Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #76
    Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Zie #71. Ik maak meer niet druk over, ik wijs gewoon op de nutteloosheid ervan.
    Ik vind het nuttig om de dag te weten, meer moet dat niet zijn en in 99% van de gevallen is die Info correct. [emoji6]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #77
      Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
      Willen jullie soms het werk van postbode of pakjesbezorger doen ?
      Neen, maar zoals bij elke job ... als je een job aanvaardt, dan doe je die goed.
      Zij hebben ervoor gekozen postbode te zijn, die job heeft zoals elke job voor- en nadelen. [emoji6]
      Maar dat wil niet zeggen dat we het de postbodes moeilijk moeten maken, sommige brievenbussen zijn ook in rampzalige staat of moeilijk bereikbaar ... dan zouden ze moeten weigeren om de post daar te bezorgen. [emoji106]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #78
        Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Neen, maar zoals bij elke job ... als je een job aanvaardt, dan doe je die goed.
        Zij hebben ervoor gekozen postbode te zijn, die job heeft zoals elke job voor- en nadelen. [emoji6]
        Maar dat wil niet zeggen dat we het de postbodes moeilijk moeten maken, sommige brievenbussen zijn ook in rampzalige staat of moeilijk bereikbaar ... dan zouden ze moeten weigeren om de post daar te bezorgen. [emoji106]
        Dat is waar. Vele “brievenbussen” zijn die naam niet waard.
        1. Daar bestaan regels voor ( hoogte, afmetingen ...)
        2. Dat toont ook niet veel respect naar de postbode toe.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #79
          Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Ik vind het nuttig om de dag te weten, meer moet dat niet zijn en in 99% van de gevallen is die Info correct. [emoji6]
          Dat kunnen ze gewoon met een mailtje melden, daar heb je geen peperduur tracking systeem voor nodig. Plus: nauwkeuriger info geven zit dus wel in hun systeem, want als ik één enkele keer zie staan hoeveel leveringen er nog voor mij zijn dan heeft niemand die bijkomende service er voor die ene keer manueel ingeprogrammeerd hoor.
          Kortom, ik heb in 99% van de gevallen evenveel aan de info die de winkels me geven qua leveringstijdstip dan het zogezegde trackingsysteem van Bpost.

          Dus nog eens voor de honderdste keer: ik maak me er niet druk over, ik wijs gewoon op de nutteloosheid ervan.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #80
            Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
            Dat kunnen ze gewoon met een mailtje melden, daar heb je geen peperduur tracking systeem voor nodig. Plus: nauwkeuriger info geven zit dus wel in hun systeem, want als ik één enkele keer zie staan hoeveel leveringen er nog voor mij zijn dan heeft dat niemand er voor die ene keer manueel ingestopt hoor.
            En dat mailtje sturen ze op basis van wat denk je?
            Inderdaad ... een tracking. [emoji6]
            Er zit wel een verschil in de tracking denk ik van wat met de postbode komt dan wat met een aparte levering rondgedragen wordt (grotere of zwaardere pakken).
            Dus nog eens voor de honderdste keer: ik maak me er niet druk over, ik wijs gewoon op de nutteloosheid ervan.
            Omdat je enkel pakjes vanuit België of kortbij in aanmerking neemt ... pakjes die van veel verder komen en ook door bPost geleverd worden daar is de tracking de enige mogelijkheid om de datum van levering te zien.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #81
              Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Je haalt er zoals steeds één zinnetje uit om te counteren.

              Hoe leg je dit uit (stond in dezelfde reply...) : nauwkeuriger info geven zit dus wel in hun tracking systeem, want als ik één enkele keer zie staan hoeveel leveringen er nog voor mij zijn dan heeft dat niemand er voor die ene keer manueel ingestopt hoor.
              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

              Comment


              • #82
                Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Ik vind het nuttig om de dag te weten, meer moet dat niet zijn en in 99% van de gevallen is die Info correct. [emoji6]
                Als ze zeggen dat ze je pakje ooit zullen leveren is die info ook 80% correct. Enig probleem, het is nutteloze info.

