Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Bart, als een trein 5 minuten vertraging heeft dan wordt dat ik het journaal in het lang en het breed uitgesmeerd.
    De NMBS wordt met de grond gelijk gemaakt.
    Al wat openbaar is moet wijken zodat er kan geprivatiseerd kan worden. Ik heb ook gewerkt voor een openbare dienst en de laatste jaren waren echt niet meer plezant. Gelukkig ben ik voortijdig mogen vertrekken.
    Mvg.
    Robert
    Live each day like it's your last. One day, you'll get it right. Oscar Wilde

    Comment


    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
      De tracking info voor mijn accu is net veranderd, ze hebben de accu waarschijnlijk laten vallen?
      Het zal dus niet voor vandaag zijn...

      Zending is beschadigd, gaat retour afzender
      Natuurlijk niet plezant, maar misschien wel correct en beter zo ?
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
        Uiteraard niet plezant als men speciaal daarvoor thuis blijft ... maar daar zijn oplossingen voor. [emoji6]
        Dat is dan het probleem omzeilen...
        Zoals jij redeneert: stel, ik rij naar Spanje, maar klaag dat er veel te lange wachttijden zijn aan de péages. Dan ga jij zeggen: neem de N wegen of neem het vliegtuig.

        Maar ja, we leven in tijden dat het aflevertijdstip nog eens apart moet gemeld worden, en dat zoiets belangrijker is dan het afleveren zelf.
        Ik durf er niet aan denken hoeveel uren hieraan worden gespendeerd (om de "managers" hun "levensnoodzakelijke statistiekjes" te kunnen laten opmaken).
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Dat is dan het probleem omzeilen...
          Zoals jij redeneert: stel, ik rij naar Spanje, maar klaag dat er veel te lange wachttijden zijn aan de péages. Dan ga jij zeggen: neem de N wegen of neem het vliegtuig.
          Dan zeg ik ... dat weet men vooraf, daar kan men rekening mee houden. [emoji848]
          Als men dan onnozel weg in de file gaat aanschuiven, dan moet men daarna niet klagen.
          Ik heb nog nooit langer dan één minuut aan een péage gestaan, meestal zelfs helemaal geen wachttijd ... omdat ik daar vooraf rekening mee gehouden heb. [emoji6]

          Maar ja, we leven in tijden dat het aflevertijdstip nog eens apart moet gemeld worden, en dat zoiets belangrijker is dan het afleveren zelf.
          Ik durf er niet aan denken hoeveel uren hieraan worden gespendeerd (om de "managers" hun "levensnoodzakelijke statistiekjes" te kunnen laten opmaken).
          Dat is zever hé, niet altijd over managers beginnen ... dat gaat om wat klanten eisen, ze willen permanent kunnen zien waar hun pakje zit.
          Statistieken zijn anders ook voor klanten hé.
          En als je dan toch vindt dat dit voor managers alleen is en geen nut heeft ... waarom dan klagen over de tracking?
          Beter gewoon negeren dan.
          Enkele jaren geleden bestond dat allemaal zelfs niet ... niemand klaagde. [emoji6]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Dan zeg ik ... dat weet men vooraf, daar kan men rekening mee houden. [emoji848]
            Als men dan onnozel weg in de file gaat aanschuiven, dan moet men daarna niet klagen.
            Ik heb nog nooit langer dan één minuut aan een péage gestaan, meestal zelfs helemaal geen wachttijd ... omdat ik daar vooraf rekening mee gehouden heb. [emoji6]
            Het was maar een fiktief voorbeeld, in de stijl van de fiktieve voorbeelden die gij doorgaans gebruikt (ik leer bij hé )
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
              Natuurlijk niet plezant, maar misschien wel correct en beter zo ?
              Aan een beschadigde accu heb ik niets, en als die lekt, dan liever ginder dan hier bij mij thuis...
              Hopelijk heeft er niemand zwavelzuur over zich gekregen, misschien staat er binnenkort wel een gat in die bestelwagen waardoor er pakjes verdwijnen.

              Nu is het afwachten hoe de verkoper reageert, en hoe lang het duurt om een andere accu hier te krijgen.
              Mijn auto start nog wel, maar als die een week niet gebruikt is, dan hoor ik aan de startmotor dat er toch niet veel overschot meer is in de accu (ik zie dat de spanning ook flink zakt tijdens het starten).
              Volgens de accutester is de "State Of Health" van die accu nu nog 66%, maar ik heb gisteren wel zo'n 50km gereden met mijn auto, de tester geeft ook aan dat de spanning vrij laag is, want er komt bij te staan dat de accu moet geladen worden.
              De zelfontlading van die accu is dus groter dan normaal, en daardoor is er een grote kans dat de startmotor binnenkort helemaal niet meer rond gaat als de auto een week niet gebruikt is (ik heb wel een powerbank met starthulpfunctie in huis, die heb ik al getest op de auto van mijn buurman, en dat gaat prima).
              In de zomer was de "SOH" van die accu nog 93%, dat gaat dus vrij snel naar beneden.
              Die auto is nu 7 jaar oud, als ik die dagelijks had gebruikt dan zou die accu waarschijnlijk nog wel een tijdje langer heel gebleven zijn, maar die staat geregeld de hele week stil.
              Er staat net geen 40.000km op de teller, tegenwoordig wordt die vooral gebruikt om er één keer per week mee naar de winkel te rijden (toch zeker dit jaar is dat zo).
              Daarom zal ik er de volgende keer ook de duurdere E5 benzine in doen, daar zit minder (of geen) ethanol in, dan kan het minder kwaad dat die een paar maanden in de tank blijft zitten.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Enkele jaren geleden bestond dat allemaal zelfs niet ... niemand klaagde. [emoji6]
                Logisch hé: toen moest er geen tijd gestoken worden in

