Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onze taal wordt vermoord.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Onze taal wordt vermoord.

    Moet alles nu Engels (Amerikaans) getint zijn?
    Onze premier heeft het over rules of engagement.
    Onze post is nu Bie..ie..pooooost geworden
    En ieder van ons heeft de mond vol met Aipot en Aipat.Aijaijai.
    Engels loopt over met uitdrukkingen zoals s-h-i-t en f-u-c-k en is beslist geen referentie voor de Anglofielen.
    Daarbij komt nog hun aversie en ietwat respect voor andere talen; al eens opgemerkt hoe diezelfde hypocrieten spreken over massoeoeoezes en déja-voe....oe!
    Benieuwd of men in de nabije toekomst nog Vlaams (Nederlands) zal spreken in de Lagelanden.
    De Vlaamse taal is wonderzoet...

    Henri
    Last edited by kodachrome; 21 maart 2011, 17:49.
    lidnummer: BD0435BE

  • #2
    Re: Onze taal wordt vermoord.

    Ben ik het mee eens Henri.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Onze taal wordt vermoord.

      IK haaaaaaaaaaat het als mensen spreken over hun 'kids' die veel 'fun' hebben gehad.... brrrr

      Comment


      • #4
        Re: Onze taal wordt vermoord.

        Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
        IK haaaaaaaaaaat het als mensen spreken over hun 'kids' die veel 'fun' hebben gehad.... brrrr
        Haha ja juist en vraag eens naar de voornamen van die "kids".
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Onze taal wordt vermoord.

          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
          Haha ja juist en vraag eens naar de voornamen van die "kids".
          hahaha
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Onze taal wordt vermoord.

            De wereld wordt een dorp. Dit is niet te stoppen. Dus ik ga er me niet druk in maken. Is niet goed voor de gezondheid.
            http://www.theafricabug.com

            Comment


            • #7
              Re: Onze taal wordt vermoord.

              - Tja, rules of engagement is nu eenmaal een internationaal aanvaardde term. En gezien het toch wel internationale karakter van de missies die de F-16's zullen uitvoeren vind ik daar niks mis eigenlijk. Ik hoor wel andere zaken op tv...

              - Over B-Post heb ik inderdaad ook wel mijn bedenkingen. Ik denk niet dat de buitenlandse betrekkingen van de Belgische post dermate zijn dat men de naam engels moet doen gaan klinken... Maar het klinkt iets "moderner" en "hedendaagser" zeker?

              - al eens stilgestaan bij het feit dat iPad, iPhone, iPod en zo gewoon de naam is van het product? Tenzij je de buitenlandse firma's verplicht om de naam van hun producten te voorzien van een goede nederlandse, franse en duitse vertaling voor ze mogen ingevoerd worden, dan vind ik het niet meer als normaal dat mensen het over aan aaipet, aaifooon en aaipod hebben. Dat heeft niks met verengelsen te maken, maar alles met het feit dat mensen nu weten hoe het uit te spreken. De tijd dat men het over fromage kaas had is voorbij, men weet dat fromage de franse vertaling is. De tijd dat men het over kornet bief had is ook voorbij.
              Men probeert er nu tenminste op te letten dat buitenlandse benamingen correct uitgesproken worden.

              - wat betreft de aangehaalde s- en f- uitdrukkingen... de nederlandse taal is wat dat betreft ook niet echt een schoolvoorbeeld met uitdrukkingen als teringlijer, kankeraar, klotepolitie, ***weer, etc... Dus dat vind ik niet echt een reden om Engelse termen te gaan hekelen...

              - Dat de Engelsen het over deija voe hebben, en niet over déjà-vu, dat heeft niks met hypocrisie te maken, maar alles met hun accent dat ze hebben. Denk je dat jouw Frans perfect en accentloos is misschien? Is jouw Engels dan zo perfect dat men je spontaan voor Brit zal aanzien? Ik denk niet dat dat iets is wat je hen kan gaan verwijten. Al eens een Duitser Engels horen spreken? Al eens een Fransman Engels horen spreken? Al eens een Italiaan Frans horen spreken?

              Hoe het verder moet met het oh zo wonderzoete Vlaams of Nederlands, dat is iets wat de toekomst zal uitwijzen. Ik heb helemaal niks tegen Vlaams of Nederlands, maar je kan niet ontkennen dat je met Nederlands enkel bij een hèèl beperkt deel van de wereldbevolking terecht kan. Frans en Engels daarentegen zijn zogenaamde wereldtalen...

              amicalement,
              Bart

              PS:
              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              Ben ik het mee eens Henri.
              Als het zo correct Nederlands moet zijn, gelieve dan het gepaste leesteken te plaatsen tussen "eens" en Henri. Wat er mij trouwens doet aan denken dat de naam Henri ook niet bepaald Vlaams, laat staan Nederlands is... Je hebt jouw ouders daar toch ooit wel op aangesproken mag ik hopen?
              Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

              Comment


              • #8
                Re: Onze taal wordt vermoord.

                Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                IK haaaaaaaaaaat het als mensen spreken over hun 'kids' die veel 'fun' hebben gehad.... brrrr
                Dat is hetzelfde soort mensen die een aperitiefJE drinken, groentJES eten van een bordJE, en daarna een dessertJE geven aan de gasten.
                Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                Comment


                • #9
                  Re: Onze taal wordt vermoord.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                  - Tja, rules of engagement is nu eenmaal een internationaal aanvaardde term. En gezien het toch wel internationale karakter van de missies die de F-16's zullen uitvoeren vind ik daar niks mis eigenlijk. Ik hoor wel andere zaken op tv...

