Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Of een onwillige postbode of een die niet goed kan lezen. Is hier ook het geval. De laatste tijd is het beter maar er is hier ook een moment geweest dat iedereen elkaar de post bezorgde want een beetje random in de bus. Zijn hier veel van die huizen met 2-6 appartementen: alles in de eerste bus, veel gemakkelijker.

    Comment


    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Komt hier net een pakje toe. Niet abnormaal, zijn er een stuk of 5 onderweg. Alleen, daar zitten 5 power leds in. Niet wat er nu onderweg is. Even het etiket gelezen: "if undeliverable return to: General Post office Nukualofo" Dat blijkt in Tonga te liggen... Is dus een pakje van Aliexpress (what's in a name) dat sinds 5 mei 2020 onderweg is. Ik denk met flessenpost de oceaan over of zoiets...

      Enfin, het is toegekomen.

      Comment


      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Of het kiezen voor een zwaardere ideaal is, dat weet ik nog niet meteen.
        Voor de batterij zelf wel, maar ze moet ook deftig geladen raken zonder de alternator te overbelasten.
        Met enkel korte ritten is een zwaardere batterij ook niet altijd ideaal ... laden duurt ook langer.
        Minder snel leeg, maar ook minder snel vol.
        Je kent er dus de kl*ten van.....

        Comment


        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
          Je kent er dus de kl*ten van.....
          Dan zoveel als jij van menselijkheid.
          Weer typisch een heel vriendelijk en beleefde reactie, was dat weer echt nodig? [emoji1785]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Een pakje afkomstig van Moddiy (China) is nu al sinds 18/11/20 op de Tract and Trace te zien op bpost.
            Volgens mij zijn ze het weeral kwijt gespeeld $ 20,05 zomaaar foetsie.
            Nu heb ik wel mijn bekomst van iets te bestellen bij die Chinezen.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Een onderdeel van een Samsung TaB5 besteld via Grandado.com ( hebben een Nederlandse site ) Hongkong. Waarde €8 > standaard verzending zonder TT.Er werd bij de bevestiging gemeld dat het tot 30 dagen kon duren. En het was 25 dagen, en geopend op Brucargo-Zaventem door de douane. En dan nog naar Bpost. Dus ik veronderstel door de procedures gevolgd door de douane, en de afkeer van import uit China het wel eerder in Belgie was. Dus eigenlijk geen problemen gehad.
              https://ggpics.be/

              Comment


              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                Voor een startaccu is vooral de inwendige weerstand van belang, samen met de maximale stroom die die kan leveren. Zwaardere accu's hebben meestal een kleinere inwendige weerstand. Hoe lang die meegaat is meer een functie van de constructie, diepe ontladingen en tijdig geladen worden.
                Als je ziet dat de startmotor hooguit 1 seconde draait, dan zal de accu, zelfs bij een verbruik van 500 of 600Ah toch op een paar minuten bijgeladen zijn ?

                Comment


                • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Hey juppekes.

                  Even het vervolg van mijn dochter haar pakketje.
                  Volgens de tracking zouden ze gisteren leveren van BPOST.
                  Er raad eens, ze hebben geleverd op het juiste adres.
                  Maar het was wel met een bestelwagen van DHL
                  Bootjes

                  Comment


                  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
                    Als je ziet dat de startmotor hooguit 1 seconde draait, dan zal de accu, zelfs bij een verbruik van 500 of 600Ah toch op een paar minuten bijgeladen zijn ?
                    500A verbruik op 1 seconde = 0,13Ah
                    Maar een grotere stroom telt zwaarder door bij een loodaccu, de opgegeven capaciteit in Ah wordt gewoonlijk gemeten op 1/10C (een belasting van 1/10 van de opgegeven capaciteit).
                    In de praktijk is dat voor een auto een belachelijk laag getal, die 1/10C, want als je de koplampen laat branden bij een auto met lampjes (geen led dus) zit je met een verbruik van ongeveer 150W, en dat is al 12,5A bij 12V.
                    2 halogeen koplampen = 110W + standlichten vooraan (2 x 5W) + achterlichten (2 x 5W) + nummerplaatverlichting (2 w 5W) + dashboardverlichting (schatting 10W voor al die lampjes)
                    Bij die 12,5A mag je blij zijn dat een nieuwe accu van 40Ah nog 35Ah levert, waarschijnlijk zal het zelfs nog wat minder zijn.
                    Een loodaccu kan niet goed tegen zware belastingen, daarom is het nooit slecht om een wat zwaardere accu te monteren als dat mogelijk is (als ze past in het accuvak van de auto).
                    Gelukkig levert de alternator van een auto voldoende stroom zelfs op stationair toerental om alle verbruikers stroom te kunnen leveren, er wordt dan eigenlijk geen stroom meer verbruikt vanuit de accu als de motor draait.

