Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe tv

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe tv

    Yepse
    Ik zie door het bos de bomen niet meer.
    Onze 12 jaar oude plasma TV is binnen kort aan vervanging toe.
    Ik ben er nu wel al uit gekomen dat men beter een 4K tv koopt en hoe hoger de resolutie hoe beter het kwaliteit. max 50 inch
    Maar met een budget van 1000 euro zie ik enkel maar tv's met 50 hertz.
    Of toch beter mijn budget verhogen voor een 100 hertz tv?
    Tv zal niet gebruikt worden om te gamen.
    Grtz.
    Last edited by yepla hoi; 9 januari 2021, 06:57.

  • #2
    Re: nieuwe tv

    Oude tv's met beeldbuizen, en later ook plasmabeeldschermen hadden een "flikkerend beeld" als die op 50Hz werkten door de manier waarop het beeld gevormd werd.
    Een LCD (of aanverwante techniek) of OLED heeft daar geen last van, daarom worden die ook niet allemaal gemaakt om op een hogere beeldverversingsfrequentie te werken (de duurdere modellen zullen misschien wel op hogere frequenties kunnen werken).

    Vergelijk het met een oude computermonitor met een beeldbuis, die had ook dat probleem met het flikkerend beeld als de beeldverversingsfrequentie te laag was, maar met een LCD scherm heb je dat probleem niet.
    Last edited by Black B@ndit; 9 januari 2021, 07:58.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe tv

      Ga naar een winkel en kijk wat rond.
      De meeste schermen staan wel ingesteld op de stand winkel zodat het scherm zeer helder is.
      Maar vaak zie je toch verschillen in beeldkwaliteit.

      Wil,je ambilight, wat ik zeker zou aanraden kom je bij Phillips terecht.
      Onlangs een nieuwe Phillips tv gekocht voor de schoonouders en al in de winkel zagen we dat het beeld veel beter was dan van de andere in dezelfde prijsklasse.
      En ook thuis ziet het er heel goed uit.

      Later in een andere winkel ook een Phillips willen kopen en daar werd dit afgeraden omdat ze problemen hadden met de leverancier.
      Dan voor LG gegqaan, maar eens de tv thuis stond bij de mensen misten ze toch de ambilight van hun vorige Phillips tv.

      Mvg
      nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe tv

        Ambilight is toch poepsimpel te plaatse tegen de muur of tegen de achterkant van uw TV en het kost maar een paar tientjes.
        Ik heb een GrUndig, een Panasonic, een Sony en nu een Samsung.
        Allemaal en een voor een goede TV's. en die spelen veel bij mij, ik ben een vroege slaper en ga ps slapen om 2,3 tot 4 uur in de morgen.
        Ben een die genoeg heeft aan 4 uur slaap en geloof me, dat is niet plezant.
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe tv

          Dan heb je een vaste kleur die niet mee veranderd met de kleuren op de tv.
          Trouwens ik heb bet bij die mensen ook zo opgelost.

          Mvg
          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe tv

            Door op Coolblue de keuzes in te stellen (100Hz, 4K, de mogelijke groottes), kwam ik 4 toestellen tegen onder de 1.000 euro., waarvan 2 Sony's die in voorraad zijn en morgen al geleverd kunnen worden.

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe tv

              Ambilight is meer dan wat ledjes op de achterkant van de TV.

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe tv

                Rtings website geeft behoorlijke goede reviews af (sommige modellen niet in EU verkrijgbaar): https://www.rtings.com/tv/reviews/be...-on-the-market
                Ik heb een LG Oled van 65 inch sedert 2019; heel tevreden over.
                Minder glas dan vroeger, maar beter.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe tv

                  4K tvs kan je vinden in Duitsland aan prijzen vanaf 300 euro.
                  Duitsland is superveel goedkoper in bruingoed.
                  Met A-merken zoals Panasonic, Hitachi, Toshiba, LG,... kan je al niet veel bedrogen uitkomen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe tv

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Ambilight is toch poepsimpel te plaatse tegen de muur of tegen de achterkant van uw TV en het kost maar een paar tientjes.
                    Ben curieus hoe men voor een paar tientjes echte Ambilight kan hebben.