                1) melden dat er een pakje van winkel x in aantocht was bij hen
                2) melden dat het pakje op dag y geleverd zal worden tussen 8 en 17 uur
                3) in het slechtste geval melden dat het niet gaat lukken
                4) melden dat ze de volgende dag zullen leveren tussen 8 en 17 uur
                5) melden dat ze "vandaag" aan de deur zullen staan tussen 8 en 17 uur
                6) melden dat het pakje geleverd is (met soms lichtjes lachwekkende uitleg erbij (zie #232)

                3) is een uitzondering, dus laat het ons houden op 5 meldingen die allemaal toch moeten ingebracht worden...

                En al die moeite om niet iets nauwkeuriger te geraken dan "tussen 8 en 17 uur".
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Het was maar een fiktief voorbeeld, in de stijl van de fiktieve voorbeelden die gij doorgaans gebruikt (ik leer bij hé )
                  Fictieve voorbeelden kunnen dus soms ook een reëel antwoord krijgen. [emoji6][emoji6][emoji6]

                  Weet ge ... spijtige is dat we dit jaar alleen van transportbedrijven pakjes krijgen, niet zozeer van familie of vrienden.
                  Dat is een veel groter probleem. [emoji26]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                    Logisch hé: toen moest er geen tijd gestoken worden in

                    1) melden dat er een pakje van winkel x in aantocht was bij hen
                    2) melden dat het pakje op dag y geleverd zal worden tussen 8 en 17 uur
                    3) in het slechtste geval melden dat het niet gaat lukken
                    4) melden dat ze de volgende dag zullen leveren tussen 8 en 17 uur
                    5) melden dat ze "vandaag" aan de deur zullen staan tussen 8 en 17 uur
                    6) melden dat het pakje geleverd is (met soms lichtjes lachwekkende uitleg erbij (zie #232)

                    3) is een uitzondering, dus laat het ons houden op 5 meldingen die allemaal toch moeten ingebracht worden...

                    En al die moeite om niet iets nauwkeuriger te geraken dan "tussen 8 en 17 uur".
                    De tijden zijn fors veranderd met de jaren, maar de mentaliteit van de mensen ook, iedereen is ook veeleisender geworden en misschien zijn we met z’n allen te verwend. [emoji848]

                    Toen hadden de mensen ook geen internet, konden ze niets opvolgen en was het gewoon wachten tot er ooit iets toe kwam (indien uitzonderlijk eens iets per post of telefoon besteld), toen ging iedereen alles zelf halen, waren ze soms het land aan het doorkruisen om nog maar te weten te komen waar ze eventueel iets konden kopen, ze gingen verschillende winkels af om te vergelijken, stonden in de file, moesten door rot weer, moesten de file aan de kassa trotseren, ...

                    Nu kan alles vanuit de luie zetel ... nu bestellen en na een uur al zorgen maken dat er nog geen tracking is.
                    ‘S nachts al een mail sturen omdat er nog geen verzendbericht is gekomen.
                    Tegen 09:00 hangen ze al aan de telefoon om te vragen of alles OK is want er was nog geen antwoord op de mail van ‘s nachts.
                    Ondertussen op sociale media al wat zijn ongenoegen uiten.
                    En in de namiddag al klagen dat het nog niet geleverd is.

                    Misschien zouden al die winkels de tekst moeten veranderen, in plaats van “Voor **:** uur besteld, morgen geleverd” gewoon “Levering binnen de 5 werkdagen” ... dan is iedereen content als het sneller gaat dan 5 dagen. [emoji6]
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Heb het er even tussen gezet...

