Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 20 van 20 EersteEerste ... 10 16 17 18 19 20
Weergegeven resultaten: 476 t/m 498 van 498

Standaard Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Het zijn toch wel straffe bij Bpost. 3 connectortjes, op 29/06 besteld en verzonden in UK. Vandaag een brief dat er €15 euro te betalen is. Die brief is op 21/07 verstuurd, komt dus vandaag 26/07 toe en ik moet betalen vòòr 27/07.

Nog gekker, als je naar het detail in de tracking gaat, dan staat er dat er €15 kosten zijn en €5.18 BTW. Het totaal te betalen is €15...

Vermits er geen BTW te betalen is, is dit dus enkel de kost voor Bpost. Dus die zever dat ze ergens tussen €5 en €15 aanrekenen is ook maar voor de show. Ze rekenen gewoon €15 euro aan. Een pakje met identiek dezelfde connectoren, zelfde prijs op enkele centen na vanuit China daar zijn geen kosten aan, die zitten gewoon in de bus.

Begrijpen wie begrijpen kan. Totaal willekeurig.

EDIT: de track heeft geen enkele mogelijkheid om te betalen!

EDIT2: Ze zijn daar compleet zot.

- na een half uur iemand aan de lijn gekregen
    - op die brief staat 27/07 maar volgens het systeem kan ik betalen tot 03/08. Ze weten ook niet waarom die datum verschillend is...
    - de website reageert anders als je behalve het tracking nummer ook de postcode ingeeft. Die is facultatief, maar als je die niet ingeeft dan wordt maar de helft geladen. Dit schijnt "normaal" te zijn want de dame wist direct wat er aan de hand was.
    Laatst gewijzigd door Spanik; 26 juli 2021 om 16:36

Standaard Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Het zijn toch wel straffe bij Bpost. 3 connectortjes, op 29/06 besteld en verzonden in UK.
    …/…
    Nog gekker, als je naar het detail in de tracking gaat, dan staat er dat er €15 kosten zijn en €5.18 BTW. Het totaal te betalen is €15...
    …/…
    Vermits er geen BTW te betalen is, is dit dus enkel de kost voor Bpost.
    Heeft de verkoper (indien professioneel) u dan 21% BTW aangerekend en een correcte aangifte gedaan voor de douane?
    Indien niet, dan moet je normaal toch wel 21% BTW betalen?
    De 15€ van Bpost zijn normaal enkel inklaringskosten als nog niet aan alles voldaan werd.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Versta er ook niets van. Maar dat is wat er stond: €15 euro totaal en dat is het totaal van €15 douanekosten (Bpost dus) en €5.18 BTW.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Versta er ook niets van. Maar dat is wat er stond: €15 euro totaal en dat is het totaal van €15 douanekosten (Bpost dus) en €5.18 BTW.
    De 15€ en de 5,18€ vallen nog ergens te begrijpen, maar het totaal niet … tenzij de BTW reeds ergens voldaan is en niet meer verschuldigd, maar de formaliteiten niet 100% afgehandeld waren.
    Geeft de i niet meer prijs?
    In elk geval is het zo moeilijk te weten hoe ze er aan komen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    De 15€ en de 5,18€ vallen nog ergens te begrijpen, maar het totaal niet … tenzij de BTW reeds ergens voldaan is en niet meer verschuldigd, maar de formaliteiten niet 100% afgehandeld waren.
    Geeft de i niet meer prijs?
    In elk geval is het zo moeilijk te weten hoe ze er aan komen.
    Ja, elk apart valt het te begrijpen. Maar alles bij elkaar is het zo klaar als modder. Als je op die (i) komt met de muis staat er enkel wat die post is. Voor BTW is dat:
    % berekend op de waarde van je zending, transportkosten zowel als op de geleverde diensten
    en voor de douanekosten:
    De ‘kosten voor douaneformaliteiten’ is een administratieve kost die wordt aangerekend voor:
    • het vaststellen van de inhoud en de waarde van het pakje
    • het eventueel aanschrijven van de geadresseerde wanneer de inhoud, waarde en gegevens van het pakje niet overeenkomen of onvolledig zijn
    • het opmaken van de vereiste douane-aangifte
    • opslag- en bewaarkosten voor het innen en doorstorten van de douaneheffingen
    Totale waarde van inhoud en verzendkosten was £15.74 (= €18.4208). Als ik daar 21% BTW op tel dan is dat €3.8684.