                    Ik weet het dat er ook andere oplossingen zijn met een app of wat ook, maar da’s nooit echt hetzelfde effect als echte Ambilight of gebruiksgemak.

                    Echt Ambilight van Philips (Hue Play) kan men nu inderdaad voor elke TV kopen ... voor de volledige set van decoder en bijhorend verlichting ben je wel rond de 450€ kwijt. [emoji848]
                    Een 249€ voor de Hue Play Sync Box en 199€ voor de Lightstrip (65”).
                    Als men er echt belang aan hecht en dat wil, dan kan men er bij aankoop van een TV beter rekening mee houden en meteen voor een Philips TV gaan, nog steeds een eenvoudigere en goedkopere oplossing. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe tv

                      Als je denkt aan een 50" neem dan een maat groter. De grootte went heel snel. Ik kan er van meepraten. Onlangs een LG 65" OLED gekocht en het lijkt nu al doodnormaal. Ik had eerst een 47". Ik ben 2.5m tot 3m van de TV verwijderd en HD materiaal ziet er mooi scherp uit. De volgende zal waarschijnlijk een 85" of zo zijn.

                      Ik zou kiezen tussen LG OLED en Samsung QLED. Ik ben overtuigd van de kwaliteit wat die Koreanen leveren. Voordeel van QLED is dat de helderheid hoger kan dan OLED.
                      Last edited by alex606; 9 januari 2021, 14:41.
                      Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                      Mijn bird foto's en urbex foto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe tv

                        Ik onthou: 50hz is meer dan voldoende bij lcd schermen, normaal zou het bij 100hz beter zijn tegen vermoeide ogen, toch?
                        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                        George Orwell

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe tv

                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Ik onthou: 50hz is meer dan voldoende bij lcd schermen, normaal zou het bij 100hz beter zijn tegen vermoeide ogen, toch?
                          Bij gewone tv uitzendingen is het voordeel van 100Hz toch eerder beperkt. De beelden zijn vaak opgenomen aan 25fps en komen ook zo aan via de kabel. Bij 50Hz zal de tv elke frame kopiëren om van 25 frames 50 te maken. Bij 100Hz wordt dat gewoon nog eens verdubbeld.

                          Bij games via een spelconsole en youtube heeft het wel nut.
                          Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
                          Mijn bird foto's en urbex foto's

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe tv

                            Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
                            Ik ben overtuigd van de kwaliteit wat die Koreanen leveren. Voordeel van QLED is dat de helderheid hoger kan dan OLED.
                            Helderheid is in een woonkamer meestal niet een probleem, het zwart daarentegen en de kleuren zijn een groter aandachtspunt.
                            Op dat gebied gaat er tot op heden niets boven OLED.
                            En inderdaad, de Koreanen zijn heel goed.[emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe tv

                              Dan zou ik toch maar eens een goede vergelijking zoeken tussen OLED en QLED, de QLED komt er in alle vlakken beter uit, praktisch niemand kan er trouwens de OLED vantussen halen.
                              Zelf kijk ik nog steeds op een Plasma, eigenlijk wel ver tijd voor een nieuwe, maar als ik de beelden vergelijk van huidige tv's met mijn Plasma dan komt die Plasma er op alle vlakken beter uit.
                              Als ik een grote speciaalzaak binnenstap om de tv's te bekijken dat lijken al die beelden heel artificieel, al is het uiteraard ook een gewoonte.
                              Ik weet zeker als je enkele weken naar een bepaald scherm kijkt, dat je dit al gewend bent ook al staan de kleuren volledige overgesatureerd alsook veel te veel contrast.
                              Zo al bij enkele vrienden geweest en als ik dan in eerste instantie die beelden bekijk .... maar tegen het einde van de avond valt het gewoon niet meer op.
                              Zoiets is heel typerend aan het menselijk oog, dit past zich in alle omstandigheden enorm aan
                              Dus ja, 50Hz, 100Hz en bij de hele deftige zelfs nog meer, ook dat zal je na een tijd niet meer zien enkel hoe hoger de frequentie hoe vloeiender het beeld, en dat heeft niks met flikkeren te maken

                              grts
                              Sieg
                              Voor meer foto's ; www.sieg.be

                              Comment

                              Working...
                              X