Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nuttige Vista Sidebar applicaties?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nuttige Vista Sidebar applicaties?

    Er zullen hier wel genoeg mensen zijn die Vista Sidebar gebruiken en hier extra applicaties in geinstalleerd hebben, nu vroeg ik me af welke dit zoal zijn!

    Post hier dus gerust jouw must-have Sidebar apps!

    De enige nuttige die ik tot nu toe gevonden heb zijn:
    - een Telemeter statistiekje
    - Gmail new emails notifier

    minder interessante:

    Drive info
    Last edited by RikH; 20 januari 2009, 19:10.
    Mijn foto's
    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

  • #2
    Re: Nuttige Vista Sidebar applicaties?

    Ik vind deze wel fijn:
    Buienradar: http://www.microsoft.com/netherlands...uienradar.aspx

    en tv-kijken:


    Op dagen als vandaag staat de hele dag CNN op. Zoals bij alle gadgets kun je deze ook gewoon naar de desktop slepen maar bij deze kun je je dan je beeldformaat nog aanpassen. Je kunt natuurlijk ook meerdere exemplaren openen die elk op andere zender gezet worden.

    Comment


    • #3
      Re: Nuttige Vista Sidebar applicaties?

      Sidebar op de laptop:
      Een klok, het weerbericht, een fotoshow en de allerhandigste, een knop om de laptop af te zetten. Onwaarschijnlijk hoe ver weg ze die shut down knop hebben gestoken in Vista.

      Comment


      • #4
        Re: Nuttige Vista Sidebar applicaties?

        Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
        Sidebar op de laptop:
        Een klok, het weerbericht, een fotoshow en de allerhandigste, een knop om de laptop af te zetten. Onwaarschijnlijk hoe ver weg ze die shut down knop hebben gestoken in Vista.
        Hoezo, 2 knoppen ver toch maar? (Start => Afsluiten)
        ITers are like mushrooms. We just keep them in the dark and throw sh!t at them. They love it

        Comment


        • #5
          Re: Nuttige Vista Sidebar applicaties?

          Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
          Sidebar op de laptop:
          Een klok, het weerbericht, een fotoshow en de allerhandigste, een knop om de laptop af te zetten. Onwaarschijnlijk hoe ver weg ze die shut down knop hebben gestoken in Vista.
          Mijn laptop staat zo ingesteld dat als ik hem dichtklap hij automatisch afsluit.
          Geen knoppen nodig.

          De sidebar heb ik overigens verwijder daar dat enorm veel "werk" van de computer vraagt.
          Heel de Vista grafische dingetjes zijn trouwens verwijderd. Allemaal prullaria dat veel te veel rekenwerk vraat, waardoor meer belangrijke dingen ook langer duren.

          Comment


          • #6
            Re: Nuttige Vista Sidebar applicaties?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rat Bekijk bericht
            De sidebar heb ik overigens verwijder daar dat enorm veel "werk" van de computer vraagt.
            Heel de Vista grafische dingetjes zijn trouwens verwijderd. Allemaal prullaria dat veel te veel rekenwerk vraat, waardoor meer belangrijke dingen ook langer duren.
            Op mijn pc hier op't werk is't idem, alles uit en de droge XP stijl zonder gadgets...

            Nu heb ik sinds vorig weekend thuis echter een quadcore i7 met 6gb ram heb staan en maken die gadgets echt niets meer uit, en zoek ik uit of er ook echt nuttige bestaan
            Mijn foto's
            Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

            Comment


            • #7
              Re: Nuttige Vista Sidebar applicaties?

              Oorspronkelijk geplaatst door Destn Bekijk bericht
              Hoezo, 2 knoppen ver toch maar? (Start => Afsluiten)
              Start + shut down knop sluit de computer niet af maar zet hem in 'slaap modus'. Uitzetten gaat via het pijltje rechts daarvan, waarna er 7 (zeven !) opties verschijnen. Eén daarvan is 'afsluiten'.

