Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 65

Standaard Nieuwe TV : LED of plasma ?

Wij gaan binnenkort een nieuwe TV kopen. Ik ben nogal een Philips-freak, maar ik wil ook Panasonic in overweging nemen, en zelfs Sony (pas op, in plaats van te sneeuwen gaat 't deze week 30 graden zijn). Sorry, Samsung en LG moet ik nie hebben.

Nu zijn we, zoals zovelen, nog aan 't twijfelen tussen LED (edge of full) en plasma.
    Ik had zoveel negatieve dingen gehoord over plasma (verbruikt enorm veel, een stilstaand beeld van bv. DVD op pauze zetten brandt heel snel in, verouderde technologie, zal weldra van de markt verdwijnen, enz.)

Nu las ik vorig weekend (was in multimedia bijlage van GVA, denk ik) dat dat allemaal fabeltjes zijn wat plasma betreft. Ik was dus van plan voor een LED te gaan, maar nu speelt plasma ook weer mee.

Het zou een 37 of 40 inch worden, maximum 1200 à 1300 euro. Oh ja, ik heb nog 375 euro aan ecocheques die ik uiteraard wil gebruiken. Normaal kan je die enkel voor een LED-TV gebruiken, maar de meeste winkels aanvaarden ze blijkbaar ook als je een gewone LCD of plasma koop (heb ik me laten vertellen).

Advies ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Standaard Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

dat inbranden van plasma is al lang achterhaald (was in begin wel zo met tvlogo's en zo)

staat ier regelmatig op pauze en zo (Panasonic 42" plasma HD-ready)

heb wel es gelezen dat full hd plasma veel verbruikt, maar is mss ook al achterhaald ?
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Heb me ook laten vertellen dat op het vlak van plasma, Panasonic onklopbaar is. Maar als ik m'n ecocheques niet kan gebruiken om een plasma te kopen, dan wordt het sowieso LED...
    Panasonic Lumix FZ2000

iig goeie prijs-kwaliteit
    ben er heel content van
    Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
    Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
    Heb me ook laten vertellen dat op het vlak van plasma, Panasonic onklopbaar is. Maar als ik m'n ecocheques niet kan gebruiken om een plasma te kopen, dan wordt het sowieso LED...
    Wat beeldkwaliteit betreft voorlopig nog een Panasonic plasma kopen.
    http://tweakers.net/pricewatch/25644...tx-p42v20.html
    Tegen de tijd dat die dood is kan je overschakelen naar OLED.

O ja, plasma ga je niet kleiner vinden als je echt een klein formaat wil.

plasma ni kleiner dan 32"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
    plasma ni kleiner dan 32"
    Zoals gezegd...

Het zou een 37 of 40 inch worden
    Maar het zou interessant zijn om te weten wat de beste beeldkwaliteit geeft (en TV zou ook dienen om te gamen) : plasma of LED (en dan of de meerprijs van een full LED de moeite waard is tov een Edge led).
    Laatst gewijzigd door Kaneda; 29 november 2010 om 10:26
    Panasonic Lumix FZ2000

8. Standaard Re: Nieuwe TV : LED of plasma ?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirtyharry71 Bekijk bericht
    heb wel es gelezen dat full hd plasma veel verbruikt, maar is mss ook al achterhaald ?
    plasma verbruikt idd wel wat stroom , maar de LED tv's zijn ook niet bepaald zuinig hoor ..
    grts Peter
    BD1754BE / Body & glass

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    plasma verbruikt idd wel wat stroom , maar de LED tv's zijn ook niet bepaald zuinig hoor ..

ik had es gelezen dat FULL HD plasma veel verbruikt, dus enkel de FULL HD's
    maar is al tijdje geleden, mss is situatie verbeterd

Niet de slimste beslissing om zoiets aan elkaar te koppelen ... koop dan eerder iets anders met uw eco-cheques!
    Trouwens zal een plasma meestal meer opbrengen dan die cheques aan een LED te geven (verschil in prijs is nog groot).
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Peter EOS-500D Bekijk bericht
    Omdat de meeste mensen dat verkeerd uitleggen zien velen het verschil groter dan het eigenlijk is.

