Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe tut tut

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe tut tut

    Vermits mijn vrouw op 10 december op pensioen gaat, zitten we met 2 wagens. (zo goed als nieuw en weinig kilometers)
    We rijden met 'n VW polo en Toyota Auris hybride.
    Dus ene moest gaan en dat zou de Polo worden. Jammer, hij wordt wel 6 jaar, maar heeft nauwelijks 22.700Km.
    De Auris hybride rijdt wel zalig, maar is niet geschikt voor trekhaak en kleine koffer.
    Daarmee besluit ik, ze gaan allebeide de deur uit en koop 'n nieuwe grotere wagen.

    Na lang zoeken kom ik uiteindelijk bij Mercedes uit, de nieuwe B 180 diesel & automaat.
    Prijskaartje met alle optie's 31.000€.
    Ik ga met 'n B 200 proefrijden en ik vond die niet bepaald stil van binnen. Echt 'n hoorbaar diesel geluid?

    Vandaar ga ik naar Chevrolet om de nieuwe Cruze te bekijken. Dit was de grootste tegenvaller die ook heb meegemaakt.
    Je hebt dat model in berline, coupe en station.
    In één woord KLEIN, maar dan heel erg klein. Ik kon onmogelijk achter mijn eigen voorste afgestelde zetel gaan zitten. Niet met de benen open of in amazone houding.
    En dan nog met het hoofd tegen de stijl knotsen.
    Dat hoofdstuk was direct afgesloten.

    Als laatste tegen de goesting van mijn vrouw, naar Skoda gaan kijken.
    Daar verschoot ik even. Deze wagens zijn verdomd degelijk afgewerkt. Doe 'n portier open en dicht en dat klinkt even solide als VW of als die Mercedes. Ook veel solider als mijn Toyota.
    Het interieur is zeer mooi en degelijk afgewerkt.
    En het meest gekende ...GROOOOOOT...ongelofelijk wat 'n koffer. Daar kan je rustig met 2 man inkruipen. Als je Leooo roept hoor je 'n echo
    Testrit gemaakt en wat hoor ik ? ...geen dieselgeronk en zeer stil binnen.
    Kompleet uitgerust met alle opties die ik gewoon ben.
    Automatische regensensor & verlichting, navigatie,inklapbare en electronisch gedimde spiegels, parkeer sensoren voor&achter...etc
    En dan het voornaamste wat ik moest hebben, 'n automaat. Waarschijnlijk de beste die er is, de DSG7 van VW.
    Het is dus de octavia geworden en dat is gewoon het passat VW model.

    Prijsverschil 11.000€ met de Benz.
    Na dat mijn vrouw ermee gereden had, was ze direct overtuigd.
    Nu nog 12 weken wachten...

    Jullie moeten echt gewoon eens bij zo een dealer binnenstappen en de Superb bekijken, die is nog 'n pak groter.
    Die koffer is zo groot als 'n klein remorke en er is zoveel plaats op de achterbank dat je gerust, gelijk in een bioscoop rij zetels, voor iemand zijn knieën kan binnenstappen. Dat is echt verschieten.
    Last edited by w00ha; 29 november 2012, 13:42.

  • #2
    Re: Nieuwe tut tut

    Die DSG heb ik ook in een Sharan. Echt een zalige bak.

    Ik denk dat je een zeer goede rationele keuze hebt gemaakt. Geniet er van!
    Verder vind ik het ongelooflijk,dat je op die hybrides geen trekhaak mag, zelfs niet voor een paar fietsen...

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe tut tut

      Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht

      Na dat mijn vrouw ermee gereden had, was ze direct overtuigd.
      Nu nog 12 weken wachten...

      Jullie moeten echt gewoon eens bij zo een dealer binnenstappen en de Suberb bekijken, die is nog 'n pak groter.
      Die koffer is zo groot al 'n klein remorke en er is zoveel plaats op de achterbank dat je gerust, gelijk in een bioscoop rij zetels, voor iemand zijn knieën kan binnenstappen. Dat is echt verschieten.
      Fijn he w00ha
      Gevonden wat je echt wilt en iedereen content
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe tut tut

        Proficiat! Ik heb er ook één en ben dus niet eens jaloers

        Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
        Het is dus de octavia geworden en dat is gewoon het passat VW model.
        Nee hoor, een Octavia is een VW Golf in vermomming. De Superb is de Skoda versie van de Passat.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe tut tut

          Een superb is eigenlijk een Audi A6 met de uitrusting van de Passat.
          Achteraan is de Superb véél groter dan een Passat. Ik heb er al een paar keer ingezeten als Taxi. Je weet gewoon niet wat je ziet als je de plaats achteraan ziet.

