Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

    Ik ben sedert kort zelfstandige in bijberoep. Ik deed zonet een opdracht in onderaanneming. Een webbureau contacteerde mij voor foto's van een restaurant.

    Prijs voor de foto's werd overeengekomen met het webbureau, 150 euro. Ik vertrek richting het restaurant, neem daar mijn foto's, maar ik word daar op het einde overvallen met de vraag wat de prijs alweer was. Ik besef dat ik in de val werd gelokt met die vraag, maar ik wilde er ook geen doekjes om winden. Het werd al vlug duidelijk dat het webbureau er een enorme marge op neemt. Zij hadden namelijk 300 euro overeengekomen met het restaurant. Het dubbele dus!

    Dat er een marge genomen wordt door het webbureau vind ik maar normaal, maar is 100% marge niet erg veel? Het restaurant vond dat ze bedrogen uitkomen, maar zelf heb ik ook het gevoel dat mijn prijs veel te laag was. Dat laatste is natuurlijk mijn eigen verantwoordelijkheid. Het webbureau verdient echter zonder iets te doen evenveel als ik aan die opdracht.

    Hebben er hier (andere zelfstandigen) kennis van dergelijke zaken? Is het een teken dat ik veel te weinig aanreken, of valt er weinig tegen te doen?
    http://kasper.photography & Flickr

  • #2
    Re: Opdrachtgever rekent veel meer aan eindklant aan. Is dit normaal?

    Als je zelf meer aanrekent zal de eindprijs naar de klant toe waarschijnlijk ook stijgen.
    Ik denk niet dat er veel aan te doen is, is gewoon goed gezien van dat bureau
    Als je werkt in onderaanneming is het eigenlijk not done om uw eigen prijs door te geven, die prijs is niet overeengekomen met jouw maar met het bureau.
    Dus jij werkt voor het bureau en niet voor die klant.
    Trouwens, als het bureau dit echt wil kunnen ze dit jouw kwalijk nemen

    grts
    Sieg