Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nissan Cube verdwijnt al

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nissan Cube verdwijnt al

    Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
    Want denk je van deze redenering ?
    Niet vergeten dat dezelfde Jetta die vandaag 22000 kost binnen vier of vijf jaar een stuk duurder zal zijn...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #17
      Re: Nissan Cube verdwijnt al

      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      Awel, zo'n A1 zie ik wel zitten , maar voorlopig nog Opel....
      Audi's zijn saai.

      Als je er niet vlak naast staat zie het verschil tussen een A4 en A6 of A5 en A7 niet eens.

      En overal zit hetzelfde dashboard in.

      Comment


      • #18
        Re: Nissan Cube verdwijnt al

        Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
        Audi's zijn saai.

        Als je er niet vlak naast staat zie het verschil tussen een A4 en A6 of A5 en A7 niet eens.

        En overal zit hetzelfde dashboard in.
        A1 hé
        deze is beter, 'k ben tenslotte geen 30 meer hé
        Last edited by toerist; 21 januari 2011, 19:37.
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #19
          Re: Nissan Cube verdwijnt al

          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
          A1 hé
          deze is beter, 'k ben tenslotte geen 30 meer hé
          Klein autooke voor veel geld, vind ik. De nieuwe Mini en de Fiat 500 hebben hetzelfde probleem. Waarom geen Corsa, Punto, 207 ?
          Panasonic Lumix FZ2000

          Comment


          • #20
            Re: Nissan Cube verdwijnt al

            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
            Niet vergeten dat dezelfde Jetta die vandaag 22000 kost binnen vier of vijf jaar een stuk duurder zal zijn...
            En die Opel blijft altijd even goedkoop zeker ?

            In 1979 kostte een Opel Record 1.9S 250000Bfr
            In 1985 kostte een Opel Record 2.0S 600000Bfr
            In 1993 kostte een Opel Omega 2.0S 930000Bfr
            In 2000 kostte een Opel Omega 2.0 1.100.000Bfr
            In 2005 kostte een Vectra GTS 2.0 29000€
            nu kost een Insignia 2.0 32000€
            Voor een Insignia 2.0 benzine van 2009 krijg je nu met veel moeite nog 17500€ bij overname. (waardevermindering 14500€ op 2 jaar).
            Sinds 1974 zijn hier 9 Opels door mijn echtgenote in gebruik geweest (steeds benzine). Wij zijn dus geen ontevreden Opel klant. Vroeger was Opel altijd veel goedkoper dan andere merken voor een soortgelijke bouwgrootte en motor. Nu is het verschil tegenover andere merken veel kleiner geworden. Kijk maar eens rond hoe weinig Insignia's je in België ziet rijden.(concurrentie BMW3, Passat CC, A4, A5, Mercedes CLK ?). In Nederland zijn ze schijnbaar populairder.

            Is Passat CC of Audi A5 te duur tegenover een Insignia ?
            Een Audi A5 Sportsback 2.0 kost nu 34.500€. Inderdaad 2500€ duurder dan de Insignia, maar dat wordt weer ruimschoots gecompenseerd bij inruil.

            Verbruik Insignia : 11 tot 12l (weegt 1500kg)
            Verbruik A5 : 9l (weegt 1600kg)

            Comment


            • #21
              Re: Nissan Cube verdwijnt al

              Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
              Audi's zijn saai.
              Juist, vooral de Audi RS6 Avant is saai. Een uiterlijk gewone break (wel met 20 inch velgen, 2 uitlaten en een beetje verlaagd) houdt probleemloos een Porsche GT3RS of een BMW M5 achter zich.

              Mijn neefje heeft een Audi R8 V10. Vroeger had hij een Carerra GTS en werd hij regelmatig uitgedaagd door andere Porsches. Nu met zijn R8 wordt hij niet meer uitgedaagd en dat vindt hij ook saai. Ter compensatie heeft hij nu een Harley Davidson van 50000€ gekocht. Ik dacht eerst aan een midlife-crisis, maar mijn neefje is slechts 33 jaar oud
              Last edited by notex; 22 januari 2011, 04:03.

              Comment


              • #22
                Re: Nissan Cube verdwijnt al

                Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                En die Opel blijft altijd even goedkoop zeker ?

                In 1979 kostte een Opel Record 1.9S 250000Bfr
                In 1985 kostte een Opel Record 2.0S 600000Bfr
                In 1993 kostte een Opel Omega 2.0S 930000Bfr
                In 2000 kostte een Opel Omega 2.0 1.100.000Bfr
                In 2005 kostte een Vectra GTS 2.0 29000€
                nu kost een Insignia 2.0 32000€
                Voor een Insignia 2.0 benzine van 2009 krijg je nu met veel moeite nog 17500€ bij overname. (waardevermindering 14500€ op 2 jaar).
                Sinds 1974 zijn hier 9 Opels door mijn echtgenote in gebruik geweest (steeds benzine). Wij zijn dus geen ontevreden Opel klant. Vroeger was Opel altijd veel goedkoper dan andere merken voor een soortgelijke bouwgrootte en motor. Nu is het verschil tegenover andere merken veel kleiner geworden. Kijk maar eens rond hoe weinig Insignia's je in België ziet rijden.(concurrentie BMW3, Passat CC, A4, A5, Mercedes CLK ?). In Nederland zijn ze schijnbaar populairder.