                    Ik heb de oude accu nog opnieuw geladen en dan ontladen tot 10,5V om de restcapaciteit te testen.
                    Met een belasting van 10A (constante stroom ingesteld op de tester, "cut off spanning" stond op 10,5V) was de capaciteit nog 14,793Ah / 167Wh (oorspronkelijk zou die 40Ah moeten kunnen leveren).
                    Maar als ik dezelfde test zou doen als de accu nog een week blijft staan na het laden, dan ben ik er zeker van dat de gemeten capaciteit een flink stuk lager zou zijn (dat merkte ik bij het starten, als de auto een week niet gereden had dan draaide de startmotor een stuk trager en zakte de spanning onder de 10V).
                    Daarom was het tijd voor een nieuwe accu zodat mijn auto de winter door geraakt zonder startproblemen.

                    Bij een nieuwe accu doe ik geen capaciteitstest, want het diep ontladen is heel slecht voor een loodaccu.
                    Ik heb wel met een tester de inwendige weerstand gemeten, die was met 5,28 mΩ ongeveer de helft van die van de oude accu als ze pas geladen was (10,27mΩ voor de oude accu).
                    Last edited by Black B@ndit; 16 december 2020, 16:39.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Bij het starten van de auto wordt er van een grotere accu een kleiner percentage van de beschikbare stroom opgebruikt, maar onder dezelfde omstandigheden wordt er van een zwaardere of een lichtere accu even veel stroom "opgebruikt".
                      Met eenzelfde gebruik van de wagen zal dat inderdaad zo zijn, maar we zitten bijna allen in een situatie dat we minder rijden, vaak veel minder.

                      Misschien niet in detail toegelicht, maar wat bedoelde ik eigenlijk?

                      Mensen gaan er vaak van uit dat een zwaardere batterij meer reserve heeft (klopt ook) en dan denken ze vaak dat de wagen ook langer stil kan staan om zonder problemen te starten (is ook zo) en ze doen dat dan vaak ook.
                      De lichte batterij is “bijvoorbeeld” na 3 weken 20% kwijt en de zwaardere pas na 4 weken.
                      Tot daar loopt alles logisch, maar dan komt het pas ... de ene zal uit zekerheid na 3 weken eens bijladen (rit maken), de andere na 4 weken want hij gaat ervan uit dat zijn batterij toch sterker is.

                      Uiteindelijk zijn ze dan beiden 20% kwijt ... maar de ene 20% van 45Ah en de andere 20% van 60Ah (voorbeeld).
                      Dan zal het langer duren om die zwaardere batterij te laden dan die lichte.
                      De ene is in het “voorbeeld” 9Ah kwijt, de andere 12Ah en de nodige laadtijd is dan uiteraard ook anders.

                      Ja ik weet ook als ze beiden om de 3 weken blijven laden dat de situatie anders is, maar geef toe ... de meerderheid wacht langer omdat ze ervan uitgaan dat ze meer reserve hebben (klopt in begin).
                      Maar als ze dan maar een korte rit maken, dan is die zwaardere batterij met eenzelfde rit procentueel veel minder bijgeladen.

