Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op reis naar Noorwegen in de zomer vakantie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op reis naar Noorwegen in de zomer vakantie

    Goede dag iedereen



    Ok wij willen dus deze zomer naar Noorwegen gaan. (we gaan met een 5 a 6 personen zijn).

    En zijn van plan om met de auto in Belgie te vertrekken. Maar nu wou ik vragen, wat u zoal kan aanbieden dat we zeker moeten gedaan en gezien hebben. Wij hebben voor deze reis 2 weken uitgetrokken maar nemen allemaal 3 weken verlof, zodat er altijd iets spatie is, maar het liefst houden we het op de 2 weken. ( de periode is 22/07/14 - 05/08/14)
    Ohja we zijn allemaal tussen de 21 en de 25 jaar (dus er mag wat actie zijn en moet niet te saai zijn (zoals museums,...) (tenzij het echt de moeite is)

    Een paar vraagjes:
    1) We zijn van plan om via Zweden te rijden richting Noorwegen (voor die brug te nemen en niet de Ferry) (is dit een slim idee?)

    2) De bedoeling was ook om de west kust te doen en dan eventueel langs midden of oostkant terug te reizen (is dit haalbaar op 2 weken)?

    3) we willen ook niet elke dag op hotel gaan, maar eigenlijk kamperen (omdat dit een toffere ervaring is en om geld te besparen)

    4) graag had ik ook walvissen, dolfijnen, .... gezien (is dit bv ook mogelijk zonder een tocht met de gids te doen?)

    5) ik en een ander persoon hadden ook graag een paar bergen beklommen, wij klimmen al een hele tijd indoor en nu zondag start onze klimschool waardoor we na het behalen van ons diploma een kvb 3 hebben. Dus dit zouden we ook graag doen.

    6) wat moeten wij zeker gedaan en gezien hebben?

    7) wat we zeker willen doen zijn: Kjerag, Trolltunga, Preikestolen, Trollstigen

    8) 2 personen van de groep, waaronder ik zelf houden ook graag van foto's maken, maar dat zal in dit land wel niet moeilijk zijn veronderstel ik

    9) zijn er speciale regels in Noorwegen, ik heb wel gehoord dat alcohol in het openbaar verboden is, maar voor de rest weten we er niet zo heel veel van

    10) wat gaat het ons ongeveer kosten, qua benzine/ auto huur dachten we rond de 2000 euro, maar voor dingen te bezichten, iemand daar een idee?

    11) alle raad en info is dus welkom


    ALVAST SUPER BEDANKT
    Last edited by jeroen1357; 14 februari 2014, 14:30.

  • #2
    Re: Op reis naar Noorwegen in de zomer vakantie

    zou het niet doen.
    als ik al die vragen zo lees, bent u en uw de groep in het geheel niet voorbereid.
    ga eens langs/binnen bij een reisbureau.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Op reis naar Noorwegen in de zomer vakantie

      14 dagen voor een het grote rondje zuid noorwegen - waarbij Lom het noordelijkste is - is te kort daar heb je minimaal 22 a 23 daags voor nodig, mede gezien je ook "rust"-dagen wilt inlassen om te klimmen of andere zaken te bekijken. In zuid en west is 6 uur rijden in Noorwegen ongeveer 300km voorwaarts, aan de west kan je de 400 a 500km raken maar dat hangt in het geheel af van de geplande route.

      Klein rondje zuid - Stavanger is dan de bovengrens - kan net in 14 dagen maar of je dan Noorwegen beleeft.......

      Comment


      • #4
        Re: Op reis naar Noorwegen in de zomer vakantie

        Met Noorwegen heb ik geen ervaring dus geen tips over dat land.
        Maar jullie als jonge gasten moeten het gewoon doen en maar zien wat het wordt, dat is veel leuker dan het geplande
        In mijn jonge tijd trokken we ook op goed geluk de Wereld in met alle blunders en fouten op de koop toe te nemen,want niemand in onze omgeving had toen met dergelijke avonturen ervaring.
        Een tip: ga met een oneven aantal deelnemers om groepsvorming binnen je groep te voorkomen. Maar ook koppeltjes kan problemen geven.

        Comment


        • #5
          Re: Op reis naar Noorwegen in de zomer vakantie

          Ga eens te rade bij een site van een reisbureau (vb nordic info) om een idee te hebben van de route die je wil volgen.
          En op het net zelf is heel veel info beschikbaar.
          Trollstigen en Geiranger zou ik zeker aandoen, maar 2 weken met de omtour via Zweden lijkt me toch wat weinig als je de westkust wil doen.
          Bekijk een voorbeeld van een autoreis van een touroperator en dan heb je toch een idee wat mogelijk is.

