Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe telefoon - tips?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: nieuwe telefoon - tips?

    Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
    Vergeet Android dus zeker NIET, tjonge tjonge toch, wat je hier allemaal leest.
    Ik heb zowel een Motorola X Style met Android 6 als een iPhone 6 plus, beide systemen werken gewoon perfect, het ene moet niet onderdoen voor het andere. Zelfde snelheid, Android heeft het kleine voordeel dat je zelf veel meer kan aanpassen dan bij IOS mogelijk is maar dat is dan ook het enige.
    Mja, niet mijn ervaring. Ook over Huawei wordt veel positiefs verteld. Wel, m'n schoonpa heeft er één en dat is gewoon pure brol. Sorry.
    De Galaxy reeks van Samsung vind ik ook maar rommel, en dan zeker met hun Touchwizz. Dan is Android nóg slechter...
    Als jij zegt dat een Moto X even goed werkt als een iPhone 6, dan moet die Moto X een heel stuk beter zijn dan een Galaxy S6, want deze laatste, da's ook niet om over naar huis te schrijven...
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #32
      Re: nieuwe telefoon - tips?

      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
      Mja, niet mijn ervaring. Ook over Huawei wordt veel positiefs verteld. Wel, m'n schoonpa heeft er één en dat is gewoon pure brol. Sorry.
      De Galaxy reeks van Samsung vind ik ook maar rommel, en dan zeker met hun Touchwizz. Dan is Android nóg slechter...
      Als jij zegt dat een Moto X even goed werkt als een iPhone 6, dan moet die Moto X een heel stuk beter zijn dan een Galaxy S6, want deze laatste, da's ook niet om over naar huis te schrijven...
      De helft van mijn familie gebruikt Huawei, en ik hoor niemand klagen, integendeel. Sommige toestellen zijn al enkele jaren oud en werken nog feilloos.
      Alles op een hoopje gooien is wel te gemakkelijk. Zo kan ik er van elk merk wel iemand opnoemen.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #33
        Re: nieuwe telefoon - tips?

        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
        De helft van mijn familie gebruikt Huawei, en ik hoor niemand klagen, integendeel. Sommige toestellen zijn al enkele jaren oud en werken nog feilloos.
        Alles op een hoopje gooien is wel te gemakkelijk. Zo kan ik er van elk merk wel iemand opnoemen.
        't Is allemaal subjectief, akkoord.
        Maar mijn ervaring met Android is al bij verschillende toestellen teleurstellend geweest. Over iOS en Windows Phone niets dan goeie dingen...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #34
          Re: nieuwe telefoon - tips?

          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
          Als jij zegt dat een Moto X even goed werkt als een iPhone 6, dan moet die Moto X een heel stuk beter zijn dan een Galaxy S6, want deze laatste, da's ook niet om over naar huis te schrijven...
          En wat ervaar je als negatief op een S6? Veel info geef je niet mee, is altijd makkelijk iets af te breken, maar probeer dan constructief te zijn en mee te geven wat er mis is met een S6.
          TS heeft geen boodschap aan uw opmerkingen ivm S6 want deze valt buiten zijn budget, maar ik blijf wel benieuwd naar uw verhaal.
          Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

          Comment


          • #35
            Re: nieuwe telefoon - tips?

            Ik ben blij dat jullie allemaal zo betrokken zijn bij mijn probleem dat jullie er zelfs ruzie over maakt

            iOS komt er niet meer in, ik wil meer controle over wat er in mijn telefoon gebeurt, en de iphones zijn (veel) te duur. Het zal android worden, ik kijk al elke werkdag 8u op een windows omgeving.

            Comment


            • #36
              Re: nieuwe telefoon - tips?

