Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #91
    Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Je staat weer te lullen. Je weet best dat in 80% van de gevallen je geen andere leveringvoorkeuren kan opgeven.
    Wat is dat voor gelul?
    Bij bPost kan iedereen voor elke levering een standaard alternatief opgeven waar geleverd moet worden indien niet thuis!
    Kan je zelfs via hun app opgeven.

    En dat is niet voor 80% maar voor 100%. [emoji56]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #92
      Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
      2) Het ENIGE wat ik wil zeggen is dat een "tracking" die me enkel vertelt dat ze gaan komen tussen 8 en 17 uur (en als het eens niet lukt om 16u30 in de "tracking" melden dat ze morgen gaan leveren tussen... 8 en 17 uur) voor mij als tracking voor 95% nutteloos is. In feite werkt Bpost in 99% van de gevallen véél beter dan hun tracking.
      3) Waarom geven veruit de meeste koerierdiensten veel nauwkeuriger info (gebruiken het systeem dus waarvoor het ontworpen is) en Bpost niet, terwijl die optie toch in hun systeem zit ?
      Vorige week nog nete ... PostNL ... we leveren tussen 11:30 en 13:30.
      En ‘s avonds laat een verandering naar de dag erop met plots tussen 11:00 en 16:00.
      In elk geval na 16:00 een bericht dat de bezorger het niet gehaald heeft en dat ze alsnog gingen leveren voor 22:00.
      Maar om 22:00 geen PostNL ... wel twee dagen later.
      Geen probleem want we zijn niet thuis gebleven, die steekt dat ofwel in de bus of zet het op een veilige plaats.
      Dus ja, wat zijn we met een uur als ze het mogelijks niet halen?
      Er zullen uiteraard altijd uren zijn die ze wel respecteren.
      PostNL zet al jaren dezelfde uren in de tracking en al jaren komen die rond 13:30.
      Zijn ze om 13:45 nog niet geweest ... dan komen ze meestal dezelfde dag niet meer.
      Maar zoals hierboven vermeld, geen probleem want het pakje is er een dag later toch door goede afspraken met die mensen, een deftige bus, een veilige plek, of in het slechtste geval eens een buur.
      Een goede service en goede afspraken zijn veel belangrijker dan een detail in een tracking. [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #93
        Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        En Will Tura bezingt het perfect: hopeloos...
        Ik vraag je een antwoord op punt 3 en wat volgt: één voorbeeld van PostNL waar ze in de mist gegaan zijn....
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #94
          Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Levering van pakjes.
          Al iemand die eens een sorteercentrum in Corona-tijden bezien heeft ?
          Vemoedelijk niet. Toch niet na wat ik hier allemaal lees over de eenvoud en gemakkelijk systemen zijn ...
          Iemand zich al eens de vraag gesteld hoe een bedrijf pakjes op stuurt en welke weg er door het pakje gevolgd wordt ? Naar wat ik hier allemaal uitgekraamd zie, neen tot weinig.
          Iemand zich al eens de vraag gesteld hoe tracking van een pakje nu echt in elkaar steekt ? Naar wat ik lees neen, of toch onvolledig.

