Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Ach ja, ne mens heeft een steek en mag er een terug verwachten hé.
    Dat gezegd zijn de eerstvolgende veertien dagen zal ik wat minder actief zijn, ga logeren in hotel "H. Hart Kliniek" in Mol.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ach ja, ne mens heeft een steek en mag er een terug verwachten hé.
      Dat gezegd zijn de eerstvolgende veertien dagen zal ik wat minder actief zijn, ga logeren in hotel "H. Hart Kliniek" in Mol.
      Spoedig herstel Luc, en maak je niet te druk hé, alles komt goed.

      Comment


      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Ach ja, ne mens heeft een steek en mag er een terug verwachten hé.
        Dat gezegd zijn de eerstvolgende veertien dagen zal ik wat minder actief zijn, ga logeren in hotel "H. Hart Kliniek" in Mol.
        Oei, dat is minder...
        Veel sterkte en spoedig herstel gewenst.
        We houden uwe zetel op BD vrij hoor
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Dat gaat geld kosten zelle. [emoji3166]
          [emoji23][emoji23][emoji23]
          Toch nog ietske minder dan bij U
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Toch nog ietske minder dan bij U
            Ik heb eigen transport. [emoji23][emoji23][emoji23]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
              Ach ja, ne mens heeft een steek en mag er een terug verwachten hé.
              Dat gezegd zijn de eerstvolgende veertien dagen zal ik wat minder actief zijn, ga logeren in hotel "H. Hart Kliniek" in Mol.
              Laat het vooral niet aan je hart komen (en begrijp dat nu niet verkeerd ).

              Spoedig herstel.

              Comment


              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                We hopen uiteraard dat dit verblijf zal meevallen. Weinig last van het knip en plakwerk en aangenaam gezelschap.

                Eigenlijk is het wachten op pakjes vanuit China voor velen een 2e hobby geworden, een goedkope(re) vorm van lotto waarmee je iets vaker wint.

                Comment


                • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                  Eigenlijk is het wachten op pakjes vanuit China voor velen een 2e hobby geworden, een goedkope(re) vorm van lotto waarmee je iets vaker wint.
                  Bij de lotto is de kans dat je een redelijk bedrag wint heel erg klein, en als je iets bestelt in China is de kans dat het mis loopt dan weer heel klein.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Nog nooit verloren met de Ali lotto.
                    Ik had een pakje ter waarde van ongeveer 10 euro.
                    Kwam niet toe, de verkoper vroeg mij om de wachttijd te verlengen, heb ik ook gedaan.
                    Maar uiteindelijk zonder resultaat.
                    Dispute ingediend en op 1 dag beslistte Ali dat ik mijn geld terug kreeg.
                    Foutje kan overal gebeuren, maar bij Ali lossen ze het steeds netjes op.
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Nog nooit verloren met de Ali lotto.
                      Ik had een pakje ter waarde van ongeveer 10 euro.
                      Kwam niet toe, de verkoper vroeg mij om de wachttijd te verlengen, heb ik ook gedaan.
                      Maar uiteindelijk zonder resultaat.
                      Dispute ingediend en op 1 dag beslistte Ali dat ik mijn geld terug kreeg.
                      Foutje kan overal gebeuren, maar bij Ali lossen ze het steeds netjes op.
                      Hier afgelopen maand zelfde verhaal, eerste maal dat ik dit tegen kwam na heel veel goede leveringen.
                      Na openen dispuut direct bevestigend antwoord van Ali dat ik geld terug kreeg.
                      Netjes terug op credit card terug gehad.
                      Minder glas dan vroeger, maar beter.

                      Comment


                      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leopard Bekijk bericht
                        Hier afgelopen maand zelfde verhaal, eerste maal dat ik dit tegen kwam na heel veel goede leveringen.
                        Na openen dispuut direct bevestigend antwoord van Ali dat ik geld terug kreeg.
                        Netjes terug op credit card terug gehad.
                        Vandaag nog een pakje ontvangen van Ali of een of andere facebook.pseudo.chinees.hollander. (een aantal facebook leveranciers lijken hollanders, het zijn vaak ook hollanders, maar ze bestellen zelf rechtstreeks in china en het wordt bij jou rechtstreeks geleverd. Ik ben er trouwens achter gekomen dat je het beter rechstreeks bij ali kan bestellen)
                        Eigenlijk is mijn ervaring met dergelijke winkels positief als je lang kunt wachten.
                        Ik heb meerdere malen iets besteld, niet ontvangen na een maand, klacht ingediend, terugbetaald en vervolgens twee maanden later valt dat pakje toch in de bus.
                        Vandaag was het een fietsherstellingsset die ik begin juli besteld had, twee weken geleden was het een pakje van compfysocks dat mij al had terugbetaald 1 maand geleden.