              Oorspronkelijk geplaatst door rumble101 Bekijk bericht
              En wat ervaar je als negatief op een S6?
              Met de hardware niets eigenlijk, wel merk je nog hier en daar lag. Op iOS en WP niet, ongeacht het toestel (ik toch nog niet gemerkt). Voor een toestel met een stevig prijskaartje zoals de S6 zou dat toch niet mogen, vind ik.
              En da's uiteindelijk het enige wat me stoort aan Android, die lag. En voor mij is dat een deal breaker. Ik wil ten allen tijde een vloeiende interface. Als ik ook maar één schokkende animatie ondervind in eender welk menu of scherm is voor mij de lol eraf.
              Waarschijnlijk heeft Android daar last van (bij het ene toestel al wat meer dan bij het andere) omdat het op zoveel verschillende toestellen draait met allemaal verschillende specs, terwijl iOS en ook windows phone op een beperkt aantal toestellen draait. Maar dat zal mij worst wezen...
              Last edited by Kaneda; 16 december 2015, 10:08.
              Panasonic Lumix FZ2000

              Comment


              • #37
                Re: nieuwe telefoon - tips?

                Net daarom raden we zoiets aan als de Motorola G ... omdat die op haast pure Android draait en niet al die extra bagger erop en er rond zoals bij Samsung bv.

                Er zijn nog wel toestellen die met vrij pure Android werken (de Nexus reeks bv.) maar dat is dan in een andere prijsklasse.

                Een andere manier is om Chinese smartphones te bekijken, die mannen hun business model is zo ongeveer om elke maand een nieuwe model uit te brengen, bv. via : http://www.antelife.com/mobile-phones.html

                Die hebben ook europese vestigingen ( prijs is dan iets hoger maar alles is inbegrepen, btw en invoer ) of vanuit Hongkong, goedkoper maar later btw en invoerkosten bijbetalen.

                En je achterhaalt via internet welk merk, welke shop enzovoort zoal goed werk garandeert : http://gathering.tweakers.net/forum/...ssages/1635492
                Last edited by Empe; 16 december 2015, 13:33.

                Comment


                • #38
                  Re: nieuwe telefoon - tips?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Empe Bekijk bericht
                  Net daarom raden we zoiets aan als de Motorola G ... omdat die op haast pure Android draait en niet al die extra bagger erop en er rond zoals bij Samsung bv.
                  Uhm, heb een Moto G gehad (allee, heb 'm nog, geraak 'm nie kwijt, niemand moet 'm hebben) en ook lag hoor. Met KitKat was het nog te doen, met Lollipop was de lol er helemaal van af.
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #39
                    Re: nieuwe telefoon - tips?

                    Motorola X Style met Android 6…… even snel als mijn iphone 6 plus…..
                    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                    Comment


                    • #40
                      Re: nieuwe telefoon - tips?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Met de hardware niets eigenlijk, wel merk je nog hier en daar lag. Op iOS en WP niet, ongeacht het toestel (ik toch nog niet gemerkt). Voor een toestel met een stevig prijskaartje zoals de S6 zou dat toch niet mogen, vind ik.
                      En da's uiteindelijk het enige wat me stoort aan Android, die lag. En voor mij is dat een deal breaker. Ik wil ten allen tijde een vloeiende interface. Als ik ook maar één schokkende animatie ondervind in eender welk menu of scherm is voor mij de lol eraf.
                      Waarschijnlijk heeft Android daar last van (bij het ene toestel al wat meer dan bij het andere) omdat het op zoveel verschillende toestellen draait met allemaal verschillende specs, terwijl iOS en ook windows phone op een beperkt aantal toestellen draait. Maar dat zal mij worst wezen...
                      Totaal geen last van lag op mijn S6, maar ik kan wel begrijpen waar uw conclusie vandaan komt.
                      In het begin van de S6 was er inderdaad een geheugenprobleem, die niet te wijten was aan Samsung laat staan TouchWiz, maar aan Lollipop van Android. Dit werd in 5.0.2 opgelost en sinds 5.1.1 is die helemaal verdwenen.
                      Veel problemen blijven ook aanwezig op de Samsungs na het updaten naar een recentere firmware versie. Een factory reset lost dit vaak op, maar is wel vervelend voor een leek om telkens van scratch te moeten herbeginnen.
                      Fujifilm X-T1 - Fujifilm X70 - XF 18-55mm, XF 55 -200, Samyang 12mm F/2.0, XF 23mm f/1.4 R, XF 35mm f/1.4 R, Nissin i40

                      Comment


                      • #41
                        Re: nieuwe telefoon - tips?

