Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog LED...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog LED...

    Ik zou onze TL verlichting onder onze hangende keukenkasten ook willen vervangen voor TL Led's. (zie bijgaande foto)
    Mijn vraag : worden de bestaande starters behouden of moeten die veranderd worden? Dank bij voorbaat.

    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Nog LED...

    Ik heb je vraag even in Google ingegeven en lees dit eens :
    In dit kleine artikel geef ik aan wat ik heb gedaan om een gewone TL te vervangen voor een led-TL. Er is een paar handelingen voor nodig die ik hierbij uitleg,



    mir
    De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

    Comment


    • #3
      Re: Nog LED...

      Nieuwe starter voor led zit er normaal bij.

      Comment


      • #4
        Re: Nog LED...

        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
        Ik heb je vraag even in Google ingegeven en lees dit eens :
        In dit kleine artikel geef ik aan wat ik heb gedaan om een gewone TL te vervangen voor een led-TL. Er is een paar handelingen voor nodig die ik hierbij uitleg,



        mir
        Bedankt! Blijkbaar zal bij ons naast de Led TL enkel nog een kortsluitstarter nodig zijn.
        Leeft en LAAT LEVEN !

        Comment


        • #5
          Re: Nog LED...

          Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
          Bedankt! Blijkbaar zal bij ons naast de Led TL enkel nog een kortsluitstarter nodig zijn.
          Succes!

          mir
          De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

          Comment


          • #6
            Re: Nog LED...

            Een led-TL buis heeft inderdaad geen spanningspiek nodig om te kunnen "ontsteken" (daar kunnen de leds niet tegen), daarom moet de starter doorverbonden worden en kan eigenlijk ook de ballast uit het circuit worden gehaald.
            Bij recentere TL armaturen zijn er dikwijls elektronische ballasten gebruikt in plaats van de ouderwetse ballast + starter, in dat geval moet de elektronische ballast ook helemaal verwijderd worden zodat de led-buis rechtstreeks spanning krijgt.

            Hou er wel rekening mee dat de meeste led - TL - buizen minder licht geven dan de "oude" TL-lampen die er eerst in zaten.
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Re: Nog LED...

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Een led-TL buis heeft inderdaad geen spanningspiek nodig om te kunnen "ontsteken" (daar kunnen de leds niet tegen), daarom moet de starter doorverbonden worden en kan eigenlijk ook de ballast uit het circuit worden gehaald.
              Bij recentere TL armaturen zijn er dikwijls elektronische ballasten gebruikt in plaats van de ouderwetse ballast + starter, in dat geval moet de elektronische ballast ook helemaal verwijderd worden zodat de led-buis rechtstreeks spanning krijgt.

              Hou er wel rekening mee dat de meeste led - TL - buizen minder licht geven dan de "oude" TL-lampen die er eerst in zaten.
              Goed om weten. Vooral het minder licht dat de meeste Led -TL's geven. Dat is wel om over na te denken. Ik vraag mij verder af of die oude TL 's wel nog overal te vinden zijn?
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Nog LED...

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Ik vraag mij verder af of die oude TL 's wel nog overal te vinden zijn?
                Die zijn doorgaans nog wel te vinden in de betere doe-het-zelf zaak

                Comment


                • #9
                  Re: Nog LED...

                  Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                  Goed om weten. Vooral het minder licht dat de meeste Led -TL's geven. Dat is wel om over na te denken. Ik vraag mij verder af of die oude TL 's wel nog overal te vinden zijn?
                  Tegenwoordig is dat totaal niet meer het geval Pol, integendeel.
                  Normaal gezien staat op de lamp de kant aangeduid waar je rechtstreeks 230 volt kan/mag opzetten,
                  dus rechtsreeks op één lamphouder, al de rest mag je uit het armatuur verwijderen.
                  In het bedrijf van mijn schoonzoon heb ik alle TL’s vervangen door led buizen,
                  voordeel een stuk lichtsterker dan voorheen, en meteen op volle lichtsterkte, ook omdat een ledbuis
                  alle licht ongeveer 180º een kant uitstraalt, waar je bij standaard TL afhankelijk bent van een reflector
                  is dat bij led buizen niet nodig bovendien zijn ze ook nog eens zuiniger.
                  Last edited by Guest42; 27 december 2017, 05:59.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog LED...

