Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 4 van 7 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 76 t/m 100 van 161

Standaard Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Zie #71. Ik maak meer niet druk over, ik wijs gewoon op de nutteloosheid ervan.
    Ik vind het nuttig om de dag te weten, meer moet dat niet zijn en in 99% van de gevallen is die Info correct.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Willen jullie soms het werk van postbode of pakjesbezorger doen ?
    Neen, maar zoals bij elke job ... als je een job aanvaardt, dan doe je die goed.
    Zij hebben ervoor gekozen postbode te zijn, die job heeft zoals elke job voor- en nadelen.
    Maar dat wil niet zeggen dat we het de postbodes moeilijk moeten maken, sommige brievenbussen zijn ook in rampzalige staat of moeilijk bereikbaar ... dan zouden ze moeten weigeren om de post daar te bezorgen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Neen, maar zoals bij elke job ... als je een job aanvaardt, dan doe je die goed.
    Zij hebben ervoor gekozen postbode te zijn, die job heeft zoals elke job voor- en nadelen.
    Maar dat wil niet zeggen dat we het de postbodes moeilijk moeten maken, sommige brievenbussen zijn ook in rampzalige staat of moeilijk bereikbaar ... dan zouden ze moeten weigeren om de post daar te bezorgen.
    Dat is waar. Vele “brievenbussen” zijn die naam niet waard.
    1. Daar bestaan regels voor ( hoogte, afmetingen ...)
    2. Dat toont ook niet veel respect naar de postbode toe.
    "I come to bury Caesar, not to praise him.
    The evil that men do lives after them;
    The good is oft interred with their bones”

Ik vind het nuttig om de dag te weten, meer moet dat niet zijn en in 99% van de gevallen is die Info correct.
    Dat kunnen ze gewoon met een mailtje melden, daar heb je geen peperduur tracking systeem voor nodig. Plus: nauwkeuriger info geven zit dus wel in hun systeem, want als ik één enkele keer zie staan hoeveel leveringen er nog voor mij zijn dan heeft niemand die bijkomende service er voor die ene keer manueel ingeprogrammeerd hoor.
    Kortom, ik heb in 99% van de gevallen evenveel aan de info die de winkels me geven qua leveringstijdstip dan het zogezegde trackingsysteem van Bpost.

Dus nog eens voor de honderdste keer: ik maak me er niet druk over, ik wijs gewoon op de nutteloosheid ervan.
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5
    12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Standaard Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Dat kunnen ze gewoon met een mailtje melden, daar heb je geen peperduur tracking systeem voor nodig. Plus: nauwkeuriger info geven zit dus wel in hun systeem, want als ik één enkele keer zie staan hoeveel leveringen er nog voor mij zijn dan heeft dat niemand er voor die ene keer manueel ingestopt hoor.
    En dat mailtje sturen ze op basis van wat denk je?
    Inderdaad ... een tracking.
    Er zit wel een verschil in de tracking denk ik van wat met de postbode komt dan wat met een aparte levering rondgedragen wordt (grotere of zwaardere pakken).
    Dus nog eens voor de honderdste keer: ik maak me er niet druk over, ik wijs gewoon op de nutteloosheid ervan.
    Omdat je enkel pakjes vanuit België of kortbij in aanmerking neemt ... pakjes die van veel verder komen en ook door bPost geleverd worden daar is de tracking de enige mogelijkheid om de datum van levering te zien.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Je haalt er zoals steeds één zinnetje uit om te counteren.

Hoe leg je dit uit (stond in dezelfde reply...) : nauwkeuriger info geven zit dus wel in hun tracking systeem, want als ik één enkele keer zie staan hoeveel leveringen er nog voor mij zijn dan heeft dat niemand er voor die ene keer manueel ingestopt hoor.
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Als ze zeggen dat ze je pakje ooit zullen leveren is die info ook 80% correct. Enig probleem, het is nutteloze info.

