Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 25 van 31

Discussie: nieuwe tv

Standaard nieuwe tv

Yepse
    Ik zie door het bos de bomen niet meer.
    Onze 12 jaar oude plasma TV is binnen kort aan vervanging toe.
    Ik ben er nu wel al uit gekomen dat men beter een 4K tv koopt en hoe hoger de resolutie hoe beter het kwaliteit. max 50 inch
    Maar met een budget van 1000 euro zie ik enkel maar tv's met 50 hertz.
    Of toch beter mijn budget verhogen voor een 100 hertz tv?
    Tv zal niet gebruikt worden om te gamen.
    Grtz.
    Laatst gewijzigd door yepla hoi; 9 januari 2021 om 07:57

Standaard Re: nieuwe tv

Oude tv's met beeldbuizen, en later ook plasmabeeldschermen hadden een "flikkerend beeld" als die op 50Hz werkten door de manier waarop het beeld gevormd werd.
    Een LCD (of aanverwante techniek) of OLED heeft daar geen last van, daarom worden die ook niet allemaal gemaakt om op een hogere beeldverversingsfrequentie te werken (de duurdere modellen zullen misschien wel op hogere frequenties kunnen werken).

Vergelijk het met een oude computermonitor met een beeldbuis, die had ook dat probleem met het flikkerend beeld als de beeldverversingsfrequentie te laag was, maar met een LCD scherm heb je dat probleem niet.
    Laatst gewijzigd door Black B@ndit; 9 januari 2021 om 08:58

Ga naar een winkel en kijk wat rond.
    De meeste schermen staan wel ingesteld op de stand winkel zodat het scherm zeer helder is.
    Maar vaak zie je toch verschillen in beeldkwaliteit.

Wil,je ambilight, wat ik zeker zou aanraden kom je bij Phillips terecht.
    Onlangs een nieuwe Phillips tv gekocht voor de schoonouders en al in de winkel zagen we dat het beeld veel beter was dan van de andere in dezelfde prijsklasse.
    En ook thuis ziet het er heel goed uit.

Later in een andere winkel ook een Phillips willen kopen en daar werd dit afgeraden omdat ze problemen hadden met de leverancier.
    Dan voor LG gegqaan, maar eens de tv thuis stond bij de mensen misten ze toch de ambilight van hun vorige Phillips tv.

Mvg

Ambilight is toch poepsimpel te plaatse tegen de muur of tegen de achterkant van uw TV en het kost maar een paar tientjes.
    Ik heb een GrUndig, een Panasonic, een Sony en nu een Samsung.
    Allemaal en een voor een goede TV's. en die spelen veel bij mij, ik ben een vroege slaper en ga ps slapen om 2,3 tot 4 uur in de morgen.
    Ben een die genoeg heeft aan 4 uur slaap en geloof me, dat is niet plezant.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Dan heb je een vaste kleur die niet mee veranderd met de kleuren op de tv.
    Trouwens ik heb bet bij die mensen ook zo opgelost.

Mvg

Door op Coolblue de keuzes in te stellen (100Hz, 4K, de mogelijke groottes), kwam ik 4 toestellen tegen onder de 1.000 euro., waarvan 2 Sony's die in voorraad zijn en morgen al geleverd kunnen worden.

https://www.coolblue.be/nl/televisie...=laagste-prijs

Ambilight is meer dan wat ledjes op de achterkant van de TV.

Rtings website geeft behoorlijke goede reviews af (sommige modellen niet in EU verkrijgbaar): https://www.rtings.com/tv/reviews/be...-on-the-market
    Ik heb een LG Oled van 65 inch sedert 2019; heel tevreden over.
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

4K tvs kan je vinden in Duitsland aan prijzen vanaf 300 euro.
    Duitsland is superveel goedkoper in bruingoed.
    Met A-merken zoals Panasonic, Hitachi, Toshiba, LG,... kan je al niet veel bedrogen uitkomen.
    https://geizhals.de/?cat=tvlcd&xf=34...=2#productlist

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Ambilight is toch poepsimpel te plaatse tegen de muur of tegen de achterkant van uw TV en het kost maar een paar tientjes.
    Ben curieus hoe men voor een paar tientjes echte Ambilight kan hebben.