                  - Over B-Post heb ik inderdaad ook wel mijn bedenkingen. Ik denk niet dat de buitenlandse betrekkingen van de Belgische post dermate zijn dat men de naam engels moet doen gaan klinken... Maar het klinkt iets "moderner" en "hedendaagser" zeker?

                  - al eens stilgestaan bij het feit dat iPad, iPhone, iPod en zo gewoon de naam is van het product? Tenzij je de buitenlandse firma's verplicht om de naam van hun producten te voorzien van een goede nederlandse, franse en duitse vertaling voor ze mogen ingevoerd worden, dan vind ik het niet meer als normaal dat mensen het over aan aaipet, aaifooon en aaipod hebben. Dat heeft niks met verengelsen te maken, maar alles met het feit dat mensen nu weten hoe het uit te spreken. De tijd dat men het over fromage kaas had is voorbij, men weet dat fromage de franse vertaling is. De tijd dat men het over kornet bief had is ook voorbij.
                  Men probeert er nu tenminste op te letten dat buitenlandse benamingen correct uitgesproken worden.

                  - wat betreft de aangehaalde s- en f- uitdrukkingen... de nederlandse taal is wat dat betreft ook niet echt een schoolvoorbeeld met uitdrukkingen als teringlijer, kankeraar, klotepolitie, ***weer, etc... Dus dat vind ik niet echt een reden om Engelse termen te gaan hekelen...

                  - Dat de Engelsen het over deija voe hebben, en niet over déjà-vu, dat heeft niks met hypocrisie te maken, maar alles met hun accent dat ze hebben. Denk je dat jouw Frans perfect en accentloos is misschien? Is jouw Engels dan zo perfect dat men je spontaan voor Brit zal aanzien? Ik denk niet dat dat iets is wat je hen kan gaan verwijten. Al eens een Duitser Engels horen spreken? Al eens een Fransman Engels horen spreken? Al eens een Italiaan Frans horen spreken?

                  Hoe het verder moet met het oh zo wonderzoete Vlaams of Nederlands, dat is iets wat de toekomst zal uitwijzen. Ik heb helemaal niks tegen Vlaams of Nederlands, maar je kan niet ontkennen dat je met Nederlands enkel bij een hèèl beperkt deel van de wereldbevolking terecht kan. Frans en Engels daarentegen zijn zogenaamde wereldtalen...

                  amicalement,
                  Bart

                  PS:

                  Als het zo correct Nederlands moet zijn, gelieve dan het gepaste leesteken te plaatsen tussen "eens" en Henri. Wat er mij trouwens doet aan denken dat de naam Henri ook niet bepaald Vlaams, laat staan Nederlands is... Je hebt jouw ouders daar toch ooit wel op aangesproken mag ik hopen?
                  Ik ben het niet eens met jou
                  Trouwens jij stamt nog uit de Napoleontische periode

                  En Henri heeft het over het Tengels en Tamerikaans
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Onze taal wordt vermoord.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                    Dat is hetzelfde soort mensen die een aperitiefJE drinken, groentJES eten van een bordJE, en daarna een dessertJE geven aan de gasten.
                    Jaaaaaaa!!!! Ik erger er me ook gek aan!
                    www.brunodyserinck.be
                    https://www.facebook.com/pages/Bruno...88376907872022

                    Comment


                    • #11
                      Re: Onze taal wordt vermoord.

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      Ik ben het niet eens met jou
                      Trouwens jij stamt nog uit de Napoleontische periode

                      En Henri heeft het over het Tengels en Tamerikaans
                      Jij hoeft het niet met mij eens te zijn, dat is jouw goed recht.
                      De titel is dat onze taal wordt vermoord. En dat is niet enkel terug te brengen tot invloeden van 1 bepaalde andere taal, dus ook het Frans. Hendrik is Vlaams en Henri is Frans. Punt.

                      Uit welke tijd ik stam, dat is dacht ik het minste van jouw problemen. Paardrijden doe ik trouwens niet zoals de meesten in post napoleontische, maar pre napoleontische stijl. Misschien stam ik dus zelfs uit een vroegere periode dan jij vermoedde...
                      Canon EOS 1D Mark II, Canon EF 50mm f/1.8 II, Canon Speedlite 430 EX II, Redged RMA-527

                      Comment


                      • #12
                        Re: Onze taal wordt vermoord.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Vinnydizzy Bekijk bericht
                        Jaaaaaaa!!!! Ik erger er me ook gek aan!
                        Of frietjes...
                        Op vlak van gezondheid klinkt dat heel veel beter

                        Maar het gaat over Engels of Amerikaans
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Onze taal wordt vermoord.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Voltigeur Bekijk bericht
                          Jij hoeft het niet met mij eens te zijn, dat is jouw goed recht.
                          De titel is dat onze taal wordt vermoord. En dat is niet enkel terug te brengen tot invloeden van 1 bepaalde andere taal, dus ook het Frans. Hendrik is Vlaams en Henri is Frans. Punt.

                          Uit welke tijd ik stam, dat is dacht ik het minste van jouw problemen. Paardrijden doe ik trouwens niet zoals de meesten in post napoleontische, maar pre napoleontische stijl. Misschien stam ik dus zelfs uit een vroegere periode dan jij vermoedde...
                          Het gaat over Engels en Amerikaans

                          Ik begrijp jou wel hoor en daar heb ik zelfs geen bezwaar tegen.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Onze taal wordt vermoord.

                            "shooten"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Onze taal wordt vermoord.

                              Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                              Haha, juist
                              Daar zit wat cultuur samen

                              Carmen horen snurken in het Vlaams?
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X