Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 26 t/m 41 van 41

Standaard Re: Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Ik had vroeger (2 jaar terug een gewoon Wigo-abonnement bij Telenet van X Euro. Daarnaast 3 SIM-kaarten waarvan 2 als betaalkaart wat me gemiddeld meer dan 20 Euro/maand voor de 3 stuks kwam zonder echt internet-mogelijkheid.
    Dan voor 8 euro per maand een Wigo S 3GB abonnement genomen en de 3 gsm en vaste telefoon daarop gezet. DUs, vrij bellen in België, vrij aantal SMS en 3GB mobil datatrafiek. Je kon dan ook eventueel voor 15GB of 25GB mobil datatrafiek in tekenen mits een hoger bedrag, maar voorlopig is onze maximale mobile datatrafiek beperkt tot gemiddeld 420 MB, dus slechts ± 12% van beschikbaar volume. Ik heb nu gemerkt dat WIGO-abonnementen niet meer zouden bestaan ?
    Ik heb een maandelijks internetverbruik van boven de 200 gb (online backup/eleven sports/netflix/npo2,...) dus wigo s was niet voldoende.
    Ik ga afwachten wat ze nu met het bestaande wigo abonnement gaan doen.

Het is altijd een beetje zoeken en ik dacht voor een tweede verblijf over te stappen naar Orange, maar op basis van wat Jacques meemaakte, kijk ik nu toch even de kat uit de boom.

Bednakt voor de info.

Groetjes

Peter

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht

Het is altijd een beetje zoeken en ik dacht voor een tweede verblijf over te stappen naar Orange, maar op basis van wat Jacques meemaakte, kijk ik nu toch even de kat uit de boom.

Peter

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
    Zeer wijze beslissing Peter ...

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7II, Nikon D500, Nikon P900, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

Toen ik indertijd Orange er heb uitgeschopt - had een prepaid - heb ik mooi met een toepassingetje heel het tegoed opgebeld (en nog een fractie van het saldo teruggekregen, die paar € heb ik hen niet gegund).

Het is maar een magere troost Jacques, maar ik heb toen in die store een behandeling gekregen zoals nooit voordien - en de man voor mij - idem dito. Ongelooflijke axholes, daar waar de oudere dame die in de store stond (in de week) altijd behulpzaam was.

Het zal u dan ook niet verbazen dat Orange France - de aandeelhouders van Orange Belgium - die ze willen uitkopen - te weinig wil bieden.

We overwegen om Scarlet achter ons te laten en met de gsm naar Telenet over te stappen, waar we reeds met tv en internet tevreden klant zijn. Maar wat zijn de ervaringen met Telenet vandaag de dag met GSM/smartphone qua bereikbaarheid en snelheid? Vroeger waren er duidelijke blinde vlekken op plaatsen waar je beter een Proximus gsm had.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Standaard Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Maar wat zijn de ervaringen met Telenet vandaag de dag met GSM/smartphone qua bereikbaarheid en snelheid?
    Dat is een moeilijke omdat dit zeer afhankelijk is van de locatie.
    Er zijn altijd wel kleine zones waar het ontvangst minimaal is en als je pech hebt je net daar te bevinden.
    Maar in het algemeen is het toch overal beter dan bijvoorbeeld 10 jaar geleden.
    Vaak een moeilijke keuze … gaan voor de prijs of de zekerheid.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
    Maar wat zijn de ervaringen met Telenet vandaag de dag met GSM/smartphone qua bereikbaarheid en snelheid? Vroeger waren er duidelijke blinde vlekken op plaatsen waar je beter een Proximus gsm had.
    Hier weinig of geen problemen met gsm.
    En sinds gisteren gebruiker van Telenet ONE UP.
    Onbeperkt bellen vast en mobiel en ook onbeperkt 4G, dat wel op volle snelheid
    beperkt wordt tot 40 GB per mobiel toestel, daar boven wordt de snelheid beperkt.
    PC ook onbeperkt zonder limiet, en verder alles zoals vaste lijn, TV met wat meer zenders
    huur TV BOX, safespot beveiliging, enz. kost 126€/maand voor de snelle UP en 106€ voor de tragere versie (150 Mbit/s)
    voor een abo met 2 gsm en een extra data kaartje om bv in een tablet te gebruiken op 4G deze data gaat af van je gezamenlijke
    80 GB voor deze vertraagd.

Hallo,

Inmiddels is mijn klacht ontvankelijk verklaard bij de Ombudsdienst Telecommunicatie en is er een procedure gestart.
    Een klein lichtje

Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7II, Nikon D500, Nikon P900, Olympus E-M1MkII en Olympus E-M10MkII met wat glas ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

Onze dochter is in ons huis gaan wonen waar een Telenet aansluiting is. In haar vorige woonst had ze Orange.
    Ze wou bij Orange blijven omdat die o.a. betere voorwaarden hadden voor gsm in haar pakket met tv en internet.
    Geprobeerd om naast de Telenet aansluiting ook een Orange aansluiting te krijgen op hetzelfde adres.
    Dit was onmogelijk omdat Orange de bestaande kabel van Telenet gebruikt.
    Er staat een aansluitkast met 4 aansluitingen op onze gevel. Er zijn nog 2 vrije aansluitingen.
    Ik heb voorgesteld om een nieuwe coax van 6m lang mits betaling te installeren, om daar de Orange apparatuur op aan te sluiten.
    Alhoewel mijn dochter officieel ingeschreven is op het adres, weigert Telenet toelating om op hetzelfde adres een aansluiting van Orange toe te laten.
    Orange zegde dat zij het niet voor mekaar kregen en dat wij het zelf maar eens bij Telenet moesten vragen. Telenet zegt halsstarrig NEE.
    Ik heb de Telenet aansluiting nodig om mijn email adres niet te verliezen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jaja Bekijk bericht
    Hallo,