Een LED of TFT heeft +- altijd hetzelfde verbruik, voor een plasma wordt het maximum verbruik opgegeven!
    Met maximum verbruik bedoelen ze volledig wit scherm, max contrast en max helderheid. In praktijk ligt het effectieve verbruik veel lager dan de helft van deze waarden!

Als je een "deftige" plasma vergelijkt met een "deftige" LED, dan zit daar een fameus prijsverschil op en voor dat verschil kunt ge een tv misschien 28 jaar dag en nacht laten spelen.
    Voor het verschil in verbruik moet je het zeker niet doen, die LED-tv's zijn eigenlijk nog te duur voor wat het is.

Een tv kies je vooral voor het beeld, dat gaat voor alles! Goesting is koop zeggen ze.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Overweeg ook de aanschaf van een nieuwe TV, de V20 reeks van panasonic (enkel nog beslissen of het de 42" of de 50" wordt)

Ben gaan kijken bij onze locale dealer, de apparaten met het mooiste beeld bleken de plasma's te zijn.
    Voordeel is dat hij ook voor de plasma's ecocheques aanneemt en nog tot eind dit jaar is er een cashback actie van Panasonic, afh. van het model kan je tot 100 euro teruggestort krijgen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door James71 Bekijk bericht
    Overweeg ook de aanschaf van een nieuwe TV, de V20 reeks van panasonic (enkel nog beslissen of het de 42" of de 50" wordt)

Ben gaan kijken bij onze locale dealer, de apparaten met het mooiste beeld bleken de plasma's te zijn.
    Voordeel is dat hij ook voor de plasma's ecocheques aanneemt en nog tot eind dit jaar is er een cashback actie van Panasonic, afh. van het model kan je tot 100 euro teruggestort krijgen.
    50" is te groot. Die 42" is doenbaar maar wat kost dat grapje ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Wil je groot? Dan is Plasma wat je zoekt...

Wil je klein of normaal...dan is LCD (LED of niet) net zo goed of beter...ik zou zeggen...groter als 42" overweeg plasma. 42" of kleiner gaat LCD net zo goed zijn.

Nog een paar dingen die ik denk mbt tv's...het zijn tegenwoordig "gebruiksproducten" geworden, de tijd dat een tv 15 jaar mee moest gaan is voorbij. Zo koop ik ook niet "het beste van het beste" maar zoek naar de beste prijs - kwaliteitverhouding (en vind deze bij LG). Natuurlijk is er wellicht een marginaal kwaliteitsverschil te zien met de Sony die er in de winkel naast staat, maar gelukkig staat die er thuis niet naast, waardoor ik mijn tv gewoon erg goed vind.

Belangrijk, icm met blu-ray

Full HD (uiteraard)
    24P ondersteuning
    100/200 Mhz (meer is naar mijn idee overkill)
    Goede contrastratio, minimaal 1:500000 voor mij
    qua snelheid zitten ze allemaal wel onder de 5Ms...en dat is dan ook het minimum
    Voldoende HDMI ingangen.

Naast alle mooie specs altijd rekening mee houden of je het ook echt gaat zien zeg maar...want over een jaar of 5 moeten we toch allemaal een 3D hebben

Een voordeel dat ik heb gezien bij Sony is, aan te sluiten op internet, waarmee een aantal internetkanalen en youtube gratis tot je beschikking komen, wat voor mij een reden zou kunnen zijn om van LG af te stappen.
    Mijn objectieven zijn all round...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jeroen.k Bekijk bericht
    Wil je klein of normaal...dan is LCD (LED of niet) net zo goed of beter...ik zou zeggen...groter als 42" overweeg plasma. 42" of kleiner gaat LCD net zo goed zijn.
    42" zou wel het maximum zijn...