                      Pfff ... moeilijker om uitleggen in getypte tekst dan in woorden. [emoji6]
                      Last edited by VerSeg; 16 december 2020, 16:42.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Vanaf 1 juli 2021 wijziging invoerheffingen: zie artikel Ministerraad legt nieuwe btw-regels vast voor ecommerce

                        https://www.hln.be/binnenland/minist...erce~a98bb79f/

                        Wellicht gaan de goederen Uit het geliefde land van mr. Trump iets duurder worden.

                        groeten

                        Comment


                        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Aanvankelijk zou per 1 januari 2021 btw moeten betaald worden op kleine pakketjes uit China, ook als de waarde daarvan lager dan 22 euro bedraagt. In Nederland is de aanvangsdatum verschoven naar 1 juli 2020 door de coronacrisis. Is dit in België ook het geval? Ik vind er nergens wat van terug.
                          BRON
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                            Aanvankelijk zou per 1 januari 2021 btw moeten betaald worden op kleine pakketjes uit China, ook als de waarde daarvan lager dan 22 euro bedraagt. In Nederland is de aanvangsdatum verschoven naar 1 juli 2020 door de coronacrisis. Is dit in België ook het geval? Ik vind er nergens wat van terug.
                            BRON
                            Dat stond in de week ergens in een artikel en was ook op het nieuws.
                            Is inderdaad 1 juli en dan zullen de extracommunautaire afstandsverkopen systematisch worden belast binnen de EU, maar heeft niet alleen met China te maken, ook op pakjes uit Amerika en zo.
                            Zie ook #296.
                            Last edited by VerSeg; 25 december 2020, 12:44.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                              Komt hier net een pakje toe. Niet abnormaal, zijn er een stuk of 5 onderweg. Alleen, daar zitten 5 power leds in. Niet wat er nu onderweg is. Even het etiket gelezen: "if undeliverable return to: General Post office Nukualofo" Dat blijkt in Tonga te liggen... Is dus een pakje van Aliexpress (what's in a name) dat sinds 5 mei 2020 onderweg is. Ik denk met flessenpost de oceaan over of zoiets...

                              Enfin, het is toegekomen.
                              Bij wie of aan wie de schuld geven?
                              Ik bestel elektrische draad voor computers bij MoDDiy (ook China) die worden de dag erna al verstuurd.
                              Track & Trace van bpost werkt, veronderstel ik tenminste want het pakje heeft er drie weken over gedaan om in België toe te komen.
                              Nu ligt het al twee weken bij de grootste luiaards en zatlappen, de douaniers.
                              Of ik dat ras ken?
                              Denk het wel, heb jaren alle dagen de grens met Frankrijk overgestoken, zelden een nuchtere douanier aan Belgische kant zien staan, als ze er al stonden!
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment


                              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                                Bij wie of aan wie de schuld geven?
                                Ik bestel elektrische draad voor computers bij MoDDiy (ook China) die worden de dag erna al verstuurd.
                                Track & Trace van bpost werkt, veronderstel ik tenminste want het pakje heeft er drie weken over gedaan om in België toe te komen.
                                Nu ligt het al twee weken bij de grootste luiaards en zatlappen, de douaniers.
                                Of ik dat ras ken?
                                Denk het wel, heb jaren alle dagen de grens met Frankrijk overgestoken, zelden een nuchtere douanier aan Belgische kant zien staan, als ze er al stonden!
                                Ik denk dat de douaniers van vandaag hun handen vol hebben o.a. met de Brexit.

                                En over de post vind ik ook dat we niet mogen klagen, ondanks de zeer hoge volumes komt alles nog redelijk snel door.
                                Zopas nog een pakje van de Shetland eilanden op 9 dagen aan de deur.
                                Als tegengif herhaal ik dat ik in mijn hele leven nog geen postzending ben kwijtgeraakt.

                                Als je leest dat in de States koerierbedrijven al een tijdje geen nieuwe zendingen meer aannemen, zodat alleen US Post overblijft. Hun magazijnen zitten tot de nok vol, ze hebben veel zieken door COVID en er is geen zicht meer op.
                                Last edited by palombian; 27 december 2020, 09:41. Reden: COVID

                                Comment

                                Working...
                                X