Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #46
    Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Veel zal aan de bezeorger zélf liggen maar dan vind ik ook wel dat je in de mogelijkheid zou moeten zijn om een klacht in te dienen.
    Niet na één of twee keer, maar als ze er blijven hun voeten aan vegen, dan wel....
    Een klacht kan toch altijd en overal en die mogelijkheid bestaat toch perfect?
    Iedereen lukt het om in China te bestellen, dan kan men toch ook wel vinden hoe men hier in België een klacht kan sturen?
    Vijf seconden om in Google “bPost klacht” te typen en met het allereerste resultaat een antwoord te hebben.
    Het duurt 5000 keer langer om er hier over te klagen dan daar de oplossing te vinden. [emoji6]

    Het kan natuurlijk ook gevonden worden via de website van bPost, maar Google is vaak nog sneller om iets te vinden.
    En als je nu een niet gefrankeerde brief in de postbus steekt met als bestemmeling Postmeester en gemeentenaam, dan komt dat ook toe ... weliswaar dan in uw eigen postkantoor.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #47
      Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Een klacht kan toch altijd en overal en die mogelijkheid bestaat toch perfect?
      Iedereen lukt het om in China te bestellen, dan kan men toch ook wel vinden hoe men hier in België een klacht kan sturen?
      Vijf seconden om in Google “bPost klacht” te typen en met het allereerste resultaat een antwoord te hebben.
      Het duurt 5000 keer langer om er hier over te klagen dan daar de oplossing te vinden. [emoji6]

      Het kan natuurlijk ook gevonden worden via de website van bPost, maar Google is vaak nog sneller om iets te vinden.
      En als je nu een niet gefrankeerde brief in de postbus steekt met als bestemmeling Postmeester en gemeentenaam, dan komt dat ook toe ... weliswaar dan in uw eigen postkantoor.
      Nog niet nodig gehad, maar het was omdat Luc zei dat het zo moeilijk was.
      Maar soit, ik stuur die brief dan eerst naar u, gij moet hem dan maar doorsturen eh.

      En ik heb alle begrip voor de postbode, die mensen hebben het absoluut niet makkelijk, maar direct een briefje in steken zonder zelfs aan te bellen vind ik niet kunnen.
      Hier zelfs al es voorgehad met PostNL
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #48
        Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
        Nog niet nodig gehad, maar het was omdat Luc zei dat het zo moeilijk was.
        Er is zelfs de mogelijkheid dat telefonisch te doen, dan krijg je meteen ook een dossiernummer.
        Eveneens binnen de vijf seconden te vinden: 022012345 [emoji6]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #49
          Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
          En ik heb alle begrip voor de postbode, die mensen hebben het absoluut niet makkelijk, maar direct een briefje in steken zonder zelfs aan te bellen vind ik niet kunnen.
          Hier zelfs al es voorgehad met PostNL
          Dus als ik het goed begrijp gaan die mannen van de post 's morgens de baan op met een camionnette vol met pakjes en komen ze terug binnen met een camionnette vol met pakjes want ze steken enkel maar briefjes in de bus.

          Comment


          • #50
            Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
            @spanik
            De douane bekijkt de documenten en als er iets van waarde op staat en je gaat boven de 24€ - dan komt er BTW, invoertarief en inklaringskosten bij. Eigenlijk belast men op de waarde.
            Daarvoor gebruikt men vaak de vervoersdocumenten. Bij twijfel kan men openen - en als er dan een faktuur bij zit - dan is de rekening natuurlijk snel gemaakt.
            Hoe duurder de verzending - hoe groter de kans dat uw pak eruit gelicht wordt.
            Ik ben nog eens naar de etiketten gaan kijken. De 2 pakjes door de bpost postbode geleverd. Maar het ene is via Singapore gegaan en daar staat 30 dollar op en is dan door bpost behandeld (kosten aangerekend want de taks zelf is 0 euro). Het andere is naar een postbus in Brucargo gegaan en daar met een nieuw etiket naar mij gestuurd (zonder kosten). Het lijkt erop dat hoe en waar het hier toekomt dat het verschil maakt.

            Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
            als ik "Vlaams-Brabant" invul wordt er een volledig nieuw adresetiket gemaakt door Brucargo waar dat niet meer opstaat - neemt uiteraard meer tijd.
            Hier is het pakket dat door bpost behandeld is nog steeds met "Vl-Brabant" op het etiket. Maar ja, het vraagt tijd en kan moeilijkheiden veroorzaken als ze zich missen van etiket.