          Grote bedrijven hebben een afspraak met een courier om pakjes te leveren.
          Het bedrijf brengt de data in, etiketten worden gedrukt en dan wordt het pakje eventueel opgemaakt indien dit nog niet was gebeurd, het verzendingsetiket erop geplakt. Bij aanmaak van het etiket wordt automatisch de verzenddatum van etiketbestelling ingegeven. Merk op: Het inbrengen van data en verzendaanvragen zijn volledig anders voor bedrijven dan voor ons enkelingen die eens een pakje willen op sturen.
          Het pakje verhuisd naar de opslaghall in afwachting dat de courierdienst er aan komt. Ook hier kan er al vertraging op treden ...
          In de loop van de dag komt de betrokken courierdienst de pakjes op halen. Bij lage hoeveelheden wordt de QR-code, barcode gescand en naar gelang directe verbinding wordt dit tijdstip geregistreerd als zijnde dat het courierbedrijf het pakje in ontvangst heeft en kan verwerken ... Bij inscannen bij het afhaalpunt kan helaas nog niet gestart met verwerken. Dit kan enkel in een sorteercentrum.
          Dus, het pakje oet eerst nog naar de sorteercentrale gebacht. Bij grote hoeveelheden worden de pakjes pas gescand waneer die in het sorteercentrum op de sorteerband verschijnen.
          Bij het eindsorteerproces wordt opnieuw gescand en verlaat het pakje het sorteercentrum. In theorie, lees wel, in theorie kan dan bij manier van spreken een beleverings-datum en tijd op gegeven.
          Bij merendeel van de courierdiensten vertrekken nu vrachtwagens, vliegtuigen ... met een gigantisch hopen pakjes naar sorteerknopen om uiteindelijk in het kleinste sorteer-distributie-punt aan te komen.
          Normaliter wordt bij iedere stap (lees binnenkomen sorteerpunt) in en out geregistreerd. In normale omstandigheden kan men dan op getrouwe wijze voorspellen wanneer het pakje bij de bestemmeling kan zijn.
          Maar, eenmaal bij het laatste sorteer-dristrubtiepunt is alles heel wispelturig. In normale omstandgiheden komt het pakje in een berekend distrubtietraject terecht en schat men in wanneer het pakje ter bestemming kan zijn.
          De courier begint zijn ronde ... In theorie is zijn route berekend, gekend en zou alles perfect voorspelbaar moeten zijn. In werkelijkheid is het wel helemaal anders. Autopanne, onvoorziene wegomleggingen door bv werken, markten, .... zorgen ervoor dat de distributie vaak af wijkt van het voorziene patroon en dan loopt de theoretische planning compleet in het honderd. Eventueel (bij Bpost is dit zo) kan de leveringswagen continue getraceerd worden, maar dat betekent niet dat je daarmee je pakje thuis kan traceren. Wat helpt dat de klant ? Niets, integendeel. Men kankert nu al dat ze het theoretische tijdslot niet halen, laat staan dat ze op gps-tracking de leveringswagen aan een parallelle straat zien passeren en ze pas uren nadien hun pakje krijgen ...
          Er is geen enkel pakje dat voorzien is van een actieve gps-trackingchip. Tracking van pakjes is gebaseerd op het scannen van het pakje op plaatsen waar men het pakje ofwel manueel of automatisch in scant. Dus gedurende de laatste rit van de courier is dit puur gokken. Maw, men kan slechts 100% bevestigen waar het pakje werd geregistreerd.
          Pakjes die uit het buitenland komen en die laanden zitten niet bij de shengenlanden worden naar de douane gestuurd ter controle. Het tijdsverlies is daar niet berekenbaar noch door de verkoper, noch door de courierdienst. Die kunnen enkel gemiddelde waarden daarvoor in brengen.
          Om nu een idee te geven wat Corona bij veel courierdiensten heeft teweeg gebracht ...
          Gemiddeld voorziet men 80 pakjes per dagrit. Met de crisis zijn er gemiddeld meer dan 180 pakjes binnen gekomen per dagrit. Reken aan minimum 5 minuten per pakje (voorsorteering door courier, inscannen, wagenstop, ...) en je zit aan 16 uur prestatie alleen al om het pakje te bezorgen.
          Chapeau voor al die mensen die er dan toch maar in slagen om ons in onze luie zetel het bestelde pakje binnen aanvaardbare tijd te bezorgen.
          Merk ook op dat veel courier-agentschappen ook hun pakjes aan andere agentschappen doorgeven ... alleen al om de milieu-impact te reduceren, te optimaliseren en eveneens het systeem tot een goed einde te kunnen brengen. Veel courierdiensten hebben ook hieromtrent afspraken.
          https://www.fotospotter.be
          Je suis content d’être heureux

          Comment


          • #95
            Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
            Levering van pakjes.
            Al iemand die eens een sorteercentrum in Corona-tijden bezien heeft ?
            Vemoedelijk niet. Toch niet na wat ik hier allemaal lees over de eenvoud en gemakkelijk systemen zijn ...
            Iemand zich al eens de vraag gesteld hoe een bedrijf pakjes op stuurt en welke weg er door het pakje gevolgd wordt ? Naar wat ik hier allemaal uitgekraamd zie, neen tot weinig.
            Iemand zich al eens de vraag gesteld hoe tracking van een pakje nu echt in elkaar steekt ? Naar wat ik lees neen, of toch onvolledig.