                Comment


                • #83
                  Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Je haalt er zoals steeds één zinnetje uit om te counteren.
                  Neen, dat is correct quoten waarop men wil reageren.
                  Steeds heel de tekst herhalen maakt topics onnodig lang. [emoji6]
                  De rest van de tekst is zever en dat weet je!
                  Honderden keren posten dat de tracking voor u onnuttig is, dat doet er niet toe.
                  Duizenden mensen vinden die goed genoeg.
                  Wat ben je met nauwkeuriger als je de uren vooraf weet?
                  Ik weet dat de laatste woensdag van december de postbode tussen 08:00 en 08:30 zal passeren ... welke meerwaarde heeft het uur in een tracking dan als dat elke dag hetzelfde is?
                  Last edited by VerSeg; 7 augustus 2020, 20:22.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #84
                    Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                    Als ze zeggen dat ze je pakje ooit zullen leveren is die info ook 80% correct. Enig probleem, het is nutteloze info.
                    Met ooit weet je niets, met een datum weet je alles ... zeker met de postbode want die zijn ronde is altijd rond hetzelfde uur.
                    Maar goed, sommigen hebben het moeilijk met logisch redeneren en breken graag alles onnodig af.
                    Als een pakje bijvoorbeeld een week of twee onderweg is vanuit het buitenland, dan is een datum zeer nuttig en een uur overbodig want dat kent men.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #85
                      Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                      Met ooit weet je niets, met een datum weet je alles ... zeker met de postbode want die zijn ronde is altijd rond hetzelfde uur.
                      Maar goed, sommigen hebben het moeilijk met logisch redeneren en breken graag alles onnodig af.
                      Als een pakje bijvoorbeeld een week of twee onderweg is vanuit het buitenland, dan is een datum zeer nuttig en een uur overbodig want dat kent men.
                      Ongelofelijk hoe jij altijd jouw situatie als "de enige ware" voordoet. Het is hier al verschillende keren geschreven dat de postbode niet over al op hetzelfde uur rondkomt zoals bij jou. Niet iedereen kan dan zomaar de hele dag vrij nemen om op zijn pakje te wachten. En als ze zeggen dat ze vandaag komen, dan is dat ook niet altijd het geval. Dat kan evengoed morgen zijn of ze hebben het al geleverd voor ze je de mail sturen dat ze gaan komen.

                      De rond wordt door software aangemaakt ifv wat er te verdelen is. De tijd van vaste rondes is al lang voorbij. Trouwens de gewone postbode komt niet meer elke dag of heb je dat ook nog niet vernomen?

                      Dus als ik dan toch een dag verlof moet nemen, dan weet ik graag of die komt om 8h of om 16h. Dan kan ik misschien in de tuin nog iets doen waar ik de bel niet hoor. Ipv de hele dag in mijn zetel te moeten wachten tot die komt.
                      Last edited by Spanik; 8 augustus 2020, 08:53.

                      Comment


                      • #86
                        Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        De meeste pakjes worden hier niet door de portbode geleverd, maar wordt apart geleverd.
                        Onlangs werd er zo rond 18u00 nog een pakje door Bpost geleverd.

                        En als we niet thuis zijn en ze nemen het pakje mee terug, dan moeten we het vaak gaan ophalen in een naburige gemeente.
                        Voor ons is de afstand naar het postkantoor van de gemeente of de naburige gemeente ongeveer gelijk, maar je moet steeds goed opletten waar het pakje moet opgehaald worden.

                        mvg
                        nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                        Comment


                        • #87
                          Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                          Ongelofelijk hoe jij altijd jouw situatie als "de enige ware" voordoet. Het is hier al verschillende keren geschreven dat de postbode niet over al op hetzelfde uur rondkomt zoals bij jou. Niet iedereen kan dan zomaar de hele dag vrij nemen om op zijn pakje te wachten. En als ze zeggen dat ze vandaag komen, dan is dat ook niet altijd het geval. Dat kan evengoed morgen zijn of ze hebben het al geleverd voor ze je de mail sturen dat ze gaan komen.

