Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

    Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
    .....
    En Linux is natuurlijk dat eeuwig buitenbeentje. Gratis, maar -ondanks de meer aanwezige grafische schil- nog steeds een hoge leercurve en weinig support van fabrikanten. Niet geschikt voor de doorsnee-gebruiker dus.
    slightly OT .... sic transit gloria mundi .. toen ik hier een aantal maanden geleden meldde dat ik een aantal "eenvoudige" distros aan het testen was voor een eenvoudig "backup" systeem, en dat ik daarbij de ene distro al grotere bagger vond dan de andere dan werd ik hier bedolven onder de banbliksems van de verdoeming ...

    Comment


    • #32
      Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

      Oorspronkelijk geplaatst door LG Bekijk bericht
      Wakker worden man, ik heb hier de upgrades liggen van Win 7 naar Win 8 en dat zijn twee Dvd's de ene is de 32BIT de andere de 64BIT.
      Moet ik er een foto van nemen?
      ja en begrijpend lezen is hier nooit de sterkste kant van de deelnemers .. lees wat er staat jong !

      Comment


      • #33
        Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Zeker wel, maar blijkbaar moet je één jaar na installatie betalen (alleen weet ik niet hoe veel).
        Ueh neen. Mensen die nu een versie hebben die in aanmerking komt voor de upgrade kunnen het eerste jaar gratis die update reserveren en uitvoeren. Diegenen die het later wensen te doen zullen moeten betalen.

        Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel
        En Linux is natuurlijk dat eeuwig buitenbeentje. Gratis, maar -ondanks de meer aanwezige grafische schil- nog steeds een hoge leercurve en weinig support van fabrikanten. Niet geschikt voor de doorsnee-gebruiker dus.
        Nog niet veel gemerkt van die leercurve. Het was erger om van W7 naar W8 te gaan dan van XP naar Gentoo. En meeste zaken hebben "geen support" van fabrikanten omdat de support reeds door het os geleverd wordt. Ik moet geen drivers voor de sound, ethernet, grafische kaart, printer, scanner downloaden van de fabrikant, die komen direct met de distributie mee.

        Comment


        • #34
          Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
          Dat zou dan de allereerste keer zijn dat dit soort upgrade mogelijk zal zijn ... ik zou er mijn adem maar niet op inhouden als het om een "upgrade" gaat ...
          Wil je van 32bit overschakelen naar 64bit, ga je ook manueel de 64bit-iso kunnen downloaden en deze installeren (custom install).

          Comment


          • #35
            Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Ueh neen. Mensen die nu een versie hebben die in aanmerking komt voor de upgrade kunnen het eerste jaar gratis die update reserveren en uitvoeren. Diegenen die het later wensen te doen zullen moeten betalen.



            Nog niet veel gemerkt van die leercurve. Het was erger om van W7 naar W8 te gaan dan van XP naar Gentoo. En meeste zaken hebben "geen support" van fabrikanten omdat de support reeds door het os geleverd wordt. Ik moet geen drivers voor de sound, ethernet, grafische kaart, printer, scanner downloaden van de fabrikant, die komen direct met de distributie mee.
            dan heb je geluk. Surf maar eens naar WUSB100 (wifi adapter) Ubuntu. Heel m'n pc liep er op vast. En dan mag je dus naar de terminal gaan en sudo'tjes schrijven.
            En al je 'windows' programma's mag je in wine gaan openen. Nope, niet voor de doornsee gebruiker.

            Comment


            • #36
              Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

              Waarom zou je ook windows programma's in linux gebruiken? Je gebruikt toch ook geen apple programma's in windows?

              Comment


              • #37
                Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Waarom zou je ook windows programma's in linux gebruiken? Je gebruikt toch ook geen apple programma's in windows?
                omdat je veel windows progs hebt die niet bestaan in linux? En dan denk ik nog niet aan de hoeveelheid games op m'n pc. Ook dat zorgt ervoor dat Linux een buitenbeentje blijft. En natuurlijk biedt Linux diverse alternatieven en zelfs gratis (libre office, gimp, inkscape, darktable) maar a/ daar zijn mensen niet mee vertrouwd, dus moeten ze weeral van 0 starten en b/ er zijn ook nog genoeg progs waar geen alternatieven voor zijn.

