Zou me graag deze zomer nog een compacte oldtimer (+25j) aanschaffen (ala Fiat 500 etc..), maar voor ik dat doe heb ik op het net wat liggen
googelen hoe je hem best laat inschrijven & verzekeren...
Bijgevolg kom je veel forumtopics tegen, maar dan meestal met tegenstrijdige & onvolledige informatie...
Kan er me iemand wegwijs maken hoe ik het best een oldtimer laat inschrijven & verzekeren voor:
- iemand die reeds 2 wagens heeft (voor woon-werk-verkeer)
- occasioneel gebruik (zondagritjes + af en toe eens in de week in de zomer)
- met 2 kids (die bijgevolg achteraan vastgeklikt moeten worden)
Klopt het dat je de auto slechts op 2 manieren kan inschrijven (als gewone personen-auto of als oldtimer) ?
Er is blijkbaar ook iets zoals een "Classic Car" inschrijving (of heeft dit enkel betrekking op de verzekering ?)
De auto inschrijven als "gewone" auto zou nogal overkill zijn aangezien ik er slechts +-1000 km op een jaar mee zou rijden...
Alvast bedankt
googelen hoe je hem best laat inschrijven & verzekeren...
Bijgevolg kom je veel forumtopics tegen, maar dan meestal met tegenstrijdige & onvolledige informatie...
Kan er me iemand wegwijs maken hoe ik het best een oldtimer laat inschrijven & verzekeren voor:
- iemand die reeds 2 wagens heeft (voor woon-werk-verkeer)
- occasioneel gebruik (zondagritjes + af en toe eens in de week in de zomer)
- met 2 kids (die bijgevolg achteraan vastgeklikt moeten worden)
Klopt het dat je de auto slechts op 2 manieren kan inschrijven (als gewone personen-auto of als oldtimer) ?
Er is blijkbaar ook iets zoals een "Classic Car" inschrijving (of heeft dit enkel betrekking op de verzekering ?)
De auto inschrijven als "gewone" auto zou nogal overkill zijn aangezien ik er slechts +-1000 km op een jaar mee zou rijden...
Alvast bedankt
Comment