Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • #31
    Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Er is wel een verschil met opsturen naar de UK en naar Frankrijk.
    En Ebay is geen winkel. Het is een soort overkoepeldende groep (analoog aan zoveel andere ... amazon, BOL en brol , ...). Uiteindelijk koop je ook bij een winkel, een internetwinkel en heb je er nu eentje gehad die eerlijk werkt.
    Klopt helemaal. Ebay is een marktplaats waar iedereen een winkel kan hebben. De eigenlijke shop is geregistreerd in Hong-Kong. Waarschijnlijk hebben ze een magazijn in UK en Spanje. Daar maak ik me niet druk over. Eerlijk gezegd, ik heb nog maar 1x echt problemen gehad op Ebay met een shop die niet leverde. Al de rest is perfect afgelopen. Enkele "missers" maar zeker niet meer dan met echte winkels hier in dit land.

    Of ik nu verzend naar UK of Frankrijk, dat is altijd aan de prijs van BPost. Alleen, als ik iets met BPost naar het buitenland stuur (bvb voor een herstelling) en ze sturen dan het identieke pakket terug, dan is de prijs om het terug te sturen steeds véél lager. Het ergste was een P6 voor herstelling naar Dresden. Ik heb bijna 75 euro betaald bij BPost (aangetekend en tracking) terwijl dezelfde zending in de andere richting nog geen 20 euro was. (een jaar of 10 geleden) En dat is nog steeds zo. BPost is een dure vogel.

    Comment


    • #32
      Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Maar nee, Bpost heeft NOOIT dat pakje gekregen!
      Nu stuurde die Chinees gisteren een mail met een ander trackingnummer.
      Van mij kan ie de pot op, ik verspil geen tijd meer Aliexpress en hun gedoe, ben echt in mijn wiek geschoten van hun manier van handelen.

      Mijn echtgenote besteld voor haar ondergoed bij een Nederlandse winkel, 14 dagen geleden was dat.
      Dat is vandaag aangekomen en weet je waar het echt vandaan komt?
      Je raad het al van bij Aliexpress. Als het via een Europese winkel besteld wordt dan gaat het precies wel snel.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • #33
        Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Maar nee, Bpost heeft NOOIT dat pakje gekregen!
        Nu stuurde die Chinees gisteren een mail met een ander trackingnummer.
        Van mij kan ie de pot op, ik verspil geen tijd meer Aliexpress en hun gedoe, ben echt in mijn wiek geschoten van hun manier van handelen.

        Mijn echtgenote besteld voor haar ondergoed bij een Nederlandse winkel, 14 dagen geleden was dat.
        Dat is vandaag aangekomen en weet je waar het echt vandaan komt?
        Je raad het al van bij Aliexpress. Als het via een Europese winkel besteld wordt dan gaat het precies wel snel.
        Enige die hier meestal schuldig is, is de duane bij de post in Zaventem Luc, en natuurlijk kan er bij Alie ook wel eens wat mislopen al zijn die mannen daar wel zeer gevoelig aan kritiek op hun service...
        Maar ben jij zelf ook niet van het ongeduldige type?
        Het is nu reeds jaren dat je hier zaagt en klaagt over de service van de post in Mol enz. nu is Alie aan de beurt...
        Hier reeds boven de 300 bestellingen bij Alie en nog NOOIT iets niet gekregen, buiten drie keer betaalcontrole bij de duanedienst en twee keer 4 maanden moeten wachten op een pakje geen klagen.
        Ps. bij mij gaat het voor 95% van mijn aankopen over electronisch materiaal.

        Comment


        • #34
          Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Bij mij komt AliExpress ook altijd aan, weliswaar de laatste tijd pas na 2 maanden.

          Ik slaag er niet in om in mijn adres het veld "Provincie" blank te laten, zodat er geen zinnig Belgisch adres gegenereerd wordt en Bpost blijkbaar een nieuw etiket moet maken.

          Comment


          • #35
            Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
            Maar ben jij zelf ook niet van het ongeduldige type?
            Het is nu reeds jaren dat je hier zaagt en klaagt over de service van de post in Mol enz. nu is Alie aan de beurt...
            Hij zijt nogal de strafste van Moorslede en omliggende zeg!
            Ik ongeduldig voor 1 bestelling, en om die gaat het, zit ik al over de 90 dagen toen ik mijn refund indiende. Voor die 90 dagen moet je er niet aan beginnen. Ongeduldig? Ja dat zal dan wel zeker, misschien wachten tot volgend jaar?