                      Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                      Logisch hé: toen moest er geen tijd gestoken worden in

                      1) melden dat er een pakje van winkel x in aantocht was bij hen --> gaat automatisch zodra de winkel een verzendformulier aanmaakt, Bpost moet daarvoor niets doen
                      2) melden dat het pakje op dag y geleverd zal worden tussen 8 en 17 uur --> ook automatisch als het pakje in het depot ingescand wordt
                      3) in het slechtste geval melden dat het niet gaat lukken --> zelfde als hierboven, afhankelijk van het uur
                      4) melden dat ze de volgende dag zullen leveren tussen 8 en 17 uur --> automatisch als de comuter het pakje voor delivery gesheduled heeft
                      5) melden dat ze "vandaag" aan de deur zullen staan tussen 8 en 17 uur --> de postbode heeft ingeklokt en is met zijn bestelwagen de parking afgereden
                      6) melden dat het pakje geleverd is (met soms lichtjes lachwekkende uitleg erbij (zie #232) --> postbode scant de code als hij het afgeeft, die lachwekkende uitleg is er op voorhand ingeprogrammeerd en moet hij maar aantikken

                      3) is een uitzondering, dus laat het ons houden op 5 meldingen die allemaal toch moeten ingebracht worden...

                      En al die moeite om niet iets nauwkeuriger te geraken dan "tussen 8 en 17 uur".
                      Daar gebeurt niet veel manueel aan. En daarom gaat het ook zo vaak fout. Die computer die houdt geen rekening of mensen thuis zijn en of dat bij de buren moet afgeleverd worden. Die heeft ergens zoiets van "1 pakje afleveren is 30 seconden van de auto tot in de handen van de klant". Zelf al WEET die postbode dat bij dat huis hij zijn bestelwagen moet parkeren en dan 2 minuten te voet gaan want er zijn wegenwerken. Dus diezelfde computer die zegt dat een postbode 10 pakjes per uur kan afleveren. De postbode en iedereen die meer dan 2 hersencellen heeft weet dat dat dikke zever is.

                      Comment


                      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht

                        Daar gebeurt niet veel manueel aan. En daarom gaat het ook zo vaak fout.
                        Inderdaad, vandaag weer een mooi Kafka voorbeeld: een pakje besteld te leveren bij mijn zoon, iets langer dan gewoonlijk eer ik iets zie verschijnen, geen probleem, is niet dringend.
                        Gisteren een mailtje dat men morgen gaat leveren (tussen 8 en 17 uur, mocht je daar aan twijfelen). Prima
                        Vanmorgen een mailtje dat ze vandaag gaan leveren tussen 8u27 en 10u49, waauw
                        Ik kan in die mail ook klikken op "pakje volgen" voor nog méér accurate levertijd .
                        Ik voelde al nattigheid maar klikte toch eens: wat dacht je, "we leveren vandaag je pakje tussen 8 en 17 uur"

                        De tracking van Bpost is echt wel top entertainment

                        Maar nog eens: met de leveringen zelf zijn ze voor mij 99,99% perfect. Pakje in het "echt" geleverd om 10u01
                        Last edited by nete; 7 december 2020, 16:27.
                        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                        Comment


                        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          De tijden zijn fors veranderd met de jaren, maar de mentaliteit van de mensen ook, iedereen is ook veeleisender geworden en misschien zijn we met z’n allen te verwend. [emoji848]

                          Toen hadden de mensen ook geen internet, konden ze niets opvolgen en was het gewoon wachten tot er ooit iets toe kwam (indien uitzonderlijk eens iets per post of telefoon besteld), toen ging iedereen alles zelf halen, waren ze soms het land aan het doorkruisen om nog maar te weten te komen waar ze eventueel iets konden kopen, ze gingen verschillende winkels af om te vergelijken, stonden in de file, moesten door rot weer, moesten de file aan de kassa trotseren, ...

                          Nu kan alles vanuit de luie zetel ... nu bestellen en na een uur al zorgen maken dat er nog geen tracking is.
                          ‘S nachts al een mail sturen omdat er nog geen verzendbericht is gekomen.
                          Tegen 09:00 hangen ze al aan de telefoon om te vragen of alles OK is want er was nog geen antwoord op de mail van ‘s nachts.
                          Ondertussen op sociale media al wat zijn ongenoegen uiten.
                          En in de namiddag al klagen dat het nog niet geleverd is.

                          Misschien zouden al die winkels de tekst moeten veranderen, in plaats van “Voor **:** uur besteld, morgen geleverd” gewoon “Levering binnen de 5 werkdagen” ... dan is iedereen content als het sneller gaat dan 5 dagen. [emoji6]

                          Ha ha, dat is de nagel op de kop: we zijn té verwend.
                          Maar ja, ook ik maak me hieraan soms schuldig....we maken ons vaak onterecht ongerust...meestal komt alles goed, maar dat smeren we dan ook niet zo uit op de sociale media.
                          Enne...uiteindelijk...er zijn ergere dingen dan een dag extra te moeten wachten op je pakje.
                          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                          Si non, on devient bonbon
                          Et les gens nous mangent !"

                          Comment


                          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
                            Enne...uiteindelijk...er zijn ergere dingen dan een dag extra te moeten wachten op je pakje.
                            Ja ... maandagen. [emoji849]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Voor mij is het alle dagen maandag...

                              Comment


                              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                                Voor mij is het alle dagen maandag...
                                Toch niet op deze manier? https://www.youtube.com/watch?v=-Kobdb37Cwc
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X