Je haalt er zoals steeds één zinnetje uit om te counteren.
    Neen, dat is correct quoten waarop men wil reageren.
    Steeds heel de tekst herhalen maakt topics onnodig lang.
    De rest van de tekst is zever en dat weet je!
    Honderden keren posten dat de tracking voor u onnuttig is, dat doet er niet toe.
    Duizenden mensen vinden die goed genoeg.
    Wat ben je met nauwkeuriger als je de uren vooraf weet?
    Ik weet dat de laatste woensdag van december de postbode tussen 08:00 en 08:30 zal passeren ... welke meerwaarde heeft het uur in een tracking dan als dat elke dag hetzelfde is?
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 7 augustus 2020 om 20:22
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Als ze zeggen dat ze je pakje ooit zullen leveren is die info ook 80% correct. Enig probleem, het is nutteloze info.
    Met ooit weet je niets, met een datum weet je alles ... zeker met de postbode want die zijn ronde is altijd rond hetzelfde uur.
    Maar goed, sommigen hebben het moeilijk met logisch redeneren en breken graag alles onnodig af.
    Als een pakje bijvoorbeeld een week of twee onderweg is vanuit het buitenland, dan is een datum zeer nuttig en een uur overbodig want dat kent men.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Met ooit weet je niets, met een datum weet je alles ... zeker met de postbode want die zijn ronde is altijd rond hetzelfde uur.
    Maar goed, sommigen hebben het moeilijk met logisch redeneren en breken graag alles onnodig af.
    Als een pakje bijvoorbeeld een week of twee onderweg is vanuit het buitenland, dan is een datum zeer nuttig en een uur overbodig want dat kent men.
    Ongelofelijk hoe jij altijd jouw situatie als "de enige ware" voordoet. Het is hier al verschillende keren geschreven dat de postbode niet over al op hetzelfde uur rondkomt zoals bij jou. Niet iedereen kan dan zomaar de hele dag vrij nemen om op zijn pakje te wachten. En als ze zeggen dat ze vandaag komen, dan is dat ook niet altijd het geval. Dat kan evengoed morgen zijn of ze hebben het al geleverd voor ze je de mail sturen dat ze gaan komen.

De rond wordt door software aangemaakt ifv wat er te verdelen is. De tijd van vaste rondes is al lang voorbij. Trouwens de gewone postbode komt niet meer elke dag of heb je dat ook nog niet vernomen?

Dus als ik dan toch een dag verlof moet nemen, dan weet ik graag of die komt om 8h of om 16h. Dan kan ik misschien in de tuin nog iets doen waar ik de bel niet hoor. Ipv de hele dag in mijn zetel te moeten wachten tot die komt.
    Laatst gewijzigd door Spanik; 8 augustus 2020 om 08:53

De meeste pakjes worden hier niet door de portbode geleverd, maar wordt apart geleverd.
    Onlangs werd er zo rond 18u00 nog een pakje door Bpost geleverd.

En als we niet thuis zijn en ze nemen het pakje mee terug, dan moeten we het vaak gaan ophalen in een naburige gemeente.
    Voor ons is de afstand naar het postkantoor van de gemeente of de naburige gemeente ongeveer gelijk, maar je moet steeds goed opletten waar het pakje moet opgehaald worden.

mvg
    nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

Ongelofelijk hoe jij altijd jouw situatie als "de enige ware" voordoet. Het is hier al verschillende keren geschreven dat de postbode niet over al op hetzelfde uur rondkomt zoals bij jou. Niet iedereen kan dan zomaar de hele dag vrij nemen om op zijn pakje te wachten. En als ze zeggen dat ze vandaag komen, dan is dat ook niet altijd het geval. Dat kan evengoed morgen zijn of ze hebben het al geleverd voor ze je de mail sturen dat ze gaan komen.

De rond wordt door software aangemaakt ifv wat er te verdelen is. De tijd van vaste rondes is al lang voorbij. Trouwens de gewone postbode komt niet meer elke dag of heb je dat ook nog niet vernomen?

Dus als ik dan toch een dag verlof moet nemen, dan weet ik graag of die komt om 8h of om 16h. Dan kan ik misschien in de tuin nog iets doen waar ik de bel niet hoor. Ipv de hele dag in mijn zetel te moeten wachten tot die komt.
    Ik doe gewoon normaal, velen zeiken over zaken dat eenvoudig op te lossen zijn, steeds van een mug een olifant maken.
    Telkens met slecht weer of te warm is het alsof jullie niets anders te doen hebben dan te klagen en steeds dezelfde zaken honderden keren te herhalen.

En ik werk ook ... ofwel laat ik pakjes komen als ik thuis ben, of ik zorg dat ik die dag zeker thuis blijf en als dat niet zeker is of ik kan de bel niet in het oog houden, dan kan het nog steeds in een Cubee geleverd worden, in een postkantoor, in een afhaalpunt, bij een buur, op een veilige plaats, ...
    De meeste pakjes kunnen hier zelfs gewoon in de brievenbus ... ja, mits we regelmatig pakjes ontvangen staat er een grotere bus.

Zoveel mogelijkheden om zelf ook eens initiatief te nemen!
    Het is natuurlijk eenvoudig te kakken op de kop van de bedeler (post), maar sta er ook eens bij stil wie de verkeerde leveringskeuze gemaakt heeft.
    Als men niet thuis wil blijven, doe dan de kleine moeite om een andere optie te kiezen.

