Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe monitor

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe monitor

    Ik heb twee 19 inch monitors in dual screen staan, maar ben nu aan het overwegen om dit te vervangen door 1 scherm.

    Doel: foto's bewerken, wat surfen, filmpje kijken, gewoon Office werk, dtp....(amateur niveau )

    Welke size raden jullie mij aan ? Mijn computertafel is 90 cm diep, maar ik overweeg het scherm aan een arm te bevestigen zodat ik het naar believen dichterbij kan trekken.

    Wat zijn tegenwoordig goede schermen, want ik volg deze materie al lang niet meer.

    Welke size is vergelijkbaar met 2x 19 inch ?
    Maar iets groter is wellicht nog makkelijker ?

    Het moet wel geen 55" zijn want dan krijg ik pijn in mijne nek
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Nieuwe monitor

    Eerste idee:


    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe monitor

      Die 34" monitoren zijn inderdaad knap. Ik heb zelf een 25" Dell en heb eigenlijk spijt dat ik niet voor de 34" versie ben gegaan. Als je eenmaal het werken met twee monitoren gewoon bent is een stap terug moeilijk. Die panoramische schermen zijn eigenlijk een goed compromis.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe monitor

        Deze ziet er ook niet slecht uit, maar waarom is tegenwoordig alles "curved" ??!

        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Nieuwe monitor

          Ik heb zelf een 27" Dell maar mocht ik nu eentje moeten kopen, ik zou voor 34" gaan.
          In een Dell zit vermoedelijk ook een LG paneel.
          Bij mij toch.
          Philips heeft ook een mooi 34" scherm.
          Last edited by VerSeg; 13 juli 2017, 22:26.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe monitor

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Ik heb zelf een 27" Dell maar mocht ik nu eentje moeten kopen, ik zou voor 34" gaan.
            In een Dell zit vermoedelijk ook een LG paneel.
            Bij mij toch.
            Philips heeft ook een mooi 34" scherm.
            LG heeft ook deze: ( = ook nog ultrawide)

            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Nieuwe monitor

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              LG heeft ook deze: ( = ook nog ultrawide)

              https://www.monitorstore.be/product/...lg-38uc99.html
              Voor gamers ving ik dat goed maar voor standaard desktopapplicaties vind ik dat persoonlijk minder interessant door de verhouding.
              Maar nog, dat is ieders voorkeur. [emoji1]
              Let er ook bij LG op dat je de juiste versie koopt, zeker met de 34" dan ... er is een goedkopere en duurdere versie in en beeldkwaliteit is heel verschillend.
              Ken de referenties niet, maar ik heb ze in demo gezien op een beurs in de Brabanthal.
              Er was nog een groter model, maar dat was niet meer werkbaar op een bureau.
              Maak de goede keuze zou ik zeggen.
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe monitor

                Op het 27‑inch LG UltraFine 5K‑display komen je favoriete foto’s en video’s tot leven, dankzij een indrukwekkende resolutie van 5120 x 2880 en een brede kleurweergave (P3). Of je nu een film kijkt of een foto bewerkt, dit geavanceerde display levert een prachtige 5K‑resolutie, zodat geen detail je ontgaat.

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe monitor

                  De bedoeling is vooral om bv. 2 of 3 documenten naast mekaar kunnen te openen, of 2 documenten en een site, dus niet zozeer om een groot beeld te hebben.

                  Ps Freddy: mail send
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe monitor

                    Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                    Op het 27‑inch LG UltraFine 5K‑display komen je favoriete foto’s en video’s tot leven, dankzij een indrukwekkende resolutie van 5120 x 2880 en een brede kleurweergave (P3). Of je nu een film kijkt of een foto bewerkt, dit geavanceerde display levert een prachtige 5K‑resolutie, zodat geen detail je ontgaat.
                    Klopt voor fotografie, maar die hoge resoluties hebben een nadeel voor desktopapplicaties.
                    Door de hoge resolutie wordt tekst zodanig klein dat men die via instellingen moet vergroten waardoor het voordeel van de hoge resolutie weer verloren gaat.
                    Of men moet een dusdanig straffe leesbril gebruiken om die kleine pixels terug te vergroten.
                    Ja, een hoge resolutie is goed, maar niet voor alles.
                    Mijn gedacht hé.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe monitor

                      Oorspronkelijk geplaatst door DANIELDEBOECK Bekijk bericht
                      Op het 27‑inch LG UltraFine 5K‑display komen je favoriete foto’s en video’s tot leven, dankzij een indrukwekkende resolutie van 5120 x 2880 en een brede kleurweergave (P3). Of je nu een film kijkt of een foto bewerkt, dit geavanceerde display levert een prachtige 5K‑resolutie, zodat geen detail je ontgaat.
                      Beste mijnheer De Boeck, als je citeert moet je wel de bron vermelden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe monitor

                        Oorspronkelijk geplaatst door pol parasol Bekijk bericht
                        Beste mijnheer De Boeck, als je citeert moet je wel de bron vermelden.
                        Bij Apple blijkbaar ...
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe monitor

                          Als je meer dan 1000€ voor een display wil uitgeven, kan je dan niet beter een iMac 27 5K kopen. Die heb je voor 2000€.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe monitor

                            Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
                            Als je meer dan 1000€ voor een display wil uitgeven, kan je dan niet beter een iMac 27 5K kopen. Die heb je voor 2000€.
                            Heb ik inderdaad al aan gedacht, maar beroepshalve kan ik momenteel moeilijk met Mac beginnen. Plus ik vrees dat ik er niet zal kunnen aan wennen
                            Onze dochter werkt op Mac, en de zeldzame keren dat ik aan die computer zit, is het toch steeds zoeken en vragen. Nu ja, het zal wel een gewoonte zijn.
                            Apple heeft sowieso prachtige schermen.

                            Ik heb nog even mijn oude setup weer aangesloten: Dell M6700 + EIZO 767 + EIZO 767 ==> dingen dateren van september 2003 ( kleeft een sticker op ) , dus die zijn in de computerwereld al écht oud hé Tommie

                            Aangesloten op 2x DVI

                            Het scherm van mijn M6700 ( 17,3 inch ) heb ik in "uitbreiding" gezet naar die twee Eizo's en dat werkt heerlijk.

                            Alleen jammer van de dikke rand (beiden samen 3,6 cm )

                            Die 38 inch LG zou meer dan voldoende ruimte bieden, ik zou er gemakkelijk van mijn oude monitoren kunnen mee simuleren én het zou weer wat kabel spaghetti besparen.
                            Plus een mooie upgrade van mijn schermen. Destijds waren die Eizo's erg goede schermen, maar ik zie nu toch dat er sleet op komt.
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe monitor

                              Maar misschien wacht ik beter nog een paar maanden: de widescreen 38 inch monitors zijn nog niet zo dik gezaaid, vandaag wellicht hun hoge prijs.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X