Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begint ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begint ?

    Nog BD'ers die audiofiel of grote muziekfreak zijn van alternatieve genres en compleet blokkeren als de commerciële muziek begint op trouwfeesten?
    En dan de familie en vrouw die aandringen om te gaan dansen en scheef kijken als je op je plaats blijft zitten

    Niet echt zin om een flinke scheut alcohol binnen te gieten en de uit te gaan hangen...
    Ben ooit dj geweest (alternatieve genre's, underground disco,...) dus misschien wel een beroepsmisvorming.

    Als ze die ordinaire commerciële trouwfeestmuziek draaien blokkeer ik compleet en lukt het niet om de knop om te draaien en mezelf belachelijk te maken
    Last edited by 2010; 12 mei 2012, 09:22.

  • #2
    Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

    Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
    Nog BD'ers die audiofiel of grote muziekfreak zijn van alternatieve genres en compleet blokkeren als de commerciële muziek begint op trouwfeesten?
    En dan de familie en vrouw die aandringen om te gaan dansen en scheef kijken als je op je plaats blijft zitten

    Niet echt zin om een flinke scheut alcohol binnen te gieten en de uit te gaan hangen...
    Ben ooit dj geweest (alternatieve genre's, underground disco,...) dus misschien wel een beroepsmisvorming.

    Als ze die ordinaire commerciële trouwfeestmuziek draaien blokkeer ik compleet en lukt het niet om de knop om te draaien en mezelf belachelijk te maken
    Ja, ik ken dat gevoel
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

    Comment


    • #3
      Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

      Yep, je bent niet alleen.

      Telkens weer sta ik er versteld van dat mensen zich ertoe kunnen motiveren te dansen op die typische trouwfeest nummers.
      Zelfs na aardig wat alcohol lukt het me niet.

      Comment


      • #4
        Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

        Beter niet naar trouwfeesten gaan, dan hoeven julie die "kwelling" niet te ondergaan...
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

          Die muziek is al kwelling genoeg, erop moeten gaan dansen : gewoon straal negeren. Ze kunnen je moeilijk verplichten, hé.
          Groeten,

          Polleke

          Comment


          • #6
            Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

            Oorspronkelijk geplaatst door 2010 Bekijk bericht
            Nog BD'ers die audiofiel of grote muziekfreak zijn van alternatieve genres en compleet blokkeren als de commerciële muziek begint op trouwfeesten?
            En dan de familie en vrouw die aandringen om te gaan dansen en scheef kijken als je op je plaats blijft zitten

            Niet echt zin om een flinke scheut alcohol binnen te gieten en de uit te gaan hangen...
            Ben ooit dj geweest (alternatieve genre's, underground disco,...) dus misschien wel een beroepsmisvorming.

            Als ze die ordinaire commerciële trouwfeestmuziek draaien blokkeer ik compleet en lukt het niet om de knop om te draaien en mezelf belachelijk te maken
            Nee, het is een feest voor de trouwers, ik of jij zijn genodigden. Ik ga wel naar concerten waar ik een ticket voor gekocht heb om mijn genre muziek te beluisteren.
            Het zou van arrogantie getuigen om daar een (stil) protest te tonen omdat je de muziek niet kan smaken. Dansen doe ik niet op mijn stijl muziek en dan al zeker niet voor andere genres.

            Comment


            • #7
              Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

              Ik begrijp dat, maar de muziek waar ik van hou (tango, jazz, deep house) kan je nu eenmaal moeilijk op een trouwfeest spelen.
              alhoewel, maar dan zou het hele sfeer van het trouwfeest daaraan aangepast moeten zijn.

              Iets vergelijkbaars:
              vandaag kwam ik nog in een rusthuis.
              de muziek die ze daar meestal draaien in de gemeenschappelijke ruimten is om gek van te worden.
              melige crooners (bestaan er andere?).
              Ik hoop tegen de tijd dat ik in een rusthuis beland, dat ze er wat fatsoenlijke muziek gaan draaien.

              Comment


              • #8
                Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

                Thuisblijven
                Maar ik begrijp wat je wil zeggen, ikzelf zal me ook niet op de dansvloer wagen tijdens zo een feest. Maar blokkeren die ik er nog niet van.
                Zolang die trouwers maar de dag van hun leven beleven he

                mir
                De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

                  Ik ken het gevoel. Maar ik kan moeilijk verwachten dat ze Swans of Diamanda Galas op n trouwfeest spelen.

