Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Onkruidbranders

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Onkruidbranders

    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Foei, daar mocht niet over gepraat worden, uitroeien dat onkruid .
    Plezantste thuis?
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #17
      Re: Onkruidbranders

      Als het echt moet verdwijnen..sorry, maar dan gebruik ik Natriumchloraat.
      Dan ben ik de de hele zomer gerust.

      Tussen het gras gebruik ik selectief Bofix. (is beter dan Gazonet)

      Comment


      • #18
        Re: Onkruidbranders

        Ik gebruik een roofingbrander, en sluit die aan op een grote gasfles. Die heb ik,toch onwille van mijn bbq.

        Werkt goed, maar je moet het wel om de paar weken doen, en zorgen dat de plastic bloempotten weg zijn.
        Ook best niet doen als het een tijdje heel droog is.
        Zorg ook voor een emmer water in de buurt.
        Een houten schutting krijg je jiet zo snel in brand.

        Comment


        • #19
          Re: Onkruidbranders

          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
          Tussen het gras gebruik ik selectief Bofix. (is beter dan Gazonet)
          Maar kan je dit als particulier nog kopen?
          Staat toch op de lijst voor verkoop enkel aan professionelen zo te zien.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #20
            Re: Onkruidbranders

            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
            Een houten schutting krijg je jiet zo snel in brand.
            Moet je eens zeggen tegen één van de mensen hier bij ons in de buurt
            Dat duurde nog niet te lang voordat de fik erin stond

            Levensgevaarlijk die branders, elektrisch is veiliger omdat dit gewoon met hitte werkt en niet met een vlam
            Doch heeft het bijna geen nut, en na enkele dagen steekt de plant de nieuwe blaadjes weer op

            Zolang je de wortels niet kan aanpakken is het nutteloos werk

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #21
              Re: Onkruidbranders

              Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
              Als het echt moet verdwijnen..sorry, maar dan gebruik ik Natriumchloraat.
              Dan ben ik de de hele zomer gerust.

              Tussen het gras gebruik ik selectief Bofix. (is beter dan Gazonet)
              Alle chloraten werken goed maar ze hebben het nadeel dat ze niet meer in pure vorm te krijgen zijn, niet moeilijk om te raden waarom, ze kunnen worden gebruikt in springstoffen. Alle wilde planten zijn bij mij welkom maar met een aantal leef ik toch op voet van oorlog : heggewinde, brandnetel, kruipende boterbloem, robertskruid, kleefkruid, zevenblad... probleem is dat er (volgens mij) geen middelen bestaan om ze selectief te bestrijden. Het is bekend dat de boeren wél nog aan "goe poeier" kunnen geraken, wel, de boer naast mijn deur zet afwisselend 12 ha mais en aardappelen, wel op de hoek van onze eigendommen heeft hij heggewinde, hij krijgt ze niet weg, ze halen zelfs die complete hoek mais neer. Met dat verhaal dat bepaalde middelen de wortels vernielen daar moet ik mee lachen.

              Comment


              • #22
                Re: Onkruidbranders

                Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                Alle chloraten werken goed maar ze hebben het nadeel dat ze niet meer in pure vorm te krijgen zijn, niet moeilijk om te raden waarom, ze kunnen worden gebruikt in springstoffen. Alle wilde planten zijn bij mij welkom maar met een aantal leef ik toch op voet van oorlog : heggewinde, brandnetel, kruipende boterbloem, robertskruid, kleefkruid, zevenblad... probleem is dat er (volgens mij) geen middelen bestaan om ze selectief te bestrijden. Het is bekend dat de boeren wél nog aan "goe poeier" kunnen geraken, wel, de boer naast mijn deur zet afwisselend 12 ha mais en aardappelen, wel op de hoek van onze eigendommen heeft hij heggewinde, hij krijgt ze niet weg, ze halen zelfs die complete hoek mais neer. Met dat verhaal dat bepaalde middelen de wortels vernielen daar moet ik mee lachen.
                De boeren gebruiken ook Bofix in de maisvelden.

                Natriumchloraat (vroeger bekend als netosol) kan ik bij mijn apotheek krijgen op bestelling.
                Op de zakjes staan de dosissen vermeld voor graad van onkruid.

                Comment


                • #23
                  Re: Onkruidbranders

                  De middelen zonder glyfosaat bevatten zouten en gaan bij herhaald gebruik je bodem totaal onvruchtbaar maken, en je vervuilt natuurlijk ook het grondwater.

                  Ik gebruik geen chemische middelen meer.
                  Onkruid wordt hier enkel nog met de schup en de brander bestreden.

                  Comment


                  • #24
                    Re: Onkruidbranders

                    Als je grotere oppervlakten moet behandelen,dan zij die branders totaal niet efficient.
                    Heb je een probleem met wat groei tussen klinkers op een oprit,waar in de voegen wat groeit,dan heb je er wel iets aan.
                    Met je krabbertje er tussen zitten,verwijdert je voegen,en je krijg dan een ander probleem.
                    Sproeien kan dan ook,maar je gaat dan de volledige oppervlakte preventief besproeien,wat dan ecologisch ook niet meer verantwoord is.
                    Voor de rest :Vergeet het.
                    NB:Azijn in 1/2 werkt ook,geeft wat reuk,maar is veel goedkoper.En als je geen speciale klinkers liggen hebt,zal het geen verschil geven.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Onkruidbranders

                      Tussen de klinkers groeit 100 soorten onkruid en heb ik bovendien ferm last van mos.
                      Het voetpad is aangelegd met grote cement blokken (geen tegels want die blokken zijn zeker 5 cm dik) en daar groeit het weelderig aan "paardenbloemen".
                      En die hebben diepgaande wortels hé.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Onkruidbranders

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Tussen de klinkers groeit 100 soorten onkruid en heb ik bovendien ferm last van mos.
                        Het voetpad is aangelegd met grote cement blokken (geen tegels want die blokken zijn zeker 5 cm dik) en daar groeit het weelderig aan "paardenbloemen".
                        En die hebben diepgaande wortels hé.
                        Zeer geschikt voor meer dan honderd soorten onkruid. Ongeschikt voor luie mensen die spuiten liever met gif.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Onkruidbranders

                          Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                          Zeer geschikt voor meer dan honderd soorten onkruid. Ongeschikt voor luie mensen die spuiten liever met gif.
                          https://www.warentuin.nl/onkruidbors...4-57d52354874c
                          Daar haal je geen diepe wortels mee weg, twee dagen later staat er terug blad op.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #28
                            Re: Onkruidbranders

                            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                            Zeer geschikt voor meer dan honderd soorten onkruid. Ongeschikt voor luie mensen die spuiten liever met gif.
                            https://www.warentuin.nl/onkruidbors...4-57d52354874c
                            En met dit zou ik "paardenbloemen" van tussen de klinkers moeten mee kunnen halen?
                            Als jij mij een luiaard vind is dat uw goed recht, maar ik hoor het liever van u dan van iemand met zijn volle verstand.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #29
                              Re: Onkruidbranders

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              En met dit zou ik "paardenbloemen" van tussen de klinkers moeten mee kunnen halen?
                              Als jij mij een luiaard vind is dat uw goed recht, maar ik hoor het liever van u dan van iemand met zijn volle verstand.
                              Daar kruipt enorm veel tijd en energie in om een oppervlakkig resultaat te krijgen.
                              Tussen de klinkers krijgt men daarmee niets weg want die borstel gaat daar niet 6 cm diep tussen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • #30
                                Re: Onkruidbranders

                                Zo veilig is een gasbrander: https://www.hln.be/in-de-buurt/roese...digd~a56c3bad/
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X