Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe vorm van oplichting?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe vorm van oplichting?

    Ik heb mijn Camera te koop staan via 2dehands.be

    Nu heb ik al enkele reacties gehad,
    maar de meeste komen uit het buitenland en geschreven met gebrekkig Nederlands.
    Ze vragen als je het geld wil ontvangen via Paypal of bankoverschrijving.

    Wat is de bedoeling hiervan?

    Aangezien ik nooit mijn 'goederen' zou verzenden zonder eerst geld gezien te hebben,
    kunnen ze toch niet veel maken.
    Of proberen ze zo aan persoonlijke gegevens te komen?

    voorbeelden:

    Eerst krijg ik een mail met enkel een aanlokkelijk bod (hoger dan de vraagprijs)
    Ik vind dit al verdacht, maar aangezien een mailtje weinig kwaad kan
    stuur ik terug dat ik het niet begrijp en als de persoon zich wil verduidelijken.

    Ik krijg dit terug:

    Ik ben geïnteresseerd in het kopen van dit item. Ik ben te kopen voor
    mijn zoon .. Gelieve te vermelden hoeveel u wilt en hoe u wilt worden
    betaald, geef ik de voorkeur bankoverschrijvingen of paypal want het
    is
    snel en veilig. Ik woon in amsterdam,, Nederland Het is gemakkelijk en veilig!
    Bedankt en dan antwoord.
    Ik zal verantwoordelijk zijn voor de verzendkosten
    nog één:

    I want to buy this item for someone. Please specify how you want to be paid, I prefer paypal because it is fast and safe. I live in Berlin, Germany. If you don't have paypal you can visit www.paypal.be, read about paypal and create an account with them. It is easy and safe!Thanks and please reply.I will be responsible for shipping.
    Deze vind ik zo al verdacht dus geen reactie op gegegeven.

    nog één:

    hallo is deze nog te koop?
    Deze vind ik doodnormaal, dus ik antwoord:
    "Ja nog te koop met prijs zoals vermeld in zoekertje"
    En dan krijg ik dit als antwoord:

    oke.
    Ik waardeer uw antwoord .. Dus kan ik de verzendkosten weten naar West-Afrika Nigeria voor mijn zoon heeft verjaardagscadeau .. ik zal blij zijn als ik kan weten wat de verzendkosten via een register kilo post ...
    Het zal mij een genoegen om terug te horen van je ..

    Bedankt
    Zo te zien dat dit een 'loesj' zaakske is en verder geen gevolg aan gegeven.

    Ik snap hun bedoeling allen niet zo.
    Nikon D7000 en wat lenzen.
    http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

  • #2
    Re: Nieuwe vorm van oplichting?

    Snap je 't niet ?
    De betaling zal gebeuren via een IMO (International Money Order) o.i.d.
    Je ziet de betaling binnen komen op jouw Paypal-account of jouw bankrekening en je verzendt de camera.
    Een weekje later gaat 't bedrag opnieuw van jouw rekening af en je krijgt een briefje van de bank dat het order niet gedekt was en het bedrag terug gedebiteerd is.
    Ondertussen is jouw camera wel foetsjie.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe vorm van oplichting?

      Niet dat ik op dat soort zaken in ga hoor.
      Ik handel liever van persoon tot persoon,
      maar ik wist niet eens dat dat kon.

      Nu snap ik waarom er zoveel van die dingen in mijn mailbox zitten.

      Ik wist alleen dat ze van die 'fake' zoekertjes plaatsen en je betaald dan en ziet niks terug.
      (zelf geen ervaring mee, maar al meer dan eens gelezen/horen zeggen)

      Voor mij is dit alles dus 'nieuw'

      Bedankt.
      Nikon D7000 en wat lenzen.
      http://500px.com/Kevin_Bronckaerts

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe vorm van oplichting?

        Als er via een check op je paypal account betaald wordt wacht je best tot deze 'cleared' is voordat je ook maar iets opstuurt, maar dat staat ook zo op de mail die je krijgt.

        Als er een gewone betaling binnenkomt op paypal (met credit card) heb ik tot nu toe nog nooit problemen gehad, voordat paypal het aanvaardt is dit toch al bij Visa gepasseerd ? ... iemand een andere ervaring ?
        Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
        Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe vorm van oplichting?

          Cash, cash en nog eens cash. Nooit problemen.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe vorm van oplichting?

            Oorspronkelijk geplaatst door Pol Callens Bekijk bericht
            Cash, cash en nog eens cash. Nooit problemen.
            Daar ben ik het nu eens mee eens, zie . En alleen op de websites van bekende en betrouwbare winkels kopen (Art & Craft, Foto Rubens/Studio 73, B&H, Adorama, enz)...
            Sony A77V/VG-C77AM/A350/18-70/70-400G SSM/NEX-5/18-55 OSS/ECM-SST1 + Lowepro Pro Trekker 600 AW/CompuTrekker AW/Nova 140 AW/Toploader Pro 75 AW/Street & Field-gear. MacBook Pro 13" (2009)/een erg lang verlanglijstje! Mijn Flickraccount.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe vorm van oplichting?

              Deze heb ik ook al een paar keer gehoord.

              Je krijgt het geld op je paypal en je vertuurd het object.

              De ontvanger stuurt een klacht naar paypal:
              Hij heeft een lege doos ontvangen
              Paypal haalt vervolgens het geld van je rekening omdat volgens hun JIJ de bedrieger bent.

              Je bent dus je spullen en je geld kwijt

              Ik koop en verkoop veel via internet, maar versturen ben ik niet zo voor.
              Zelf in real-life word je al afgezopen terwijl je erbij staat.

              Onlangs kocht mijn vriendin een tweedehands auto bij een "autohandelaar"
              De auto was gekeurd voor verkoop (zoals wettelijk verplicht).
              Aangezien mijn vriendin nog geen platen had, stelde de vriendelijke man voor om de wagen de volgende dag bij ons thuis af te zetten.
              We betaalden voorschot, bij ontvangs de rest.

              De wagen werd inderdaad thuis afgezet.
              Alhoewel we afgesproken hadden na 16u, was hij er vroeger. (later bleek natuurlijk waarom)
              Vriendin neemt auto en papieren in ontvangst en betaalde de rest van het bedrag.

              Ik kom thuis, bekijk de papieren en jawel: er zit enkel een gewoon keuringsbewijs bij, geen "keuring voor verkoop" zoals beloofd. Zo stond het trouwens ook op de verkoopsovereenkomst door beide partijen getekend.
              Hij had mijn vriendin wijsgemaakt dat er een nieuwe wet was voor keuring van kleine oude wagens

              Juridische raad gevraagd. We dachten toch dat we sterk stonden, aangezien we een geschreven contract hadden en de wagen niet voldeed aan het contract.

              ...we stonden dus nergens.

              Procederen zou meer kosten dan de wagen heeft gekost.
              En die man (en zijn kompanen) stonden al bekend voor dit soort zaken.
              Op papier heeft die geen bezittingen, dus valt er niet terug te recupereren.

              Ergste van al was dat de advocaat zei dat het het goedkoopste en VEILIGSTE was om die bedriegers met rust te laten

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe vorm van oplichting?

                Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Purple Bekijk bericht
                ..............

                Ergste van al was dat de advocaat zei dat het het goedkoopste en VEILIGSTE was om die bedriegers met rust te laten
                tja...de advocaat van de bedriegers natuurlijk!
                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment

                Working...
                X