Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Normandië

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Normandië

    Graag zou ik binnenkort een weekendje naar Normandië willen gaan. Wie kan mij een goed hotelletje aanbevelen met eventueel de url waar ik iets kan lezen over het hotel en eventueel kan boeken. Verder zijn alle tips meer dan welkom over de streek want ben er zelf nog nooit geweest, dus graag tips wat ik zeker moet zien en waar je natuurlijk mooie foto's kan maken.

    Alvast bedankt
    Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
    https://500px.com/marnix_photography

  • #2
    Re: Normandië

    Kijk eens rond op deze site.
    Wij hebben hiermee nog geen slechte ervaring gehad.
    BD0910BE

    Comment


    • #3
      Re: Normandië

      Kijk hier eens http://forum.belgiumdigital.com/f59/...el-273018.html

      Dit hotel is ons zeer goed meegevallen (prijs/kwaliteit)


      Alvast een fijn weekend Dextro !

      Comment


      • #4
        Re: Normandië

        Is het voor de streek zelf, of om het oorlogsverleden (ww2) ?
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Normandië

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          Is het voor de streek zelf, of om het oorlogsverleden (ww2) ?
          De streek zelf
          Ik kan gerust tegen negatieve commentaar zolang die maar onderbouwd is dus schrijf zoals je het denkt, no mercy ;)
          https://500px.com/marnix_photography

          Comment


          • #6
            Re: Normandië



            Hier hebben wij twee weken geleden voor een drietal nachten verbleven.
            Een goed hotel op het strand van Arromanches, midden het gebeuren. Ligt ongeveer halverwege voor wat betreft het afleggen van bezoeken aan de verschillende belangrijkste sites.
            Wij hadden daar een zeer ruime kamer met zicht op het strand.
            Het ontbijt was er niet al te denderend, maar op het avondeten was er maar weinig op te merken. Het is geen topkeuken, maar één van de besten in de streek en zeker de enige betere in Arromanches.
            Mocht ik nog eens terug gaan naar deze streek, wat ik trouwens zeer betwijfel, (je moet veel geluk hebben om wat goed weer te hebben) dan zou ik proberen iets te vinden wat meer in het achterland. Aan de kust wordt, zoals hier ook trouwens, nogal geprofiteerd van de ligging en men gaat er soms nogal een gangetje met de kwaliteit en de prijzen van de maaltijden.

            Ik was ook een paar nachten kort bij Honfleur en daar net hetzelfde. De toerist wordt er zo snel mogelijk wat lichter gemaakt. Men is er vriendelijk, maar het is, IMHO maar een schijnvertoning.
            Ik hoorde van onze hoteluitbater dat je daar best geen"Fruits de mer" eet, want de kans is vrij groot dat je er erg ziej van wordt. Langs het oude haventje vind je er het ene retaurantje naast het andere, maar de behandeling van dergelijke voeding laat jammer genoeg te wensen over. Dergelijke zaken eet je liever in een sterrenresturant.

            En de arrogantie van sommige fransen loopt soms de spuigaten uit.Toen wij op een dag in Ste. Mére Eglise waren en recht tegenover de fameuze kerk een koffie gingen drinken waren wij getuige van een woordenwisseling tussen de café-uitbaatster en een Amerikaans koppel. De Amerikaanse dame vroeg een " American Coffee", waarop de café-uitbaatster replikeerde (weliswaar achter haar neus weg tegen enkele vaste klanten) : "Nous sommes bien en France ici". Dit terwijl juist daar de Amerikanen (Rangers + para's) er één van de felste gevechten hebben moeten leveren tegen de bezetter met honderden doden als gevolg. De café-uitbaatster is blijkbaar vergeten dat zij zonder de Amerikanen toen, hier nu niet zou gestaan hebben en dat ze bovendien zeer veel geld verdiend op de kap van de honderden gesneuvelden. Ik heb mij toch even moeten omdraaien om hier niet eens mijn gedacht te zeggen.

            Maar nietemin is Normandië zeer zeker de moeite waard in het kader van het oorlogsverleden. Een reis die men ook in de Belgische middelbare scholen verplicht op het programma zou moeten plaatsen.

            Groetjes,
            Pol.

            G
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Normandië

              Er zijn in Bas Normandie twee musea die je zeker moet bezoeken:
              1) La tapisserie de Bayeux: Een zeventig meter lang wandtapijt ( is eigenlijk meer
              een broderie ) gemaakt in de 11e eeuw en dat het verhaal vertelt van de
              verovering van Engeland door Willem de veroveraar. Daarnaast veel maquettes,
              wassenbeelden, een film enz die een volledig sfeerbeeld scheppen van het
              hele gebeuren.
              Zie: http://www.tapisserie-bayeux.fr/
              2 ) Le Mémorial de Caen: Het grootste museum omtrent D-day en nog véél meer.
              Hier moet je minimum een drietal uren voor uittrekken.
              Zie: http://www.memorial-caen.fr/portail/index.php
              Last edited by dyafani; 29 september 2009, 11:34.
              Nikon D800, Nikkor AF-S 24mm f 1.4, Nikkor AF-S 50mm f 1.4, Nikkor AF-S 85mm f 1.4, Nikkor Micro AF-S 105mm f 2.8, Nikkor AF-S VR 70-200 f 2.8, Gitzo 3530LSV, Arca-Swiss Z1sp

              Comment

              Working...
              X