Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Freddy, dat is het verschil tussen PostNL en Bpost.
    En we hebben nog zo'n snel geval in het leven geroepen, "BFast"! DRIE DAGEN na de ontploffing in Beiroet zijn ze EINDELIJK met hun hamel vliegtuigje vertrokken en ze hebben verdorie plooibare jerrycans mee. Als ze nu nog ergens water vinden kunnen ze de plaatselijke bevolking water geven.
    En nog een verschil tussen PostNL en Bpost, PostNL WERKT op zaterdagen!

    Ja dat klopt, in Nederland zijn ze ons 10 voor qua internet winkels en ook nog een Nederlander is veel mondiger dan een Vlaming.
    Er is meer verschil.
    PostNL werkt met vaste mensen, maar ook met dagwerkmensen en mensen die pakjes leveren zonder echt een dagwerkcontract. Veel van hun bezorgers zijn mensen die voor en na nog iets willen bij verdienen en per pakje een bepaald bedrag krijgen. Zolang zij het pakje niet bezorgd hebben zien ze geen cent. Dit ook de reden dat die mensen gehaast zijn (wagens parkeren waar ze plaats zien ...) en bij afwezigheid het pakje bij een buur ... proberen te slijten.
    Bij PostNL is er ook geen afhaalpunt-systeem. Ze leveren aan huis of niet.
    PostNl heeft distributiepunten en in Nederland en in België ... Dit maakt belevering van Nederland naar België stukken makkelijker, lees, sneller.
    Bij Bpost kan je ook op verdeelpunten op zaterdag je pakje afhalen, maar dan moet je wel een inspanning doen. BPost heeft wel geen distrubtiepunt(en) in Nederland.
    Dat internetwinkels in Nederland pakken voorop zijn kan best maar heeft niets met pakjesbelevering te maken.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Freddy, dat is het verschil tussen PostNL en Bpost.
      .../...
      En nog een verschil tussen PostNL en Bpost, PostNL WERKT op zaterdagen!
      Hoe bedoel je?
      Bij bPost leveren ze toch ook op zaterdagen?

      Als CB een pakket verstuurt op vrijdagavond/nacht, dan is dat in België toch ook meestal met bPost en dan wordt dat op zaterdag geleverd door bPost.

      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
        Bij PostNL is er ook geen afhaalpunt-systeem. Ze leveren aan huis of niet.
        Ook dit klopt weer niet.

        Als het niet kan, dan is het vermoedelijk omdat de winkel dat niet voorziet in de keuze.
        Last edited by VerSeg; 9 augustus 2020, 08:49. Reden: Typfout
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Oorspronkelijk geplaatst door jeevanhoof Bekijk bericht
          En als we niet thuis zijn en ze nemen het pakje mee terug, dan moeten we het vaak gaan ophalen in een naburige gemeente.
          Je kan ook gewoon een tweede aanbieding vragen, dan moet je zelf niet lopen achter je pakje. [emoji6]
          Een overzicht van veel gestelde vragen over zakelijke producten en diensten van bpost. Vind makkelijk het antwoord op uw vraag of probleem via de zoekbalk.

          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Mijn langverwachte 2€ pakje is dus toch nog toegekomen. Het is verzonden via... Vanuatu - jawel!
            En de douane heeft wellicht heel lang dat pakje bestudeerd. M.a.w. Aliexpress is bezig alle capaciteit op overschot op te gebruiken, EN hoopt zo de douane en postkosten te omzeilen.
            Vanaf 2021 zal post vanuit China niet meer aan ontwikkelingslandtarief kunnen. Als er één ding is - dat Trump goed heeft gedaan, dan is het het aankaarten van die roverij.
            Dat kost(te) USPS miljoenen $'s per jaar aan verliezen. Voor bpost hebben we 't ook over het bloeden van honderdduizenden euro's.
            Afin ik heb nu wat belangrijkers te doen - het in één ruk uitlezen van het boek dat Trump z'n nichtje geschreven heeft. Om Trump te treiteren heb ik het zelfs via zijn aardsvijand Amazon (geen vrienden van mij - dat is geweten) gekocht.
            Uiteraard op de site waar de prijs het laagst was, maar de wachttijd ook het langst... Geduld het is een mooie gave (niet alleen bij Aliexpress, bpost en vele anderen).
            Voor wat het is - mijn beperkte contributie aan deze discussie.

