Belgiumdigital.com in samenwerking met
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 26 t/m 50 van 133

Standaard Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Tja, voor het ogenblik wel wat rare dingen met Ali en de post. Venmorgen hebben ze een pakje gebracht en nu krijg ik bericht dat ik het moet gaan afhalen in het postkantoor. Een ander pakje staat zowel als "verzonden" als "schipment cancelled". En een derde dat is hier toegekomen en staat nu als "arrived in post office country of origin". Is dat dan terug gestuurd? Het wordt lastig om volgen.

Langs de andere kant, iets dat ik bij Ebay besteld had is zonde problemen vanuit spanje toegekomen. Spijtig genoeg defect. En nu moet ik het naar het UK terugsturen. Soit, ze zijn correct en gaan alles terugstorten.

Vergeleken met "echte" winkels die iets gaan bestellen en dan 3 jaar later zeggen dat het niet meer leverbaar is....

Maar Bpost is wel duur. Ik verstuur dus dat pakje naar het UK: bijna 17 euro met tracking. Pakje van 900g, kleiner dan een schoendoos. Ik bestel in frankrijk 4 luidsprekers, pakket van 18 kilo, komt via DPD met tracking. Verzendkosten: geen 22 euro.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
    Gisteren heb ik de remblokken voor mijn fiets aangekregen die ik in januari had besteld. Omdat die nooit hier geraakt zijn heb ik toen uiteindelijk mijn geld terug gekregen, en dan heb ik ze opnieuw besteld. Ook deze keer duurde het bijna 2 maanden voor die hier waren, maar het is dan toch gelukt (ondertussen had ik er hier al gekocht, want ik had dringend een setje nodig, nu heb ik er dus voldoende in reserve).
    Lol - dus wie al een zekere leeftijd heeft....best niet op Ali bestellen. ....of het is voor je erfgenamen
    "I come to bury Caesar, not to praise him.
    The evil that men do lives after them;
    The good is oft interred with their bones”

Het laatste jaar niet echt problemen gehad met B-post of post-nl, B-post moet af en toe wel hard zoeken in hun camionette , het zit er in maar ze vinden het niet, dan worden ze zenuwachtig.
    Ik heb een grote brievenbus, de sleutel zit erop en postnl en b-post weten dat ze het er mogen in steken, ze bellen zelfs niet meer, tekenen hoeft blijkbaar niet, zo gaat het sneller
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Beertje2 Bekijk bericht
    tekenen hoeft blijkbaar niet, zo gaat het sneller
    Naar aanleiding van Corona is de regelgeving bij Bpost daarvoor aangepast. Heeft in alle krnaten gestaan en is op TV gekomen. Postbode mag voor U tekenen en mag zelfs het pakje op je oprit zetten.
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
    Tja, voor het ogenblik wel wat rare dingen met Ali en de post. Venmorgen hebben ze een pakje gebracht en nu krijg ik bericht dat ik het moet gaan afhalen in het postkantoor. Een ander pakje staat zowel als "verzonden" als "schipment cancelled". En een derde dat is hier toegekomen en staat nu als "arrived in post office country of origin". Is dat dan terug gestuurd? Het wordt lastig om volgen.

Langs de andere kant, iets dat ik bij Ebay besteld had is zonde problemen vanuit spanje toegekomen. Spijtig genoeg defect. En nu moet ik het naar het UK terugsturen. Soit, ze zijn correct en gaan alles terugstorten.

Vergeleken met "echte" winkels die iets gaan bestellen en dan 3 jaar later zeggen dat het niet meer leverbaar is....

