Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op zoek naar tweedehands grootformaat printer/plotter

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op zoek naar tweedehands grootformaat printer/plotter

    omdat de penplotter in onze houtafdeling al een beetje "van jaren" is, en daardoor, onder meer, moeilijk goed aan te sturen valt vanuit onze nieuwe computers, zou ik op zoek willen gaan naar een inkjet-exemplaar voor een betaalbare prijs.
    concreet:
    ik ben dus op zoek naar een grootformaat(A0 of A1)printer.
    weet iemand zoiets staan, of weet iemand waar ik die eventueel zou kunnen vinden?
    of weet iemand een forum waar ook een "aangeboden"-afdeling is waar ik kan op zoek gaan?

  • #2
    Re: Op zoek naar tweedehands grootformaat printer/plotter

    En aan hoeveel had je gedacht ?
    Een nieuwe A1 inktjet plotter (met 4 aparte koppen/inkt"bakken") hoeft echt niet zo duur te zijn, maar het hangt er wel vanaf wat je duur noemt natuurlijk...
    A0 t.o.v. A1 zorgt wel voor een enorm prijsverschil.
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Op zoek naar tweedehands grootformaat printer/plotter

      Scholen zijn de dag van vandaag niet echt "rijk", dus als ik de "grote baas" zal willen kunnen overtuigen.....
      Ik dacht aan een goede 1000€
      en dat eventueel voor een A1

      gtn
      Dré

      Comment


      • #4
        Re: Op zoek naar tweedehands grootformaat printer/plotter

        Op het werk hebben we een HP Designjet 110+ (A1 (24") op rol + papier invoer voor los papier + papierlade voor A3/A2 papier) staan.
        Zowel via USB als netwerk aanstuurbaar.
        Die kostte nieuw (zonder BTW) een 2000€ dacht ik. Maar het is al een tijdje geleden dat ik de factuur heb zien passeren.
        Dus met aparte printkoppen (4 stuks) en inkt"bakjes" (de klassieke 10 en 11 serie van HP, zoals die bij veel van hun "kleinere" plotters worden gebruikt).

        Dat is wel de prijs zonder staander en papieropvang. Je kan hem ook zonder die netwerkaansluiting kopen (kost een goeie 300€), maar in een bedrijfomgeving kan je niet zonder.

        Je kan hem ook kopen zonder de papierrol feeder en snijder en dus enkel USB, en dan is het een 1200€ dacht ik. Dan moet je dus met losse papiervellen werken, wat een pak omslachtiger is.

        Volgens mij is dat (bij de "redelijk" degelijke toestellen) 1 van de goedkoopste types die je kan vinden. De kwaliteit van de plots vind ik behoorlijk goed (ik gebruik het goedkoopste HP papier op rol). T'is wel geen rappe plotter (maar dat kan niet voor dat geld) en soms durft hij wel eens "tilt" slaan, maar dat is rap opgelost door hem eens uit en terug in te schakelen.

        Maar ik moet je wel teleurstellen : het ding dat we staan hebben is niet te koop.
        Als je de plaats heb en het wil houden op losse vellen vind ik die 1200€ niet te duur.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Op zoek naar tweedehands grootformaat printer/plotter

          bedankt polleke, voor de nuttige tips.
          ik kan nu eigenlijk wat meer "gericht" zoeken naar een nieuwe plotter, of op de tweedehandsmarkt.

          Comment


          • #6
            Re: Op zoek naar tweedehands grootformaat printer/plotter

            Op www.marktplaats.nl staat sedert vandaag een HP 450C A0 plotter te koop @ 300€

            Comment

            Working...
            X