Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe tut tut

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #16
    Re: Nieuwe tut tut

    Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Dat wordt wennen man, één wagen als je er twee gewoon bent, dat hebben wij ook geprobeert, snel terug een nieuwe bijgekocht, mij auto, mijn vrijheid.

    Wat betreft die SuperB, vrienden van ons hebben er zo een, ja man, daar moet je als achterste passagier wel je gordel omdoen,
    anders lig je bij een noodstop echt wel tussen vòòr en achterzetels, ik heb er eens een rit mee gemaakt, loopt lekker dat moet gezegd,
    maar heeft volgens mij toch wat gebrek aan trekkracht, die motor is gewoon wat langs de lichte kant voor zo een wagen.
    Mischien omdat ik bij mijn MB C klasse 167PK gewoon ben, maar toch, dat viel wat tegen, aan comfort zeker geen gebrek, ik kan niets bedenken
    wat daar niet opzit.
    een skoda SuperB heb je ook in een 2.0 diesel van 170pk
    zet die eens naast uwe mercedes en het kan goed zijn dat daarna je mercedes wat tegenvalt ;-)
    je moet geen peren met appelen gaan vergelijken he
    je kan bv een 1.6 105pk diesel niet gaan vergelijken met een mercedes 167pk

    Comment


    • #17
      Re: Nieuwe tut tut

      Oorspronkelijk geplaatst door korandoke Bekijk bericht
      4X4

      grts
      bij de superb en de octavia (en nog een paar modelen )kun je een hebben met 4x4 :-)

      Comment


      • #18
        Re: Nieuwe tut tut

        Nog even dit : die octavia staat weldelijk op het golf V platform, de superb op dat van de passat (wat eigenlijk een aanpassing is van datzelfde Golf V platform). Naar de toekomst zal Skoda uiteraard ook het nieuwe "Golf VII" platform gebruiken (naast zowat alle broers en zussen, over de "VW"-merken heen). De audi A6 is nog altijd een andere klasse (op een heel ander platform, met veel meer aluminium) en een leuk prijskaartje.

        Je betoog klopt volledig : qua prijs/kwaliteit verhouding zal je niet veel beters vinden. De Volkswagen groep is wel van plan om naar de toekomst toe hun merken meer te profileren (Audi als topsegment, Skoda en Seat in de "lagere" regionen en VW ertussen). Maar als je de kwaliteit ziet van een Golf VII, die amper lager uitkomt dan de nieuwe Audi A3, dan moet je je daar helemaal niets van aantrekken.
        De Skoda's van vandaag hebben niets meer te maken met die sukkelkarren van voor de VW tijd. Dat zijn technisch gewoon VW's, met een ander uiterlijk en een iets minder goede afwerking.
        Sommige betrouwbaarheidstests achten Skoda trouwens beter dan VW...

        In elk geval : veel leute met je nieuwe aanwinst (als het ding arriveert). Normaal zal je aan die wagen veel plezier beleven.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #19
          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Oei, besparingen of problemen?
          Enfin, als hij blijft staan zult ge alvast onderweg niet in panne vallen.
          Nice try maar de mijne is een bedrijfswagen dus geen besparingen en als hij moest kapot gaan kost het me niets.
          Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

          Comment


          • #20
            Re: Nieuwe tut tut

            Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
            bij de superb en de octavia (en nog een paar modelen )kun je een hebben met 4x4 :-)
            idd nu je het zegt, mooi preske ook

            grts
            Last edited by korandoke; 29 november 2012, 22:42.
            je hebt teveel scherptediepte als je het graag weinig wil, en te weinig als je er graag veel van had gehad
            www.korandoke.be

            Comment


            • #21
              Re: Nieuwe tut tut

              Het is ook niet meer de Skoda van vroeger he sinds het deel uitmaakt van de VAG groep, het zijn ferme degelijke wagens.
              Ik hoop van harte dat je er veel plezier aan mag beleven.
              D700 met MB-D10, Nikon 85mm 1.8 G, Nikon 70-300 VR