Maar Bpost is wel duur. Ik verstuur dus dat pakje naar het UK: bijna 17 euro met tracking. Pakje van 900g, kleiner dan een schoendoos. Ik bestel in frankrijk 4 luidsprekers, pakket van 18 kilo, komt via DPD met tracking. Verzendkosten: geen 22 euro.
    Er is wel een verschil met opsturen naar de UK en naar Frankrijk.
    En Ebay is geen winkel. Het is een soort overkoepeldende groep (analoog aan zoveel andere ... amazon, BOL en brol , ...). Uiteindelijk koop je ook bij een winkel, een internetwinkel en heb je er nu eentje gehad die eerlijk werkt.
    https://www.fotospotter.be
    1% van iets is meer dan 100% van niets - koplopers in een kudde lopen zelden in de str*nt

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
    Er is wel een verschil met opsturen naar de UK en naar Frankrijk.
    En Ebay is geen winkel. Het is een soort overkoepeldende groep (analoog aan zoveel andere ... amazon, BOL en brol , ...). Uiteindelijk koop je ook bij een winkel, een internetwinkel en heb je er nu eentje gehad die eerlijk werkt.
    Klopt helemaal. Ebay is een marktplaats waar iedereen een winkel kan hebben. De eigenlijke shop is geregistreerd in Hong-Kong. Waarschijnlijk hebben ze een magazijn in UK en Spanje. Daar maak ik me niet druk over. Eerlijk gezegd, ik heb nog maar 1x echt problemen gehad op Ebay met een shop die niet leverde. Al de rest is perfect afgelopen. Enkele "missers" maar zeker niet meer dan met echte winkels hier in dit land.

Of ik nu verzend naar UK of Frankrijk, dat is altijd aan de prijs van BPost. Alleen, als ik iets met BPost naar het buitenland stuur (bvb voor een herstelling) en ze sturen dan het identieke pakket terug, dan is de prijs om het terug te sturen steeds véél lager. Het ergste was een P6 voor herstelling naar Dresden. Ik heb bijna 75 euro betaald bij BPost (aangetekend en tracking) terwijl dezelfde zending in de andere richting nog geen 20 euro was. (een jaar of 10 geleden) En dat is nog steeds zo. BPost is een dure vogel.

Maar nee, Bpost heeft NOOIT dat pakje gekregen!
    Nu stuurde die Chinees gisteren een mail met een ander trackingnummer.
    Van mij kan ie de pot op, ik verspil geen tijd meer Aliexpress en hun gedoe, ben echt in mijn wiek geschoten van hun manier van handelen.

Mijn echtgenote besteld voor haar ondergoed bij een Nederlandse winkel, 14 dagen geleden was dat.
    Dat is vandaag aangekomen en weet je waar het echt vandaan komt?
    Je raad het al van bij Aliexpress. Als het via een Europese winkel besteld wordt dan gaat het precies wel snel.
    ‘De beste foto's zijn foto's die tastbaar, uitnodigend en echt aanvoelen’

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Maar nee, Bpost heeft NOOIT dat pakje gekregen!
    Nu stuurde die Chinees gisteren een mail met een ander trackingnummer.
    Van mij kan ie de pot op, ik verspil geen tijd meer Aliexpress en hun gedoe, ben echt in mijn wiek geschoten van hun manier van handelen.

Mijn echtgenote besteld voor haar ondergoed bij een Nederlandse winkel, 14 dagen geleden was dat.
    Dat is vandaag aangekomen en weet je waar het echt vandaan komt?
    Je raad het al van bij Aliexpress. Als het via een Europese winkel besteld wordt dan gaat het precies wel snel.
    Enige die hier meestal schuldig is, is de duane bij de post in Zaventem Luc, en natuurlijk kan er bij Alie ook wel eens wat mislopen al zijn die mannen daar wel zeer gevoelig aan kritiek op hun service...
    Maar ben jij zelf ook niet van het ongeduldige type?
    Het is nu reeds jaren dat je hier zaagt en klaagt over de service van de post in Mol enz. nu is Alie aan de beurt...
    Hier reeds boven de 300 bestellingen bij Alie en nog NOOIT iets niet gekregen, buiten drie keer betaalcontrole bij de duanedienst en twee keer 4 maanden moeten wachten op een pakje geen klagen.
    Ps. bij mij gaat het voor 95% van mijn aankopen over electronisch materiaal.