Dat een bezorger in de loop van de dag zijn ronde niet kan afmaken is een risico dat altijd bestaat ... maar ik denk dat eenieder van ons ooit wel tijdens zijn loopbaan iets niet afgekregen heeft door externe omstandigheden.

Dat een postbode niet aanbelt en zegt dat je niet thuis was, een bericht geleverd als dat niet zo is of alle post in één bus steekt, da’s een heel andere kwestie en zijn inderdaad wel fouten indien de info correct is.

Aantal stops voor u is ook al aan bod geweest ... ja, wat is men daar mee?
    Er zijn transportbedrijven die dat meegeven, dat klopt.
    Maar ik heb al gehad dat met 21 stops het nog vier uur duurde en met 61 stops dat die na anderhalf uur daar was.

Hoge tijd dat men eens een verschil begint te maken tussen echte problemen en zeveren over futiliteiten.

Het verhaal van verlof nemen en een ganse dag vast zitten is ook wat overdreven.
    De meeste mensen moeten minstens drie dagen vooraf verlof aanvragen, in sommige bedrijven zelfs weken vooraf.
    De mail dat men krijgt is meestal de dag of nacht voor levering ... kan vaak ook niet sneller.
    En stel dat je een perfecte tracking krijgt met levering tussen 11:00 en 13:00 bijvoorbeeld of zelfs met een correct uur, maar de bedeler zit vast in een file, werken, met pech of vertraging bij de vorige klanten ... wat ben je daar dan mee?
    Ahhh ja, dat mag uiteraard niet ... het is een spoeddienst dat zeker op tijd moet komen.

De enige waar je dat kan verwachten (als hij niet crasht) is de MUG.

Ik zou nooit verlof nemen voor een klein pakje, dan nog liever na het werk even afhalen bij een postpunt, Cubee of goede buur.

En wachten is voor niemand plezant, ook niet voor mij ... maar er zijn oplossingen als men dat niet wil voor wat hier bijna als ramp omschreven wordt.
    Geef een andere leveringsvoorkeur op en het probleem is opgelost.

Leer zelf eens initiatief nemen zou ik zeggen en leef op deze wereld.
    Laatst gewijzigd door VerSeg; 8 augustus 2020 om 09:52
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Ja, bij ons is het zo: het is heel uitzonderlijk dat we dezelfde postbode twee keer in de week zien.
    Normaal passeren ze zo rond 11h00 of het moeten Abott en Costello zijn die de ronde doen dan hebben we onze post maar rond een uur of 15h00.
    Die twee werken zo hard dat ze er 3 uur langer over doen dan alle andere "postbodes".
    Pakjes die niet door de brievenbus kunnen worden geleverd met een bestelwagen, dat was vroeger de "Taxipost".
    Taxipost was de grootste **** dat ze ooit bedacht hadden bij wat toen nog "Belgische Post - Poste Belges" heette.
    Als je niet thuis was lag er een briefje in de bus dat je meestal twee dagen later het pakje kon ophalen in hun depot.
    Het depot was voor mij drie gemeenten verder maar we hadden wel betaald om het THUIS af te leveren.

Ga nu eens iets verklappen aan de NMBS reizigers abonnees inbegrepen.
    U heeft een geldig vervoerbewijs gekocht en daarmee bent u gedekt bij ongevallen binnen de installaties van de NMBS.
    Maar.... je geldig vervoerbewijs heeft u ook recht op een ZITPLAATS!
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Ik doe gewoon normaal, velen zeiken over zaken dat eenvoudig op te lossen zijn, steeds van een mug een olifant maken.
    Telkens met slecht weer of te warm is het alsof jullie niets anders te doen hebben dan te klagen en steeds dezelfde zaken honderden keren te herhalen.

En ik werk ook ... ofwel laat ik pakjes komen als ik thuis ben, of ik zorg dat ik die dag zeker thuis blijf en als dat niet zeker is of ik kan de bel niet in het oog houden, dan kan het nog steeds in een Cubee geleverd worden, in een postkantoor, in een afhaalpunt, bij een buur, op een veilige plaats, ...
    De meeste pakjes kunnen hier zelfs gewoon in de brievenbus ... ja, mits we regelmatig pakjes ontvangen staat er een grotere bus.

Zoveel mogelijkheden om zelf ook eens initiatief te nemen!
    Het is natuurlijk eenvoudig te kakken op de kop van de bedeler (post), maar sta er ook eens bij stil wie de verkeerde leveringskeuze gemaakt heeft.
    Als men niet thuis wil blijven, doe dan de kleine moeite om een andere optie te kiezen.