              Comment


              • #22
                Re: Nieuwe tut tut

                Oorspronkelijk geplaatst door gert007 Bekijk bericht
                een skoda SuperB heb je ook in een 2.0 diesel van 170pk
                zet die eens naast uwe mercedes en het kan goed zijn dat daarna je mercedes wat tegenvalt ;-)
                je moet geen peren met appelen gaan vergelijken he
                je kan bv een 1.6 105pk diesel niet gaan vergelijken met een mercedes 167pk
                Dat wil ik niet zeggen, ik vind die SuperB een fantastische auto, maar ik bedoel alleen maar
                dat deze waar ik een ritje mee heb gemaakt opvallend lui overkwam, mischien is een 1.6 van 105 PK daar wat licht bemeten
                voor een auto met een leeggewicht van bijna 1.600 Kg, één PK per 10 Kg is een mooie verhouding.
                Wie zegt trouwens dat ik zo tevreden ben over Mercedes, t'is mijn tweede, en het zal waarschijnlijk de laatste zijn.
                Ik heb het hier vroeger nog gezegd, 20 jaar heb ik met Subaru gereden, en nooit problemen of kosten gehad,
                volgens mij nog steeds het beste wat er bestaat qua techniek.

                Comment


                • #23
                  Re: Nieuwe tut tut

                  Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                  Dat wil ik niet zeggen, ik vind die SuperB een fantastische auto, maar ik bedoel alleen maar
                  dat deze waar ik een ritje mee heb gemaakt opvallend lui overkwam, mischien is een 1.6 van 105 PK daar wat licht bemeten
                  voor een auto met een leeggewicht van bijna 1.600 Kg, één PK per 10 Kg is een mooie verhouding.
                  Wie zegt trouwens dat ik zo tevreden ben over Mercedes, t'is mijn tweede, en het zal waarschijnlijk de laatste zijn.
                  Ik heb het hier vroeger nog gezegd, 20 jaar heb ik met Subaru gereden, en nooit problemen of kosten gehad,
                  volgens mij nog steeds het beste wat er bestaat qua techniek.
                  Mijn zus rijdt met een polo'ke met die motor, maar met 90 pk. In de lage toeren komt dat motortje inderdaad wat lui over, maar dat betert in de hogere toeren. Mijn golfje ook met 90 pk, maar met pumpdüse versie, komt ook levendiger over (ondanks zijn groter gewicht), maar die motoren zijn duidelijk luidruchtiger (zeker bij het optrekken).
                  Die 105 pk is niet met overschot genomen, maar als je echt zuinige motoren wil, is dat de kost die je betaalt (naast lange versnellingsbakken). Uiteraard mag men daar ook niet te ver in gaan, maar die 1.6 in een superb is duidelijk op het randje. Maar volvo doet bv. net hetzelfde met die lichtste diesel in de S80 (D2 : 1.6l, 114 pk) ...
                  Langs de andere kant is het wel zo dat de meeste auto's met een motor met een te hoog vermogen zijn uitgerust. Dat zei onze docent voertuigtechniek al in 1991, en hij had gelijk...
                  Groeten,

                  Polleke

                  Comment


                  • #24
                    Re: Nieuwe tut tut

                    Even wat vergelijkingen:

                    Laguna
                    Maximaal vermogen : 110 PK / 81 kW
                    Maximaal koppel : 240 Nm
                    Rijklaar gewicht : 1285 kg
                    Acceleratie 0-100 km/h : 11,9 sec.
                    kg /pk = 11.68

                    Clio
                    Vermogen :82 pk / 60 kW
                    Koppel :185 Nm
                    Acceleratie 0-100 km/u :12,20 sec
                    Rijklaar gewicht :950
                    kg/pk = 11.59


                    Met beiden heb ik gereden: De clio voelde pakken sneller aan als de laguna... resultaat: de laguna is sneller. (klein verschil, maar een verschil never the less)


                    Mercedes C220 W202:
                    Maximaal vermogen : 125 PK
                    Maximaal koppel : 330 Nm
                    Rijklaar gewicht : 1310 kg
                    Acceleratie 0-100 km/h : 10,5 sec.
                    kg /pk = 10.48

                    Mercedes VS Clio: Clio voelt pakken sneller aan... toch is de mercedes sneller...



                    Het gevoelsmatige hangt van veel factoren af...
                    Ik vergelijk hier even wat cijfertjes...

                    Waarom? geen idee... omdat soms auto's sneller aanvoelen als dat ze zijn...
                    It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                    Comment


                    • #25
                      Re: Nieuwe tut tut

                      Oorspronkelijk geplaatst door Koeno Bekijk bericht
                      Het gevoelsmatige hangt van veel factoren af...
                      Ik vergelijk hier even wat cijfertjes...

                      Waarom? geen idee... omdat soms auto's sneller aanvoelen als dat ze zijn...
                      Inderdaad het gevoel. In een grote wagen met meer comfort rij je "gezapiger" dan een kleine aan dezelfde snelheid.

