Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #61
    Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Dat zegt dus iemand die nooit de trein neemt.
    Neem jij nooit de trein?
    Ik wel, maar dat kan jij vermoedelijk niet weten ... tenzij helderziend. [emoji6]


    De facteur in uw straat, is dat altijd dezelfde?
    Tenzij met verlof of ziek, ja dus.
    En op alle plaatsen waar we de laatste 55 jaar gewoond hebben was dat zo.


    Misschien niet duidelijk geweest, ik bedoel de klant!
    Dat bedrijven dat online voorzien is al langer geweten.
    U wou toch een klachtendocument in het postkantoor?
    Last edited by VerSeg; 6 augustus 2020, 19:19.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #62
      Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
      Heb het meegemaakt dat ik net in de gang was toen hij het briefje zonder bellen in de bus stak. Zijn uitleg was dat hij dacht dat er toch niemand thuis ging zijn want het was in de week.
      Heb ik ook al gezien.

      Comment


      • #63
        Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Neem jij nooit de trein?
        Ik wel, maar dat kan jij vermoedelijk niet weten ... tenzij helderziend. [emoji6]


        Tenzij met verlof of ziek, ja dus.
        En op alle plaatsen waar we de laatste 55 jaar gewoond hebben was dat zo.


        Misschien niet duidelijk geweest, ik bedoel de klant!
        Dat bedrijven dat online voorzien is al langer geweten.
        U wou toch een klachtendocument in het postkantoor?
        Freddy, ik rijd al sinds mijn 21-ste gratis en voor niks in heel Europa en Canada met de trein.
        Op vele bootdiensten krijg ik 50% korting
        Heb er welgeteld 1 keer gebruik van gemaakt om met de "Tauern Express" naar Bled (toen nog Joegoslavië) te reizen.
        Ben nu al 15 jaar op pensioen en ben met de trein al twee keer van Mol naar Hasselt gereisd.
        Nu kan ik nog gedeeltelijk in Europa reizen maar onbeperkt in de BeNeLux. Nog nooit de trein genomen naar Nederland of Luxemburg.

        Is dat een journalistenkaart?
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • #64
          Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Freddy, ik rijd al sinds mijn 21-ste gratis en voor niks in heel Europa en Canada met de trein.
          Ik weet dat wel hoor. [emoji6]
          Het was enkel als antwoord bedoeld op je eerdere reactie dat het komt van iemand dat nooit de trein neemt.
          Ik neem wel degelijk de trein en kan je toch wel zeggen dat er heel vaak problemen zijn, uiteraard niet altijd de fout van de NMBS.
          Maar als treinen “vergeten” aan een station te stoppen, vijf minuten te vroeg vertrekken (ja gebeurt) of in veel gevallen te laat op de bestemming toekomen, dan is er wel degelijk iets niet in orde met de service.
          Spoorverandering afroepen als de trein er al staat en niet de kans geven om tot op het andere perron te geraken is ook een kunst van hun.
          Technische problemen laat ik dan nog even achterwege. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #65
            Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Ja, België is niet Japan hé.
            Daar worden de reizigers met fluwelen handschoenen bij de arrière-train de trein ingeduwd want in Japan is een trein die te laat op zijn bestemming aankomt bijna een moord.
            Eén ding vergeet ons cliënteel wel: België is eigenlijk één groot metronetwerk want nergens ter wereld rijden zoveel treinen zo dicht op elkaar.
            Moet je een Fransman uit het noorden (Halluin, Ronq, Bousbeque, Wervicq-sud of Comines*) eens wijsmaken dat er op de lijn Kortrijk - Poperinge elk een uur een trein rijd in beide richtingen en
            dat er op de spitsuren om de 30 minuten een trein rijd. Die geloven u niet en verklaren u zot.

            *= Comines heeft twee stations, eentje in Frankrijk, Comines en het ander in België, Komen - Comines.
            Stad Wervik en Komen waren vroeger grote gemeenten waar de Leie doorliep, na de bezetting van de Fransen werden die twee gemeenten ten zuiden van de Leie Frans gebied.