Dat een bezorger in de loop van de dag zijn ronde niet kan afmaken is een risico dat altijd bestaat ... maar ik denk dat eenieder van ons ooit wel tijdens zijn loopbaan iets niet afgekregen heeft door externe omstandigheden.

Dat een postbode niet aanbelt en zegt dat je niet thuis was, een bericht geleverd als dat niet zo is of alle post in één bus steekt, da’s een heel andere kwestie en zijn inderdaad wel fouten indien de info correct is.

Aantal stops voor u is ook al aan bod geweest ... ja, wat is men daar mee?
    Er zijn transportbedrijven die dat meegeven, dat klopt.
    Maar ik heb al gehad dat met 21 stops het nog vier uur duurde en met 61 stops dat die na anderhalf uur daar was.

Hoge tijd dat men eens een verschil begint te maken tussen echte problemen en zeveren over futiliteiten.

Het verhaal van verlof nemen en een ganse dag vast zitten is ook wat overdreven.
    De meeste mensen moeten minstens drie dagen vooraf verlof aanvragen, in sommige bedrijven zelfs weken vooraf.
    De mail dat men krijgt is meestal de dag of nacht voor levering ... kan vaak ook niet sneller.
    En stel dat je een perfecte tracking krijgt met levering tussen 11:00 en 13:00 bijvoorbeeld of zelfs met een correct uur, maar de bedeler zit vast in een file, werken, met pech of vertraging bij de vorige klanten ... wat ben je daar dan mee?
    Ahhh ja, dat mag uiteraard niet ... het is een spoeddienst dat zeker op tijd moet komen.

De enige waar je dat kan verwachten (als hij niet crasht) is de MUG.

Ik zou nooit verlof nemen voor een klein pakje, dan nog liever na het werk even afhalen bij een postpunt, Cubee of goede buur.

En wachten is voor niemand plezant, ook niet voor mij ... maar er zijn oplossingen als men dat niet wil voor wat hier bijna als ramp omschreven wordt.

Leer zelf eens initiatief nemen zou ik zeggen en leef op deze wereld.
    Je staat weer te lullen. Je weet best dat in 80% van de gevallen je geen andere leveringvoorkeuren kan opgeven. Net zoals je weet dat niet iedereen zomaar een willekeurige brievenbus kan of mag plaatsen. Net zoals je goed genoeg weet dat de pakjesronde niet op hetzelfde uur is maar je toch maar dat blijft herhalen alsof het in de bijbel staat. Je bent hier gewoon moedwillig.

Ja, ik leef op deze wereld, niet op jouw ideale roze wolk waar alles goed gaat. Als ik betaal voor een dienst, dan heb ik graag dat die dienst geleverd wordt. Het is niet omdat jij als je bij de bakker een brood vraagt en een pistolet voor dezelfde prijs krijgt en je dan maar je schouders ophaalt en zegt "ik zal initiatief nemen en zelf brood bakken" dat iedereen daarmee gediend moet zijn.

1) Ik maak geen probleem van de Bpost leveringen.
    2) Het ENIGE wat ik wil zeggen is dat een "tracking" die me enkel vertelt dat ze gaan komen tussen 8 en 17 uur (en als het eens niet lukt om 16u30 in de "tracking" melden dat ze morgen gaan leveren tussen... 8 en 17 uur) voor mij als tracking voor 95% nutteloos is. In feite werkt Bpost in 99% van de gevallen véél beter dan hun tracking.
    3) Waarom geven veruit de meeste koerierdiensten veel nauwkeuriger info (gebruiken het systeem dus waarvoor het ontworpen is) en Bpost niet, terwijl die optie toch in hun systeem zit ?

Als men zo'n argument aanhaalt dan begin je jezelf in allerlei bochten te wringen (bij gebuur, op het werk, in een afhaalpunt laten leveren), of je begint over files of ongelukken.

Citeer en beantwoordt misschien eens punt 3.
    Laatst gewijzigd door nete; 8 augustus 2020 om 13:32
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Je staat weer te lullen. Je weet best dat in 80% van de gevallen je geen andere leveringvoorkeuren kan opgeven.
    Wat is dat voor gelul?
    Bij bPost kan iedereen voor elke levering een standaard alternatief opgeven waar geleverd moet worden indien niet thuis!
    Kan je zelfs via hun app opgeven.