          Ik heb zowel het fjordengebied als een route naar de noordkaap gedaan (via zweden) maar dan wel met de boot.
          Vergeet toch niet dat Noorwegen een duur land is (o.a. Voor benzine), maar wondermooi. Je kan er wild kamperen.
          Veel plezier

          Peter

          Comment


          • #6
            Re: Op reis naar Noorwegen in de zomer vakantie

            Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
            14 dagen voor een het grote rondje zuid noorwegen - waarbij Lom het noordelijkste is - is te kort daar heb je minimaal 22 a 23 daags voor nodig, mede gezien je ook "rust"-dagen wilt inlassen om te klimmen of andere zaken te bekijken. In zuid en west is 6 uur rijden in Noorwegen ongeveer 300km voorwaarts, aan de west kan je de 400 a 500km raken maar dat hangt in het geheel af van de geplande route.

            Klein rondje zuid - Stavanger is dan de bovengrens - kan net in 14 dagen maar of je dan Noorwegen beleeft.......
            Daar sluit ik me volledig bij aan.
            Het record Noordkaap en terug (met caravan) is naar mijn weten 12 dagen (vanuit België, Schepdaal).
            Gevestigd door iemand die met mij kwam praten op Reismarkt. Onnodig te vermelden dat hij naar eigen zeggen alles had gezien en meegemaakt.

            Alleen vraag ik me dan af : wannéér ?

            Comment


            • #7
              Re: Op reis naar Noorwegen in de zomer vakantie

              De prijs aan de pomp vandaag is ongeveer 1,86 euro voor benzine en 1,74 euro voor diesl per liter.

              Ik zou ook eerder aanraden om de eerste dag tot aan de ferry te rijden, dan kan je vanaf dag 2 fris en uitgerust op pad. (tenzij je het te bont maakt op de ferry ;-))

              Comment


              • #8
                Re: Op reis naar Noorwegen in de zomer vakantie

                Dubbel

                Comment


                • #9
                  Re: Op reis naar Noorwegen in de zomer vakantie

                  Oorspronkelijk geplaatst door The Magical Taz Bekijk bericht
                  De prijs aan de pomp vandaag is ongeveer 1,86 euro voor benzine en 1,74 euro voor diesl per liter.

                  Ik zou ook eerder aanraden om de eerste dag tot aan de ferry te rijden, dan kan je vanaf dag 2 fris en uitgerust op pad. (tenzij je het te bont maakt op de ferry ;-))
                  Jaren geleden ook zo gedaan en zou ik nu weer hetzelfde doen. Amsterdam - Frederikshaven is een kleine 1000km dus toch een flinke trip op één dag.
                  http://www.smuttynose.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: Op reis naar Noorwegen in de zomer vakantie

                    Lofoten zeker doen! (Als je bereidt bent om "trage" kilometers te doen natuurlijk ).
                    Echt genieten en ook mogelijkheden om walvis-en orka safaries te doen op de Vestarealen.

                    Zou het zeker niet doen via reisbureau zoal Bouk voorstelt. Zie het nut er niet van in tenzij je de toeristische routes met de bus wilt maken.
                    Overzet zou ik dan wel op voorhand boeken.

                    Gewoon met de tent wild kamperen en genieten zou ik zeggen.

                    PS: En als je boven de poolcirkel ga bespaar je nog op je batterijen voor je zaklamp en is het genieten van de middernachtzon (als het niet regent )

                    Comment


                    • #12
                      Re: Op reis naar Noorwegen in de zomer vakantie

                      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                      zou het niet doen.
                      als ik al die vragen zo lees, bent u en uw de groep in het geheel niet voorbereid.
                      ga eens langs/binnen bij een reisbureau.
                      grt,bouk.
                      Wat gaat een reisbureau daar nu in helpen ?
                      Zij boeken reizen, tickets en overnachtingen.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • #13
                        Re: Op reis naar Noorwegen in de zomer vakantie

                        Laatste activiteit: 14 februari 2014 15:45.
                        Geregistreerd: 14 februari 2014.
                        ---
                        en toen was het stil..?
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #14
                          Re: Op reis naar Noorwegen in de zomer vakantie

                          Hopelijk komt er nog wat leven in dit topic, ben zelf ook benieuwd naar tips voor rondreizen in noorwegen.
                          moest TS nog kijken: Ik ben ook van plan met mn vriendin deze zomer een rondreis in noorwegen te doen, maar wel ietwat georganiseerd.
                          Wij nemen 15 dagen voor alleen het zuiden Maar veel verder gaan we niet, gezien ik de grote afstanden nog niet echt zie zitten...
                          Preikestolen, Trolltunga staan zeker ook op het programma!
                          NEX-5 + Sony 18-55 OSS || Canon 60D + Tamron 17-50mm f/2.8 XR Di II LD Asph Canon + Canon 50mm f/1.8 II + Canon 70-200 f4 L
                          https://www.flickr.com/photos/mdesmedt/

                          Comment


                          • #15
                            Re: Op reis naar Noorwegen in de zomer vakantie

                            Wat je zeker moet doen ? Een stick/zalf/spray tegen insecten meenemen of je bent leeggezogen of opgegeten door de muggen.
                            "De mensheid is te onvolwassen om belangrijke beslissingen te nemen."
                            Als je oog een camera zou zijn, dan had deze een diafragma van f/8.3 bij veel licht en maximaal f/2.1 in donkere situaties.

                            Comment

                            Working...
                            X