            Maar we zitten hier nu al ver van China hé.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #66
              Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              vijf minuten te vroeg vertrekken (ja gebeurt)
              Die trein is geen 5 minuten te vroeg vertrokken, die was 55 minuten te laat...

              Ik heb het opgegeven om de trein te nemen. Dat gaat als je zowel op je vertrekplaats als je bestemming op een 15 minuten te voet bent en niet moet overstappen. Anders wordt het een expeditie. Voor mij is het station 200m van mijn voordeur en het werk is op net geen 15 minuten van het station. Maar met 2x moeten overstappen is dat niet uit te houden. Als alles goed gaat 1h15, maar in 8/10 van de ritten is het 1h30-2h00 onderweg. Voor 35km verplaatsing is dat geen alternatief voor de wagen. Zelfs al moet ik een slecht stuk van de brusselse ring doen.

              Comment


              • #67
                Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Zeer weinig problemen met Bpost hier, enkel hun zogezegd tracking systeem vind ik ronduit belachelijk.
                Als je enkel kan melden dat je gaat leveren tussen 8 en 17 uur...
                Terwijl er méér info in het systeem zit: één enkele keer (maar dan ook maar één keer) stond daar plots bij dat er nog 20 leveringen waren voor ik aan de beurt was, en een beetje later nog 15 enz. Dat is tracking die naam waardig.
                Eén keer hebben ze niet kunnen leveren op de beloofde dag (kan gebeuren, heb ik geen probleem mee) maar als je dan om 16 uur (normaal leveren ze hier rond de middag) de tracking raadpleegt, dan staat er dat ze "vandaag" leveren tussen 8 en 17 uur. Ik keek nog eens rond half vijf, en toen stond er dat er een probleempje was en dat ze "morgen" gingen leveren tussen.... 8 en 17 uur.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • #68
                  Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Zeer weinig problemen met Bpost hier, enkel hun zogezegd tracking systeem vind ik ronduit belachelijk.
                  Als je enkel kan melden dat je gaat leveren tussen 8 en 17 uur...
                  Zoals alle vorige keren dezelfde bemerking nete ... als de postbode altijd rond hetzelfde uur komt, dan is er ook geen enkel nadeel of voordeel om daar een uur of aantal stops bij te zetten. [emoji6]
                  Geen reden om zich daar druk in te maken. [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #69
                    Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Bij ons wordt er niet geleverd door de postbode.Een afzonderlijk voertuig brengt de pakjes rond.
                    Kan gaan van 7h45 tot 17 h.Geen regelmaat erin.
                    Daarom laat ik mijn pakjes afleveren in een afhaalpunt van B-post.Is nauwelijks 100 m verwijderd van het postgebouw.
                    Geen gezeur meer met briefjes in de bus,afhalen 's anderendaags na 11 uur,met nummertje trekken enz.

                    Comment


                    • #70
                      Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
                      Bij ons wordt er niet geleverd door de postbode.Een afzonderlijk voertuig brengt de pakjes rond.
                      Kan gaan van 7h45 tot 17 h.Geen regelmaat erin.
                      Hier ook, pakjes komen apart op elk uur van de dag. Distributiecentrum van pakjes en brievenpost is ook verschillend.

                      Deze morgen is er een pak van frankrijk met DPD gekomen. Om 8h04 een email met daarin dat ze gingen langskomen tussen 10h11 en 11h11. En inderdaad om 10h20 is die langsgekomen. Dus meer detail dan "tussen 8h en 17h" is mogelijk.

                      Comment


                      • #71
                        Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Hier ook, pakjes komen apart op elk uur van de dag. Distributiecentrum van pakjes en brievenpost is ook verschillend.