Inmiddels is mijn klacht ontvankelijk verklaard bij de Ombudsdienst Telecommunicatie en is er een procedure gestart.
    Een klein lichtje

Jaja
    Goede zaak maar hou er uw adem maar niet op in ... Ik had ooit een echt dwaas geschil met Telenet waar ze mij als klant niet wilden aanvaarden en ze gaven geen enkele reden waarom (ik kende ze wel maar dat ging ik nu net aan hun neus niet hangen!)
    Dus ook klacht ingediend bij de ombudsman ... direct ontvankelijk verklaard ... heeft bijna ZES maanden geduurd voordat er een "oplossing" kwam, sja, die oplossing was toen al lang niet meer relevant he LOL

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Ik heb de Telenet aansluiting nodig om mijn email adres niet te verliezen.
    Toch één tip: schakel geleidelijk over naar een nieuw neutraal email-adres (vb bij gmail). Verstuur al je mails vanuit je nieuw gmailadres, met vermelding van je nieuwe emailadres. Bekijk hoeveel mails je nog krijgt op je telenet-adres en dat zal wel dalen. Telenet behoud gedurende minstens zes maanden je emailadres, zelfs als je er geen klant meer bent. Op het moment dat je ziet dat je oude adres haast niet meer gebruikt wordt, zeg je je telenetadres op.
    Een provider-gebonden emailadres biedt meer nadelen dan voordelen.

Vriendelijke groeten

Peter

Update:

Orange gaat mij mijn 0475-nummer "teruggegeven" samen met een compensatie (?) na bemiddeling door de Ombudsman Telecommunicatie. Ik krijg weldra een nieuwe simkaart met met oude, vertrouwde nummer.
    Ze geven ook (schriftelijk) toe dat ze op alle fronten de fout zijn ingegaan. Ze zullen mijn 0492-nummer dan ook schrappen na ingebruikname van het "nieuwe" 0475-nummer.

HELABA, dat nu ook weer niet hé!!!!!!!
    Ik heb dus weldra twee telefoonnummers 🙃

Als alles helemaal in orde is zal ik het hier ook melden.
    Maar, er is dus nog hoop ...

Jaja

Goed te weten dat beroep doen op de ombudsman kan helpen, en dat het geen zes maanden hoeft te duren!
    BD1166BE. CANON camera's (7D, 350D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  Intel iMac 27" 3,4GHz 16GB RAM - 2TB HD (0SX 10.15.7) - iPhone XR (iOS 14.5) + iPad5 WiFi (iPadOS 14.5)

Standaard Ongewenst oproepen: nu het hele verhaal ....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
    Goed te weten dat beroep doen op de ombudsman kan helpen, en dat het geen zes maanden hoeft te duren!
    Dat is wel uitzonderlijk snel.
    Ook al eens beroep op gedaan en het duurde weken voor er een eerste reactie kwam en in die reacties stond telkens dat het bedrijf (provider) telkens een maand tijd kreeg om op hun vraag te reageren en zijzelf ook … dat was dan telkens een marge van twee maand.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat is wel uitzonderlijk snel.
    Ook al eens beroep op gedaan en het duurde weken voor er een eerste reactie kwam en in die reacties stond telkens dat het bedrijf (provider) telkens een maand tijd kreeg om op hun vraag te reageren en zijzelf ook … dat was dan telkens een marge van twee maand.
    Ik vrees ook dat ze tegenwoordig niet graag met dat soort “reclame….”)
    op de radio komen (De inspecteur bv.) of allerhande sociale media.
    Niet dat alles er altijd klopt wat er gezegd wordt, maar het vergroot
    wel de slagkracht van de gewone mens Freddy.
    En dan zijn er ook nog hoe langer hoe meer mensen met een
    uitgebreide rechtsbijstand die dat soort zaken dekt.
    Veel mensen laten niet zo gemakkelijk meer over zich lopen en maar goed ook.

Ondertussen is er ook wat evolutie in mijn ervaringen met Scarlet, die ik toch een beetje onterecht heb neergesabeld. Daarom een update in de oorspronkelijke reply.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
    Toch één tip: schakel geleidelijk over naar een nieuw neutraal email-adres (vb bij gmail). Verstuur al je mails vanuit je nieuw gmailadres, met vermelding van je nieuwe emailadres. Bekijk hoeveel mails je nog krijgt op je telenet-adres en dat zal wel dalen. Telenet behoud gedurende minstens zes maanden je emailadres, zelfs als je er geen klant meer bent. Op het moment dat je ziet dat je oude adres haast niet meer gebruikt wordt, zeg je je telenetadres op.
    Een provider-gebonden emailadres biedt meer nadelen dan voordelen.

Vriendelijke groeten

Peter
    Het zijn heel precies 18 maanden na einde contract

Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2

Soortgelijke discussies

1. emoties oproepen bij model
    Door rexy in forum Tips, Trucs & Techniek
    Reacties: 4
    Laatste bericht: 27 oktober 2017, 19:49
  2. Lijst oproepen vaste telefoon telenet
    Door dyafani in forum Chit Chat
    Laatste bericht: 16 februari 2014, 11:12
  3. Saturatie - speciale sfeer oproepen ?
    Door drongo92 in forum Fotobewerking & software
    Laatste bericht: 17 oktober 2007, 11:52
  4. Vastelegd AF punt oproepen
    Door mir in forum Camera's
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 14 december 2004, 21:06

Regels voor berichten