            En Bpost hein, willen we het daar eens over hebben?
            Pakjes en brieven in mijn bus die helemaal niet voor mij bestemd zijn, mijn post komt misschien elders aan maar wie is potverdikke Goeminne?
            Als ze hier in Achterbos mijn naam horen is het precies of ik kom van Mars of van de Magreb landen.
            De facteur passeert hier telkens rond de klok van 11uur en dan sta ik al een half uur in de keuken, MET uitzicht op de brievenbus en als die gast naar binnen zou kijken zou hij mij bezig moeten zien.
            Er is een wandelpad naast ons keukendeur en daar staat ook de brievenbus van mij en van onze gebuur. Dus als ze thuis zijn kunnen ze ook zien wat er gebeurt.
            Ik wacht en wacht en uiteindelijk licht ik onze brievenbus en wat zie ik tot mijn stomme verbazing liggen??????
            Jaja, wij hebben om 11h15 aangebeld en er was niemand thuis.
            U kunt uw pakje morgen --/--/-- om 11h00 afhalen in het postkantoor in de Hangaarstraat in bezit van dit bericht en uw ID kaart.
            En als je aan die bediende zegt dat je wel thuis was krijg je als antwoord dat de facteur heeft aangebeld en dat ik niet thuis was.
            Ben ook al afgesnauwd geweest van een carrière madammeke die daar plots uit het niets voor mijn neus stond en onbeschoft uitgescholden werd ik.
            Ik vroeg om een klachtenbrief en kreeg als antwoord dat die niet bestond en dat ik maar op internet moest kijken.

            Nou ik zou mijn klanten ooit zo moeten behandeld hebben aan het loket dan ging er wat zwaaien.
            De NMBS heeft wel klachtenbrieven en je kunt die bij ons deponeren (= gratis) of je kunt er geldige zegel opplakken en via de post opsturen naar het juiste adres + email + Tf nummer naar Brussel.
            En wees maar zeker dat ge binnen de week een persoonlijk brief terug krijgt en de gast aan het loket krijgt dan een ferme uitbrander en verliest een groot deel van zijn maandelijkse premie.

            Wat ik wil zeggen dat ze bij Bpost zich onbereikbaar hebben opgesteld.
            In het postkantoor zitten de verantwoordelijken verscholen voor het publiek, telefoneren kunt ge enkel naar Brussel en als "ontvanger" kunt ge niet eens een klacht neerleggen, het moet de "verzender" zijn.
            Ze hadden de postgebouwen in een bunker moeten veranderen.
            Heeft ook veel vertrouwen voor "DE Bank Van De Post".
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #36
              Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
              Bij mij komt AliExpress ook altijd aan, weliswaar de laatste tijd pas na 2 maanden.

              Ik slaag er niet in om in mijn adres het veld "Provincie" blank te laten, zodat er geen zinnig Belgisch adres gegenereerd wordt en Bpost blijkbaar een nieuw etiket moet maken.
              Vul daar dan gewoon je provincie in. Kennelijk heb ik dat ook gedaan als ik het etiket van het laatste pakje bekijk. Het heeft er exact 1 maand over gedaan maar is langs douane geweest. Daar heeft het 1 week gelegen.

              Comment


              • #37
                Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                JJC afstandsbediening voor Canon 90D 14 dagen geleden besteld en deze morgen ontvangen met Bpost.
                Op de track & trace van Bpost staat er dat het pakket onderweg is naar België, ook een knappe prestatie van Bpost echt up-to-date.
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #38
                  Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Bpost was daarnet er weer met een pakje. Soms toch wel lastig te begrijpen. Dit pakje is 6 weken weg geweest en niet langs de douane gegaan.

                  Die 2 laatste waren alle 2 pakjes van ongeveer 100 dollar. Het ene een groot licht pak (doosjes voor smd componenten) moest ik 36 euro op betalen, het andere, véél kleiner maar zwaar (metalen onderdelen) moest ik niet op betalen. Hoe bepalen die mannen of je moet betalen of niet? Voor mij is dat een mysterie (of loterij).

                  Comment


                  • #39
                    Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Miserie met Aliexpress - iets besteld (van 2x niks - nog geen 2€, maar hier betaal je dat het 10-voud echt waar!) in mei - komt eigenlijk heel vlot aan - rond 21/6. En nadien geen spoor meer van te vinden via de tracking. Wellicht heeft dat te maken met de overval die men in Luik heeft gepleegd op een Aliexpress transport. https://www.1limburg.nl/sittardenaar...ress-pakketjes

                    Bekijk dus goed die datum - als je pakjes onbreekt, en het zit rond die datum - dan moet je niet twijfelen. Bij de tracking zal je zien dat het stopt na de vlieghaven aankomst in land van bestemming. Ik denk dat we bij de gelukkigen zijn - nu nog even wachten tot in september en dan klagen (al kan die leverancier daar niks tegen beginnen).