En dat is niet voor 80% maar voor 100%.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

2) Het ENIGE wat ik wil zeggen is dat een "tracking" die me enkel vertelt dat ze gaan komen tussen 8 en 17 uur (en als het eens niet lukt om 16u30 in de "tracking" melden dat ze morgen gaan leveren tussen... 8 en 17 uur) voor mij als tracking voor 95% nutteloos is. In feite werkt Bpost in 99% van de gevallen véél beter dan hun tracking.
    3) Waarom geven veruit de meeste koerierdiensten veel nauwkeuriger info (gebruiken het systeem dus waarvoor het ontworpen is) en Bpost niet, terwijl die optie toch in hun systeem zit ?
    Vorige week nog nete ... PostNL ... we leveren tussen 11:30 en 13:30.
    En ‘s avonds laat een verandering naar de dag erop met plots tussen 11:00 en 16:00.
    In elk geval na 16:00 een bericht dat de bezorger het niet gehaald heeft en dat ze alsnog gingen leveren voor 22:00.
    Maar om 22:00 geen PostNL ... wel twee dagen later.
    Geen probleem want we zijn niet thuis gebleven, die steekt dat ofwel in de bus of zet het op een veilige plaats.
    Dus ja, wat zijn we met een uur als ze het mogelijks niet halen?
    Er zullen uiteraard altijd uren zijn die ze wel respecteren.
    PostNL zet al jaren dezelfde uren in de tracking en al jaren komen die rond 13:30.
    Zijn ze om 13:45 nog niet geweest ... dan komen ze meestal dezelfde dag niet meer.
    Maar zoals hierboven vermeld, geen probleem want het pakje is er een dag later toch door goede afspraken met die mensen, een deftige bus, een veilige plek, of in het slechtste geval eens een buur.
    Een goede service en goede afspraken zijn veel belangrijker dan een detail in een tracking.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

En Will Tura bezingt het perfect: hopeloos...
    Ik vraag je een antwoord op punt 3 en wat volgt: één voorbeeld van PostNL waar ze in de mist gegaan zijn....
    BD0473BE / www.nete.be
    Lumix G90 / Lumix GM5

Levering van pakjes.
    Al iemand die eens een sorteercentrum in Corona-tijden bezien heeft ?
    Vemoedelijk niet. Toch niet na wat ik hier allemaal lees over de eenvoud en gemakkelijk systemen zijn ...
    Iemand zich al eens de vraag gesteld hoe een bedrijf pakjes op stuurt en welke weg er door het pakje gevolgd wordt ? Naar wat ik hier allemaal uitgekraamd zie, neen tot weinig.
    Iemand zich al eens de vraag gesteld hoe tracking van een pakje nu echt in elkaar steekt ? Naar wat ik lees neen, of toch onvolledig.