                          De rond wordt door software aangemaakt ifv wat er te verdelen is. De tijd van vaste rondes is al lang voorbij. Trouwens de gewone postbode komt niet meer elke dag of heb je dat ook nog niet vernomen?

                          Dus als ik dan toch een dag verlof moet nemen, dan weet ik graag of die komt om 8h of om 16h. Dan kan ik misschien in de tuin nog iets doen waar ik de bel niet hoor. Ipv de hele dag in mijn zetel te moeten wachten tot die komt.
                          Ik doe gewoon normaal, velen zeiken over zaken dat eenvoudig op te lossen zijn, steeds van een mug een olifant maken.
                          Telkens met slecht weer of te warm is het alsof jullie niets anders te doen hebben dan te klagen en steeds dezelfde zaken honderden keren te herhalen.

                          En ik werk ook ... ofwel laat ik pakjes komen als ik thuis ben, of ik zorg dat ik die dag zeker thuis blijf en als dat niet zeker is of ik kan de bel niet in het oog houden, dan kan het nog steeds in een Cubee geleverd worden, in een postkantoor, in een afhaalpunt, bij een buur, op een veilige plaats, ...
                          De meeste pakjes kunnen hier zelfs gewoon in de brievenbus ... ja, mits we regelmatig pakjes ontvangen staat er een grotere bus.

                          Zoveel mogelijkheden om zelf ook eens initiatief te nemen!
                          Het is natuurlijk eenvoudig te kakken op de kop van de bedeler (post), maar sta er ook eens bij stil wie de verkeerde leveringskeuze gemaakt heeft.
                          Als men niet thuis wil blijven, doe dan de kleine moeite om een andere optie te kiezen.

                          Dat een bezorger in de loop van de dag zijn ronde niet kan afmaken is een risico dat altijd bestaat ... maar ik denk dat eenieder van ons ooit wel tijdens zijn loopbaan iets niet afgekregen heeft door externe omstandigheden.

                          Dat een postbode niet aanbelt en zegt dat je niet thuis was, een bericht geleverd als dat niet zo is of alle post in één bus steekt, da’s een heel andere kwestie en zijn inderdaad wel fouten indien de info correct is.

                          Aantal stops voor u is ook al aan bod geweest ... ja, wat is men daar mee?
                          Er zijn transportbedrijven die dat meegeven, dat klopt.
                          Maar ik heb al gehad dat met 21 stops het nog vier uur duurde en met 61 stops dat die na anderhalf uur daar was.

                          Hoge tijd dat men eens een verschil begint te maken tussen echte problemen en zeveren over futiliteiten.

                          Het verhaal van verlof nemen en een ganse dag vast zitten is ook wat overdreven.
                          De meeste mensen moeten minstens drie dagen vooraf verlof aanvragen, in sommige bedrijven zelfs weken vooraf.
                          De mail dat men krijgt is meestal de dag of nacht voor levering ... kan vaak ook niet sneller.
                          En stel dat je een perfecte tracking krijgt met levering tussen 11:00 en 13:00 bijvoorbeeld of zelfs met een correct uur, maar de bedeler zit vast in een file, werken, met pech of vertraging bij de vorige klanten ... wat ben je daar dan mee?
                          Ahhh ja, dat mag uiteraard niet ... het is een spoeddienst dat zeker op tijd moet komen.

                          De enige waar je dat kan verwachten (als hij niet crasht) is de MUG. [emoji3166]

                          Ik zou nooit verlof nemen voor een klein pakje, dan nog liever na het werk even afhalen bij een postpunt, Cubee of goede buur.

                          En wachten is voor niemand plezant, ook niet voor mij ... maar er zijn oplossingen als men dat niet wil voor wat hier bijna als ramp omschreven wordt.
                          Geef een andere leveringsvoorkeur op en het probleem is opgelost.