Zo koop ik ook niet "het beste van het beste" maar zoek naar de beste prijs - kwaliteitverhouding
    Ik zoek ook niet het beste van het beste maar om één of andere reden heb ik geen vertrouwen in Samsung of LG

Belangrijk, icm met blu-ray
    Nog niet aan de orde, maar 't zal er uiteindelijk misschien wel van komen...

want over een jaar of 5 moeten we toch allemaal een 3D hebben
    Nope. Met die brilletjes zie ik in elk geval niet veel. Ik het niet genoeg stereoscopisch zicht en dus is de 3D-ervaring voor mij verloren...

Een voordeel dat ik heb gezien bij Sony is, aan te sluiten op internet, waarmee een aantal internetkanalen en youtube gratis tot je beschikking komen, wat voor mij een reden zou kunnen zijn om van LG af te stappen.
    Philips heeft dat ook, Net TV.

In elk geval is 't een moeilijke beslissing. De Panasonic waarvan sprake hierboven zou eventueel wel binnen mijn budget vallen als ik mijn best doe (1449 bij Vandeborre) maar dan wel met ecocheques, wat bij deze niet het geval is.

Ik ken een keten waar ze cheques aanvaarden voor niet LED-TV's (collega van mij heeft daar een gewone 32" LCD gekocht met ecocheques), maar ik koop liever niet in een grote keten. Iemand een adres in de streek van Kortrijk waar ze wel die cheques aanvaarden op niet LED's ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Jeroen,

Mijn BD390 van LG kan ik draadloos verbinden.
    Zodoende kan ik YouTube bekijken op de tv
    Ik moet wel zeggen dat ik dat niet veel gebruik.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

Hi,

Ik heb daar een paar maand over nagedacht en gelezen en gelezen en gelezen.
    En ook twee(Plasma & LCD_Led) 42" tv's naast elkaar laten zetten en ernaar gekeken.
    Het is plasma geworden, de Panasonic TX-P42G20. de ...V20 was mij zijn prijsverschil niet waard.

Waarom dus plasma:
    - Natuurlijker kleuren
    - Schuine hoek, want mijn kinderen kijken op ca 35graden en bij plasma blijft zwart zwart.
    - Sport & Gamen, snelheid van beeldwissel
    - en ik heb ook niet HD kanalen bekeken en dan deed plasma het ook beter.

Wat dat prijsverschil betreft, pff. Voor dat prijsverschil tussen Plasma en LCD-Led mag ik al ettelijke jaren kijken om daar winst op te maken.

Opgelet. Puur analoog kijken is een ramp, je kan je best een digi-xxxx-whatever aanschaffen/huren.

mvg
    Marc
    Foto's = smaak & het moment. Daarom zal ik zelden commentaar geven op foto's. Sorry daarvoor.
    M.v.g. Marc Mijn Fotoalbum

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
    Hi,

Ik heb daar een paar maand over nagedacht en gelezen en gelezen en gelezen.
    En ook twee(Plasma & LCD_Led) 42" tv's naast elkaar laten zetten en ernaar gekeken.
    Het is plasma geworden, de Panasonic TX-P42G20. de ...V20 was mij zijn prijsverschil niet waard.

Waarom dus plasma:
    - Natuurlijker kleuren
    - Schuine hoek, want mijn kinderen kijken op ca 35graden en bij plasma blijft zwart zwart.
    - Sport & Gamen, snelheid van beeldwissel
    - en ik heb ook niet HD kanalen bekeken en dan deed plasma het ook beter.

Wat dat prijsverschil betreft, pff. Voor dat prijsverschil tussen Plasma en LCD-Led mag ik al ettelijke jaren kijken om daar winst op te maken.