                En natuurlijk kan je dan voor dual-boot gaan, maar ook dat is te hoog gegrepen voor de gemiddelde gebruiker.

                Comment


                • #38
                  Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                  Zeker wel, maar blijkbaar moet je één jaar na installatie betalen (alleen weet ik niet hoe veel).
                  Neen, het is gratis als je tijdens het eerste jaar de update vraagt/doet.
                  Daarna wordt die betalend.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                    Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                    ja en begrijpend lezen is hier nooit de sterkste kant van de deelnemers .. lees wat er staat jong !
                    Ahhhh ... het is niet alleen tegen mij dat je grof doet. 😈
                    Wie leest er anders nooit manuals of helpbestanden en noemt de diensten dan maar rommel?
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                      Wil je van 32bit overschakelen naar 64bit, ga je ook manueel de 64bit-iso kunnen downloaden en deze installeren (custom install).
                      Maar dan is het wel geen upgrade meer, maar een nieuwe installatie.
                      Klopt inderdaad dat je beide versies krijgt.
                      Last edited by VerSeg; 28 juli 2015, 16:57.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                        True, maar het blijft gratis.

                        Als je perse wil upgraden kan je natuurlijk eerst de 64bit win7 van iemand lenen en installeren. Deze met je eigen key activeren (jawel, die van de 32bit), alle updates doen en dan upgraden

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                          Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
                          ja en begrijpend lezen is hier nooit de sterkste kant van de deelnemers .. lees wat er staat jong !
                          Kan het nog een beetje grover aub?
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                            Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                            True, maar het blijft gratis.

                            Als je perse wil upgraden kan je natuurlijk eerst de 64bit win7 van iemand lenen en installeren. Deze met je eigen key activeren (jawel, die van de 32bit), alle updates doen en dan upgraden [emoji14]
                            Alle updates doen om dan te upgraden naar een nieuw OS?
                            Enkel de minimum noodzakelijke om te kunnen upgraden naar het nieuwe OS zal dan voldoende zijn mits de nieuwe versie zijn eigen updates heeft.

                            Maar is wel omslachtig, dan toch beter direct nieuw OS installeren.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Alle updates doen om dan te upgraden naar een nieuw OS?
                              Enkel de minimum noodzakelijke om te kunnen upgraden naar het nieuwe OS zal dan voldoende zijn mits de nieuwe versie zijn eigen updates heeft.

                              Maar is wel omslachtig, dan toch beter direct nieuw OS installeren.
                              ik heb 2 weken geleden op nieuwe pc win7 geïnstalleerd en voordat ik het win10 embleem kreeg heb ik toch eerst wat updates moeten installeren.
                              Ook om van win8 naar win8.1 te gaan was je verplicht om eerst een serieuze serie updates te doen.
                              Waarschijnlijk zitten er toch enkele belangrijke files in die updates.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nog twee keer slapen en dan komt hij ...

                                Oorspronkelijk geplaatst door fhuppel Bekijk bericht
                                ik heb 2 weken geleden op nieuwe pc win7 geïnstalleerd en voordat ik het win10 embleem kreeg heb ik toch eerst wat updates moeten installeren.
                                Ook om van win8 naar win8.1 te gaan was je verplicht om eerst een serieuze serie updates te doen.
                                Waarschijnlijk zitten er toch enkele belangrijke files in die updates.
                                Dat klopt volledig, op je huidige versie moet je updaten alvorens dat icoon te krijgen.
                                Vorige reactie was gebaseerd op het feit dat je de download al gedaan hebt en aan installatie toe was.
                                Indien je nog moet downloaden is de situatie inderdaad anders.
                                Maar soit ... we hebben elkaar wel begrepen denk ik.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X