Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog eens wat info nodig: Eizo TFT.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog eens wat info nodig: Eizo TFT.

    Louter voor fotografisch werk...
    Iemand een idee?
    Mag vanaf 19 inch...
    Géén TN-panel zeker

    Wil het liefst bij Eizo blijven.

    Dank voor alle info!

    ps. de S1910 is die nog goed voor dit werk?
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

  • #2
    Re: Nog eens wat info nodig: Eizo TFT.

    Al eens eerder "geadviseerd", als je het je kunt permiteren... EIZO CE210W (21,1")ong €1.000 of de iets goedkopere EIZO S2111W (21.1") ong €800 incl. Super schermen! Gr, Paul
    M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

    Comment


    • #3
      Re: Nog eens wat info nodig: Eizo TFT.

      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
      Louter voor fotografisch werk...
      Iemand een idee?
      Mag vanaf 19 inch...
      Géén TN-panel zeker

      Wil het liefst bij Eizo blijven.

      Dank voor alle info!

      ps. de S1910 is die nog goed voor dit werk?
      S1910 is al van 2005
      Voor zover ik zie op www.prad.de is de Eizo S1961 de betere met S-PVA paneel en 1500:1 contrast... De recentste (3/2007) is de Eizo S1921 maar lijkt me een goedkoper low-cost variant met een gewone PVA paneel, 1000:1 contrast. Populair op het forum van prad.de is blijkbaar de S1931SH die iets goedkoper is dan de S1961.

      Tja, ik weet het niet, ben er niet kapot van eerlijk gezegd, de laatste jaren komt er maar weinig vernieuwends in het 19inch formaat en al zeker niet op gebied van betere kleurweergave. Helaas gaan fabrikanten er volledig voor om het goedkoopste 22inch TN scherm te maken... bigger is better zegt de simpele consument zonder verder te kijken naar kleurweergave/kijkhoek, homogeniteit en kleurgamut...

      Ik ben nog altijd zeer tevreden met m'n keuze voor de Nec 20WGX2, er is nu een 'pro' versie uit ook maar die heeft technisch geen verschillen.

      Mooi overzicht op gebied van kijkhoek:


      Tip: laat S-PVA ook achter u liggen en zoek een goed S-IPS scherm uit... het scheelt en ik spreek uit ervaring (Barco naast SPVA naast AS-IPS vergeleken op m'n werk)...
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • #4
        Re: Nog eens wat info nodig: Eizo TFT.

        Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
        Al eens eerder "geadviseerd", als je het je kunt permiteren... EIZO CE210W (21,1")ong €1.000 of de iets goedkopere EIZO S2111W (21.1") ong €800 incl. Super schermen! Gr, Paul
        Yep

        De S2111W-WS kost hier (Hasselt) bijna 1000 euro. (998,xxx)
        Al die aanhangsels he....

        Ben just terug van die winkel
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Nog eens wat info nodig: Eizo TFT.

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
          S1910 is al van 2005
          Voor zover ik zie op www.prad.de is de Eizo S1961 de betere met S-PVA paneel en 1500:1 contrast... De recentste (3/2007) is de Eizo S1921 maar lijkt me een goedkoper low-cost variant met een gewone PVA paneel, 1000:1 contrast. Populair op het forum van prad.de is blijkbaar de S1931SH die iets goedkoper is dan de S1961.

          Tja, ik weet het niet, ben er niet kapot van eerlijk gezegd, de laatste jaren komt er maar weinig vernieuwends in het 19inch formaat en al zeker niet op gebied van betere kleurweergave. Helaas gaan fabrikanten er volledig voor om het goedkoopste 22inch TN scherm te maken... bigger is better zegt de simpele consument zonder verder te kijken naar kleurweergave/kijkhoek, homogeniteit en kleurgamut...

          Ik ben nog altijd zeer tevreden met m'n keuze voor de Nec 20WGX2, er is nu een 'pro' versie uit ook maar die heeft technisch geen verschillen.

          Mooi overzicht op gebied van kijkhoek:


          Tip: laat S-PVA ook achter u liggen en zoek een goed S-IPS scherm uit... het scheelt en ik spreek uit ervaring (Barco naast SPVA naast AS-IPS vergeleken op m'n werk)...
          Ben die prad. aan het lezen geweest ja
          Ubi bene, ibi patria.
          BD0388BE
          Een website

          Comment


          • #6
            Re: Nog eens wat info nodig: Eizo TFT.

            Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
            Al eens eerder "geadviseerd", als je het je kunt permiteren... EIZO CE210W (21,1")ong €1.000 of de iets goedkopere EIZO S2111W (21.1") ong €800 incl. Super schermen! Gr, Paul
            EIZO CE210W, is die goed in de hoogte verstelbaar?
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Nog eens wat info nodig: Eizo TFT.

              De CE 210W, niet echt, tot zo'n 120mm hoog. Meer is "hier" ook niet nodig... Wel zeer flexibele kijkhoek(en). De S2111W heeft een andere voet "swing". Overigens is er volgens mij een optionele zwenkvoet voor de CE 210W te krijgen. www.eizo.nl. Gr, Paul
              Last edited by Flotootje; 23 april 2007, 20:46.
              M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

              Comment


              • #8
                Re: Nog eens wat info nodig: Eizo TFT.

                Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                De CE 210W, niet echt, tot zo'n 120mm hoog. Meer is "hier" ook niet nodig... Wel zeer flexibele kijkhoek(en). De S2111W heeft een andere voet "swing". Overigens is er volgens mij een optionele zwenkvoet voor de CE 210W te krijgen. www.eizo.nl. Gr, Paul
                Is toch te weinig...
                Moet min. 18 à 19 cm > bureautafel<>onderkant scherm....
                Moeilijke affaire...
                Wil zelf toch een beetje normaal achter mijne bureau zitten he

                17 cm is al te weinig...

                Scherm mag natuurlijk een beetje kantelen...voor naar achter en v.v.
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Nog eens wat info nodig: Eizo TFT.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                  S1910 is al van 2005
                  Voor zover ik zie op www.prad.de is de Eizo S1961 de betere met S-PVA paneel en 1500:1 contrast... De recentste (3/2007) is de Eizo S1921 maar lijkt me een goedkoper low-cost variant met een gewone PVA paneel, 1000:1 contrast. Populair op het forum van prad.de is blijkbaar de S1931SH die iets goedkoper is dan de S1961.

                  Tja, ik weet het niet, ben er niet kapot van eerlijk gezegd, de laatste jaren komt er maar weinig vernieuwends in het 19inch formaat en al zeker niet op gebied van betere kleurweergave. Helaas gaan fabrikanten er volledig voor om het goedkoopste 22inch TN scherm te maken... bigger is better zegt de simpele consument zonder verder te kijken naar kleurweergave/kijkhoek, homogeniteit en kleurgamut...

                  Ik ben nog altijd zeer tevreden met m'n keuze voor de Nec 20WGX2, er is nu een 'pro' versie uit ook maar die heeft technisch geen verschillen.

                  Mooi overzicht op gebied van kijkhoek:


                  Tip: laat S-PVA ook achter u liggen en zoek een goed S-IPS scherm uit... het scheelt en ik spreek uit ervaring (Barco naast SPVA naast AS-IPS vergeleken op m'n werk)...
                  Ik ga dat nog eens bekijken en heb al gezien dat Pro-versie niet verstelbaar is
                  in de hoogte...kantelen doet die wel.

                  MultiSync® LCD2090UXi Photo Edition.... lijkt me wel iets
                  Ben niet echt overtuigd of die echt geschikt is voor fotobewerkingen.
                  En als ik toch iets goeds wil kopen....
                  Staat nergens uitdrukkelijk beschreven.
                  (heeft een A-TW-IPS TFT display)
                  Last edited by theokus; 24 april 2007, 02:23.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog eens wat info nodig: Eizo TFT.

                    Vergeet die standaard voet en kijk even of je geen betere voet of bevestiging kan vinden bij Newstar:


                    Heb daar begin dit jaar een zwenkarm gekocht en het ding zit zeer solide in mekaar en kost maar 120 euro...