Bij mij komt AliExpress ook altijd aan, weliswaar de laatste tijd pas na 2 maanden.

Ik slaag er niet in om in mijn adres het veld "Provincie" blank te laten, zodat er geen zinnig Belgisch adres gegenereerd wordt en Bpost blijkbaar een nieuw etiket moet maken.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
    Maar ben jij zelf ook niet van het ongeduldige type?
    Het is nu reeds jaren dat je hier zaagt en klaagt over de service van de post in Mol enz. nu is Alie aan de beurt...
    Hij zijt nogal de strafste van Moorslede en omliggende zeg!
    Ik ongeduldig voor 1 bestelling, en om die gaat het, zit ik al over de 90 dagen toen ik mijn refund indiende. Voor die 90 dagen moet je er niet aan beginnen. Ongeduldig? Ja dat zal dan wel zeker, misschien wachten tot volgend jaar?

En Bpost hein, willen we het daar eens over hebben?
    Pakjes en brieven in mijn bus die helemaal niet voor mij bestemd zijn, mijn post komt misschien elders aan maar wie is potverdikke Goeminne?
    Als ze hier in Achterbos mijn naam horen is het precies of ik kom van Mars of van de Magreb landen.
    De facteur passeert hier telkens rond de klok van 11uur en dan sta ik al een half uur in de keuken, MET uitzicht op de brievenbus en als die gast naar binnen zou kijken zou hij mij bezig moeten zien.
    Er is een wandelpad naast ons keukendeur en daar staat ook de brievenbus van mij en van onze gebuur. Dus als ze thuis zijn kunnen ze ook zien wat er gebeurt.
    Ik wacht en wacht en uiteindelijk licht ik onze brievenbus en wat zie ik tot mijn stomme verbazing liggen??????
    Jaja, wij hebben om 11h15 aangebeld en er was niemand thuis.
    U kunt uw pakje morgen --/--/-- om 11h00 afhalen in het postkantoor in de Hangaarstraat in bezit van dit bericht en uw ID kaart.
    En als je aan die bediende zegt dat je wel thuis was krijg je als antwoord dat de facteur heeft aangebeld en dat ik niet thuis was.
    Ben ook al afgesnauwd geweest van een carrière madammeke die daar plots uit het niets voor mijn neus stond en onbeschoft uitgescholden werd ik.
    Ik vroeg om een klachtenbrief en kreeg als antwoord dat die niet bestond en dat ik maar op internet moest kijken.

Nou ik zou mijn klanten ooit zo moeten behandeld hebben aan het loket dan ging er wat zwaaien.
    De NMBS heeft wel klachtenbrieven en je kunt die bij ons deponeren (= gratis) of je kunt er geldige zegel opplakken en via de post opsturen naar het juiste adres + email + Tf nummer naar Brussel.
    En wees maar zeker dat ge binnen de week een persoonlijk brief terug krijgt en de gast aan het loket krijgt dan een ferme uitbrander en verliest een groot deel van zijn maandelijkse premie.

Wat ik wil zeggen dat ze bij Bpost zich onbereikbaar hebben opgesteld.
    In het postkantoor zitten de verantwoordelijken verscholen voor het publiek, telefoneren kunt ge enkel naar Brussel en als "ontvanger" kunt ge niet eens een klacht neerleggen, het moet de "verzender" zijn.
    Ze hadden de postgebouwen in een bunker moeten veranderen.
    Heeft ook veel vertrouwen voor "DE Bank Van De Post".

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    Bij mij komt AliExpress ook altijd aan, weliswaar de laatste tijd pas na 2 maanden.

Ik slaag er niet in om in mijn adres het veld "Provincie" blank te laten, zodat er geen zinnig Belgisch adres gegenereerd wordt en Bpost blijkbaar een nieuw etiket moet maken.
    Vul daar dan gewoon je provincie in. Kennelijk heb ik dat ook gedaan als ik het etiket van het laatste pakje bekijk. Het heeft er exact 1 maand over gedaan maar is langs douane geweest. Daar heeft het 1 week gelegen.

