Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Ja ... maandagen. [emoji849]
    Goed nieuws Freddy ... het is dinsdag vandaag
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

    Comment


    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Zo terloops:

      Tijdens mijn werktijd (telewerk) heb ik zicht op de hele straat (woon op een "pijpekop") en voor de zoveelste keer zie ik Bpost minstens 3 keer per dag pakjes brengen ergens in de straat.
      Efficiënt is anders

      Daarnaast is Postnl en een hoop andere dagelijkse kost.

      En dan kijk ik niet constant buiten

      Comment


      • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
        Tijdens mijn werktijd (telewerk) heb ik zicht op de hele straat (woon op een "pijpekop") en voor de zoveelste keer zie ik Bpost minstens 3 keer per dag pakjes brengen ergens in de straat.
        Efficiënt is anders

        Daarnaast is Postnl en een hoop andere dagelijkse kost.
        Dat is net wel efficiënt denk ik in deze situatie.
        Ze leveren bij de klanten van zodra een levering pakjes toekomt op het postkantoor in plaats van te wachten tot de dag nadien en het dan niet meer verwerkt te krijgen.
        In aantal ritten is dat uiteraard iets anders.
        PostNL komt hier trouwens ook meer dan één keer per dag.
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Vandaag kreeg ik een bestelling aan van Aliexpress die ze al terugbetaald hebben omdat die niet op tijd hier aangekomen was.
          Het gaat over een bestelling van net geen 7 Euro, rijk zal ik er niet van worden, maar het is toch al de tweede keer dat ik op die manier een bestelling van Aliexpress gratis heb gekregen.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Met Bpost heb ik tot nu toe geen problemen gehad. Ook niet met PostNL, tot vandaag. Het track and trace nummer dat ik heb gekregen geeft enkel als reactie: pakket niet gevonden. Vandaag dan toch PostNL aan de deur, maar spijtig genoeg waren we even een boodschap doen. Kaart in de bus waarop een code staat voor de niet thuis klant. Ook met deze code de reactie geen pakket gevonden. Dan maar proberen via hun website. Kasten en muren in overvloed. Ook gaan kijken op de link www.postnl.be/nietthuis. Bij het klikken wordt er iets gedownload dat maagdelijk blank is, geen letter te zien. Dan maar een account aangemaakt bij PostNL. Je krijgt dan een bevestigingsmail waar je je account moet bevestigen. Wat gebeurt er? Link opent, sluit, opent, sluit,.........
            Mvg.
            Robert
            Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

            Comment


            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
              Ook gaan kijken op de link www.postnl.be/nietthuis. Bij het klikken wordt er iets gedownload dat maagdelijk blank is, geen letter te zien.
              De link werkt toch zonder iets te downloaden?
              Andere browser geprobeerd?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                De link werkt toch zonder iets te downloaden?
                Andere browser geprobeerd?
                Nu werkte het wel, maar weer pakket niet gevonden.
                Ik werk hier met Safari en nog nooit problemen gehad met het bekijken of raadplegen van websites.
                Mvg.
                Robert
                Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

                Comment


                • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hasseltenaar Bekijk bericht
                  Nu werkte het wel, maar weer pakket niet gevonden.
                  Ik werk hier met Safari en nog nooit problemen gehad met het bekijken of raadplegen van websites.
                  Dat de link helemaal niet werkt, inderdaad nog niet vaak gehad (ook Safari).
                  Dat pakjes niet gevonden worden, de laatste tijd regelmatig sinds de extreme drukte.
                  Ze komen wel toe, maar in de tracking niet en dit zowel bij bpost, PostNL, DPD, DHL.
                  Het is alsof ze met de drukte ofwel niet alles meer zo inscannen ofwel dat de server niet meer kan volgen.
                  Soms komen ze er een paar dagen na levering alsnog in.

                  Bij de tracking app van DPD is het probleem veel erger, ik zie pakjes van anderen en zou dus kunnen aangeven dat ze elders (bij mij) geleverd moeten worden ... hetgeen anderen dus mogelijks ook met mijn pakjes zouden kunnen doen. [emoji848]
                  Al meer dan een week probeer ik dit te melden aan DPD, maar geen enkele reactie.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Donderdagavond heeft PostNL de accu voor mijn auto geleverd, volgens de tracking zou die eerst tussen 13:30 tot 20:00 worden geleverd, maar rond 20:00 werd dat aangepast naar 22:00 (dat zijn dan waarschijnlijk overuren voor de pakjesbezorger).
                    Uiteindelijk is ze geleverd rond 21u, en deze keer is ze wel hier geraakt zonder dat ze beschadigd is .
                    Het kan altijd gebeuren dat een pakje beschadigd wordt tijdens transport, en in dit geval is dat probleem snel opgelost door de verkoper die meteen een nieuwe accu heeft opgestuurd.
                    Ik heb ze net vervangen, de startmotor van mijn auto gaat nu een heel stuk vlotter rond met een koude motor (ik heb ook gekozen voor een iets zwaardere accu, het prijsverschil tussen een 40Ah en een 54Ah is niet zo groot).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                      Ik heb ze net vervangen, de startmotor van mijn auto gaat nu een heel stuk vlotter rond met een koude motor (ik heb ook gekozen voor een iets zwaardere accu, het prijsverschil tussen een 40Ah en een 54Ah is niet zo groot).
                      Of het kiezen voor een zwaardere ideaal is, dat weet ik nog niet meteen.
                      Voor de batterij zelf wel, maar ze moet ook deftig geladen raken zonder de alternator te overbelasten.
                      Met enkel korte ritten is een zwaardere batterij ook niet altijd ideaal ... laden duurt ook langer.
                      Minder snel leeg, maar ook minder snel vol.
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Hey juppekes.