                    De 2090 heeft Vincent al getest:



                    Dit scherm is overigens hardwarematig te calibreren, als je een Colorvision Spider Pro of een Eye One Display2 gebruikt zal deze de parameters intern in het scherm wijzigen ipv het signaal van de videokaart te veranderen... Ik heb vorig jaar de Lacie variant (Lacie 321, is hardwarematig identiek aan deze Nec 2090) getest en ik was niet zo te spreken over zwartwaarde na calibratie, om één of andere reden stond de helderheid altijd volledig open zelfs als ik vroeg om bv. op max 120cd/m2 te calibreren... Hij zwakt het signaal van de panel af maar dan krijg je grijs zwart. Ik had ook last van een soort interlaced/raster effect dat zichtbaar is als je je hoofd wat horizontaal beweegt. Voor je dit scherm koopt zou ik je toch aanraden om het eerst ergens in test te krijgen, contacteer eens Nec of Lacie... Mocht je budget tot 2500 euro gaan:

                    Deze is dezelfde als de Nec LCD2690WUXi, kan 95% van AdobeRGB kleurruimte weergeven en is 25.5inch groot (1920x1200 pixels)


                    Als je de helft van de prijs wil besparen:

                    Krijgt hoge score voor kleuren en kijkhoek maar is niet hardwarematig calibreerbaar.
                    Last edited by Wim; 24 april 2007, 09:00.
                    Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog eens wat info nodig: Eizo TFT.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                      Vergeet die standaard voet en kijk even of je geen betere voet of bevestiging kan vinden bij Newstar:


                      Heb daar begin dit jaar een zwenkarm gekocht en het ding zit zeer solide in mekaar en kost maar 120 euro...

                      De 2090 heeft Vincent al getest:



                      Dit scherm is overigens hardwarematig te calibreren, als je een Colorvision Spider Pro of een Eye One Display2 gebruikt zal deze de parameters intern in het scherm wijzigen ipv het signaal van de videokaart te veranderen... Ik heb vorig jaar de Lacie variant (Lacie 321, is hardwarematig identiek aan deze Nec 2090) getest en ik was niet zo te spreken over zwartwaarde na calibratie, om één of andere reden stond de helderheid altijd volledig open zelfs als ik vroeg om bv. op max 120cd/m2 te calibreren... Hij zwakt het signaal van de panel af maar dan krijg je grijs zwart. Ik had ook last van een soort interlaced/raster effect dat zichtbaar is als je je hoofd wat horizontaal beweegt. Voor je dit scherm koopt zou ik je toch aanraden om het eerst ergens in test te krijgen, contacteer eens Nec of Lacie... Mocht je budget tot 2500 euro gaan:

                      Deze is dezelfde als de Nec LCD2690WUXi, kan 95% van AdobeRGB kleurruimte weergeven en is 25.5inch groot (1920x1200 pixels)


                      Als je de helft van de prijs wil besparen:

                      Krijgt hoge score voor kleuren en kijkhoek maar is niet hardwarematig calibreerbaar.
                      Mijn Frans is niet echt "vet"...
                      Engels leest toch zoooo veel gemakkelijker he Wim...
                      Is het nu een goed scherm en ook goed voor fotografisch werk?
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog eens wat info nodig: Eizo TFT.

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        Mijn Frans is niet echt "vet"...
                        Engels leest toch zoooo veel gemakkelijker he Wim...
                        Is het nu een goed scherm en ook goed voor fotografisch werk?
                        Dit is de engelstalige versie (je hebt een vlagje rechts bovenaan de site )



                        Het zal zeker geen slecht scherm zijn voor fotoverwerking maar of het de beste keuze is voor het gegeven geld is een andere vraag, persoonlijk was ik er niet zo zot van, ondanks de hoogtechnologische aansturing (zelfs met aanpasbare homogeniteitsinstelling die in de fabriek over heel het scherm wordt gemeten en 'gemapt' in de aansturing).
                        Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog eens wat info nodig: Eizo TFT.

                          Oorspronkelijk geplaatst door Wim Bekijk bericht
                          Dit is de engelstalige versie (je hebt een vlagje rechts bovenaan de site )



                          Het zal zeker geen slecht scherm zijn voor fotoverwerking maar of het de beste keuze is voor het gegeven geld is een andere vraag, persoonlijk was ik er niet zo zot van, ondanks de hoogtechnologische aansturing (zelfs met aanpasbare homogeniteitsinstelling die in de fabriek over heel het scherm wordt gemeten en 'gemapt' in de aansturing).
                          Bedankt Wim
                          Ben nog eens die Eizo CE210W aan 't bekijken.
                          Die is aanpasbaar: 11,8 cm dus...
                          Maar ja wat is dat?
                          Staat in de pdf en ik word er niet wijzer van.

                          Height Adjustment 118 mm
                          Wat is dan de max. hoogte he he
                          Wil het eerst proberen zonder extra, nieuwe of andere voet
                          vandaar deze vraag.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment

                          Working...
                          X