Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

OK sms

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • OK sms

    Hallo,

    Tijdens mijn verblijf in het Spanje heb ik een onbekend hoog aantal sms'jes met telkens de tekst: "OK sms" ontvangen. Iemand enig idee wat daar de betekenis van is? Of hoe je daar van kan verlost geraken? Ik heb een sms terug gestuurd met tekst: "Stop sms" en één met tekst: "OK". Niets hielp zodat ik mijn GSM 's nachts heb moeten afzetten om niet telkens gewekt te worden om mij te melden dat alles OK was.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

  • #2
    Re: OK sms

    Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
    Hallo,

    Tijdens mijn verblijf in het Spanje heb ik een onbekend hoog aantal sms'jes met telkens de tekst: "OK sms" ontvangen. Iemand enig idee wat daar de betekenis van is? Of hoe je daar van kan verlost geraken? Ik heb een sms terug gestuurd met tekst: "Stop sms" en één met tekst: "OK". Niets hielp zodat ik mijn GSM 's nachts heb moeten afzetten om niet telkens gewekt te worden om mij te melden dat alles OK was.
    Van welk nr????

    gewoon naar je gsm provider gaan en klacht neerleggen.
    Never resist temptation or it could go away...
    Mijn handleiding is meer versleten dan men toestel :rolleyes:

    Comment


    • #3
      Re: OK sms

      Dat gaat je waarschijnlijk ook nog een hoop geld kosten. Mijn vrouw heeft ooit ook iets dergelijks voorgehad, elke keer als zij een sms kreeg ging er ook nog een som van haar kaart, net alsof ze ergens een abo had, wat zeker niet het geval was. Zij is toen naar de mobistar winkel geweest en daar hebben ze de afzender geblokkeerd.Het bleek een franse "firma" te zijn die bekend waren voor dit soort zaken maar waar blijkbaar niets tegen gedaan kon worden.
      Canon 60D, Canon Rebel XT,wat geslepen glas, een driepikkel en een hoop dromen....

      Comment


      • #4
        Re: OK sms

        Oorspronkelijk geplaatst door RichKE Bekijk bericht
        Dat gaat je waarschijnlijk ook nog een hoop geld kosten.......
        denk ik ook!
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: OK sms

          Oorspronkelijk geplaatst door foto4fun Bekijk bericht
          Van welk nr????
          Nummer 0475/161600
          Mvg.
          Robert
          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

          Comment


          • #6
            Re: OK sms

            Voor android bestaan applicaties voor smsjes van bepaalde nummers te blokkeren.
            Een oproep van een bepaald nummer blokkeren zit er standaard op dacht ik.

            Comment


            • #7
              Re: OK sms

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Ik heb een sms terug gestuurd met tekst: "Stop sms" en één met tekst: "OK".
              Dat laatste is niet het slimste dat je kan doen als antwoord op iets dat je niet weet. Lijkt dan dat je een bevestiging stuurt en akkoord bent met eender wat ze je aansmeren. Dit nu algemeen gezien eender van waar het komt.

              Maar nu even hetgeen je aanhaalt. Welke provider? Had je data actief staan op je toestel? Wat bedoel je met hoog aantal?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: OK sms

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Dat laatste is niet het slimste dat je kan doen als antwoord op iets dat je niet weet. Lijkt dan dat je een bevestiging stuurt en akkoord bent met eender wat ze je aansmeren. Dit nu algemeen gezien eender van waar het komt.

                Maar nu even hetgeen je aanhaalt. Welke provider? Had je data actief staan op je toestel? Wat bedoel je met hoog aantal?
                Niet slim, tja. Wat moet je doen?
                Ik heb wel ondervonden dat het telkens gebeurt als er een wijziging van provider is en dat gebeurt tijdens een 1800km lange reis door 3 verschillende landen om de haverklap. Heb ik ook als we naar Maastricht gaan. Ligt uiteraard ook in het buitenland.
                Data staat niet op actief.
                Eigen provider is Proximus.
                En bedankt voor het meedenken!
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • #9
                  Re: OK sms

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Nummer 0475/161600
                  Als eens een search engine gebruikt?

                  mogelijke uitleg nummer
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: OK sms

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Als eens een search engine gebruikt?

                    mogelijke uitleg nummer
                    Bedankt voor het meedenken.
                    Search engine? Nog nooit van gehoord.
                    Even gekeken op de link die je hebt meegegeven. Mijn Frans is niet zo denderend, maar ik denk te begrijpen dat ik mij niet ongerust hoef te maken. Het is ook niet dat ik mij vlug ongerust maak, maar die sms'jes zijn wel storend en ik zou daar graag van af willen. Maandag eens naar de Belgacomwinkel of ze mij daar kunnen helpen.
                    Mvg.
                    Robert
                    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                    Comment


                    • #11
                      Re: OK sms

                      Toevallig Vodaphone actief gezet via Proximus? Dan krijg je ook telkens een sms als die beschikbaar wordt of bij bepaalde diensten.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: OK sms

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Toevallig Vodaphone actief gezet via Proximus? Dan krijg je ook telkens een sms als die beschikbaar wordt of bij bepaalde diensten.
                        Ik zou het "begot" niet weten. Of moet ik dan toch maar eens de handleiding van mijn GSM lezen?

                        Waarschijnlijk zal het zo wel iets zijn, maar ik weet dus niet waar ik dat kan vinden in mijn GSM. Nogmaals bedankt voor het meedenken.
                        Mvg.
                        Robert
                        Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                        Comment


                        • #13
                          Re: OK sms

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                          Ik zou het "begot" niet weten. Of moet ik dan toch maar eens de handleiding van mijn GSM lezen?

                          Waarschijnlijk zal het zo wel iets zijn, maar ik weet dus niet waar ik dat kan vinden in mijn GSM. Nogmaals bedankt voor het meedenken.
                          U registreren op de site van Proximus en daar uw instellingen nazien.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: OK sms

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            U registreren op de site van Proximus en daar uw instellingen nazien.
                            Probleem opgelost. Ben juist terug van de Belgacomwinkel. Dit is een soort bericht om jou te melden dat inderdaad alles ok is voor de verbinding tussen jouw provider en deze waarmee je bent verbonden in het buitenland. Je kan dit laten uitschakelen voor Proximus via het nummer 6000. Zelf kan je dat niet, het moet via het nummer 6000. Nadeel is dat je dan geen enkele SMS met inlichtingen nog ontvangt, zoals het noodnummer van het land waar je je bevindt.
                            Mvg.
                            Robert
                            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                            Comment


                            • #15
                              Re: OK sms

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                              Probleem opgelost. Ben juist terug van de Belgacomwinkel. Dit is een soort bericht om jou te melden dat inderdaad alles ok is voor de verbinding tussen jouw provider en deze waarmee je bent verbonden in het buitenland. Je kan dit laten uitschakelen voor Proximus via het nummer 6000. Zelf kan je dat niet, het moet via het nummer 6000. Nadeel is dat je dan geen enkele SMS met inlichtingen nog ontvangt, zoals het noodnummer van het land waar je je bevindt.
                              Zouden ze niet beter een beetje actiever zijn als hun netwerk weer eens plat ligt ?
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X