JJC afstandsbediening voor Canon 90D 14 dagen geleden besteld en deze morgen ontvangen met Bpost.
    Op de track & trace van Bpost staat er dat het pakket onderweg is naar België, ook een knappe prestatie van Bpost echt up-to-date.

Bpost was daarnet er weer met een pakje. Soms toch wel lastig te begrijpen. Dit pakje is 6 weken weg geweest en niet langs de douane gegaan.

Die 2 laatste waren alle 2 pakjes van ongeveer 100 dollar. Het ene een groot licht pak (doosjes voor smd componenten) moest ik 36 euro op betalen, het andere, véél kleiner maar zwaar (metalen onderdelen) moest ik niet op betalen. Hoe bepalen die mannen of je moet betalen of niet? Voor mij is dat een mysterie (of loterij).

Miserie met Aliexpress - iets besteld (van 2x niks - nog geen 2€, maar hier betaal je dat het 10-voud echt waar!) in mei - komt eigenlijk heel vlot aan - rond 21/6. En nadien geen spoor meer van te vinden via de tracking. Wellicht heeft dat te maken met de overval die men in Luik heeft gepleegd op een Aliexpress transport. https://www.1limburg.nl/sittardenaar...ress-pakketjes

Bekijk dus goed die datum - als je pakjes onbreekt, en het zit rond die datum - dan moet je niet twijfelen. Bij de tracking zal je zien dat het stopt na de vlieghaven aankomst in land van bestemming. Ik denk dat we bij de gelukkigen zijn - nu nog even wachten tot in september en dan klagen (al kan die leverancier daar niks tegen beginnen).

@spanik
    De douane bekijkt de documenten en als er iets van waarde op staat en je gaat boven de 24€ - dan komt er BTW, invoertarief en inklaringskosten bij. Eigenlijk belast men op de waarde.
    Daarvoor gebruikt men vaak de vervoersdocumenten. Bij twijfel kan men openen - en als er dan een faktuur bij zit - dan is de rekening natuurlijk snel gemaakt.
    Hoe duurder de verzending - hoe groter de kans dat uw pak eruit gelicht wordt.

De NMBS heeft wel klachtenbrieven ...
    Maar dat is dan ook een hoofdbezigheid bij de NMBS ... klachten behandelen.
    Ze zouden beter geen klachtenbrieven hebben maar een correcte service bieden.
    En heden zou men toch inderdaad mogen verwachten dat men dit al lang via internet kan regelen.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Vul daar dan gewoon je provincie in. Kennelijk heb ik dat ook gedaan als ik het etiket van het laatste pakje bekijk. Het heeft er exact 1 maand over gedaan maar is langs douane geweest. Daar heeft het 1 week gelegen.
    als ik "Vlaams-Brabant" invul wordt er een volledig nieuw adresetiket gemaakt door Brucargo waar dat niet meer opstaat - neemt uiteraard meer tijd.

Zo zie je dat internationaliseren van een site meer is dan de teksten vertalen.

Op de track & trace van Bpost staat er dat het pakket onderweg is naar België, ook een knappe prestatie van Bpost echt up-to-date.
    Of ge zijt een pechvogel, of ge hebt een postbode dat er zijn botten aan veegt.
    Hier de laatste dagen verschillende pakjes gekregen met de post en als die dat in de bus steekt of afgeeft, dan is er binnen de minuut een melding dat het geleverd is.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Of ge zijt een pechvogel, of ge hebt een postbode dat er zijn botten aan veegt.
    Hier de laatste dagen verschillende pakjes gekregen met de post en als die dat in de bus steekt of afgeeft, dan is er binnen de minuut een melding dat het geleverd is.
    Awel, hier ook - sommige pakjes komen met een bestelwagen van BPOST, anderen gewoon met de postbode per fiets ( die dropt het dan in de bus ) maar steeds krijg ik tegenwoordig enkele minuten na de levering een melding.
    Ook betere tracking. Daags tervoren tussen 8:00 en 17:00 ( zoals vroeger ) , maar vaak nadien een tweede mail met een korter tijdslot, bv. tussen 9:00 en 10:05

Veel zal aan de bezeorger zélf liggen maar dan vind ik ook wel dat je in de mogelijkheid zou moeten zijn om een klacht in te dienen.
    Niet na één of twee keer, maar als ze er blijven hun voeten aan vegen, dan wel....