                Is Passat CC of Audi A5 te duur tegenover een Insignia ?
                Een Audi A5 Sportsback 2.0 kost nu 34.500€. Inderdaad 2500€ duurder dan de Insignia, maar dat wordt weer ruimschoots gecompenseerd bij inruil.

                Verbruik Insignia : 11 tot 12l (weegt 1500kg)
                Verbruik A5 : 9l (weegt 1600kg)
                Een waarheid als een koe. Reeds met 4 verschillende opels gereden en altijd miserie gehad. Versnellingsbak, koppelingen, koeling, radiator, ... altijd wel iets.

                Schijtbakken in het kwadraat.

                En wat looks betreft, auto's voor oude venten.

                Misschien veel auto voor wat minder geld, tot je de rekening maakt op het einde...

                Comment


                • #23
                  Re: Nissan Cube verdwijnt al

                  Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                  Juist, vooral de Audi RS6 Avant is saai. Een uiterlijk gewone break (wel met 20 inch velgen, 2 uitlaten en een beetje verlaagd) houdt probleemloos een Porsche GT3RS of een BMW M5 achter zich.

                  Mijn neefje heeft een Audi R8 V10. Vroeger had hij een Carerra GTS en werd hij regelmatig uitgedaagd door andere Porsches. Nu met zijn R8 wordt hij niet meer uitgedaagd en dat vindt hij ook saai. Ter compensatie heeft hij nu een Harley Davidson van 50000€ gekocht. Ik dacht eerst aan een midlife-crisis, maar mijn neefje is slechts 33 jaar oud.

                  Ma jongen toch...

                  Als hij dus wordt 'uitgedaagd' met zijn nieuw 'brommerke' zal hij dat dus ook saai vinden?

                  Zeker een reden om geen Audi te kopen, ja... liggen we wakker van...

                  Zevert nie é, macho

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nissan Cube verdwijnt al

                    Oorspronkelijk geplaatst door caleido Bekijk bericht
                    Je kan het design toch moeilijk Westers of subtiel/smaakvol noemen.
                    Niemand wil een auto kopen waar je jezelf belachelijk in voelt.
                    Wellicht niet Westers, omdat het hier niet aanslaat.
                    Subtiel, als je dat woord op design kan toepassen, ook niet.
                    Want het zijn nogal uitgesproken lijnen en volumes.
                    Smaakvol, zoals het woord zegt, is een kwestie van smaak.
                    Ik vind het een auto die gezien mag worden.
                    De Japanners voelen zich blijkbaar niet te beroerd om met zo'n auto rond te rijden.
                    Misschien hebben zij meer oog voor design, of is hun cultuur minder macho.
                    Als je ziet in wat voor bakbeesten we hier allemaal rondrijden (het kan niet groot en snel genoeg zijn - Porsche, Audi, BMW enz), dan denk ik vooral het laatste.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nissan Cube verdwijnt al

                      Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                      Een waarheid als een koe. Reeds met 4 verschillende opels gereden en altijd miserie gehad. Versnellingsbak, koppelingen, koeling, radiator, ... altijd wel iets.

                      Schijtbakken in het kwadraat.

                      En wat looks betreft, auto's voor oude venten.

                      Misschien veel auto voor wat minder geld, tot je de rekening maakt op het einde...
                      Een ezel stoot zich slechts 1 maal aan dezelfde steen.

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nissan Cube verdwijnt al

                        Oorspronkelijk geplaatst door Control-Z Bekijk bericht
                        Wellicht niet Westers, omdat het hier niet aanslaat.
                        Subtiel, als je dat woord op design kan toepassen, ook niet.
                        Want het zijn nogal uitgesproken lijnen en volumes.
                        Smaakvol, zoals het woord zegt, is een kwestie van smaak.
                        Ik vind het een auto die gezien mag worden.
                        De Japanners voelen zich blijkbaar niet te beroerd om met zo'n auto rond te rijden.
                        Misschien hebben zij meer oog voor design, of is hun cultuur minder macho.
                        Als je ziet in wat voor bakbeesten we hier allemaal rondrijden (het kan niet groot en snel genoeg zijn - Porsche, Audi, BMW enz), dan denk ik vooral het laatste.
                        Wellicht niet Westers? Nee, gewoon niet Westers. Het is een Japans merk en de auto is gemaakt voor de Japanse markt. Hoe niet-Westers kan je zijn?
                        En waarom kan je het woord "subtiel" niet gebruiken voor design? Dat mag je mij eens uitleggen.
                        De Japanners voelen zich uiterààrd niet "te beroerd": het is gemaakt en ineengestoken naar hun eigen wensen en verlangens. Tot de muzikale biepjes uit het dashboard toe.
                        En ja, in het Westen koopt iedereen - man of vrouw - een auto uit macho-overwegingen en iedereen rijdt met Porsche, BMW en Audi