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Er is zelfs de mogelijkheid dat telefonisch te doen, dan krijg je meteen ook een dossiernummer.
            Eveneens binnen de vijf seconden te vinden: 022012345 [emoji6]
            Heb je dat al eens gedaan? Ik wel... de dame aan de telefoon weigert om je een dossiernummer te geven. Enige oplossing is een dossier openen bij de ombudsdienst.

            Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
            Dus als ik het goed begrijp gaan die mannen van de post 's morgens de baan op met een camionnette vol met pakjes en komen ze terug binnen met een camionnette vol met pakjes want ze steken enkel maar briefjes in de bus.
            De laatste maanden loopt het goed, maar daarvoor was dit inderdaad zo bij ons. Ze staken gewoon een briefje in de bus zonder bellen en 's avonds geven ze gewoon de hoop af in de krantenwinkel die dienst doet als postpunt. Dan zijn ze sneller rond.

            PostNL hier doet het nog beter, die steken een briefje waar ze niets op invullen in de bus en geven het pakje af aan de eerste de beste die ze in straat zien. Zoek zelf maar uit waar je pakje is.

            Maar dat hangt echt af van de besteller. Bij PostNL: "zelfstandigen" die per geleverd pakket betaald worden. De ene doet dat zoals het moet, de andere veegt er zijn broek aan zodat hij meer kan leveren.

            Comment


            • #51
              Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Bij mij komt AliExpress ook altijd aan, weliswaar de laatste tijd pas na 2 maanden.

              Ik slaag er niet in om in mijn adres het veld "Provincie" blank te laten, zodat er geen zinnig Belgisch adres gegenereerd wordt en Bpost blijkbaar een nieuw etiket moet maken.
              En als spaties of streepjes in dat veld intikt, lukt dat ook niet?
              Albums
              Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

              Comment


              • #52
                Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Heb je dat al eens gedaan? Ik wel... de dame aan de telefoon weigert om je een dossiernummer te geven. Enige oplossing is een dossier openen bij de ombudsdienst.
                Al meermaals gedaan in het verleden, steeds gedienstig en meteen een dossiernummer. [emoji106]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #53
                  Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                  Dus als ik het goed begrijp gaan die mannen van de post 's morgens de baan op met een camionnette vol met pakjes en komen ze terug binnen met een camionnette vol met pakjes want ze steken enkel maar briefjes in de bus.
                  Ondertussen al enige tijd geleden, maar wij hadden een postbode die 4/5 werkte (nu met pensioen) en dus af en toe een vervanger ... die stak brieven van enkele huizen in één bus en met pakjes belde die niet overal aan ... reed met zijn wagen tot aan uw brievenbus om een blijkbaar vooraf ingevuld briefje in te steken dat je niet thuis was.
                  Je had niet eens de kans om tot daar te gaan want hij was al weg.
                  Nu hebben we al een hele tijd een andere postbode en daarbij loopt het tot nu toe allemaal vlot.
                  Net zoals in elk bedrijf zijn er goede en minder goede werknemers en die verbrodden het dan voor een ander.
                  En die doen niet enkel pakjes hé, ook de gewone brieven.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #54
                    Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Oorspronkelijk geplaatst door Lazy Charles Bekijk bericht
                    En als spaties of streepjes in dat veld intikt, lukt dat ook niet?
                    Minstens één letter.
                    Heb nu "B-" ingevuld, we zullen zien.

                    Mijn lenskapjes besteld 25 juli zijn volgens de tracking al in België aangekomen.
                    2 voor anderhalve euro, ik klaag niet.
                    Last edited by palombian; 6 augustus 2020, 14:08.

                    Comment


                    • #55
                      Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                      Dus als ik het goed begrijp gaan die mannen van de post 's morgens de baan op met een camionnette vol met pakjes en komen ze terug binnen met een camionnette vol met pakjes want ze steken enkel maar briefjes in de bus.
                      Je moet mijn woorden nu ook niet in het belachelijke trekken eh.
                      Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen ( niet alleen van bpost ) dit op bepaalde momenten doen.
                      Vraag me niet waarom. Ik heb het al voorgehad en Luc blijkbaar ook.