                        Mijn dochter heeft ook iets raars voor met BPOST.
                        Ze woont op een appartement en ze besteld iets die geleverd zal worden met BPOST.
                        Ze woont dus in de ....straat 279 bus 0201.
                        Niet moeilijk he op het eerste zicht.
                        Ze krijgt haar trakingmail dat het op een bepaalde dag zal geleverd worden op .....straat 201.
                        Tegen dat ze iets kon doen kreeg ze al een mail dat het geleverd was.
                        Dus niet bij haar op nr 279 natuurlijk.
                        Mijn dochter gaat naar nr 201 om haar pakje, maar dat ligt daar niet.
                        's Avonds komt er iemand aan haar deur met haar pakje die werd geleverd in nr 89.
                        Op haar pakje staat duidelijk ......straat 279 bus 0201 en de postbode heeft haar pakje zomaar bij nr 89 geleverd.
                        Best dat die persoon zo vriendelijk was om dat pakje te komen brengen.
                        Nu besteld ze weer een pakje die weer zal worden geleverd met BPOST.
                        Op haar tracking mail ziet ze weer leveradres ......straat 201.
                        Dus deze keer belt ze op tijd naar Bpost om dit recht te zetten.
                        Na veel bandjes en menu's eindelijk iemand aan de lijn.
                        Die persoon aan de andere kant van de lijn zegt dat Bpost daar niets aan kunnen doen en dat ze moet contact opnemen met de winkel waar ze besteld heeft.
                        Nu belt ze naar de winkel en daar zeggen ze dat het het zoveelste probleem is met BPOST en mensen die in een appartement wonen.
                        Op de doos die in de winkel vertrekt staat, kleeft er duidelijk een sticker met de vermelding ......straat 279 bus 0201.
                        En telkens maakt BPOST daar een zootje van en neemt het busnummer als huisnummer.
                        Die mevrouw van de winkel waar ze besteld heeft zei da ze toch dagelijks gemakkelijk 20 gelijkaardige telefoontjes krijgt van klanten et een gelijkaardig probleem.
                        En de mensen die bellen naar PBOST worden gewoon naar de winkel doorgestuurd met hun probleem.
                        Bootjes

                        Comment


                        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Of het kiezen voor een zwaardere ideaal is, dat weet ik nog niet meteen.
                          Voor de batterij zelf wel, maar ze moet ook deftig geladen raken zonder de alternator te overbelasten.
                          Met enkel korte ritten is een zwaardere batterij ook niet altijd ideaal ... laden duurt ook langer.
                          Minder snel leeg, maar ook minder snel vol.
                          Bij het starten van de auto wordt er van een grotere accu een kleiner percentage van de beschikbare stroom opgebruikt, maar onder dezelfde omstandigheden wordt er van een zwaardere of een lichtere accu even veel stroom "opgebruikt".
                          Die "opgebruikte stroom" moet terug aangevuld worden door de alternator, of die dan een zwaardere of een lichtere accu terug tot 100% moet laden vraagt dan net hetzelfde van de alternator.
                          Met een zwaardere accu kan je als het nodig is meer keren de motor starten als er veel korte ritten worden gereden, de lichtere accu is dan sneller leeg.
                          Wat de levensduur betreft is een zwaardere accu ook in het voordeel, want die zal minder snel ontladen worden door de elektronica die continu onder spanning blijft staan.
                          Een "startaccu" (loodaccu voor een auto is zo goed als altijd een startaccu) kan er niet goed tegen om voor een langere tijd in gedeeltelijk ontladen toestand te blijven.
                          Als ik mijn auto maar één keer per week gebruik, dan is een lichtere accu verder ontladen dan een zwaardere.
                          En als het echt heel koud wordt, dan heeft een zwaardere accu er niet veel problemen mee om de startmotor snel genoeg te laten draaien.
                          Deze accu kan een startstroom leveren van 530A, de oude maar 330A, daardoor wordt de zwaardere accu in verhouding ook veel minder zwaar belast, een zware belasting is ook niet goed voor de levensduur van een accu.