                          Leer zelf eens initiatief nemen zou ik zeggen en leef op deze wereld. [emoji6]
                          Last edited by VerSeg; 8 augustus 2020, 09:52.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #88
                            Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                            Ongelofelijk hoe jij altijd jouw situatie als "de enige ware" voordoet. Het is hier al verschillende keren geschreven dat de postbode niet over al op hetzelfde uur rondkomt zoals bij jou. Niet iedereen kan dan zomaar de hele dag vrij nemen om op zijn pakje te wachten. En als ze zeggen dat ze vandaag komen, dan is dat ook niet altijd het geval. Dat kan evengoed morgen zijn of ze hebben het al geleverd voor ze je de mail sturen dat ze gaan komen.

                            De rond wordt door software aangemaakt ifv wat er te verdelen is. De tijd van vaste rondes is al lang voorbij. Trouwens de gewone postbode komt niet meer elke dag of heb je dat ook nog niet vernomen?

                            Dus als ik dan toch een dag verlof moet nemen, dan weet ik graag of die komt om 8h of om 16h. Dan kan ik misschien in de tuin nog iets doen waar ik de bel niet hoor. Ipv de hele dag in mijn zetel te moeten wachten tot die komt.

                            Ja, bij ons is het zo: het is heel uitzonderlijk dat we dezelfde postbode twee keer in de week zien.
                            Normaal passeren ze zo rond 11h00 of het moeten Abott en Costello zijn die de ronde doen dan hebben we onze post maar rond een uur of 15h00.
                            Die twee werken zo hard dat ze er 3 uur langer over doen dan alle andere "postbodes".
                            Pakjes die niet door de brievenbus kunnen worden geleverd met een bestelwagen, dat was vroeger de "Taxipost".
                            Taxipost was de grootste **** dat ze ooit bedacht hadden bij wat toen nog "Belgische Post - Poste Belges" heette.
                            Als je niet thuis was lag er een briefje in de bus dat je meestal twee dagen later het pakje kon ophalen in hun depot.
                            Het depot was voor mij drie gemeenten verder maar we hadden wel betaald om het THUIS af te leveren.

                            Ga nu eens iets verklappen aan de NMBS reizigers abonnees inbegrepen.
                            U heeft een geldig vervoerbewijs gekocht en daarmee bent u gedekt bij ongevallen binnen de installaties van de NMBS.
                            Maar.... je geldig vervoerbewijs heeft u ook recht op een ZITPLAATS!
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #89
                              Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ik doe gewoon normaal, velen zeiken over zaken dat eenvoudig op te lossen zijn, steeds van een mug een olifant maken.
                              Telkens met slecht weer of te warm is het alsof jullie niets anders te doen hebben dan te klagen en steeds dezelfde zaken honderden keren te herhalen.

                              En ik werk ook ... ofwel laat ik pakjes komen als ik thuis ben, of ik zorg dat ik die dag zeker thuis blijf en als dat niet zeker is of ik kan de bel niet in het oog houden, dan kan het nog steeds in een Cubee geleverd worden, in een postkantoor, in een afhaalpunt, bij een buur, op een veilige plaats, ...
                              De meeste pakjes kunnen hier zelfs gewoon in de brievenbus ... ja, mits we regelmatig pakjes ontvangen staat er een grotere bus.

                              Zoveel mogelijkheden om zelf ook eens initiatief te nemen!
                              Het is natuurlijk eenvoudig te kakken op de kop van de bedeler (post), maar sta er ook eens bij stil wie de verkeerde leveringskeuze gemaakt heeft.
                              Als men niet thuis wil blijven, doe dan de kleine moeite om een andere optie te kiezen.

                              Dat een bezorger in de loop van de dag zijn ronde niet kan afmaken is een risico dat altijd bestaat ... maar ik denk dat eenieder van ons ooit wel tijdens zijn loopbaan iets niet afgekregen heeft door externe omstandigheden.

                              Dat een postbode niet aanbelt en zegt dat je niet thuis was, een bericht geleverd als dat niet zo is of alle post in één bus steekt, da’s een heel andere kwestie en zijn inderdaad wel fouten indien de info correct is.