Grote bedrijven hebben een afspraak met een courier om pakjes te leveren.
    Het bedrijf brengt de data in, etiketten worden gedrukt en dan wordt het pakje eventueel opgemaakt indien dit nog niet was gebeurd, het verzendingsetiket erop geplakt. Bij aanmaak van het etiket wordt automatisch de verzenddatum van etiketbestelling ingegeven. Merk op: Het inbrengen van data en verzendaanvragen zijn volledig anders voor bedrijven dan voor ons enkelingen die eens een pakje willen op sturen.
    Het pakje verhuisd naar de opslaghall in afwachting dat de courierdienst er aan komt. Ook hier kan er al vertraging op treden ...
    In de loop van de dag komt de betrokken courierdienst de pakjes op halen. Bij lage hoeveelheden wordt de QR-code, barcode gescand en naar gelang directe verbinding wordt dit tijdstip geregistreerd als zijnde dat het courierbedrijf het pakje in ontvangst heeft en kan verwerken ... Bij inscannen bij het afhaalpunt kan helaas nog niet gestart met verwerken. Dit kan enkel in een sorteercentrum.
    Dus, het pakje oet eerst nog naar de sorteercentrale gebacht. Bij grote hoeveelheden worden de pakjes pas gescand waneer die in het sorteercentrum op de sorteerband verschijnen.
    Bij het eindsorteerproces wordt opnieuw gescand en verlaat het pakje het sorteercentrum. In theorie, lees wel, in theorie kan dan bij manier van spreken een beleverings-datum en tijd op gegeven.
    Bij merendeel van de courierdiensten vertrekken nu vrachtwagens, vliegtuigen ... met een gigantisch hopen pakjes naar sorteerknopen om uiteindelijk in het kleinste sorteer-distributie-punt aan te komen.
    Normaliter wordt bij iedere stap (lees binnenkomen sorteerpunt) in en out geregistreerd. In normale omstandigheden kan men dan op getrouwe wijze voorspellen wanneer het pakje bij de bestemmeling kan zijn.
    Maar, eenmaal bij het laatste sorteer-dristrubtiepunt is alles heel wispelturig. In normale omstandgiheden komt het pakje in een berekend distrubtietraject terecht en schat men in wanneer het pakje ter bestemming kan zijn.
    De courier begint zijn ronde ... In theorie is zijn route berekend, gekend en zou alles perfect voorspelbaar moeten zijn. In werkelijkheid is het wel helemaal anders. Autopanne, onvoorziene wegomleggingen door bv werken, markten, .... zorgen ervoor dat de distributie vaak af wijkt van het voorziene patroon en dan loopt de theoretische planning compleet in het honderd. Eventueel (bij Bpost is dit zo) kan de leveringswagen continue getraceerd worden, maar dat betekent niet dat je daarmee je pakje thuis kan traceren. Wat helpt dat de klant ? Niets, integendeel. Men kankert nu al dat ze het theoretische tijdslot niet halen, laat staan dat ze op gps-tracking de leveringswagen aan een parallelle straat zien passeren en ze pas uren nadien hun pakje krijgen ...
    Er is geen enkel pakje dat voorzien is van een actieve gps-trackingchip. Tracking van pakjes is gebaseerd op het scannen van het pakje op plaatsen waar men het pakje ofwel manueel of automatisch in scant. Dus gedurende de laatste rit van de courier is dit puur gokken. Maw, men kan slechts 100% bevestigen waar het pakje werd geregistreerd.
    Pakjes die uit het buitenland komen en die laanden zitten niet bij de shengenlanden worden naar de douane gestuurd ter controle. Het tijdsverlies is daar niet berekenbaar noch door de verkoper, noch door de courierdienst. Die kunnen enkel gemiddelde waarden daarvoor in brengen.
    Om nu een idee te geven wat Corona bij veel courierdiensten heeft teweeg gebracht ...
    Gemiddeld voorziet men 80 pakjes per dagrit. Met de crisis zijn er gemiddeld meer dan 180 pakjes binnen gekomen per dagrit. Reken aan minimum 5 minuten per pakje (voorsorteering door courier, inscannen, wagenstop, ...) en je zit aan 16 uur prestatie alleen al om het pakje te bezorgen.
    Chapeau voor al die mensen die er dan toch maar in slagen om ons in onze luie zetel het bestelde pakje binnen aanvaardbare tijd te bezorgen.
    Merk ook op dat veel courier-agentschappen ook hun pakjes aan andere agentschappen doorgeven ... alleen al om de milieu-impact te reduceren, te optimaliseren en eveneens het systeem tot een goed einde te kunnen brengen. Veel courierdiensten hebben ook hieromtrent afspraken.
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Levering van pakjes.
    Al iemand die eens een sorteercentrum in Corona-tijden bezien heeft ?
    Vemoedelijk niet. Toch niet na wat ik hier allemaal lees over de eenvoud en gemakkelijk systemen zijn ...
    Iemand zich al eens de vraag gesteld hoe een bedrijf pakjes op stuurt en welke weg er door het pakje gevolgd wordt ? Naar wat ik hier allemaal uitgekraamd zie, neen tot weinig.
    Iemand zich al eens de vraag gesteld hoe tracking van een pakje nu echt in elkaar steekt ? Naar wat ik lees neen, of toch onvolledig.

