Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

One.com ervaring ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • One.com ervaring ?

    Hoi, wie heeft er al ervaring met One.com als fotohost ?
    Ik heb dus al een domeinnaam, maar zoek wel een nieuwe fotohost na het ter ziele gaan van Fotopic.
    Wie kan een link plaatsen naar een op One.com draaiende website met nogal wat beeldmateriaal dat ook bij One.com staat ?
    Alvast bedankt !
    Reisverhalen
    BRABO archief
    Shipping Containers

  • #2
    Re: One.com ervaring ?

    Onze fotoclub
    kijk maar eens bij de gallerij hoeveel fotos en bij de jaarfotos...
    Plaats zat 3Gb

    Comment


    • #3
      Re: One.com ervaring ?

      Ik zit bij one.com. De lay-out van mijn website klopt wel niet echt.

      Comment


      • #4
        Re: One.com ervaring ?

        Zit ook met 2 websites bij one.com
        Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

        Comment


        • #5
          Re: One.com ervaring ?

          Ik ben daar wel tevreden van wat ze me aanbieden.
          Hoewel ik zelf niets ken van het bouwen van websites lukt het me toch wel om er iets van te maken, zonder dat het me veel tijd kost.
          www.photo-rudi.be

          Comment


          • #6
            Re: One.com ervaring ?

            yep hier ook een happy one.com user
            nikon stuff

            Comment


            • #7
              Re: One.com ervaring ?

              Goede ervaringen hier.
              Doen zou ik zeggen
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: One.com ervaring ?

                Ik gebruik one.com al enkele jaren voor verschillende sites, tot op heden geen enkel probleem ... hun facturatie is soms nogal bizar, ze zijn héél vroeg om je verlenging aan te rekenen, en op dat moment kan je niet meer opzeggen en moet je terug minstens een jaar door blijven werken bij One.com

                Bij mijn host in de States sturen ze je ook 60 dagen op voorhand de rekening toe, maar op dat moment kan je binnen de 30 dagen gewoon zeggen dat je stopt ... vind ik iets eerlijker moet ik toegeven.

                Maar kwestie van features in One.com zeker geen slechte keuze, let wel hun servers staan in Denemarken hé, niet in Nederland zoals ze laten uitschijnen, in Amsterdam is enkel een kantoor volgens mij

                LamboDIECAST draait bij One.com trouwens
                Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                Comment


                • #9
                  Re: One.com ervaring ?

                  Voor het hosten van foto's zou het geen problemen mogen geven, de beschikbaarheid van de servers is zeer goed, en snelheid van de verbinding is zeker aanvaardbaar. In de standaardpaketten zit reeds veel webruimte wat het een goede oplossing maakt voor het hosten van foto's en de prijzen vallen ook zeer goed mee.

                  Als je er echter een site gebaseerd op Joomla op wil hosten is het geen ideale oplossing, deze laden zeer traag bij One.com (maar ook bij verschillende andere hosting providers).
                  Statische pagina's of dynamische pagina's waarvoor je zelf de programmatie gedaan hebt zullen wel vlot geladen worden.
                  Canon 7D - EF 17-40mm f/4L USM - EF 70-200mm f/4L USM - EF 50mm f/1.8 II - Sigma 50mm f/2.8 DG Macro

                  Comment


                  • #10
                    Re: One.com ervaring ?

                    Ik zit sinds kort ook bij One.Com, tot hiertoe geen problemen.
                    Ik heb wel een probleempje met het kunnen opslaan bij rechtsklikken.
                    Hiervoor zou een script bestaan dat je in de broncode kan plaatsen, maar dat moet je wel zelf maken of zoeken en invoegen.

                    mvg

                    Comment


                    • #11
                      Re: One.com ervaring ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                      Voor het hosten van foto's zou het geen problemen mogen geven, de beschikbaarheid van de servers is zeer goed, en snelheid van de verbinding is zeker aanvaardbaar. In de standaardpaketten zit reeds veel webruimte wat het een goede oplossing maakt voor het hosten van foto's en de prijzen vallen ook zeer goed mee.

                      Als je er echter een site gebaseerd op Joomla op wil hosten is het geen ideale oplossing, deze laden zeer traag bij One.com (maar ook bij verschillende andere hosting providers).
                      Statische pagina's of dynamische pagina's waarvoor je zelf de programmatie gedaan hebt zullen wel vlot geladen worden.
                      Dus als ik je goed begrijp kan ik met mijn website (die bij Belgacom Skynet zit) op een vlotte manier foto's laten inladen die ik bij One.com zou plaatsen ?