                    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                    Tegenwoordig is dat totaal niet meer het geval Pol, integendeel.
                    Normaal gezien staat op de lamp de kant aangeduid waar je rechtstreeks 230 volt kan/mag opzetten,
                    dus rechtsreeks op één lamphouder, al de rest mag je uit het armatuur verwijderen.
                    In het bedrijf van mijn schoonzoon heb ik alle TL’s vervangen door led buizen,
                    voordeel een stuk lichtsterker dan voorheen, en meteen op volle lichtsterkte, ook omdat een ledbuis
                    alle licht ongeveer 180º een kant uitstraalt, waar je bij standaard TL afhankelijk bent van een reflector
                    is dat bij led buizen niet nodig bovendien zijn ze ook nog eens zuiniger.
                    https://www.perfectlights.be/nl/phil...8aAkZgEALw_wcB
                    Bedankt Geert.
                    Leeft en LAAT LEVEN !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog LED...

                      Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                      Tegenwoordig is dat totaal niet meer het geval Pol, integendeel.
                      https://www.perfectlights.be/nl/phil...8aAkZgEALw_wcB
                      Of zelfs met nog meer lichtopbrengst kan ook.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog LED...

                        Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                        Bedankt Geert.
                        En wil je echt mooi licht voor onder je keukenkasten Pol, kies dan voor Lixero led buislampen, prachtig licht
                        voor onder je keukenkasten, wordt ook gebruikt in koeltoonbanken, door gebruik van twee soorten leds ziet alles
                        er zeer mooi uit, mijn dochter heeft dat in haar keuken, gewoon prachtig zacht een aangenaam licht
                        als je het onder keukenkasten gebruikt, staalt wat licht roze lichtkleur uit, een aanrader, maar niet goedkoop
                        en niet geschikt als algemene verlichting. KLIK
                        Last edited by Guest42; 27 december 2017, 11:00.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog LED...

                          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                          En wil je echt mooi licht voor onder je keukenkasten Pol, kies dan voor Lixero led buislampen, prachtig licht
                          voor onder je keukenkasten, wordt ook gebruikt in koeltoonbanken, door gebruik van twee soorten leds ziet alles
                          er zeer mooi uit, mijn dochter heeft dat in haar keuken, gewoon prachtig zacht een aangenaam licht
                          als je het onder keukenkasten gebruikt, staalt wat licht roze lichtkleur uit, een aanrader, maar niet goedkoop
                          en niet geschikt als algemene verlichting. KLIK
                          Ik heb er een 20-tal van deze besteld voor de plafondverlichting in onze keuken :


                          Ze zijn dus 4500K, zeer wit en dit wil mijn vrouw ook, zeer wit voor een keuken waar kasten wit zijn en muren zeer bleek. Zal zo'n roze lichtkleur dan geen beetje vechten met de rest ?
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog LED...

                            Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                            Ik heb er een 20-tal van deze besteld voor de plafondverlichting in onze keuken :


                            Ze zijn dus 4500K, zeer wit en dit wil mijn vrouw ook, zeer wit voor een keuken waar kasten wit zijn en muren zeer bleek. Zal zo'n roze lichtkleur dan geen beetje vechten met de rest ?
                            Alles is ook nog eens een kwestie van smaak hé Pol, bij ons dochter zijn de plafond leds van het type COB warm,
                            mijn schoonzoon is nu bezig aan hun derde nieuwbouw voor eigen gebruik, en ze heeft mij gevraagd, die verlichting onder de kasten
                            te wisselen met gewone led buizen, die Lixero lampen wil ze zeker mee in haar nieuwe keuken.

                            Off Topic. Tot nu toe zet mijn schoonzoon om de vier à vijf jaar een nieuw huis voor hunzelf, momenteel is hij bezig aan twee naast elkaar liggende nieuwbouws,
                            eentje voor hun en eentje voor de verkoop.
                            Dan terug series van twee tot vier in opdracht.
                            Voordeel is dat je op een huis waar je zelf vier jaar in woont bij de verkoop geen belastingen betaald op je winst,
                            ook niet als zelfstandig aannemer.
                            Er staat mij dus ook terug nog wat te wachten, ruwbouw is nu zo goed als klaar.....

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nog LED...

                              Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                              Ik heb er een 20-tal van deze besteld voor de plafondverlichting in onze keuken :


                              Ze zijn dus 4500K, zeer wit en dit wil mijn vrouw ook, zeer wit voor een keuken waar kasten wit zijn en muren zeer bleek. Zal zo'n roze lichtkleur dan geen beetje vechten met de rest ?
                              Zijn je transfo's geschikt? Het kan zijn dat ze te weinig vermogen hebben voor je transfo's.
                              Ik zou die er tussen uithalen en overgaan op GU10. Indien mogelijk. Normaal gezien wel. :-)
                              Met de vriendelijke groeten, Ruud.

                              Comment

                              Working...
                              X