                              Aantal stops voor u is ook al aan bod geweest ... ja, wat is men daar mee?
                              Er zijn transportbedrijven die dat meegeven, dat klopt.
                              Maar ik heb al gehad dat met 21 stops het nog vier uur duurde en met 61 stops dat die na anderhalf uur daar was.

                              Hoge tijd dat men eens een verschil begint te maken tussen echte problemen en zeveren over futiliteiten.

                              Het verhaal van verlof nemen en een ganse dag vast zitten is ook wat overdreven.
                              De meeste mensen moeten minstens drie dagen vooraf verlof aanvragen, in sommige bedrijven zelfs weken vooraf.
                              De mail dat men krijgt is meestal de dag of nacht voor levering ... kan vaak ook niet sneller.
                              En stel dat je een perfecte tracking krijgt met levering tussen 11:00 en 13:00 bijvoorbeeld of zelfs met een correct uur, maar de bedeler zit vast in een file, werken, met pech of vertraging bij de vorige klanten ... wat ben je daar dan mee?
                              Ahhh ja, dat mag uiteraard niet ... het is een spoeddienst dat zeker op tijd moet komen.

                              De enige waar je dat kan verwachten (als hij niet crasht) is de MUG. [emoji3166]

                              Ik zou nooit verlof nemen voor een klein pakje, dan nog liever na het werk even afhalen bij een postpunt, Cubee of goede buur.

                              En wachten is voor niemand plezant, ook niet voor mij ... maar er zijn oplossingen als men dat niet wil voor wat hier bijna als ramp omschreven wordt.
                              Geef een andere leveringsvoorkeur op en het probleem is opgelost.

                              Leer zelf eens initiatief nemen zou ik zeggen en leef op deze wereld. [emoji6]
                              Je staat weer te lullen. Je weet best dat in 80% van de gevallen je geen andere leveringvoorkeuren kan opgeven. Net zoals je weet dat niet iedereen zomaar een willekeurige brievenbus kan of mag plaatsen. Net zoals je goed genoeg weet dat de pakjesronde niet op hetzelfde uur is maar je toch maar dat blijft herhalen alsof het in de bijbel staat. Je bent hier gewoon moedwillig.

                              Ja, ik leef op deze wereld, niet op jouw ideale roze wolk waar alles goed gaat. Als ik betaal voor een dienst, dan heb ik graag dat die dienst geleverd wordt. Het is niet omdat jij als je bij de bakker een brood vraagt en een pistolet voor dezelfde prijs krijgt en je dan maar je schouders ophaalt en zegt "ik zal initiatief nemen en zelf brood bakken" dat iedereen daarmee gediend moet zijn.

                              Comment


                              • #90
                                Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                                En wachten is voor niemand plezant, ook niet voor mij ... maar er zijn oplossingen als men dat niet wil voor wat hier bijna als ramp omschreven wordt.
                                Geef een andere leveringsvoorkeur op en het probleem is opgelost.
                                1) Ik maak geen probleem van de Bpost leveringen.
                                2) Het ENIGE wat ik wil zeggen is dat een "tracking" die me enkel vertelt dat ze gaan komen tussen 8 en 17 uur (en als het eens niet lukt om 16u30 in de "tracking" melden dat ze morgen gaan leveren tussen... 8 en 17 uur) voor mij als tracking voor 95% nutteloos is. In feite werkt Bpost in 99% van de gevallen véél beter dan hun tracking.
                                3) Waarom geven veruit de meeste koerierdiensten veel nauwkeuriger info (gebruiken het systeem dus waarvoor het ontworpen is) en Bpost niet, terwijl die optie toch in hun systeem zit ?


                                Als men zo'n argument aanhaalt dan begin je jezelf in allerlei bochten te wringen (bij gebuur, op het werk, in een afhaalpunt laten leveren), of je begint over files of ongelukken.

                                Citeer en beantwoordt misschien eens punt 3.
                                Last edited by nete; 8 augustus 2020, 13:32.
                                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                                Comment

                                Working...
                                X