                        Je baseert je waardering op de verkopen in Japan. Wel, kijk dan ook naar de verkopen hier: ik heb er nog geen énkele zien rijden. Wie heeft gelijk qua Westerse smaak? Jij of de Westerse massa?

                        En dan zwijgen we nog over de technische kant van de auto....

                        Je kan een auto OK vinden, maar hou het wel beetje intellectueel redelijk als je hem wilt verdedigen... (cf. "de Nissan Cube is een parel qua design en we zouden er allemaal in willen rijden, moesten we geen macho's zijn"?)

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nissan Cube verdwijnt al

                          Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                          Een ezel stoot zich slechts 1 maal aan dezelfde steen.
                          Het waren bedrijfswagens, khad geen keuze

                          Comment


                          • #28
                            Re: Nissan Cube verdwijnt al

                            Oorspronkelijk geplaatst door notex Bekijk bericht
                            Kijk maar eens rond hoe weinig Insignia's je in België ziet rijden.(concurrentie BMW3, Passat CC, A4, A5, Mercedes CLK ?).
                            Vreemd, wanneer ik bij ons in de streek rondrij, of we gaan naar Antwerpen naar m'n schoonouders, of ik rij naar het werk dan zie ik er altijd kweetnie hoeveel. En nee, 't zijn niet altijd dezelfde.


                            Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                            Schijtbakken in het kwadraat.
                            Nog nooit problemen gehad met Opel. Aan de andere kant ken ik ook mensen die nog niets dan problemen gehad hebben met hun BMW of Audi. Zo kennen we allemaal wel iemand met een schijtbak.


                            Oorspronkelijk geplaatst door Tom V Bekijk bericht
                            En wat looks betreft, auto's voor oude venten.
                            Als ik eerlijk mag zijn, dat vind ik nu van Audi, ik vind er werkelijk geen enkele mooi (beetje eenheidsworst zoals Apple). Van VW vind ik enkel de Golf Plus en de Touran mooi. De enige die dringend aan vervanging toe is bij Opel is de Zafira.
                            De oom van m'n vrouw heeft heel z'n leven bij Opel Antwerpen gewerkt (anderhalf jaar geleden met pensioen gegaan). Ik denk wel dat ik het zou gehoord hebben mocht Opel zoveel klachten binnenkrijgen over hun auto's (of schijtbakken zoals jij ze noemt).
                            Zoals gezegd, met elk merk heb je wel eens malchance. Ik ken iemand met een splinternieuwe BMW1 en die heeft al meer in de garage gestaan dan iets anders. Van Audi en VW ook al verhalen gehoord. En zeker van Mercedes.
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #29
                              Re: Nissan Cube verdwijnt al

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht


                              Als ik eerlijk mag zijn, dat vind ik nu van Audi, ik vind er werkelijk geen enkele mooi (beetje eenheidsworst zoals Apple). Van VW vind ik enkel de Golf Plus en de Touran mooi. De enige die dringend aan vervanging toe is bij Opel is de Zafira.
                              De oom van m'n vrouw heeft heel z'n leven bij Opel Antwerpen gewerkt (anderhalf jaar geleden met pensioen gegaan). Ik denk wel dat ik het zou gehoord hebben mocht Opel zoveel klachten binnenkrijgen over hun auto's (of schijtbakken zoals jij ze noemt).
                              Zoals gezegd, met elk merk heb je wel eens malchance. Ik ken iemand met een splinternieuwe BMW1 en die heeft al meer in de garage gestaan dan iets anders. Van Audi en VW ook al verhalen gehoord. En zeker van Mercedes.

                              Ja, het hangt echt van je persoonlijke ervaring en smaak af hé. Ik heb voor mezelf nog nooit iets anders geweten dan problemen met opel.

                              Tis zoals ze zeggen, ge moet chance hebben zeker?

                              Comment


                              • #30
                                Re: Nissan Cube verdwijnt al

                                Oorspronkelijk geplaatst door Flandrien Bekijk bericht
                                Hebt ge het nu over die Audi A7 ?
                                Nee, de Nissan Cube.
                                Canon-man. Concerten en natuur.
                                Foto's : http://www.flickriver.com/photos/23084668@N07/sets/

                                Comment

                                Working...
                                X