            Grote bedrijven hebben een afspraak met een courier om pakjes te leveren.
            Het bedrijf brengt de data in, etiketten worden gedrukt en dan wordt het pakje eventueel opgemaakt indien dit nog niet was gebeurd, het verzendingsetiket erop geplakt. Bij aanmaak van het etiket wordt automatisch de verzenddatum van etiketbestelling ingegeven. Merk op: Het inbrengen van data en verzendaanvragen zijn volledig anders voor bedrijven dan voor ons enkelingen die eens een pakje willen op sturen.
            Het pakje verhuisd naar de opslaghall in afwachting dat de courierdienst er aan komt. Ook hier kan er al vertraging op treden ...
            In de loop van de dag komt de betrokken courierdienst de pakjes op halen. Bij lage hoeveelheden wordt de QR-code, barcode gescand en naar gelang directe verbinding wordt dit tijdstip geregistreerd als zijnde dat het courierbedrijf het pakje in ontvangst heeft en kan verwerken ... Bij inscannen bij het afhaalpunt kan helaas nog niet gestart met verwerken. Dit kan enkel in een sorteercentrum.
            Dus, het pakje oet eerst nog naar de sorteercentrale gebacht. Bij grote hoeveelheden worden de pakjes pas gescand waneer die in het sorteercentrum op de sorteerband verschijnen.
            Bij het eindsorteerproces wordt opnieuw gescand en verlaat het pakje het sorteercentrum. In theorie, lees wel, in theorie kan dan bij manier van spreken een beleverings-datum en tijd op gegeven.
            Bij merendeel van de courierdiensten vertrekken nu vrachtwagens, vliegtuigen ... met een gigantisch hopen pakjes naar sorteerknopen om uiteindelijk in het kleinste sorteer-distributie-punt aan te komen.
            Normaliter wordt bij iedere stap (lees binnenkomen sorteerpunt) in en out geregistreerd. In normale omstandigheden kan men dan op getrouwe wijze voorspellen wanneer het pakje bij de bestemmeling kan zijn.
            Maar, eenmaal bij het laatste sorteer-dristrubtiepunt is alles heel wispelturig. In normale omstandgiheden komt het pakje in een berekend distrubtietraject terecht en schat men in wanneer het pakje ter bestemming kan zijn.
            De courier begint zijn ronde ... In theorie is zijn route berekend, gekend en zou alles perfect voorspelbaar moeten zijn. In werkelijkheid is het wel helemaal anders. Autopanne, onvoorziene wegomleggingen door bv werken, markten, .... zorgen ervoor dat de distributie vaak af wijkt van het voorziene patroon en dan loopt de theoretische planning compleet in het honderd. Eventueel (bij Bpost is dit zo) kan de leveringswagen continue getraceerd worden, maar dat betekent niet dat je daarmee je pakje thuis kan traceren. Wat helpt dat de klant ? Niets, integendeel. Men kankert nu al dat ze het theoretische tijdslot niet halen, laat staan dat ze op gps-tracking de leveringswagen aan een parallelle straat zien passeren en ze pas uren nadien hun pakje krijgen ...
            Er is geen enkel pakje dat voorzien is van een actieve gps-trackingchip. Tracking van pakjes is gebaseerd op het scannen van het pakje op plaatsen waar men het pakje ofwel manueel of automatisch in scant. Dus gedurende de laatste rit van de courier is dit puur gokken. Maw, men kan slechts 100% bevestigen waar het pakje werd geregistreerd.
            Pakjes die uit het buitenland komen en die laanden zitten niet bij de shengenlanden worden naar de douane gestuurd ter controle. Het tijdsverlies is daar niet berekenbaar noch door de verkoper, noch door de courierdienst. Die kunnen enkel gemiddelde waarden daarvoor in brengen.
            Om nu een idee te geven wat Corona bij veel courierdiensten heeft teweeg gebracht ...
            Gemiddeld voorziet men 80 pakjes per dagrit. Met de crisis zijn er gemiddeld meer dan 180 pakjes binnen gekomen per dagrit. Reken aan minimum 5 minuten per pakje (voorsorteering door courier, inscannen, wagenstop, ...) en je zit aan 16 uur prestatie alleen al om het pakje te bezorgen.
            Chapeau voor al die mensen die er dan toch maar in slagen om ons in onze luie zetel het bestelde pakje binnen aanvaardbare tijd te bezorgen.
            Merk ook op dat veel courier-agentschappen ook hun pakjes aan andere agentschappen doorgeven ... alleen al om de milieu-impact te reduceren, te optimaliseren en eveneens het systeem tot een goed einde te kunnen brengen. Veel courierdiensten hebben ook hieromtrent afspraken.
            Ja we staan er vaak niet bij stil welke heksentoeren er moeten uitgehaald worden.
            En waarom eigenlijk ?
            Is altijd alles zo dringend ?
            Bestellen bij Ali heeft ook zo zijn charme..
            Je verwacht niet snel een pakje, maar op zekere dag staat het er
            Vaak een erg prettige en aangename verrassing
            Eigenlijk moeten we met z’n allen eens wat meer onthaasten...beter voor onze zenuwen en beter voor het milieu
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #96
              Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Wat Ali betreft, als daar een probleem is dan wordt dat zo snel mogelijk opgelost.
              Vorige week had ik iets besteld, en daarvoor heb ik wat later een mailtje gekregen dat het verzonden was.
              Maar toen ik bij Ali naar de tracking ging kijken stond er "order cancelled", daarop het ik de verkoper gecontacteerd, en die liet weten dat et bestelde artikel niet meer in voorraad was, en dat ik een dispute moest indienen.
              Dat heb ik vanmorgen gedaan, en ondertussen heb ik al een mail gekregen dat mijn geld terug gestort wordt.