                      Mijn vader heeft een Opel Manta 16S gehad. Tegen 140 kmh was dat juist een vliegtuig. Ik heb later een Vectra 16S gehad en tegen 160 kmh werd die pas prettig.
                      Mvg.
                      Robert
                      Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                      Comment


                      • #26
                        Re: Nieuwe tut tut

                        Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                        Inderdaad het gevoel. In een grote wagen met meer comfort rij je "gezapiger" dan een kleine aan dezelfde snelheid.

                        Mijn vader heeft een Opel Manta 16S gehad. Tegen 140 kmh was dat juist een vliegtuig. Ik heb later een Vectra 16S gehad en tegen 160 kmh werd die pas prettig.
                        Toen ik nog werkte, reed ik dikwijls van Hooglede naar Pasau (grens Duitsland Oostenrijk) 950 Km bij droog weer en als het verkeer het toeliet
                        heb ik die trip meermaals op minder dan zeven uur afgereden, waar het mocht, tussen 190 en 210 Km/h, zonder storend lawaai.

                        Comment


                        • #27
                          Re: Nieuwe tut tut

                          Oorspronkelijk geplaatst door w00ha Bekijk bericht
                          Vermits mijn vrouw op 10 december op pensioen gaat, zitten we met 2 wagens. (zo goed als nieuw en weinig kilometers)
                          We rijden met 'n VW polo en Toyota Auris hybride.
                          Dus ene moest gaan en dat zou de Polo worden. Jammer, hij wordt wel 6 jaar, maar heeft nauwelijks 22.700Km.
                          De Auris hybride rijdt wel zalig, maar is niet geschikt voor trekhaak en kleine koffer.
                          Daarmee besluit ik, ze gaan allebeide de deur uit en koop 'n nieuwe grotere wagen.

                          Na lang zoeken kom ik uiteindelijk bij Mercedes uit, de nieuwe B 180 diesel & automaat.
                          Prijskaartje met alle optie's 31.000€.
                          Ik ga met 'n B 200 proefrijden en ik vond die niet bepaald stil van binnen. Echt 'n hoorbaar diesel geluid?

                          Vandaar ga ik naar Chevrolet om de nieuwe Cruze te bekijken. Dit was de grootste tegenvaller die ook heb meegemaakt.
                          Je hebt dat model in berline, coupe en station.
                          In één woord KLEIN, maar dan heel erg klein. Ik kon onmogelijk achter mijn eigen voorste afgestelde zetel gaan zitten. Niet met de benen open of in amazone houding.
                          En dan nog met het hoofd tegen de stijl knotsen.
                          Dat hoofdstuk was direct afgesloten.

                          Als laatste tegen de goesting van mijn vrouw, naar Skoda gaan kijken.
                          Daar verschoot ik even. Deze wagens zijn verdomd degelijk afgewerkt. Doe 'n portier open en dicht en dat klinkt even solide als VW of als die Mercedes. Ook veel solider als mijn Toyota.
                          Het interieur is zeer mooi en degelijk afgewerkt.
                          En het meest gekende ...GROOOOOOT...ongelofelijk wat 'n koffer. Daar kan je rustig met 2 man inkruipen. Als je Leooo roept hoor je 'n echo
                          Testrit gemaakt en wat hoor ik ? ...geen dieselgeronk en zeer stil binnen.
                          Kompleet uitgerust met alle opties die ik gewoon ben.
                          Automatische regensensor & verlichting, navigatie,inklapbare en electronisch gedimde spiegels, parkeer sensoren voor&achter...etc
                          En dan het voornaamste wat ik moest hebben, 'n automaat. Waarschijnlijk de beste die er is, de DSG7 van VW.
                          Het is dus de octavia geworden en dat is gewoon het passat VW model.

                          Prijsverschil 11.000€ met de Benz.
                          Na dat mijn vrouw ermee gereden had, was ze direct overtuigd.
                          Nu nog 12 weken wachten...

                          Jullie moeten echt gewoon eens bij zo een dealer binnenstappen en de Superb bekijken, die is nog 'n pak groter.
                          Die koffer is zo groot als 'n klein remorke en er is zoveel plaats op de achterbank dat je gerust, gelijk in een bioscoop rij zetels, voor iemand zijn knieën kan binnenstappen. Dat is echt verschieten.

                          Zelf heb ik de Octavia RS diesel, een maat van mij heeft een Mercedes B diesel. Ondanks vele tientallen pk's meer is mijn wagen toch zuiniger! Is mijn derde Skoda, beste auto ooit.

                          Walter
                          D850

                          Comment

                          Working...
                          X