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
    Awel, hier ook - sommige pakjes komen met een bestelwagen van BPOST, anderen gewoon met de postbode per fiets ( die dropt het dan in de bus ) maar steeds krijg ik tegenwoordig enkele minuten na de levering een melding.
    Ook betere tracking. Daags tervoren tussen 8:00 en 17:00 ( zoals vroeger ) , maar vaak nadien een tweede mail met een korter tijdslot, bv. tussen 9:00 en 10:05

Veel zal aan de bezeorger zélf liggen maar dan vind ik ook wel dat je in de mogelijkheid zou moeten zijn om een klacht in te dienen.
    Niet na één of twee keer, maar als ze er blijven hun voeten aan vegen, dan wel....
    Na twee jaar strubbelingen komen alle pakjes waarvan Bpost de thuisbezorging doet nu op het postkantoor terecht dat ik heb aangegeven.
    Daar heb ik 14 dagen tijd om ze af te halen.
    Wat een gemak !
    Tracking werkt ook prima.

Bij andere bezorgers zoals bv GLS is het (nog) niet mogelijk dit eens en voor altijd in te stellen, enkel nadat ze twee keer aan de deur zijn geweest kan je een pickup punt aanduiden.

...Voor mij is dat een mysterie (of loterij).
    Dat is het ook, zolang het duurt kan je er toch enkel voordeel mee doen ?

Standaard Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Een klacht kan toch altijd en overal en die mogelijkheid bestaat toch perfect?
    Iedereen lukt het om in China te bestellen, dan kan men toch ook wel vinden hoe men hier in België een klacht kan sturen?
    Vijf seconden om in Google “bPost klacht” te typen en met het allereerste resultaat een antwoord te hebben.
    Het duurt 5000 keer langer om er hier over te klagen dan daar de oplossing te vinden.

Het kan natuurlijk ook gevonden worden via de website van bPost, maar Google is vaak nog sneller om iets te vinden.
    En als je nu een niet gefrankeerde brief in de postbus steekt met als bestemmeling Postmeester en gemeentenaam, dan komt dat ook toe ... weliswaar dan in uw eigen postkantoor.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

Een klacht kan toch altijd en overal en die mogelijkheid bestaat toch perfect?
    Iedereen lukt het om in China te bestellen, dan kan men toch ook wel vinden hoe men hier in België een klacht kan sturen?
    Vijf seconden om in Google “bPost klacht” te typen en met het allereerste resultaat een antwoord te hebben.
    Het duurt 5000 keer langer om er hier over te klagen dan daar de oplossing te vinden.

Het kan natuurlijk ook gevonden worden via de website van bPost, maar Google is vaak nog sneller om iets te vinden.
    En als je nu een niet gefrankeerde brief in de postbus steekt met als bestemmeling Postmeester en gemeentenaam, dan komt dat ook toe ... weliswaar dan in uw eigen postkantoor.
    Nog niet nodig gehad, maar het was omdat Luc zei dat het zo moeilijk was.
    Maar soit, ik stuur die brief dan eerst naar u, gij moet hem dan maar doorsturen eh.