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Motorola X Style met Android 6…… even snel als mijn iphone 6 plus…..
                        Da's naast de kwestie. Even snel, ok. Maar even soepel, vloeiend ? Switchen tussen menu's, snel scrollen, etc. Daar heb ik het over en dat bedoel ik met lag...
                        En 't gaat hier niet over het technische kunnen van de Android developers. Zoals gezegd draait Android op enorm veel verschillende configuraties en da's de zwakke schakel in het geheel. iOS heeft hier geen last van, minder modellen en dus makkelijker om alles te optimaliseren, en beetje zelfde situatie met Windows Phone (die dan ook nog eens lightweight is).
                        Dus technisch gezien is Android wellicht even goed als de 2 concurrenten, maar het is niet voor 100% geoptimaliseerd. En da's de reden waarom ik geen Android meer wil.
                        Breng Android vanaf morgen enkel nog uit op de Nexus en de Motorola toestellen en ik zal het opnieuw overwegen, want dan ben ik ook zeker dat ik meteen toegang krijg tot de laatste versies/updates...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #42
                          Re: nieuwe telefoon - tips?

                          Ik koop dus inderdaad enkel Nexus en Motorola smartphones…..
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: nieuwe telefoon - tips?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                            Met de hardware niets eigenlijk, wel merk je nog hier en daar lag. Op iOS en WP niet, ongeacht het toestel (ik toch nog niet gemerkt). Voor een toestel met een stevig prijskaartje zoals de S6 zou dat toch niet mogen, vind ik.
                            Dat is een zeer persoonlijk iets ... niet iedereen heeft dezelfde apps draaien, noch op een Android, noch op een iPhone.

                            Een collega had ooit net dezelfde opmerking als u dat ern iPhone vlotter werkt.
                            Tot hij zelf eens een Samsung nam.
                            Nu wil hij niet eens meer terug naar iPhone omdat zijn Samsung met Android vlotter werkt.

                            Elk toestel kan eens blijven haperen op een app ... ik heb zelf ook al een vastgelopen iPhone in handen gehad.

                            De keuze tussen de verschillende mogelijkheden is puur een persoonlijke keuze en ervaring.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #44
                              Re: nieuwe telefoon - tips?

                              Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                              Ik koop dus inderdaad enkel Nexus en Motorola smartphones…..
                              Ok, maar naast die toestellen draait Android ook nog op een hele resem andere toestellen ; m.a.w. Android is niet geoptimaliseerd om enkel op de Nexus en Motorola foons te draaien...

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Dat is een zeer persoonlijk iets ...
                              Ook waar. Daarom was het ook mijn 'persoonlijke' ervaring die ik hier neergepend heb...
                              Panasonic Lumix FZ2000

                              Comment


                              • #45
                                Re: nieuwe telefoon - tips?

                                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                                Ok, maar naast die toestellen draait Android ook nog op een hele resem andere toestellen ; m.a.w. Android is niet geoptimaliseerd om enkel op de Nexus en Motorola foons te draaien...



                                Ook waar. Daarom was het ook mijn 'persoonlijke' ervaring die ik hier neergepend heb...
                                Android draait inderdaad op verschillende toestellen en merken ... maar elk merk past deze aan voor de toestellen in hun gamma.
                                Elke Android versie wordt wel degelijk geconfigureerd per toestel.
                                Anders zou er nooit zoveel tijd verlopen tussen de releases voor verschillende toestellen.

                                Apple heeft het OS dat zowel voor verschillende iPhone versies als iPads en Apple TV gebruikt wordt ... ook telkens aangepast voor elk type apart.

                                Het gamma van Apple is niet zo uitgebreid als alle Android toestellen, maar neem bijvoorbeeld een merk als Samsung welke een nieuwe Android versie enkel configureert (lees aanpast) aan de meest recente toestellen.
                                Uiteindelijk maakt elke fabrikant niet voor een enorm groot aantal verschillende toestellen een toestel-specifieke versie.

                                Enfin ... is maar een andere visie dat ik hierop heb.
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X