Opgelet. Puur analoog kijken is een ramp, je kan je best een digi-xxxx-whatever aanschaffen/huren.

mvg
    Marc
    Ik heb ondertussen ook al begrepen dat plasma qua beeldkwaliteit de beste keuze is. En als niet HD ook goed is dan is dat heel goed voor m'n PS2 en Gamecube (RGB scart) én natuurlijk ook voor DVD's (via nieuwe DVD-speler met HD upsampling - ook nog twijfel of we meteen voor een BR-speler gaan of voor een DVD met upsampling. Heb niet echt vertrouwen in die goedkope 150 euro kostende BR-spelers en ben ook nog niet van plan om m'n DVD-collectie te vervangen door BR-versies). Voor TV hebben we een HD Digicorder van Telenet dus dat zit wel goed.
    Moest ik nu nog die ecocheques kunnen gebruiken. Een nieuwe wasmachine, koelkast, of droogkast hebben we nog lang niet nodig. We hebben ook nog een 2.1 home cinema systeem nodig (yamaha, al beslist) maar daarvoor kan ik ze waarschijnlijk ook niet gebruiken. En ik kan moeilijk voor 375 euro spaarlampen kopen
    Panasonic Lumix FZ2000

Moest ik nu nog die ecocheques kunnen gebruiken. Een nieuwe wasmachine, koelkast, of droogkast hebben we nog lang niet nodig. We hebben ook nog een 2.1 home cinema systeem nodig (yamaha, al beslist) maar daarvoor kan ik ze waarschijnlijk ook niet gebruiken. En ik kan moeilijk voor 375 euro spaarlampen kopen
    Je kan er o.a. ook mee terecht in Decathlon (fietsen en toebehoren), je kan er mee op reis (nmbs) hout kopen (boomhutje?), etc ...het is heus wel meer dan een TV en wat spaarlampen hoor

hout kopen (boomhutje?)
    We hebben net een tuinhuis laten zetten, en al betaald. Damn. Had dit hiervoor in aanmerking gekomen ?
    Panasonic Lumix FZ2000

Onlangs een LG 42PJ350 42-Inch 720p 600Hz Sub Field Plasma HDTV gekocht ,verbruik 139 Watt, ik stond ervan te kijken.

Alhoewel het geen full-hd is,prachtig beeld en geluid.

Mvg.
    Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
    Mijn website.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MP61 Bekijk bericht
    Mag ik vragen wat de TX-P42G20 jou gekost heeft ? Ik vind heel uiteenlopende prijzen, de meeste winkels rond de 1500 euro (weet niet of de TX-P42G20-E hetzelfde toestel is) en in één winkel, een heel gekende en gereputeerde zaak heeft 'm zelfs voor 999 euro én ik kan er nog m'n eurocheques van aftrekken.

Edit : laat maar, al gevonden. Het toestel van 1500 euro is de TX-P42GT20, en niet de TX-P42G20. Ik hoef geen 3D dus zoveel te beter.
    Laatst gewijzigd door Kaneda; 29 november 2010 om 20:56
    Panasonic Lumix FZ2000

Is er aan die V20 nog iets speciaal buiten 3D?
    Canon EOS 5D + grip | Canon EOS 5DII + grip | 24-70 f2.8 L | 70-200 f2.8 IS USM L | 100-400 f4,5-5,6 L | 100mm f2.8 makro USM | 50mm f1.8 | 85mm f1.2 L | 430EX
    http://www.stevevandegaer.be

Nou, stel maar gerust vertrouwen in Samsung hoor, een toppertje onder de platte tv's. Zowel de hardware als de software (upscaling etc. is zéér goed bij Samsung!) moet niet onderdoen voor andere merken. Daarnaast de opties als DLNA, USB, etc.

Als je tevens hun garantie bekijkt voor +40", dan zit je echt goed bij Samsung. Ik wil zelfs niets anders meer.

You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff

Uit ervaring gesproken ... we hadden vroeger een 32" crt en dan een plasma 42" ... in het begin leek dit wel een groot scherm maar na korte tijd ga je eraan wennen en heb je zoiets van "had ik maar die 50" gekocht". Nu ja, ge moet ook geen 50" kopen als je maar een plaatsje hebt van 4x4.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Pagina 1 van 3 1 2 3 LaatsteLaatste

Regels voor berichten