Ik weet het dat er ook andere oplossingen zijn met een app of wat ook, maar da’s nooit echt hetzelfde effect als echte Ambilight of gebruiksgemak.

Echt Ambilight van Philips (Hue Play) kan men nu inderdaad voor elke TV kopen ... voor de volledige set van decoder en bijhorend verlichting ben je wel rond de 450€ kwijt.
    Een 249€ voor de Hue Play Sync Box en 199€ voor de Lightstrip (65”).
    Als men er echt belang aan hecht en dat wil, dan kan men er bij aankoop van een TV beter rekening mee houden en meteen voor een Philips TV gaan, nog steeds een eenvoudigere en goedkopere oplossing.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Als je denkt aan een 50" neem dan een maat groter. De grootte went heel snel. Ik kan er van meepraten. Onlangs een LG 65" OLED gekocht en het lijkt nu al doodnormaal. Ik had eerst een 47". Ik ben 2.5m tot 3m van de TV verwijderd en HD materiaal ziet er mooi scherp uit. De volgende zal waarschijnlijk een 85" of zo zijn.

Ik zou kiezen tussen LG OLED en Samsung QLED. Ik ben overtuigd van de kwaliteit wat die Koreanen leveren. Voordeel van QLED is dat de helderheid hoger kan dan OLED.
    Laatst gewijzigd door alex606; 9 januari 2021 om 15:41
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Ik onthou: 50hz is meer dan voldoende bij lcd schermen, normaal zou het bij 100hz beter zijn tegen vermoeide ogen, toch?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Ik onthou: 50hz is meer dan voldoende bij lcd schermen, normaal zou het bij 100hz beter zijn tegen vermoeide ogen, toch?
    Bij gewone tv uitzendingen is het voordeel van 100Hz toch eerder beperkt. De beelden zijn vaak opgenomen aan 25fps en komen ook zo aan via de kabel. Bij 50Hz zal de tv elke frame kopiëren om van 25 frames 50 te maken. Bij 100Hz wordt dat gewoon nog eens verdubbeld.

Bij games via een spelconsole en youtube heeft het wel nut.
    Canon 6D / Samyang 14/2.8 / Canon 28-135 IS USM / Sony A6400 / Sony 200-600 / Sony 16-50
    Mijn bird foto's en urbex foto's

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door alex606 Bekijk bericht
    Ik ben overtuigd van de kwaliteit wat die Koreanen leveren. Voordeel van QLED is dat de helderheid hoger kan dan OLED.
    Helderheid is in een woonkamer meestal niet een probleem, het zwart daarentegen en de kleuren zijn een groter aandachtspunt.
    Op dat gebied gaat er tot op heden niets boven OLED.
    En inderdaad, de Koreanen zijn heel goed.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Dan zou ik toch maar eens een goede vergelijking zoeken tussen OLED en QLED, de QLED komt er in alle vlakken beter uit, praktisch niemand kan er trouwens de OLED vantussen halen.
    Zelf kijk ik nog steeds op een Plasma, eigenlijk wel ver tijd voor een nieuwe, maar als ik de beelden vergelijk van huidige tv's met mijn Plasma dan komt die Plasma er op alle vlakken beter uit.
    Als ik een grote speciaalzaak binnenstap om de tv's te bekijken dat lijken al die beelden heel artificieel, al is het uiteraard ook een gewoonte.
    Ik weet zeker als je enkele weken naar een bepaald scherm kijkt, dat je dit al gewend bent ook al staan de kleuren volledige overgesatureerd alsook veel te veel contrast.
    Zo al bij enkele vrienden geweest en als ik dan in eerste instantie die beelden bekijk .... maar tegen het einde van de avond valt het gewoon niet meer op.
    Zoiets is heel typerend aan het menselijk oog, dit past zich in alle omstandigheden enorm aan
    Dus ja, 50Hz, 100Hz en bij de hele deftige zelfs nog meer, ook dat zal je na een tijd niet meer zien enkel hoe hoger de frequentie hoe vloeiender het beeld, en dat heeft niks met flikkeren te maken

grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Vroeger zei met dat als argument om bvb bij een pc monitor een hogere framerate te gebruiken
    In mijn gevoel is dat met tv's totaal iets anders, hoe hoger de framerate hoe soepeler en vloeiender het beeld zal zijn
    Zie je trouwens ook met de nieuwste mirrorless camera toestellen waarbij je de framerate kunt kiezen van de EVF, hoe hoger hoe mooiere en vloeiender het beeld

grts
    Sieg

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    In mijn gevoel is dat met tv's totaal iets anders, hoe hoger de framerate hoe soepeler en vloeiender het beeld zal zijn
    Het argument voor 100hz ipv 50hz is inderdaad dat het voor snel bewegende beelden wel vloeiender eruit ziet zoals sportwedstrijden e.d...

Ikzelf heb ook een 65" OLED LG en heb pas voor mijn zoon een 65" Samsug QLED gekocht en ben zeer aangenaam verrast als ik tv kijkt bij hem...

uitleg op youtube:

https://youtu.be/zI4iEJmt3dA?t=415

100hz met interpolatie is dus het beste
    Laatst gewijzigd door Dpix; 9 januari 2021 om 20:35

Dan zou ik toch maar eens een goede vergelijking zoeken tussen OLED en QLED, de QLED komt er in alle vlakken beter uit, praktisch niemand kan er trouwens de OLED vantussen halen.
    In een fel verlichte winkel is dat niet correct te testen, maar zwart is toch altijd zwarter op een OLED, technisch gezien kan dat ook niet anders.
    Van zodra er een zwarte achtergrond is, dan merkt men meteen het verschil.
    Misschien moet je er zelf ook maar eens beter op letten.
    Uiteraard heeft elke techniek een voor- en nadeel, maar de zeer grote helderheid is in de huiskamer eerder een nadeel dan een voordeel ... men moet de helderheid dan toch fors verminderen.

Lees een paar reviews, verschil in zwartwaarden is altijd in het voordeel van OLED.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    In een fel verlichte winkel is dat niet correct te testen, maar zwart is toch altijd zwarter op een OLED, technisch gezien kan dat ook niet anders.
    Van zodra er een zwarte achtergrond is, dan merkt men meteen het verschil.
    Misschien moet je er zelf ook maar eens beter op letten.
    Uiteraard heeft elke techniek een voor- en nadeel, maar de zeer grote helderheid is in de huiskamer eerder een nadeel dan een voordeel ... men moet de helderheid dan toch fors verminderen.

Lees een paar reviews, verschil in zwartwaarden is altijd in het voordeel van OLED.
    Waarom wil jij toch steeds in elke topic je gelijk proberen halen
    Bekijk ze naast elkaar in ee deftige zaak, geen coolblue, carefour of zulke dingen, maar echt in een speciaalzaak
    Laat de modellen zo afregelen zodat het beeld er ietwat normaal uitziet en niet zoals in alle gewone winkel overgasatureerd en veel te veel contrast
    Laat de winkeleigenaar ook eens gewone beelden via de kabel afspelen en niet persé een blue ray die enkel is gemaakt voor reclame doeleinden
    Ik verzeker je dat je totaal geen verschil zal zien in eerste instantie tussen QLED en OLED, je zou trouwens nog schrikken want de meesten zullen de QLED er als beter beeld uithalen.
    En daar laat ik het bij, ben ondertussen die welles-nietes spelletjes een beetje beu aan het worden

PS. ik spreek steeds enkel uit eigen ervaring, hoe een ander dit ervaart is niet mijn probleem en daarom ook afsluitend met deze goede afkorting YMMV

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 10 januari 2021 om 00:59 Reden: PS

Standaard nieuwe tv

Waarom wil jij toch steeds in elke topic je gelijk proberen halen
    Dat doe jij nu toch?
    Jij spreekt als eerste mijn reactie tegen maar ik mag daar dan blijkbaar niet meer op reageren.