              Ok, dit is de default instelling en zal wel veranderd kunnen worden, maar met een sidebar applicatie is het nu maar één knop meer.

              Comment


              • #8
                Re: Nuttige Vista Sidebar applicaties?

                Nikske sidebar hier ... ambetante rommel wat mij betreft maar ja, ieder zijn gedacht natuurlijk.
                Heb een en ander wel eens geprobeerd maar ik vind de betrouwbaarheid van die zaken niet altijd optimaal.
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Nuttige Vista Sidebar applicaties?

                  Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                  Nikske sidebar hier ... ambetante rommel wat mij betreft maar ja, ieder zijn gedacht natuurlijk.
                  Heb een en ander wel eens geprobeerd maar ik vind de betrouwbaarheid van die zaken niet altijd optimaal.
                  Zo is dat.
                  Het kost allemaal rekenkracht van de pc.
                  Ook daarom dat ik achter de Klassieke Weergave zocht bij Windows 7.

                  Vermits gaming meer en meer belangrijker wordt (commercieel) had ik graag iets gezien dat de
                  pc instelt voor enkel gaming.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nuttige Vista Sidebar applicaties?

                    Ik denk wel dat iedereen weet dat dit resources gebruikt. Iedereen is hierover akkoord

                    resources zijn het probleem echter niet meer als je een nieuwe pc hebt (met drie breedbeeldschermen).

                    maar mijn vraag blijft dus: welke zijn "nuttig" !!
                    Mijn foto's
                    Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nuttige Vista Sidebar applicaties?

                      Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                      Ik denk wel dat iedereen weet dat dit resources gebruikt. Iedereen is hierover akkoord

                      resources zijn het probleem echter niet meer als je een nieuwe pc hebt (met drie breedbeeldschermen).

                      maar mijn vraag blijft dus: welke zijn "nuttig" !!
                      Geen enkel van die prullen > is mijn persoonlijke mening.

                      En opdat die drie schermen fatsoenlijk zullen werken heb je een krachtige grafische kaart nodig.
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nuttige Vista Sidebar applicaties?

                        Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                        resources zijn het probleem echter niet meer
                        Exact. Heb standaard minimaal 22 gadgets open staan (dat is als ik maar op 1 gadget tv kijk) en merk niks van traagheid of zo. Heb ze net eens afgesloten, geheugengebruik gaat wat terug maar in % processorgebruik zie ik geen verschil.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nuttige Vista Sidebar applicaties?

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          En opdat die drie schermen fatsoenlijk zullen werken heb je een krachtige grafische kaart nodig.
                          Beter nog, 2 identieke kaarten, 't zijn wel maar 20" schermen en 1x 32" televisie in native resolutie. als ik lightroom of photoshop open verdwijnen de gadgets automatisch.

                          Ik kan nog 1 digitaal en 2 analoge beeldschermen extra aansluiten...
                          Last edited by RikH; 20 januari 2009, 18:06.
                          Mijn foto's
                          Canon 500D |8mm fish | 10-22mm | 17-55/2.8 | 35/1.4 | 70-300 DO |Speedlite

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nuttige Vista Sidebar applicaties?

                            Oorspronkelijk geplaatst door RikH Bekijk bericht
                            als ik lightroom of photoshop open verdwijnen ze automatisch.
                            Wat verdwijnt?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nuttige Vista Sidebar applicaties?

                              'System Monitor' (toont intern/extern ip-address, processor core belasting (tot 4 cores),geheugen verbruik, batterij toestand, wifi sterkte)
                              'MiniRadio' :een net radio speler.

                              Ik vindt het wel gemakkelijk als alles bij elkaar staat ondanks dat het wat performantie wegneemt.

                              Maar dat verlies heb ik goed gemaakt met de automatische indexering uit te schakelen, en wat andere grafische tielantijntjes.

                              j.
                              A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools.
                              Nikon stuff

                              Comment

                              Working...
                              X