                    @spanik
                    De douane bekijkt de documenten en als er iets van waarde op staat en je gaat boven de 24€ - dan komt er BTW, invoertarief en inklaringskosten bij. Eigenlijk belast men op de waarde.
                    Daarvoor gebruikt men vaak de vervoersdocumenten. Bij twijfel kan men openen - en als er dan een faktuur bij zit - dan is de rekening natuurlijk snel gemaakt.
                    Hoe duurder de verzending - hoe groter de kans dat uw pak eruit gelicht wordt.

                    Comment


                    • #40
                      Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                      De NMBS heeft wel klachtenbrieven ...
                      Maar dat is dan ook een hoofdbezigheid bij de NMBS ... klachten behandelen.
                      Ze zouden beter geen klachtenbrieven hebben maar een correcte service bieden. [emoji6]
                      En heden zou men toch inderdaad mogen verwachten dat men dit al lang via internet kan regelen.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #41
                        Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Vul daar dan gewoon je provincie in. Kennelijk heb ik dat ook gedaan als ik het etiket van het laatste pakje bekijk. Het heeft er exact 1 maand over gedaan maar is langs douane geweest. Daar heeft het 1 week gelegen.
                        als ik "Vlaams-Brabant" invul wordt er een volledig nieuw adresetiket gemaakt door Brucargo waar dat niet meer opstaat - neemt uiteraard meer tijd.

                        Zo zie je dat internationaliseren van een site meer is dan de teksten vertalen.

                        Comment


                        • #42
                          Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                          Op de track & trace van Bpost staat er dat het pakket onderweg is naar België, ook een knappe prestatie van Bpost echt up-to-date.
                          Of ge zijt een pechvogel, of ge hebt een postbode dat er zijn botten aan veegt.
                          Hier de laatste dagen verschillende pakjes gekregen met de post en als die dat in de bus steekt of afgeeft, dan is er binnen de minuut een melding dat het geleverd is.
                          Canon EOS Digital
                          BD0479BE

                          Comment


                          • #43
                            Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Of ge zijt een pechvogel, of ge hebt een postbode dat er zijn botten aan veegt.
                            Hier de laatste dagen verschillende pakjes gekregen met de post en als die dat in de bus steekt of afgeeft, dan is er binnen de minuut een melding dat het geleverd is.
                            Awel, hier ook - sommige pakjes komen met een bestelwagen van BPOST, anderen gewoon met de postbode per fiets ( die dropt het dan in de bus ) maar steeds krijg ik tegenwoordig enkele minuten na de levering een melding.
                            Ook betere tracking. Daags tervoren tussen 8:00 en 17:00 ( zoals vroeger ) , maar vaak nadien een tweede mail met een korter tijdslot, bv. tussen 9:00 en 10:05

                            Veel zal aan de bezeorger zélf liggen maar dan vind ik ook wel dat je in de mogelijkheid zou moeten zijn om een klacht in te dienen.
                            Niet na één of twee keer, maar als ze er blijven hun voeten aan vegen, dan wel....
                            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                            Si non, on devient bonbon
                            Et les gens nous mangent !"

                            Comment


                            • #44
                              Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                              Awel, hier ook - sommige pakjes komen met een bestelwagen van BPOST, anderen gewoon met de postbode per fiets ( die dropt het dan in de bus ) maar steeds krijg ik tegenwoordig enkele minuten na de levering een melding.
                              Ook betere tracking. Daags tervoren tussen 8:00 en 17:00 ( zoals vroeger ) , maar vaak nadien een tweede mail met een korter tijdslot, bv. tussen 9:00 en 10:05

                              Veel zal aan de bezeorger zélf liggen maar dan vind ik ook wel dat je in de mogelijkheid zou moeten zijn om een klacht in te dienen.
                              Niet na één of twee keer, maar als ze er blijven hun voeten aan vegen, dan wel....
                              Na twee jaar strubbelingen komen alle pakjes waarvan Bpost de thuisbezorging doet nu op het postkantoor terecht dat ik heb aangegeven.
                              Daar heb ik 14 dagen tijd om ze af te halen.
                              Wat een gemak !
                              Tracking werkt ook prima.

                              Bij andere bezorgers zoals bv GLS is het (nog) niet mogelijk dit eens en voor altijd in te stellen, enkel nadat ze twee keer aan de deur zijn geweest kan je een pickup punt aanduiden.

                              Comment


                              • #45
                                Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                                ...Voor mij is dat een mysterie (of loterij).
                                Dat is het ook, zolang het duurt kan je er toch enkel voordeel mee doen ?

                                Comment

                                Working...
                                X