                        Zolang het kleine bedragen en gadgets betreft trek ik het me eigenlijk niet zo aan.
                        Grotere bedragen gaan nooit via Ali of consoorten.

                        Wat Bpost en PostNl betreft, maar ook GLS en andere, ben ik eigenlijk over het algemeen tevreden.
                        Altijd wordt er gebeld, maar in coronatijden wacht men niet op de handtekening. De bezorgers van PostNL en Bpost kennen mij meestal, ik antwoord aan de parlofoon en soms hebben ze gewacht en soms ook niet.

                        Kortom een tevreden frekwent internetkoper (en meestal zijn de leveranciers buitenlandse firma's).

                        Groetjes

                        Peter

                        Comment


                        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Nu ben ik effe niet meer mee.
                          Ik bestel waterpasjes voor mijn statief bij twee verschillende winkels op Aliexpress.
                          Elk bieden ze die waterpasjes per vijf aan, elk heeft een andere maat.
                          Ze zijn al opgestuurd naar België er aangekomen, maar Bpost heeft ze nog niet ontvangen blijkbaar want voor Bpost zijn T&T nummers onbekend.
                          Gisteren zit er een pakje in de brievenbus met slechts 2 waterpasje in met de juiste maat maar er staat geen afzender bij.
                          Pakje is wel verstuurd van op de Solomoneilanden.
                          Voor alle zekerheid mijn rekeningen eens nagezien en nergens dergelijke bestelling teruggevonden.
                          Ook het T&T nummer vind ik niet terug bij mijn bestellingen bij Aliexpress.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Vandaag heb ik mijn nieuwe schuifmaat aangekregen: https://nl.aliexpress.com/item/32814...27424c4dKvqfjb
                            Ter vervanging van de Aldi Topcraft schuifmaat waarvan het batterijtje tegenwoordig elke keer leeg is als ik die nodig heb (ik weet al niet meer wanneer ik die heb gekocht, maar dat zal zeker meer dan 10 jaar geleden zijn).

                            Waar ik nu eigenlijk het langst op wacht is de BMS print (battery management system) voor de 4S LiFePo4 accu (4Ah) waarvoor ik ondertussen de cellen en andere onderdelen al lang in huis heb.
                            De cellen zijn dezelfde dag besteld, en die zijn hier al drie weken, de BMS print is volgens de tracking al vanaf 21 juli "arrive at destination country"...

                            Voor een ander pakketje dat al een tijdje onderweg is en waarvoor er nog altijd geen tracking info beschikbaar was heb ik de verkoper gecontacteerd, en die heeft een andere trackinglink doorgegeven.
                            Volgens die link zit dat pakje nu in Alataw Pass: https://www.youtube.com/watch?v=hAfHz3bUtv0
                            Dat komt dus met de trein naar hier.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Even vermelden dat ik nu al een tweede bestelling NIET heb aangekregen van Aliexpress.
                              Ik ga er verder niet meer over communiceren want dat bedrijf kan van mij de pot op!
                              Als ik een dispuut wil opstarten krijg ik de melding dat het pakket in België is aangekomen.
                              Geld kwijt en pakje spoorloos.
                              Bpost weet natuurlijk van niks want ze hebben nooit een Track & Trace nummer ontvangen.
                              Hier stopt het voor Aliexpress en Bpost, heb er genoeg van!
                              Onnodig mij iets wijs te maken ik reageer niet meer over dit onderwerp.
                              Beiden (Ali en Bpost) zijn finito voor mij.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Ik heb vandaag een Ali pakje toegekregen dat afgestempeld is in Singapore op 31 maart 2020. 😂
                                Het zal in een valse plooi vd postzak gestoken hebben...

                                Groeten!

                                Comment

                                Working...
                                X