              Dat sommige pakjes langer dan drie weken in Luik blijven liggen, daar kan Ali ook niets aan doen, en onze Belgische Post krijgt het pakje ook maar pas in handen als het door de douane is geraakt.
              De douane is tegenwoordig de traagste schakel tussen China en mijn brievenbus, vooral voor de pakjes die via Luik binnenkomen.
              Last edited by Black B@ndit; 8 augustus 2020, 17:30.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #97
                Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Waarom ging dat vroeger dan zo vlot bij de NMBS, toen waren er nog geen computers.
                Klant bracht pakjes wij maakten de vrachtbrieven klaar en bij de eerst volgende trein waren de pakjes al op weg.
                Ik heb het hier wel over expres zendingen binnen België.
                Gewone zendingen werden op vast gestelde uren door een camion opgehaald en naar een volledig handmatig bediend sorteercentrum gebracht.
                Aan de goederenloods stonden wagens met een code van een ander sorteercentrum en daar werden de wagens s 'nachts naartoe gebracht om later op de dag met de camion afgeleverd te worden.
                Helaas investeerde de NMBS nul de botten in hun pakjesdienst en heeft dan heel de boel aan een Engelse firma verkocht voor een symbolische frank. Ze zijn het jaar daarop ook failliet gegaan, dat wel.
                Normaal want toen bestond de PC en maakte de NMBS daar geen gebruik van.

                @ Wim: ik heb al meerdere keren kunnen zien hoe een sorteercentrum van Bpost werkt.
                Maar niet iedere werknemer zet zich evenveel in voor zijn bedrijf en dan moet een collega dubbel werken.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #98
                  Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Wij zijn vorig jaar naar Train World in Schaarbeek geweest. Die postwagen was best wel positief om zien...

                  Comment


                  • #99
                    Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    @ Wim: ik heb al meerdere keren kunnen zien hoe een sorteercentrum van Bpost werkt.
                    Maar niet iedere werknemer zet zich evenveel in voor zijn bedrijf en dan moet een collega dubbel werken.
                    Klopt, maar rotte appelen vind je helaas overal.
                    Wat veel mensen nu ook over het hoofd zien is dat ook mensen die in sorteercentra zitten en mensen die voor pakjesbedeling zorgen ook wel zin hebben om vakantie te nemen wanneer hun kinderen thuis zijn en wanneer iedereen uit kijkt naar zijn verlof.
                    Normaal is de vakantie-periode er eentje waar alles iets rustiger verloopt, maar door Corona is dit allemaal anders.
                    Trouwens, de technologie van de sorteercentra gaat mer rasse schreden vooruit. Wat je vandaag plant om morgen te bouwen is morgen antieke rommel en dit geldt voor alle bedrijven die met sorteren bezig zijn.
                    https://www.fotospotter.be
                    Je suis content d’être heureux

                    Comment


                    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      En Will Tura bezingt het perfect: hopeloos...
                      Ik vraag je een antwoord op punt 3 en wat volgt: één voorbeeld van PostNL waar ze in de mist gegaan zijn....
                      Jij bent hopeloos, je wil NOOIT begrijpen wat er echt staat.
                      Neen ik geef niet enkel een voorbeeld waar ze de mist in gaan maar een compleet vergelijk met bPost als je dat tenminste WIL begrijpen.

                      Het voorbeeld geeft aan wat de tracking waard is bij een bedrijf dat wel uren vermeldt in een kleinere tijdspanne.
                      De uren zijn altijd +- dezelfde, de bezorger komt altijd rond hetzelfde uur, net als bij bPost.

                      Als het eens fout loopt, dan is men bij beiden NIETS met de tracking want die houdt geen rekening met onverwachte aanpassingen last minute en de eventuele aanpassing Komt ook pas als het normale leveringsprogramma al voorbij is ... je hebt dus altijd voor niets gewacht indien je dat deed.
                      Dat is zo met bPost, DHL (bPost), PostNL, DPD, of wat ook.