                        Om 8h04 een email met daarin dat ze gingen langskomen tussen 10h11 en 11h11. En inderdaad om 10h20 is die langsgekomen. Dus meer detail dan "tussen 8h en 17h" is mogelijk.
                        Voilà, dat is het. Als je een miljoenen kostend trackingsysteem op poten zet en het maar voor 25% gebruikt, dan kan je beter dat geld in iets anders steken.
                        Ik heb er dus doorgaans geen problemen mee, ik vind het "tussen 8 en 17 uur" enkel hoogst bekachelijk.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • #72
                          Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Zoals alle vorige keren dezelfde bemerking nete ... als de postbode altijd rond hetzelfde uur komt, dan is er ook geen enkel nadeel of voordeel om daar een uur of aantal stops bij te zetten. [emoji6]
                          Geen reden om zich daar druk in te maken. [emoji6]
                          Zie #71. Ik maak meer niet druk over, ik wijs gewoon op de nutteloosheid ervan.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #73
                            Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                            Ik trek je woorden hier niet in het belachelijke maar in de verschillende topics die hier al eens gestart zijn op dit forum kom je dit
                            regelmatig tegen dat er ondanks dat ze thuis waren er een briefje is de bus zat van Bpost of een andere kouriersdienst
                            Zelf eens meegemaakt dat een grote doos terug naar afzender (Coolblue)ging omdat het busnummer er niet opstond dus aanbellen kon deze niet van Bpost.
                            Gelukkig op tijd dit gezien op de track and trace en nog vlug maar postkantoor waar ik wel het pakket heb kunnen mee krijgen.
                            Inderdaad ... Bij bpost (be-pist?) het is compleet incoherent! Een pakje (Amazon DE) zou op zaterdag geleverd worden. daar stel ik mij voor die dag, om te beginnen al vragen bij maar goed, zoveel te beter dus maar ik had mijn twijfels. Ok om 15u11 komt de melding op mijn app dat er vertraging was en dat het de volgende werkdag zou aangeboden worden. OK, kan gebeuren ... maar GVD .. op hun tracking site staat "pakje aangeboden op zaterdag blah blah om 15u11 niemand thuis" ! Dan denk ik met wie z'n .... zit ge te rammelen ... en oh verwondering op maandag aangeboden maar dan samen met een tweede bestelling die pas op woensdag zou geleverd worden ... sja ... goed dus, maar qua administratie?

                            Comment


                            • #74
                              Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ondertussen al enige tijd geleden, maar wij hadden een postbode die 4/5 werkte (nu met pensioen) en dus af en toe een vervanger ... die stak brieven van enkele huizen in één bus en met pakjes belde die niet overal aan ... reed met zijn wagen tot aan uw brievenbus om een blijkbaar vooraf ingevuld briefje in te steken dat je niet thuis was.
                              Je had niet eens de kans om tot daar te gaan want hij was al weg.
                              Nu hebben we al een hele tijd een andere postbode en daarbij loopt het tot nu toe allemaal vlot.
                              Net zoals in elk bedrijf zijn er goede en minder goede werknemers en die verbrodden het dan voor een ander.
                              En die doen niet enkel pakjes hé, ook de gewone brieven.
                              Deze wil ik u toch niet onthouden ... onze brievenbus zit, van houdsher, in de garagepoort, brede oprit 4 stappen van de stoep ... langs de ander kant van de oprit stond een oude nestkast tussen mijn afsluiting maar niet zichtbaar vanop de straat op 5 stappen van de stoep. het ding was stokoud en de voorkant was door de weerperikelen overlangs gebarsten.
                              De "stagiair"? postbode stap de oprit op en kijkt rond op zoek naar de brievenbus, (ik heb een gleuf in de garagepoort waar een boek in kan! ge kunt er dus moeilijk naast kijken, de maximale maat "toegestaan" door de post!), de man twijfelt zichtbaar tussen twee opties .. de reguliere brievenbus (4 stappen) of de gleuf in de nestkast (5 stappen) verbijstering bij de bewoner van het huis (ik, dus) de man stapt uiteindelijk af op de nestkast en tracht de brief in de gleuf te stoppen wat dus niet gaat omdat de vensteromslag te lang is maar hij laat de post er gewoon uit bengelen. Gelukkig had ik het dus gezien of mijn electriciteitsrekening was naar de filistijnen. Te gek om waar te zijn ? .... you bet! Ik weet dat hetgeen echt leuke job meer is maar zeg nu zelf!

                              Comment


                              • #75
                                Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Mensenlief toch

                                Allemaal gemakkelijk vanuit jullie zetel.
                                Willen jullie soms het werk van postbode of pakjesbezorger doen ?

                                Comment

                                Working...
                                X