                  Anderzijds trouwen er niet veel mensen meer, toch niet in mijn vriendenkring. Eerder scheiden, maar daar bestaan nu ook al feesten voor.
                  Canon-man. Concerten en natuur.
                  Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

                    Ik heb geen idee wat er precies 'trouwmuziek' is, maar het gebeurt me wel regelmatig dat ik op locaties beland met muziek die ik totaal niet kan waarderen. Voor mij zijn er dan 2 opties:
                    a- wegwezen
                    b- verstand in de broekzak opbergen en gewoon mee doen.
                    Dat laatste lukt me bij een breed skala aan muziek, met uitzondering van Nederlandstalig spul van Hazes en dergelijken. Gelukkig heb ik geen familie/vrienden die daar fan van zijn, dus kies ik daarbij standaard voor optie a!
                    Canon 500D met EF-S 18-135mm/3.5-5.6 IS-USM + 18-55mm/3.5-5.6 IS + 55-250mm/4-5.6 IS +EF 75-300mm/4-5.6 III + 50mm/1.8 IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

                      Meestal (denk ik) huurt men een zaal , DJ inbegrepen . Als het koppel dat gaat trouwen iemand van de vriendenkring kent en zelf een goeie muzieksmaak heeft (wat heet?) kan die misschien DJ van dienst zijn. Denk er ineens ook bij dat er opa's en oma's en nonkels en tantes bij zijn , dus ergens moet er nog wat ruimte zijn voor wat populair gedoe .

                      maar :
                      aub geen hucklebuck of in Zaire
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

                        Zelf heb ik een 10-tal jaartjes DJ geweest. Meestal draaide ik clubmuziek, setje van 1U, soms eens een trouwfeestje of een gewone fuif. Normaal gezien word de muziekkeuze besproken met het koppel op het huwelijk. Het is natuurlijk ook een beetje aftasten om de dansvloer vol te houden. Trouwfeesten, gemakkelijk geld maar moeilijk publiek...
                        Ik heb zo eens in het naprogramma van Jean Bosco Safari gezeten, beeld U dat maar eens in...
                        Hoe een snapshot verbeteren? Klik hier!
                        flickr

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Meestal (denk ik) huurt men een zaal , DJ inbegrepen . Als het koppel dat gaat trouwen iemand van de vriendenkring kent en zelf een goeie muzieksmaak heeft (wat heet?) kan die misschien DJ van dienst zijn. Denk er ineens ook bij dat er opa's en oma's en nonkels en tantes bij zijn , dus ergens moet er nog wat ruimte zijn voor wat populair gedoe .

                          maar :
                          aub geen hucklebuck of in Zaire
                          En dat is nou toevallig van de tijd van de bomma's en bompa's. Hoewel ik daar ook al bij hoor ook niet echt mijn ding. Maar als het ambiance schept, waarom niet.
                          Mvg.
                          Robert
                          Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

                            oh yeah... en sinds die onnozele Pfaffs is met uw vuile serviette zwieren op "les lacs du connemara" bij elke familie een traditie die wel al 700 jaar bestaat!

                            De brokken dauphinois of diepvrieskroketten zullen maar op uw schoon kostuum vliegen!

                            Mijn broer had een vrij alternatieve openingsdans gekozen (hij is ook meer voor het betere muziekgenre) en der waren er weer enkele die hun m**l niet konden houden...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nog alternatieve muziekfreaks die blokkeren als commerciële trouwfeestmuziek begi

                              Ik hou ook zelf meer van alternatieve muziek, maar ik vind dat een trouwfeest (zelfs anno 2012) niet zonder een hucklebuck of nat king cole kan.
                              Het is voor mij de enige gelegenheid om zo nog muziek te horen en een warm nostalgisch gevoel te krijgen naar feesten waar ik als kind naar toe mocht met mijn grootouders.
                              Ik heb de trouwpartij van mijn beste maat in het water zien vallen omdat die sukkel van een dj niks dan moderne commerciele brol uit zijn speakers blies (genre milk inc. enz. met weinig variatie).

                              Comment

                              Working...
                              X