, de banden, de batterij, de ophanging, de wiellagers, hun waterpompen zijn blijkbaar ook spectaculair verbeterd, speciale injectoren ook.... Een mens leert steeds bij
Tuurlijk. Maar banden, remblokken, schijven, batterij dat heb je bij elke wagen. En ja, die waterpompen.... in de jaren '80 was dat een zwak punt van GM. Maar koppelingen, ophanging, injectoren en lagers? Nooit problemen mee geweten. Ja, dat er na 200000 km eens een demper moet vervangen worden. Maar is dat bij andere merken niet dan?
En in de jaren '70, begin '80 was een gat in de uitlaat ook mogelijk. Iets dat andere merken ook nooit hadden..... (je wil niet weten hoe een Admiral met zijn V6 klinkt als daar een gat in zit)
Laatst gewijzigd door Spanik; 14 februari 2022 om 17:30
Mijn eerste Meriva 1 (diesel) had een distributieriem, mijn 2de Meriva 1 en zowel mijn Meriva 2 (beide benz.) hebben een distributieketting, heel gemakkelijk, maar natuurlijk de gewone slijtage op andere onderdelen is ook van toepassing hé.
NB, die 2de Meriva (benz.)rijdt nog steeds met nu zo'n 220.000 km op de teller en is zo'n dikke 13 jaar oud.
Laatst gewijzigd door toerist; 14 februari 2022 om 17:54
Als deze Opel over 25 jaar 7 op 7 zou gereden hebben dan zou hij aan een gemiddelde van 109,5 km per dag uitkomen. Hoeveel kan een carrosserie verdragen over zo een afstand en een motor zonder revisie. Alle andere onderdelen
zoals uitlaat, schokdempers, batterij enz. buiten beschouwing gelaten die een normale slijtage hebben zal de carrosserie ook wel last hebben gehad van roest dus wat is er in al die jaren daar aan gewerkt. Wel al eens gelezen over
een Volvo Amazon die 1000000 km had maar die vele jaren ouder was dan die 25 van deze Opel. Dat Opel goede auto's maakt daar twijfel ik niet aan.
Natuurlijk mag je er altijd een kanttekening bij maken 🤔
|
De legendarische Londonse taxi's FX4 werden indertijd volledig met de hand vervaardigd en haalden normaal gezien 1 miljoen miles.
Ik was jaren bevriend (in de jaren 90) met een Londonse taxichauffeur en die had er eentje kunnen kopen met 600.000 miles op de teller.
De wachttijd om een nieuwe te kopen indertijd bedroeg 3 à 4 jaar. De TX4 was zeer duur en tweedehands ook waardevast.
Minder glas dan vroeger, maar beter.
Niet zagen en gewoon kijken naar de topdrie. En het zijn wel mijlen hé.
https://www.hotcars.com/15-cars-with...ever-recorded/
|
Had ik gelijk als ik stelde dat je het niet ging doen ?
Al jouw normaal denkende mensen hebben zelfs geen sleutel 12-13 in hun huis en worden langs alle kanten bedrogen door malafide garagisten. Zelf ooit al eens een koppeling vervangen ? Een kapotte klep ? Een cilinderkoppakking ? Remklauwen ? Plaatjes ?????
Maar geen probleem, je krijgt wat je wil : het laatste woord
Natuurlijk had je gelijk, zie maar wat Verseg schrijft en je heb je antwoord op jouw xxxxx vraag.
Dacht je nu echt dat ik me zou verlagen om op zo'n xxxxx vraag te antwoorden ?
En waarom zou ik zaken aan mijn auto(s) zelf vervangen mocht het nodig zijn, daar bestaan garages voor hé.
En ik heb trouwens nog nooit dergelijke zaken moeten laten vervangen aan mijn auto's die zijn mij totaal vreemd.
En ik wordt nooit bedrogen door malafide garagisten, want ik heb nooit abnormale kosten aan mijn Opels.
PS Bedankt om me het laatste woord te geven, maar ik weet dat dit gewoon vaandelvlucht is van iemand die niet wil of durft toegeven dat hij fout is of was.
Laatst gewijzigd door Guest43; 15 februari 2022 om 14:04
Bij eender welk merk zal wel eens een wat mindere zitten zeker.
De slechtste auto die ik ooit heb gehad was mijn Mercedes
220 CDI (model W204) niet op vlak van rijden en verbruik,
maar op vlak van abnormale kosten en onnozele problemen.
De beste was mijn Subaru Forester dat ding is nu ruim 24 jaar oud
en loopt nog, ruim 600.000Km en buiten nieuwe cardanmoffen
en een koppeling zijn daar nog nooit kosten aan geweest.