En ik heb alle begrip voor de postbode, die mensen hebben het absoluut niet makkelijk, maar direct een briefje in steken zonder zelfs aan te bellen vind ik niet kunnen.
    Hier zelfs al es voorgehad met PostNL

Nog niet nodig gehad, maar het was omdat Luc zei dat het zo moeilijk was.
    Er is zelfs de mogelijkheid dat telefonisch te doen, dan krijg je meteen ook een dossiernummer.
    Eveneens binnen de vijf seconden te vinden: 022012345
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

En ik heb alle begrip voor de postbode, die mensen hebben het absoluut niet makkelijk, maar direct een briefje in steken zonder zelfs aan te bellen vind ik niet kunnen.
    Hier zelfs al es voorgehad met PostNL
    Dus als ik het goed begrijp gaan die mannen van de post 's morgens de baan op met een camionnette vol met pakjes en komen ze terug binnen met een camionnette vol met pakjes want ze steken enkel maar briefjes in de bus.
    Achter elke foto zit er een verhaal
    Nikon D850 - D750 - Nikkor 14-24 / 24-70 VR / 24-120 / 70-200 / 80-400 / 105 macro. Fuji XT2

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
    @spanik
    De douane bekijkt de documenten en als er iets van waarde op staat en je gaat boven de 24€ - dan komt er BTW, invoertarief en inklaringskosten bij. Eigenlijk belast men op de waarde.
    Daarvoor gebruikt men vaak de vervoersdocumenten. Bij twijfel kan men openen - en als er dan een faktuur bij zit - dan is de rekening natuurlijk snel gemaakt.
    Hoe duurder de verzending - hoe groter de kans dat uw pak eruit gelicht wordt.
    Ik ben nog eens naar de etiketten gaan kijken. De 2 pakjes door de bpost postbode geleverd. Maar het ene is via Singapore gegaan en daar staat 30 dollar op en is dan door bpost behandeld (kosten aangerekend want de taks zelf is 0 euro). Het andere is naar een postbus in Brucargo gegaan en daar met een nieuw etiket naar mij gestuurd (zonder kosten). Het lijkt erop dat hoe en waar het hier toekomt dat het verschil maakt.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door palombian Bekijk bericht
    als ik "Vlaams-Brabant" invul wordt er een volledig nieuw adresetiket gemaakt door Brucargo waar dat niet meer opstaat - neemt uiteraard meer tijd.
    Hier is het pakket dat door bpost behandeld is nog steeds met "Vl-Brabant" op het etiket. Maar ja, het vraagt tijd en kan moeilijkheiden veroorzaken als ze zich missen van etiket.

Er is zelfs de mogelijkheid dat telefonisch te doen, dan krijg je meteen ook een dossiernummer.
    Eveneens binnen de vijf seconden te vinden: 022012345
    Heb je dat al eens gedaan? Ik wel... de dame aan de telefoon weigert om je een dossiernummer te geven. Enige oplossing is een dossier openen bij de ombudsdienst.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Felix69 Bekijk bericht
    Dus als ik het goed begrijp gaan die mannen van de post 's morgens de baan op met een camionnette vol met pakjes en komen ze terug binnen met een camionnette vol met pakjes want ze steken enkel maar briefjes in de bus.
    De laatste maanden loopt het goed, maar daarvoor was dit inderdaad zo bij ons. Ze staken gewoon een briefje in de bus zonder bellen en 's avonds geven ze gewoon de hoop af in de krantenwinkel die dienst doet als postpunt. Dan zijn ze sneller rond.

PostNL hier doet het nog beter, die steken een briefje waar ze niets op invullen in de bus en geven het pakje af aan de eerste de beste die ze in straat zien. Zoek zelf maar uit waar je pakje is.

Maar dat hangt echt af van de besteller. Bij PostNL: "zelfstandigen" die per geleverd pakket betaald worden. De ene doet dat zoals het moet, de andere veegt er zijn broek aan zodat hij meer kan leveren.

Pagina 2 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 5 6 LaatsteLaatste

Soortgelijke discussies

1. trots op mijn broer
    Door lilybie in forum Chit Chat
    Reacties: 14
    Laatste bericht: 1 december 2012, 20:28
  2. Onze nationale driekleur in de bloemetjes
    Door !Bart in forum Beginnershoek
    Reacties: 16
    Laatste bericht: 2 september 2011, 09:11

Regels voor berichten