                      Als er niets fout loopt tijdens hun ronde, dan weet men zo al om welk uur ze,ongeveer gaan passeren (op een goed half uur na).
                      Als er echter wel iets fout loopt (lukt niet meer die dag) dan krijgt men de info altijd na het wachten ... het voordeel met een andere tracking is op gebied van nutteloos wachten op hun komst gewoon nihil.

                      En buiten het al dan niet correct werken van een tracking, of tenminste de meer gedetailleerde werking ervan, speelt ook de wetgeving in het nadeel ... er is al heel veel twijfel geweest over het feit of de tracking van de chauffeur geen inbreuk is op zijn privacy ... het is niet het eerste bedrijf dat daarom het volgen van de chauffeurs stopgezet heeft.
                      Uiteraard kan dat opgenomen worden in een arbeidsovereenkomst ... eenvoudiger bij nieuwe werknemers dan bij reeds bestaande contracten.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                        Waarom ging dat vroeger dan zo vlot bij de NMBS, toen waren er nog geen computers.
                        Al eens bij stil gestaan hoeveel pakjes er heden verzonden worden in vergelijking met vroeger? [emoji6]

                        En ik weet niet of het velen het zouden nadoen, maar bestel iets voor 23:59 bij veel Nederlandse en Belgische bedrijven en je hebt het vaal al de dag nadien.
                        Net voor middernacht aan iets denken en bestellen en ‘s morgens gewekt worden door de postbode ... je zou het zo snel zelf niet kunnen halen in de winkel.[emoji6]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                          Eigenlijk moeten we met z’n allen eens wat meer onthaasten...beter voor onze zenuwen en beter voor het milieu
                          Voor de zenuwen van sommigen inderdaad beter, voor het milieu zie ik daar geen verschil in.
                          Dat een pakje op tijd of te laat komt ... het zal altijd vervoerd worden tot bij u op dezelfde manier.
                          Minder belastend voor het milieu zou eerder kunnen door lokaal te kopen en niet in China bijvoorbeeld.
                          Grote kans dat het product nog steeds van ginder komt, maar dan wel meer gegroepeerd.
                          Thuis laten leveren is anders wel beter voor het milieu dan naar de winkel gaan ... nu rijdt één bestelwagen naar 200 klanten en anders rijden 200 klanten naar de winkel. [emoji6]
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Al eens bij stil gestaan hoeveel pakjes er heden verzonden worden in vergelijking met vroeger? [emoji6]

                            En ik weet niet of het velen het zouden nadoen, maar bestel iets voor 23:59 bij veel Nederlandse en Belgische bedrijven en je hebt het vaal al de dag nadien.
                            Net voor middernacht aan iets denken en bestellen en ‘s morgens gewekt worden door de postbode ... je zou het zo snel zelf niet kunnen halen in de winkel.[emoji6]
                            Toen had bijna niemand een computer, laat staan internetwinkels, ik citeerde het verleden hé.
                            Ik heb eens bretellen gekocht bij Bol.com en die kwamen van een Dartwinkel in Nederland, heb er toch een week moeten op wachten.
                            Heb online in Nederland mijn Home Cinema besteld en s' anderendaags om 08h30 stonden ze aan de voordeur ermee.
                            Online bestellen kan zo verschillend zijn. En vergelijk Coolblue en Bol.com niet met andere winkels.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              En vergelijk Coolblue en Bol.com niet met andere winkels.
                              Meer en meer winkels bieden ondertussen een gelijkaardige service aan.
                              Voor een bepaald uur bestellen en de dag nadien geleverd.
                              Toch wel straf dat uit Nederland vaak rapper is dan uit eigen land. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                Meer en meer winkels bieden ondertussen een gelijkaardige service aan.
                                Voor een bepaald uur bestellen en de dag nadien geleverd.
                                Toch wel straf dat uit Nederland vaak rapper is dan uit eigen land. [emoji6]
                                Freddy, dat is het verschil tussen PostNL en Bpost.
                                En we hebben nog zo'n snel geval in het leven geroepen, "BFast"! DRIE DAGEN na de ontploffing in Beiroet zijn ze EINDELIJK met hun hamel vliegtuigje vertrokken en ze hebben verdorie plooibare jerrycans mee. Als ze nu nog ergens water vinden kunnen ze de plaatselijke bevolking water geven.
                                En nog een verschil tussen PostNL en Bpost, PostNL WERKT op zaterdagen!

                                Ja dat klopt, in Nederland zijn ze ons 10 voor qua internet winkels en ook nog een Nederlander is veel mondiger dan een Vlaming.
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X