                      Maar over het algemeen werkt bpost hier vrij goed.
                      Ook het gemak dat je in het geval dat je ( écht ) niet thuis bent, en dat je dan naar het postkantoor kan, vind ik gemakkelijk.
                      Alhoewel......NIET voor 11:00
                      Om 10:59 ga je je pakje NIET krijgen ! Ook echt waar.



                      Edit: Voila, ook al in de buurt van Freddy.

                      Maar ons huidige postbode hier is een topkerel. Vriendelijk, zwaait steeds en zal zeker zo geen stoten uithalen.
                      Heeft ook eens een vervanger gehad ( vakantie wellicht ) en die man deed ook zeer goed zijn werk.
                      Last edited by Alfa Centauri; 6 augustus 2020, 15:36.
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #56
                        Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                        Je moet mijn woorden nu ook niet in het belachelijke trekken eh.
                        Ik trek je woorden hier niet in het belachelijke maar in de verschillende topics die hier al eens gestart zijn op dit forum kom je dit
                        regelmatig tegen dat er ondanks dat ze thuis waren er een briefje is de bus zat van Bpost of een andere kouriersdienst
                        Zelf eens meegemaakt dat een grote doos terug naar afzender (Coolblue)ging omdat het busnummer er niet opstond dus aanbellen kon deze niet van Bpost.
                        Gelukkig op tijd dit gezien op de track and trace en nog vlug maar postkantoor waar ik wel het pakket heb kunnen mee krijgen.

                        Comment


                        • #57
                          Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
                          Ik trek je woorden hier niet in het belachelijke maar in de verschillende topics die hier al eens gestart zijn op dit forum kom je dit
                          regelmatig tegen dat er ondanks dat ze thuis waren er een briefje is de bus zat van Bpost of een andere kouriersdienst
                          Zelf eens meegemaakt dat een grote doos terug naar afzender (Coolblue)ging omdat het busnummer er niet opstond dus aanbellen kon deze niet van Bpost.
                          Gelukkig op tijd dit gezien op de track and trace en nog vlug maar postkantoor waar ik wel het pakket heb kunnen mee krijgen.
                          Ja dat kan voorvallen natuurlijk. Maar het doet toch raar om te zien dat er een briefje in je bus zit terwijl je de hele dag thuis was.
                          Wij hebben een flinke bel, en in de nachthal nog een luide zoemer die simultaan met de bel werkt. Dus waar je ook zit, die bel hoor je altijd.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • #58
                            Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Maar dat is dan ook een hoofdbezigheid bij de NMBS ... klachten behandelen.
                            Ze zouden beter geen klachtenbrieven hebben maar een correcte service bieden. [emoji6]
                            En heden zou men toch inderdaad mogen verwachten dat men dit al lang via internet kan regelen.
                            Dat zegt dus iemand die nooit de trein neemt.
                            Online?
                            Voilà: https://www.ombudsrail.be/nl/klacht-indienen

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Of ge zijt een pechvogel, of ge hebt een postbode dat er zijn botten aan veegt.
                            Hier de laatste dagen verschillende pakjes gekregen met de post en als die dat in de bus steekt of afgeeft, dan is er binnen de minuut een melding dat het geleverd is.
                            De facteur in uw straat, is dat altijd dezelfde?
                            Hier is dat bijna elke dag een ander.
                            Vroeger kwam altijd dezelfde facteur en die betaalde mijn echtgenotes pensioen uit. Misschien is het daarom telkens een andere maar deze hebben pech want het wordt nu al enkele jaren op de bank gestort.
                            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                            Comment


                            • #59
                              Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Heb het meegemaakt dat ik net in de gang was toen hij het briefje zonder bellen in de bus stak. Zijn uitleg was dat hij dacht dat er toch niemand thuis ging zijn want het was in de week.

                              Comment


                              • #60
                                Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Dat zegt dus iemand die nooit de trein neemt.
                                Online?
                                Voilà: https://www.ombudsrail.be/nl/klacht-indienen



                                De facteur in uw straat, is dat altijd dezelfde?
                                Hier is dat bijna elke dag een ander.
                                Vroeger kwam altijd dezelfde facteur en die betaalde mijn echtgenotes pensioen uit. Misschien is het daarom telkens een andere maar deze hebben pech want het wordt nu al enkele jaren op de bank gestort.
                                Hier ook al lange tijd dezelfde postbode + de dame die pakjes met de bestelwagen levert is ook al geruime tijd dezelfde.
                                ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                                Si non, on devient bonbon
                                Et les gens nous mangent !"

                                Comment

                                Working...
                                X