Alles bij elkaar is die €15 euro op een pakje van €18.4208 enorm als ik dat vergelijk wanneer ik pcb's in China koop enalle kosten door hun laat afrekenen. Dan betaal ik iets van een €13 voor BTW, dossierkosten EN verzending met een koerier zodat het op 4 dagen hier is. Met Bpost is dat dus €20(*) en 4 weken voor iets van €17-en-centen (zonder verzendkosten).

Dat ze BTW en kosten aanrekenen kan ik mee leven. Maar de verhouding is ver te zoeken.

(*) de verzendkosten erbij.

Zo te zien nemen ze dus gewoon een rond bedrag, 15€ kosten valt nog mee moet ik zeggen
    Hoeveel was de prijs van het pakketje ?
    Want als dat maar enkele euro's is dan is die 15€ uiteraard wel veel
    De BTW zal je al betaald hebben via de verkoper veronderstel ik want anders moet je extra 21% btw betalen

edit, zie nu pas je laatst toegevoegde bericht met de oorspronkelijke prijs van het pakketje
    Dan is die 15€ inderdaad wel héél erg veel, schandalig maar het is wat het is
    Gedaan met buiten de EU te kopen is mijn idee

grts
    Sieg
    Laatst gewijzigd door Sieg; 26 juli 2021 om 21:51 Reden: edit
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
    edit, zie nu pas je laatst toegevoegde bericht met de oorspronkelijke prijs van het pakketje
    Dan is die 15€ inderdaad wel héél erg veel, schandalig maar het is wat het is
    Gedaan met buiten de EU te kopen is mijn idee
    Gewoon kopen in een shop dat BTW verrekent en de douaneformaliteiten vervult, dan heb je geen kosten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Je hebt niet altijd keuze en het is ook zelden duidelijk of de shop de formaliteiten doet. Voor die connectoren vind ik enkel verkopers in China of UK. Tja, dan ben je snel uitgepraat. Met grote shops of fabrikanten is het minder een probleem.

Zeg ik ook al jaren dat er ergere dingen zijn dan zich bezig houden met futiliteiten.
    Wateroverlast, tornado, zwaar ziek door COVID, … dat zijn pas problemen.
    Zeer juist: er zijn in België en in zijn buurlanden veel slachtoffers gevallen door het noodweer en een levensbedreigende pandemie en men ligt periodiek te huilen over een pakketje dat een dag latere geleverd wordt dan verwacht of belooft.

Een dag te later dan voorzien zeg je?
    Ik moet hier nog steeds twee zendingen ontvangen sinds 09/06/2020 en omdat ze ondanks een refund alles afsloten bij een ander dezelfde bestelling geplaats op 04/08/2020.
    Dat was precies toch iets later dan voorzien, of niet?
    Trouwens twee refunds afgewezen en verwacht niet die zendingen nog ooit te zien.
    Laatst gewijzigd door Red Falcon; 28 juli 2021 om 02:29
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Een dag te later dan voorzien zeg je?
    Ik moet hier nog steeds twee zendingen ontvangen sinds 09/06/2020 en omdat ze ondanks een refund alles afsloten bij een ander dezelfde bestelling geplaats op 40/08/2020.
    Dat was precies toch iets later dan voorzien, of niet?
    Trouwens twee refunds afgewezen en verwacht niet die zendingen nog ooit te zien.
    Als je maanden hebt met 40 dagen … dan kunt ge inderdaad nog lang wachten.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Als je maanden hebt met 40 dagen … dan kunt ge inderdaad nog lang wachten.
    Is gecorrigeerd.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Is gecorrigeerd.
    We hadden u wel verstaan hoor.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

bestelling gedaan bij ali, verschillende winkels, gecombineerd tot 1 verzending, aankoop prijs betaald, rechtstreeks aan Ali btw betaald en zonder verdere kosten toegestuurd gekregen!
    Ioss lijkt te werken!
    De gustibus et coloribus non est disputandum
    Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

Ik heb ondertussen ook al een paar pakjes aangekregen van Aliexpress, de "vat" (BTW) is daar betaald en er waren geen extra onkosten.
    Alles is daardoor wel 21% duurder geworden, maar de meeste spullen zijn er nog altijd een stuk goedkoper dan hier.