            Comment


            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Hoe weet je eigenlijk dat een "Ali" pakje langs de douane is gepasseerd ? staat er ergens een stempel op of een vermelding ?
              Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

              Comment


              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
                Hoe weet je eigenlijk dat een "Ali" pakje langs de douane is gepasseerd ? staat er ergens een stempel op of een vermelding ?
                Volgens mij passeert alles uit China de douane.
                Wel is het zo dat pakjes uit de USA zeker de douane passeren want daar staat een stempel op.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Volgens mij passeren ze allemaal de douane, maar daarom worden ze niet allemaal gecontroleerd.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Volgens mij passeren ze allemaal de douane, maar daarom worden ze niet allemaal gecontroleerd.
                    Ja, en ‘t schijnt hoe meer ge zaagt en klaagt op BD, hoe strenger ze zijn !
                    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                    Si non, on devient bonbon
                    Et les gens nous mangent !"

                    Comment


                    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                      Ja, en ‘t schijnt hoe meer ge zaagt en klaagt op BD, hoe strenger ze zijn !
                      Inderdaad, zo is dat. [emoji23]
                      Ik denk zelfs dat iemand van de RvB er mee tussen zit ... om de topics hier draaiende te houden. [emoji23][emoji23][emoji23]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Ja, en ‘t schijnt hoe meer ge zaagt en klaagt op BD, hoe strenger ze zijn !
                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Inderdaad, zo is dat. [emoji23]
                        Ik denk zelfs dat iemand van de RvB er mee tussen zit ... om de topics hier draaiende te houden. [emoji23][emoji23][emoji23]
                        Schijnbaar zijn er hier twee die altijd andere uitlachen en door één van hen kleurt BD zwart geel rood.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Schijnbaar zijn er hier twee die altijd andere uitlachen en door één van hen kleurt BD zwart geel rood.
                          Zoals je schrijft ... da’s maar een schijn. [emoji6]
                          We proberen alleen een positieve noot toe te voegen in deze RvB (Raad van Beklag). [emoji23]
                          P.S. Wij willen onze pakjes sneller krijgen. [emoji23][emoji23][emoji23]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Schijnbaar zijn er hier twee die altijd andere uitlachen en door één van hen kleurt BD zwart geel rood.
                            Dat kleuren heeft een andere betekenis. Nu je het toch aanhaalde. Is volgens mij ( al kan ik geen gedachten lezen) een reactie op eerdere sluikse aanpassing. Beelden zeggen meer dan duizend woorden.
                            Last edited by guido.g; 12 augustus 2020, 10:36.
                            https://ggpics.be/

                            Comment


                            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Schijnbaar zijn er hier twee die altijd andere uitlachen en door één van hen kleurt BD zwart geel rood.
                              Smaar eh graptje eh Luc
                              Ik kan mij ook sturen in pakjes die niet aankomen.
                              Maar niet zo erg bij Ali, gewoon het pak vergeten....en op zekere dag staat de postbode onverwacht voor je deur.
                              Of...steekt hij een briefje in de bus

                              Bij Ali zijn het bij mij ook meestal kleine bedragen: een kabeltje, een washandschoen voor de wagen, enz..
                              Vandaag een handig doosje binnengekregen om een mondmasker in op te bergen
                              Dat gaan we toch nog niet zo direct mogen thuis laten eh...
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment


                              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                                Ik kan mij ook sturen in pakjes ...
                                Dat gaat geld kosten zelle. [emoji3166]
                                [emoji23][emoji23][emoji23]
                                Canon EOS Digital
                                BD0479BE

                                Comment

                                Working...
                                X