                      En, kan ik bestaande pagina's, zelf gemaakte, uploaden in een eventuele nieuwe domeinnaam bij One.com ? Of moet je dan werken met sjabloons die zij voorstellen ?

                      Bedankt weeral !
                      Reisverhalen
                      BRABO archief
                      Shipping Containers

                      Comment


                      • #12
                        Re: One.com ervaring ?

                        je kan je huidige site daar gewoon parkeren!
                        een wp-blogje opzetten, ...

                        is met hetzelfde als je belgacom plaatsje alleen veel groter.
                        nikon stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: One.com ervaring ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door LamboCars Bekijk bericht
                          Ik gebruik one.com al enkele jaren voor verschillende sites, tot op heden geen enkel probleem ... hun facturatie is soms nogal bizar, ze zijn héél vroeg om je verlenging aan te rekenen, en op dat moment kan je niet meer opzeggen en moet je terug minstens een jaar door blijven werken bij One.com
                          Dat ze je factuur veel te vroeg sturen is een feit, (ik betaal ze trouwens maar een week of drie voor de vervaldatum). En dat is met de moderne middelen eigenlijk nog 20 dagen te vroeg.
                          Die lange periode vooraf verdedigen ze trouwens met het argument "om de klant nog de mogelijkheid te geven tijdig op te zeggen". Lulkoek natuurlijk.
                          Maar dat is dan ook het enige minpunt dat ik hen kan aanwrijven.

                          Maar qua opzeggingtermijn zit je fout: uittreksel uit hun voorwaarden:

                          1.6. Opzegging van abonnement
                          De klant kan het abonnement op elk gewenst moment opzeggen. Het abonnement heeft een duur van 12 maanden, en
                          wordt altijd, 35 dagen voor het einde van de abonnementsperiode, automatisch verlengd. Daarom moet een opzegging
                          uiterlijk 35 dagen voor het einde van de abonnementsperiode door One.com ontvangen zijn. Eventueel vooruitbetaalde
                          abonnementsgelden worden niet gerestitueerd. Als een opzegging niet op tijd door One.com ontvangen wordt, is de
                          klant verplicht het abonnementsgeld voor de volgende periode van 12 maanden te betalen.
                          De klant kan opzeggen door contact op te nemen met One.com Support. One.com stuurt vervolgens een e-mail met
                          daarin een link waarmee het abonnement kan worden opgezegd. De e-mail wordt verzonden naar het e-mailadres dat
                          geregistreerd staat in de contactgegevens van het abonnement. De klant dient op de link te klikken en vervolgens de
                          opzegging te bevestigen door het wachtwoord in te voeren dat bij het abonnement hoort. De klant kan ook opzeggen
                          door een ondertekende brief of fax te sturen.
                          Voorbeeld:
                          Als het abonnement op 1 januari 2008 besteld wordt, is het abonnement geldig tot 31 december 2008. Wanneer de
                          klant het abonnement het daaropvolgende jaar (2009) niet wil voortzetten, moet het abonnement voor 25 november
                          2008 worden opgezegd.
                          Last edited by nete; 16 maart 2011, 17:58.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: One.com ervaring ?

                            Ik zit ook bij one.com
                            Hun fotogallery is wel handig.
                            Zeer tevreden gebruiker hier.

                            mir
                            De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                            Comment


                            • #15
                              Re: One.com ervaring ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Quinck Bekijk bericht
                              Als je er echter een site gebaseerd op Joomla op wil hosten is het geen ideale oplossing, deze laden zeer traag bij One.com (maar ook bij verschillende andere hosting providers).
                              Dat is ook zo, ik heb eens een test site voor een klant effe bij one.com gezet met een Joomla! backend ... miljaar dat was traag, de klant had een dedicated server klaarstaan in Duitsland en daar loopt het als een trein, maar Joomla! en one.com komen inderdaad niet zo goed overeen.

                              Ik heb wel een Joomla! site bij antagonist.nl draaien ... en dat werkt redelijk, zeker voor die prijs ... nu ben ik zover dat ik mijn eigen CMS systeem gemaakt heb dat een stuk lichter is dan Joomla!, drupal of wordpress ... en dat komt op one.com zeker snel uit.

                              Ik heb enkele sites in de VS draaien omdat zowat 60% van de bezoekers van ginder zijn, maar als je vooral op de Belgische/Europese markt wil werken hou dan je host ook binnen Europa ... het probleem gaat zich stellen dat wanneer jouw bezoekers op de site komen en die in de VS staat ze net een update van je server uitvoeren ... want ginder is het nacht dan hé ... been there, done that

                              Bottomline : one.com is zeker een van de betere hosts binnen Europa
                              Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                              Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                              Comment

                              Working...
                              X