Grote bedrijven hebben een afspraak met een courier om pakjes te leveren.
    Het bedrijf brengt de data in, etiketten worden gedrukt en dan wordt het pakje eventueel opgemaakt indien dit nog niet was gebeurd, het verzendingsetiket erop geplakt. Bij aanmaak van het etiket wordt automatisch de verzenddatum van etiketbestelling ingegeven. Merk op: Het inbrengen van data en verzendaanvragen zijn volledig anders voor bedrijven dan voor ons enkelingen die eens een pakje willen op sturen.
    Het pakje verhuisd naar de opslaghall in afwachting dat de courierdienst er aan komt. Ook hier kan er al vertraging op treden ...
    In de loop van de dag komt de betrokken courierdienst de pakjes op halen. Bij lage hoeveelheden wordt de QR-code, barcode gescand en naar gelang directe verbinding wordt dit tijdstip geregistreerd als zijnde dat het courierbedrijf het pakje in ontvangst heeft en kan verwerken ... Bij inscannen bij het afhaalpunt kan helaas nog niet gestart met verwerken. Dit kan enkel in een sorteercentrum.
    Dus, het pakje oet eerst nog naar de sorteercentrale gebacht. Bij grote hoeveelheden worden de pakjes pas gescand waneer die in het sorteercentrum op de sorteerband verschijnen.
    Bij het eindsorteerproces wordt opnieuw gescand en verlaat het pakje het sorteercentrum. In theorie, lees wel, in theorie kan dan bij manier van spreken een beleverings-datum en tijd op gegeven.
    Bij merendeel van de courierdiensten vertrekken nu vrachtwagens, vliegtuigen ... met een gigantisch hopen pakjes naar sorteerknopen om uiteindelijk in het kleinste sorteer-distributie-punt aan te komen.
    Normaliter wordt bij iedere stap (lees binnenkomen sorteerpunt) in en out geregistreerd. In normale omstandigheden kan men dan op getrouwe wijze voorspellen wanneer het pakje bij de bestemmeling kan zijn.
    Maar, eenmaal bij het laatste sorteer-dristrubtiepunt is alles heel wispelturig. In normale omstandgiheden komt het pakje in een berekend distrubtietraject terecht en schat men in wanneer het pakje ter bestemming kan zijn.
    De courier begint zijn ronde ... In theorie is zijn route berekend, gekend en zou alles perfect voorspelbaar moeten zijn. In werkelijkheid is het wel helemaal anders. Autopanne, onvoorziene wegomleggingen door bv werken, markten, .... zorgen ervoor dat de distributie vaak af wijkt van het voorziene patroon en dan loopt de theoretische planning compleet in het honderd. Eventueel (bij Bpost is dit zo) kan de leveringswagen continue getraceerd worden, maar dat betekent niet dat je daarmee je pakje thuis kan traceren. Wat helpt dat de klant ? Niets, integendeel. Men kankert nu al dat ze het theoretische tijdslot niet halen, laat staan dat ze op gps-tracking de leveringswagen aan een parallelle straat zien passeren en ze pas uren nadien hun pakje krijgen ...
    Er is geen enkel pakje dat voorzien is van een actieve gps-trackingchip. Tracking van pakjes is gebaseerd op het scannen van het pakje op plaatsen waar men het pakje ofwel manueel of automatisch in scant. Dus gedurende de laatste rit van de courier is dit puur gokken. Maw, men kan slechts 100% bevestigen waar het pakje werd geregistreerd.
    Pakjes die uit het buitenland komen en die laanden zitten niet bij de shengenlanden worden naar de douane gestuurd ter controle. Het tijdsverlies is daar niet berekenbaar noch door de verkoper, noch door de courierdienst. Die kunnen enkel gemiddelde waarden daarvoor in brengen.
    Om nu een idee te geven wat Corona bij veel courierdiensten heeft teweeg gebracht ...
    Gemiddeld voorziet men 80 pakjes per dagrit. Met de crisis zijn er gemiddeld meer dan 180 pakjes binnen gekomen per dagrit. Reken aan minimum 5 minuten per pakje (voorsorteering door courier, inscannen, wagenstop, ...) en je zit aan 16 uur prestatie alleen al om het pakje te bezorgen.
    Chapeau voor al die mensen die er dan toch maar in slagen om ons in onze luie zetel het bestelde pakje binnen aanvaardbare tijd te bezorgen.
    Merk ook op dat veel courier-agentschappen ook hun pakjes aan andere agentschappen doorgeven ... alleen al om de milieu-impact te reduceren, te optimaliseren en eveneens het systeem tot een goed einde te kunnen brengen. Veel courierdiensten hebben ook hieromtrent afspraken.
    Ja we staan er vaak niet bij stil welke heksentoeren er moeten uitgehaald worden.
    En waarom eigenlijk ?
    Is altijd alles zo dringend ?
    Bestellen bij Ali heeft ook zo zijn charme..
    Je verwacht niet snel een pakje, maar op zekere dag staat het er
    Vaak een erg prettige en aangename verrassing
    Eigenlijk moeten we met z’n allen eens wat meer onthaasten...beter voor onze zenuwen en beter voor het milieu
    "I come to bury Caesar, not to praise him.
    The evil that men do lives after them;
    The good is oft interred with their bones”

Wat Ali betreft, als daar een probleem is dan wordt dat zo snel mogelijk opgelost.
    Vorige week had ik iets besteld, en daarvoor heb ik wat later een mailtje gekregen dat het verzonden was.
    Maar toen ik bij Ali naar de tracking ging kijken stond er "order cancelled", daarop het ik de verkoper gecontacteerd, en die liet weten dat et bestelde artikel niet meer in voorraad was, en dat ik een dispute moest indienen.
    Dat heb ik vanmorgen gedaan, en ondertussen heb ik al een mail gekregen dat mijn geld terug gestort wordt.