Bekijk ze naast elkaar in ee deftige zaak, geen coolblue, carefour of zulke dingen, maar echt in een speciaalzaak
    Laat de modellen zo afregelen zodat het beeld er ietwat normaal uitziet en niet zoals in alle gewone winkel overgasatureerd en veel te veel contrast
    Laat de winkeleigenaar ook eens gewone beelden via de kabel afspelen en niet persé een blue ray die enkel is gemaakt voor reclame doeleinden
    Ik verzeker je dat je totaal geen verschil zal zien in eerste instantie tussen QLED en OLED, je zou trouwens nog schrikken want de meesten zullen de QLED er als beter beeld uithalen.
    En daar laat ik het bij, ben ondertussen die welles-nietes spelletjes een beetje beu aan het worden
    Het welles nietes spelletje ben jij hier wel aan het spelen hé, jij bent diegene dat ermee begon in #15.
    Beetje positiever zijn en niet meteen alles zo slecht opnemen.

PS. ik spreek steeds enkel uit eigen ervaring, hoe een ander dit ervaart is niet mijn probleem en daarom ook afsluitend met deze goede afkorting YMMV
    Ik spreek ook uit eigen ervaring of denk je dat ik alles uit mijn duim zuig om zomaar een antwoord te verzinnen?
    Ik heb mijn Samsung TV niet lang na aankoop verkocht om die te vervangen door een LG, niet voor het merk maar om OLED te hebben ... was het na korte tijd heel snel beu dat een TV van een paar duizend Euro niet bekwaam was om zwart als echt zwart weer te geven, zeker als het wat donkerder in huis begint te worden.
    En dat is niet alleen bij mij zo, dat is het absolute verschil tussen LED (welke soort ook) en OLED en leest men in elke review.
    Dat QLED al beter is dan de vorige LED op bepaalde vlakken is zeker juist, maar zeker niet wat zwartwaarden betreft.
    Het is technisch gezien gewoon niet mogelijk om met QLED even goed zwart te bekomen als met OLED.

Lees wat reviews over de verschillen tussen beide systemen, tenzij je denkt dat die ook een welles nietes spelletje met u spelen.

https://www.techradar.com/news/oled-vs-qled
    https://verfaillie.com/oledvsqled
    https://elektrozine.be/qled-vs-oled-...en-op-een-rij/
    https://www.tomsguide.com/reference/qled-vs-oled-tv

Mvg,
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 10 januari 2021 om 04:27
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Men kan zich dan wel sufstaren op technische gegevens en reviews, in 90% van de tijd zal een modale gebruiker geen beelden van een geoptimaliseerde blue ray halen maar gewoon een of ander televisiekanaal via kabel of whatever. En dat kan heel vaak tegenvallen. Zo zijn er (via Telenet) vaak storende schokkende beelden te zien, die enkel opvallen tijdens het pannen van de camera. Dan lijkt het alsof de camera tijdens die beweging elke seconde of zo een fractie stopt en dan weer verdergaat. Zeer vervelend, zeker als je er op gaat letten (wat je automatisch gaat doen ). Dan maakt het niet meer uit of je een OLED en 400hz hebt. Dan zit het naar mijn gevoel mis met de beeldcompressie bij Telenet of de tv-zender. Niet bij de grote zenders zoals VRT en VTM, eerder bij Discovery en TLC.
    Hombre

Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

Vreemd hoe dit topic alweer afdwaalt.

