Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

    Op mijn laptop is de verwijzing naar windows 10 deze morgen verdwenen. Zelfs na windows update kwam het niet meer terug. Dus geen spoor van update.

    Vriendelijke groeten

    Peter

    Comment


    • #47
      Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Op mijn laptop is de verwijzing naar windows 10 deze morgen verdwenen. Zelfs na windows update kwam het niet meer terug. Dus geen spoor van update.

      Vriendelijke groeten

      Peter
      Goei leesvoer

      Microsoft heeft een tool online gezet, waarmee gebruikers als ze dat willen handmatig het benodigde iso-bestand kunnen downloaden en installeren. De update is kosteloos voor gebruikers van Windows 7 en Windows 8.1.

      Comment


      • #48
        Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Dpix Bekijk bericht
        Bij mij heeft het niet geholpen. Ik krijg de melding"er is iets gebeurd" (sic)

        Maar wat ? Ik weet het echt niet.

        Peter

        Comment


        • #49
          Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

          bij mij staat hij al op de pc. Iets meer dan een half uurtje heeft het geduurd, denk ik.
          Meeste progs werken nog altijd prima.

          Met de laptop ga ik waarschijnlijk nog effe wachten.

          Comment


          • #50
            Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
            Bij mij heeft het niet geholpen. Ik krijg de melding"er is iets gebeurd" (sic)

            Maar wat ? Ik weet het echt niet.

            Peter
            Misschien dat je een Engelstalige W10 wou downloaden? Die site van Tweakers verwijst naar de Engelse (Amerikaanse) pagina.
            Dit is de Nederlandstalige : https://www.microsoft.com/nl-nl/soft...load/windows10

            Voor alle duidelijkheid: ik heb nog W7 en wacht nog even tot dat jij W10 hebt getest en goed bevonden

            Edit: kleine (?) correctie : De link hierboven is voor alle duidelijkheid niet voor consumenten bedoeld en de methode zal dus niet voor iedereen werken.
            Last edited by nabi; 29 juli 2015, 14:44.

            Comment


            • #51
              Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

              Gedurende een maand heb je ook de mogelijkheid om de upgrade te annuleren en weer van win 10 naar win7 te downgraden.

              Comment


              • #52
                Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                Je kunt toch terug dan?

                Wat ik in deze discussie, waarin natuurlijk weer een Apple vs Win discussie zit (onnodig: want deze topic gaat over Win10), mis, is het volgende:
                Ik ken alleen maar Mac, dus mijn vraag is misschien naïef, maar wat ik (zeker bij zo'n belangrijke upgrade) doe maar tegenwoordig ook al voor 10.10.x naar 10.10.y. is een clone maken van mijn interne HD naar een externe. Dan pas de nieuwe soft downloaden, installeren en uitproberen. Als het mij bevalt: houden (maar de clone blijft toch behouden tot de volgende upgrade); als het mij niet bevalt, of als er teveel problemen zijn: terugclonen van extern naar intern. Mijn vraag: kan dat met Win ook? Indien ja: zou dat geen betere tactiek zijn dan zomaar upgraden en eventueel in de rotzooi zitten? En terugkeren: ik weet dat dat bij Apple niet altijd vanzelfsprekend is. Via de vers aangemaakte clone kan dat uiteraard zonder problemen.
                BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                Comment


                • #53
                  Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                  idd, werken met een systeemimage gaat altijd. Alhoewel ik hier twijfel aangezien je key van win7 nu gekoppeld wordt aan den tien. Dus of die key later nog gaat werken is maar de vraag.
                  Anyway: momenteel heb je in win10 dus bij instellingen/backup&herstel de functie om een revert uit te voeren, wat in dit geval mij de beste manier lijkt aangezien op die manier de key ook niet aan win10 blijft plakken

                  Btw http://redobackup.org is prima software om een systeemimage te maken.

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                    Denk niet dat er een reden is waarom dat niet zou werken. Vind dat persoonlijk ook een goed idee. Zelf vervang ik gewoon de OS hd als ik een grote update zoals dat doe.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                      Een praktisch vraagje omtrent die update, kan je deze downloaden en pas later installeren ?
                      Of gaat die update zich meteen installeren?
                      Wat met de beveiligings software ? Moet je deze uitzetten, of kan je deze gewoon laten aan staan?
                      Misschien een domme vraag, ik denk dat ik niet de enige ben met vragen.

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Een praktisch vraagje omtrent die update, kan je deze downloaden en pas later installeren ?
                        Of gaat die update zich meteen installeren?
                        Wat met de beveiligings software ? Moet je deze uitzetten, of kan je deze gewoon laten aan staan?
                        Misschien een domme vraag, ik denk dat ik niet de enige ben met vragen.
                        ik moest dat aangeven toen ik reserveerde en heb er voor gekozen automatisch te downloaden, maar pas te installeren als ik het wou.
                        Bij mij stond comodo firewall en defender gewoon aan. Gaf geen problemen, maar heb ze daarna wel weer moeten inschakelen.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                          Bedankt voor je antwoord fhluppel, en wat zijn je bevindingen Qua workflow, is het een meerwaarde?

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
                            Bij mij heeft het niet geholpen. Ik krijg de melding"er is iets gebeurd" (sic)

                            Maar wat ? Ik weet het echt niet.

                            Peter
                            Peter, ben je al eens wezen kijken of Win 10 niet klaar staat onder uw updates?
                            Op mijn eerste PC kon ik direct installeren maar op mijn test PC kon ik eerst ook niet update en was dat venster ook niet meer te zien.
                            Ik ga kijken naar de updates en daar stond die klaar om geïnstalleerd te worden.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                              Wat met de beveiligings software ? Moet je deze uitzetten, of kan je deze gewoon laten aan staan?
                              Misschien een domme vraag, ik denk dat ik niet de enige ben met vragen.
                              Ik heb alles geïnstalleerd met Kaspersky Total Security "on".
                              Nadat W 10 geïnstalleerd was, bleek KTS volledig verdwenen te zijn. Na een herinstallatie van KAS, is alles weer onder controle. ;-)
                              In andere fora komen er berichten dat je best anti-virus software op non-actief zet. Er zijn al problemen gemeld.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                                Bij mij is Spybot - Search & Destroy ist verschwunden auf niemals wiedersehen.
                                Voor de rest ging alles redelijk vlot, alleen moest ik een nieuwe driver installeren voor mijn graka van Nvidea en mijn scherm resolutie weer goed zetten.
                                In het begin kon ik niet inloggen want standaard had men in Redmond weer het Nerderlandse toetsenbord gezet

                                Edge, de nieuwe browser, was eerst zo leeg als maar zijn kan en hoe ik het gevonden heb er mijn favorieten erin te zetten was eerder een groot toeval.


                                Ik mis ook Google als startpagina in Edge en vind maar niet hoe ik dat zou kunnen fiksen.

                                Eén ding is zeker ik had win 10 eerst op mijn test PC moeten installeren.
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X