Dat sommige pakjes langer dan drie weken in Luik blijven liggen, daar kan Ali ook niets aan doen, en onze Belgische Post krijgt het pakje ook maar pas in handen als het door de douane is geraakt.
    De douane is tegenwoordig de traagste schakel tussen China en mijn brievenbus, vooral voor de pakjes die via Luik binnenkomen.
    Laatst gewijzigd door Black B@ndit; 8 augustus 2020 om 17:30

Waarom ging dat vroeger dan zo vlot bij de NMBS, toen waren er nog geen computers.
    Klant bracht pakjes wij maakten de vrachtbrieven klaar en bij de eerst volgende trein waren de pakjes al op weg.
    Ik heb het hier wel over expres zendingen binnen België.
    Gewone zendingen werden op vast gestelde uren door een camion opgehaald en naar een volledig handmatig bediend sorteercentrum gebracht.
    Aan de goederenloods stonden wagens met een code van een ander sorteercentrum en daar werden de wagens s 'nachts naartoe gebracht om later op de dag met de camion afgeleverd te worden.
    Helaas investeerde de NMBS nul de botten in hun pakjesdienst en heeft dan heel de boel aan een Engelse firma verkocht voor een symbolische frank. Ze zijn het jaar daarop ook failliet gegaan, dat wel.
    Normaal want toen bestond de PC en maakte de NMBS daar geen gebruik van.

@ Wim: ik heb al meerdere keren kunnen zien hoe een sorteercentrum van Bpost werkt.
    Maar niet iedere werknemer zet zich evenveel in voor zijn bedrijf en dan moet een collega dubbel werken.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Wij zijn vorig jaar naar Train World in Schaarbeek geweest. Die postwagen was best wel positief om zien...

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    @ Wim: ik heb al meerdere keren kunnen zien hoe een sorteercentrum van Bpost werkt.
    Maar niet iedere werknemer zet zich evenveel in voor zijn bedrijf en dan moet een collega dubbel werken.
    Klopt, maar rotte appelen vind je helaas overal.
    Wat veel mensen nu ook over het hoofd zien is dat ook mensen die in sorteercentra zitten en mensen die voor pakjesbedeling zorgen ook wel zin hebben om vakantie te nemen wanneer hun kinderen thuis zijn en wanneer iedereen uit kijkt naar zijn verlof.
    Normaal is de vakantie-periode er eentje waar alles iets rustiger verloopt, maar door Corona is dit allemaal anders.
    Trouwens, de technologie van de sorteercentra gaat mer rasse schreden vooruit. Wat je vandaag plant om morgen te bouwen is morgen antieke rommel en dit geldt voor alle bedrijven die met sorteren bezig zijn.
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

En Will Tura bezingt het perfect: hopeloos...
    Ik vraag je een antwoord op punt 3 en wat volgt: één voorbeeld van PostNL waar ze in de mist gegaan zijn....
    Jij bent hopeloos, je wil NOOIT begrijpen wat er echt staat.
    Neen ik geef niet enkel een voorbeeld waar ze de mist in gaan maar een compleet vergelijk met bPost als je dat tenminste WIL begrijpen.

Het voorbeeld geeft aan wat de tracking waard is bij een bedrijf dat wel uren vermeldt in een kleinere tijdspanne.
    De uren zijn altijd +- dezelfde, de bezorger komt altijd rond hetzelfde uur, net als bij bPost.

Als het eens fout loopt, dan is men bij beiden NIETS met de tracking want die houdt geen rekening met onverwachte aanpassingen last minute en de eventuele aanpassing Komt ook pas als het normale leveringsprogramma al voorbij is ... je hebt dus altijd voor niets gewacht indien je dat deed.
    Dat is zo met bPost, DHL (bPost), PostNL, DPD, of wat ook.

Als er niets fout loopt tijdens hun ronde, dan weet men zo al om welk uur ze,ongeveer gaan passeren (op een goed half uur na).
    Als er echter wel iets fout loopt (lukt niet meer die dag) dan krijgt men de info altijd na het wachten ... het voordeel met een andere tracking is op gebied van nutteloos wachten op hun komst gewoon nihil.

En buiten het al dan niet correct werken van een tracking, of tenminste de meer gedetailleerde werking ervan, speelt ook de wetgeving in het nadeel ... er is al heel veel twijfel geweest over het feit of de tracking van de chauffeur geen inbreuk is op zijn privacy ... het is niet het eerste bedrijf dat daarom het volgen van de chauffeurs stopgezet heeft.
    Uiteraard kan dat opgenomen worden in een arbeidsovereenkomst ... eenvoudiger bij nieuwe werknemers dan bij reeds bestaande contracten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Pagina 4 van 7 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 7 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. trots op mijn broer
    Door lilybie in forum Chit Chat
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 1 december 2012, 20:28
  2. Onze nationale driekleur in de bloemetjes
    Door !Bart in forum Beginnershoek
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 2 september 2011, 09:11