Als ik de openingspost goed interpreteer wil TS een zo goed mogelijke tv van maximaal 50 inch (plaatsgebrek?) met een budget van 1000 euro, eventueel iets meer als nodig (voor 100Hz)
    Als ik dan de antwoorden lees ...

Ik heb mijn Samsung TV niet lang na aankoop verkocht om die te vervangen door een LG, niet voor het merk maar om OLED te hebben
    Ik heb toevallig op een paar weken tijd twee tv's gekocht voor de schoonouders.
    Eentje voor in de living en eentje voor in de zithoek van de keuken.

Beide in dezelfde prijsklasse ( de LG nog iets duurder)
    Het beeld van de Phillips vind ik toch beter dan van de LG met OLED

mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ben curieus hoe men voor een paar tientjes echte Ambilight kan hebben.

Ik weet het dat er ook andere oplossingen zijn met een app of wat ook, maar da’s nooit echt hetzelfde effect als echte Ambilight of gebruiksgemak.

Echt Ambilight van Philips (Hue Play) kan men nu inderdaad voor elke TV kopen ... voor de volledige set van decoder en bijhorend verlichting ben je wel rond de 450€ kwijt.
    Een 249€ voor de Hue Play Sync Box en 199€ voor de Lightstrip (65”).
    Als men er echt belang aan hecht en dat wil, dan kan men er bij aankoop van een TV beter rekening mee houden en meteen voor een Philips TV gaan, nog steeds een eenvoudigere en goedkopere oplossing.
    Nee een led strip is geen ambilight, led strips geven een unikleur of afwisselende kleur.
    Ambilicht kleurt rood als het beeld rood is aan een en blauw als het beeld aan een andere kant blauw is, het past zich aan aan het beeld dus.
    Maar een led strip achterop uw tv zal dit zo'n groot verschil zijn?
    In de reclame folders zie je de kleuren zich aanpassen maar hoeveel gebeurt dit in het beeld?
    Er zijn ook mensen die liever geen ambilight hebben, ik denk eraan om led strips aan te brengen enkel en alleen om mijn ogen wat rust te geven.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Nee een led strip is geen ambilight, led strips geven een unikleur of afwisselende kleur.
    Ambilicht kleurt rood als het beeld rood is aan een en blauw als het beeld aan een andere kant blauw is, het past zich aan aan het beeld dus.
    Maar een led strip achterop uw tv zal dit zo'n groot verschil zijn?
    In de reclame folders zie je de kleuren zich aanpassen maar hoeveel gebeurt dit in het beeld?
    Er zijn ook mensen die liever geen ambilight hebben, ik denk eraan om led strips aan te brengen enkel en alleen om mijn ogen wat rust te geven.
    Ambilight werkt perfect en is inderdaad een enorm verschil tegenover een gewone LED strip.
    Aanpassen van kleur gebeurt ook permanent volgens de beelden.
    Niet alleen in demo filmpjes maar ook bij dagelijks TV kijken.
    Uiteraard geen echte meerwaarde bij het weerbericht of het nieuws ... buiten dat het dan tegelijk ook als achtergrondverlichting dient.

Uiteraard zoals je aankaart is niet iedereen daar voorstander van, da’s een eigen keuze.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. [ Sony ] Nieuwe Sony snellader BC-QZ1 voor de nieuwe FZ1000 batt.
    Door Bobb in forum Aangeboden
    Reacties: 0
    Laatste bericht: 31 maart 2018, 20:41
  2. Meer tele door nieuwe body of nieuwe lens ?
    Door Fox in forum Camera's
    Reacties: 11
    Laatste bericht: 5 juli 2017, 19:54
  3. Reacties: 3
    Laatste bericht: 4 september 2016, 14:14
  4. Reacties: 0
    Laatste bericht: 22 februari 2010, 14:34

Regels voor berichten