                          De alternator wordt ook niet overbelast door een zwaardere accu, de alternator van mijn auto zal waarschijnlijk wel zo'n 100A kunnen leveren, dat zal wel ruim voldoende zijn om die accu te laden (als ik online zoek naar een nieuwe alternator voor mijn auto, dan zijn het er die 90 tot zelfs 150A kunnen leveren).
                          Bovendien wordt een auto accu telkens maar voor een klein percentage ontladen bij het starten, en dan moet de alternator bijna geen stroom leveren.
                          Ik heb daarstraks de stroom gemeten die naar de accu gaat (de laadspanning heb ik ook gecontroleerd), net na het starten met een koude motor, toen ging er ongeveer 4A naar de accu, dat zal elke alternator wel zonder problemen aankunnen (één halogeen koplamp van 55W verbruikt al meer dan dat).

                          Of een iets zwaarder accu ook werkelijk langer meegaat dat weet ik niet, maar in principe zou ze al verder versleten mogen zijn vooraleer de maximale startstroom te laag wordt om de motor te kunnen starten.
                          Deze levert nieuw een maximale startstroom van 530A, de originele is begonnen op maximaal 330A, als beide accu's hetzelfde percentage per jaar verliezen dan zal die van 40Ah met een maximale startstroom van 330A eerder op een punt komen waarop de startmotor niet meer rond gaat.
                          Deze accu heeft nog dezelfde afmetingen, maar er past ook een grotere (langere) in, waarschijnlijk omdat deze auto ook in een dieselversie beschikbaar is, en daarvoor is een zwaardere startaccu nodig.
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Voor een startaccu is vooral de inwendige weerstand van belang, samen met de maximale stroom die die kan leveren. Zwaardere accu's hebben meestal een kleinere inwendige weerstand. Hoe lang die meegaat is meer een functie van de constructie, diepe ontladingen en tijdig geladen worden.

                            Comment


                            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              [QUOTE=Mriya;4814112]Hey juppekes.

                              Mijn dochter heeft ook iets raars voor met BPOST.
                              Ze woont op een appartement en ze besteld iets die geleverd zal worden met BPOST.
                              Ze woont dus in de ....straat 279 bus 0201.
                              Niet moeilijk he op het eerste zicht.
                              Ze krijgt haar trakingmail dat het op een bepaalde dag zal geleverd worden op .....straat 201.
                              Tegen dat ze iets kon doen kreeg ze al een mail dat het geleverd was.
                              Dus niet bij haar op nr 279 natuurlijk.
                              Mijn dochter gaat naar nr 201 om haar pakje, maar dat ligt daar niet.
                              's Avonds komt er iemand aan haar deur met haar pakje die werd geleverd in nr 89.
                              Op haar pakje staat duidelijk ......straat 279 bus 0201 en de postbode heeft haar pakje zomaar bij nr 89 geleverd.
                              Best dat die persoon zo vriendelijk was om dat pakje te komen brengen.

                              In Vilvoorde is dat de vaste gewoonte geworden. Bij uw dochter leveren ze nog in dezelfde straat, bij mij leveren ze in straten die een eind uit de buurt liggen, maar wel altijd in nr 13. Onlangs bestelde ik iets in Duitsland en omdat het nogal een groot bedrag was betaalde ik voor levering met DHL. DHL bracht het pakket tot in Belgie en gaf het door aan Bpost. Raad eens, het werd bij iemand anders geleverd.
                              Een paar weken terug laat ik 3 pakjes toekomen in de pakjesautomaat, ik krijg enkele dagen later een bericht dat ik alles mag afhalen in het postkantoor waar ik 50 minuten mag aanschuiven.
                              Allemaal normaal.

                              Comment


                              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Oorspronkelijk geplaatst door Mriya Bekijk bericht
                                Hey juppekes.

                                Mijn dochter heeft ook iets raars voor met BPOST.
                                Ze woont op een appartement en ze besteld iets die geleverd zal worden met BPOST.
                                Ze woont dus in de ....straat 279 bus 0201.
                                Niet moeilijk he op het eerste zicht.
                                Ze krijgt haar trakingmail dat het op een bepaalde dag zal geleverd worden op .....straat 201.
                                Ik denk dat dat een bug is in het tracking programma. Hier is het nummer 2A. Ik bestel wat in een kleine webshop en zie bij de bpost tracking dat daar enkel nr 2 te lezen is, zonder toevoeging A. Dus even gebeld met de webshop, blijkt dat het pakketje nog niet weg is en op het adresklevertje staat wel degelijk nummer 2A. Het is dan ook correct toegekomen mét de correcte gegevens. Niet te geloven dat dergelijke "eenvoudige" bug nog steeds niet aangepakt is door bpost.
                                Los daar van is het probleem bij uw dochter niet dat van een slechte gegevens maar eerder eentje van een onbekwame postbode vrees ik.
                                Hombre

                                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                                Comment

                                Working...
                                X