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe tut tut

            Een kleine drie jaar geleden stond ik ook voor de keuze. Ik kwam van een vorig model audi A4. Nieuwe A4 zou puur basic geweest zijn (binnen het leasebudget). Ik rijd nu al 137.000 km erg tevreden rond met een full option Skoda (ongeveer de enige optie die ik toen niet aanvinkte was het stuur rechts ). Het enige wat Skoda nog altijd tegen heeft is de merknaam. Veel mensen halen hun neus ervoor op. En als dan eens iemand meerijdt, krijg je vaak de reactie: "Oh, is dàt een Skoda..?" Verbaasd over de degelijkheid en uitrusting...
            Een erg tevreden gebruiker dus hier

            Veel plezier met je Octavia!
            Pol
            D800, 24-70 2.8, 70-200 2.8 VRII, 60mm 2.8 micro, SB-600 en nog wat 'ouder' materiaal.

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe tut tut

              Dat klopt idd, dat vele het merk Skoda onderschatten. Ik ook...totdat je ervoor staat, inzit en mee rijdt.
              Ik denk niet dat je voor dat geld ergens zo'n complete auto kunt kopen met al die optie's.
              Ik heb er enkele opgesomd, maar in mijn optie pakket (Allure + pack) zat ook nog zetelverwarming, verwarmde ruitensproeiers en 'n echt volwaardig stalen reserve wiel.

              En het gekke was toen ik de sleutel kreeg, was die exact hetzelfde als van de polo. Dat is zo 'n knipmes
              Ik gaf mijn naam op en al mijn gegevens kwamen op dat scherm. Tja, zei 'm je hebt een Polo en dat valt onder de centrale databank van VW.

              BTW: dit is wel 'n Nederlandse site, maar hier vond ik nog iets wat ik nog niet wist.

              Dit is ook de kleur die ik gekozen heb. Na 2 zilver metallic, eens 'n andere kleur. Je moet op cappucinno beige klikken.

              BIj de toyota moet je een knop indrukken voor de spiegels in te klappen (met contact aan)
              Bij de octavia kan dat als je hem sluit via de AB.
              De rechter spiegel gaat ook iets naar beneden voor makkelijker te parkeren, als de achteruit versnelling opstaat. Erg handig dat je de borduur beter kunt zien.
              Last edited by w00ha; 29 november 2012, 05:26.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe tut tut

                Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                Vermits mijn vrouw op 10 december op pensioen gaat, zitten we met 2 wagens. (zo goed als nieuw en weinig kilometers)
                We rijden met 'n VW polo en Toyota Auris hybride.
                Jullie moeten echt gewoon eens bij zo een dealer binnenstappen en de Superb bekijken, die is nog 'n pak groter.
                Die koffer is zo groot als 'n klein remorke en er is zoveel plaats op de achterbank dat je gerust, gelijk in een bioscoop rij zetels, voor iemand zijn knieën kan binnenstappen. Dat is echt verschieten.
                Dat wordt wennen man, één wagen als je er twee gewoon bent, dat hebben wij ook geprobeert, snel terug een nieuwe bijgekocht, mij auto, mijn vrijheid.

                Wat betreft die SuperB, vrienden van ons hebben er zo een, ja man, daar moet je als achterste passagier wel je gordel omdoen,
                anders lig je bij een noodstop echt wel tussen vòòr en achterzetels, ik heb er eens een rit mee gemaakt, loopt lekker dat moet gezegd,
                maar heeft volgens mij toch wat gebrek aan trekkracht, die motor is gewoon wat langs de lichte kant voor zo een wagen.
                Mischien omdat ik bij mijn MB C klasse 167PK gewoon ben, maar toch, dat viel wat tegen, aan comfort zeker geen gebrek, ik kan niets bedenken
                wat daar niet opzit.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe tut tut

                  Je ziet ze meer en meer als firmawagens ook ...
                  Zelfs de grotere audi's & BMW's worden aan de kant geschoven voor de Superb.

                  Ik denk wel dat de prijs de komende jaren meer en meer gaat stijgen door het succes.
                  Kijk naar Kia, begonnen als echt dé budget auto, maar de prijzen zijn al redelijk gestegen.
                  Nikon shooter - Samyang fan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe tut tut

                    Mijn skoda superb elegance staat ook bij mij in de garage vanaf half januari. Zalige wagen en in deze uitvoering overcompleet. Het is wel maar een 1.6 TDI maar voor mij meer dan voldoende vlot voor dagdagelijks gebruik. Als je eens proef gaat rijden ben je onmiddellijk verkocht. Ongelooflijk veel binnenruimte en goede afwerking.
                    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe tut tut

                      Oei , kan het niet laten
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe tut tut

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        ik kan niets bedenken wat daar niet opzit.
                        4X4

                        grts
                        je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
                        www.korandoke.be

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                          Oei , kan het niet laten
                          Zonder zelf te zeggen waarin je rondtuft.
                          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe tut tut

                            "Zonder zelf te zeggen waarin je rondtuft. "

                            Euh, niet in deze


                            Serieus , ikzelf in een simpel Opelke
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
                              Mijn skoda superb elegance staat ook bij mij in de garage vanaf half januari.
                              Oei, besparingen of problemen?
                              Enfin, als hij blijft staan zult ge alvast onderweg niet in panne vallen.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X