Vertragingen bij pakjes buiten de EU: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf202...d&utm_term=0-2
    Minder glas dan vroeger, maar beter.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Ik heb ondertussen ook al een paar pakjes aangekregen van Aliexpress, de "vat" (BTW) is daar betaald en er waren geen extra onkosten.
    Alles is daardoor wel 21% duurder geworden, maar de meeste spullen zijn er nog altijd een stuk goedkoper dan hier.
    Goed om weten, we kunnen dus terug bestellen .

Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg:
    Het gaat hem meestal om menselijke vergissingen die aan de basis liggen en wie maakt nooit eens een foutje?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
    Ik kan je tot op zeker hoogte volgen, maar als een T&T enkel geprogrammeerd is om te werken als alles feilloos verloopt dan stopt het voor mij.
    Als Bpost via een alarm in hun T&T onding nu na 2 weken automatisch geïnformeerd zou worden dat er met de bewuste levering iets misgelopen is, en ze me zouden contacteren om het te proberen oplossen, dan zou ik er nog enig begrip voor opbrengen.
    Maar zelf helper moeten gaan spelen om HUN fouten recht te zetten vind ik toch een brug te ver.
    Dus, binnen 10 jaar zal het bewuste pakje waarschijnlijk nog altijd, vermoedelijk via de Maan of Mars , onderweg zijn naar het plaatselijk postkantoor.
    Ter afsluiting: Bpost heeft blijkbaar toch één of ander alarm in zijn T&T, want als ik nu de stand van het bewuste pakketje opvraag, blijkt de bewuste code niet meer te bestaan.
    Heel slim: een schijnbaar probleem niet proberen oplossen maar gewoon deleten.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Ter afsluiting: Bpost heeft blijkbaar toch één of ander alarm in zijn T&T, want als ik nu de stand van het bewuste pakketje opvraag, blijkt de bewuste code niet meer te bestaan.
    Heel slim: een schijnbaar probleem niet proberen oplossen maar gewoon deleten.
    Toch weer iets dat dan vooral bij u gebeurt hé.
    Hier staat een pakket al geruime tijd in verwerking … dat verdwijnt echter NIET uit mijn lijst.
    Ik heb toen wel geen stappen ondernomen (niets gemeld) mits wel perfect en tijdig geleverd, wat uiteraard het belangrijkste is.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Toch weer iets dat dan vooral bij u gebeurt hé.
    Hier staat een pakket al geruime tijd in verwerking … dat verdwijnt echter NIET uit mijn lijst.
    Ik heb toen wel geen stappen ondernomen (niets gemeld) mits wel perfect en tijdig geleverd, wat uiteraard het belangrijkste is.
    Toch een godsgeschenk hé, die "onfeilbare" Bpost T&T
    Laatst gewijzigd door nete; 30 augustus 2021 om 13:11
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

Toch een godsgeschenk hé, die "onfeilbare" Bpost T&T
    Het is vooral een godsgeschenk als men niet als kommaneuker geboren is, dan maakt me zich niet druk in futiliteiten waar men geen last van heeft.
    Maar ik begrijp dat … men moet zich toch met iets bezig houden.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
    Ioss lijkt te werken!
    Idem voor aankoop bij een ebaychinees

Gesamtbetrag:
    Preis £3,46
    Versand £0,49
    Sales Tax £0,83

Gesamtbetrag wird abgebucht über Paypal £4,78

Steuerangaben: MwSt gezahlt: IOSS ID: IM2760000742

Gisteren is er nog een pakje aangekomen dat heel snel door de douane is geraakt, volgens mij gaat dat nu sneller dan vroeger als de btw al vooraf is betaald bij Aliexpress.
    Een ander voordeel is dat een pakje van bijvoorbeeld 45 euro (btw inbegrepen) nu heel vlot en zonder extra kosten door de douane geraakt, terwijl je er vroeger als je pech had nog flink voor moest bijbetalen (en dan duurde de afhandeling ook nog heel lang).

Pagina 20 van 20 EersteEerste ... 10 16 17 18 19 20

Soortgelijke discussies

1. trots op mijn broer
    Door lilybie in forum Chit Chat
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 1 december 2012, 20:28
  2. Onze nationale driekleur in de bloemetjes
    Door !Bart in forum Beginnershoek
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 2 september 2011, 09:11

Regels voor berichten