Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
    Ik ben eigenlijk ten einde raad, onlangs (nu 6 dagen geleden) twee fotobatterijen besteld voor mijn Olympus IS-2000.
    Ze zijn op 25/11 verzonden en zijn nog steeds niet aangekomen.
    Een zending van Ali (AW18) PC draad besteld verzendingskosten betaald die meer waren dan de waar is ook nog niet aangekomen.
    Heb al gedacht een pot donkerblauwe verf en een potje witte verf aan te kopen en mijn huisnummer op de zijhevel (kant straat dus bij ons) in het groot te schilderen zodat ze er niet neest kunnen kijken.
    Sinds verleden week heeft onze overbuur hun namen in het groot op hun brievenbus geplakt, ga ik ook doen.
    Dat schilderen is een goed idee.
    Kijk eens op Bpost naar de voorwaarden om je post goed te ontvangen.:
    Oarievenbus moet op de rand van de openbare weg staan,huisnummer moet leesbaar zijn van op de openbare weg,ook in het donker,naam op de brievenbus niet verplicht etc...
    Is trouwens een paar jaar geleden een schrijven geweest van Bpost,waarin stond waaraan je brievenbus moest voldoen.Heb toen op mijn brievenbus het huisnummerr aangebracht,omdat dit naast de huisdeur staat,maar op een 20-tal meter van de baan en niet direct goed leesbaar was in het donker.(vandaar dat ik het nog zo goed weet.)

    Comment


    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Denk je dat het ergens anders beter is? Pakje met pcb's is van china onderweg...

      - 25/11 in Keulen
      - 25/11, zelfde dag in Leipzig
      - 26/11 terug in Keulen
      - 27/11 terug in Leipzig
      - 29/11 terug in Keulen
      - 30/11 in Dusseldorf en "partial delivery" maar nog niets gezien. En het is maar 1 pakje...

      Comment


      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
        Dat schilderen is een goed idee.
        Kijk eens op Bpost naar de voorwaarden om je post goed te ontvangen.:
        Oarievenbus moet op de rand van de openbare weg staan,huisnummer moet leesbaar zijn van op de openbare weg,ook in het donker,naam op de brievenbus niet verplicht etc...
        Is trouwens een paar jaar geleden een schrijven geweest van Bpost,waarin stond waaraan je brievenbus moest voldoen.Heb toen op mijn brievenbus het huisnummerr aangebracht,omdat dit naast de huisdeur staat,maar op een 20-tal meter van de baan en niet direct goed leesbaar was in het donker.(vandaar dat ik het nog zo goed weet.)
        Je moet onze wijk een beetje aanzien als een cirkel. Aan de cirkel staan maar een paar huizen met de voorkant (facade) naar de straat gericht. Binnen die cirkel hebben dar huizen neer gezet en die zijn door voetpaden met elkaar verbonden.
        Via die voetpaden bereiken ze ook de straat/straten. Dus als postbode moet je ingeburgerd zijn in de nummer volgorde anders loop je je daar dood.
        Er is bij mijn weten geen enkele postbode die graag onze wijk bediend en omdat ze dat niet graag doen ondervinden wij de gevolgen.
        De ronde van die postbode zou er ook zo kunnen uit zien: Aan zetten in Mol, dan Millegel dan Ezaart, dan Sluis, dan Ginderbuiten, dan den donck en er zijn nog meer deelgemeente in MOl.
        Ze hebben er hier ferm in geschoten bij de fusies, maar vooral de hoofdvogel geschoten.
        Hetzelfde met het verkeer in Mol;
        De Molderdijk is de drukste straat woon/werk verkeer maar ook de straat met de meeste grote winkels, Action, Gamma, Lidl, AH, VDB, Dreamland enz. En het verkeer moet de ring over.
        Er staan lichten maar die blijven het langst groen voor het verkeer op de ring en zo ontstaat 4 x per dag file op de Molderdijk.
        Voor de fietsers hebben ze een onderdoorgang gemaakt (Mol barst van de scholen moet je weten en hoe die gastjes rijden is het een wonder dat er nog zo weinig ongelukken gebeuren) maar een onderdoorgang voor de auto's kon er blijkbaar niet vanaf.
        Hier hebben ze blijkbaar het stadsplan aan de toog uitgetekend in de tijd van de oude Belgen.
        Er zal wel in elke gemeente of stad een plek zijn waar het verkeer geregeld strop zit, maar hier in Mol, jawadde weije.
        En zo zit het dus ook ineen voor onze "facteus". We maken ons soms kwaad op die gasten en ze kunnen er eigenlijk niks aandoen.
        Alles wordt van hogerhand geregeld en dat zijn die nakomelingen van die gasten die het stadplan moesten uittekenen,
        En alzo is de cirkel rond en blijf ik de pineut;
        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

        Comment


        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Dat probleem met die wijk en de huizen binnenin... dat komt in Nederland wel vaker voor. Heb me daar ook al zot gezocht naar een huisnummer maar de postbode die ik toen aangeproken heb wist feilloos waar ik moest zijn. Dus je zou toch denken dat dit voor postbedeling een opgelost probleem is. Nummers die niet opeen volgen is in Asië de regel, nog een opgelost probleem. Maar ja, een belgisch overheidsbedrijf gaat liever kijken in frankrijk hoe ze iets doen.

          Comment


          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Denk je dat het ergens anders beter is? Pakje met pcb's is van china onderweg...

            - 25/11 in Keulen
            - 25/11, zelfde dag in Leipzig
            - 26/11 terug in Keulen
            - 27/11 terug in Leipzig
            - 29/11 terug in Keulen
            - 30/11 in Dusseldorf en "partial delivery" maar nog niets gezien. En het is maar 1 pakje...
            Pakske net toegekomen via nog ergens anders in duitsland (Hagen).

            Deze morgen (4h!) een email van Bpost dat DHL mijn pakje aan hun gaat geven. Om 13h26 een email van Bpost dat ze het zullen leveren tussen 15h40 en 17h40. Als je op de tracking van die email gaat kijken, dan staat er dat ze tussen 10h en 21h zullen leveren. Maar daarnet dus stond de postbode aan de deur. Dus perfect zou ik zeggen.

            Bijkomende opmerking: ik heb de invoer direct in china geregeld. Daardoor zou het enkele dagen langer duren. Maar de extra kosten waren wel véél minder dan die hier door Bpost laten doen.

            Comment


            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Vandaag in de Bpost app: 2 pakjes worden vandaag geleverd tussen 9 en 17 uur op het uw gevraagde adres.
              Gans de dag met 2 thuis geweest en niemand gehoord of gezien.
              Om 16 uur nog eens op de app gekeken: Postbode kon je zending helaas niet afleveren, briefje in de bus gestoken. Mijn bus was LEEG.
              pakjes zijn terug onderweg naar postkantoor. Bravo Post Vilvoorde

              Comment


              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Oorspronkelijk geplaatst door tucson2005 Bekijk bericht
                Vandaag in de Bpost app: 2 pakjes worden vandaag geleverd tussen 9 en 17 uur op het uw gevraagde adres.
                Gans de dag met 2 thuis geweest en niemand gehoord of gezien.
                Om 16 uur nog eens op de app gekeken: Postbode kon je zending helaas niet afleveren, briefje in de bus gestoken. Mijn bus was LEEG.
                pakjes zijn terug onderweg naar postkantoor. Bravo Post Vilvoorde
                Gisteren pakje ontvangen zoals voorzien. In 99,99% van de gevallen geen enkel probleem met leveringen van Bpost.
                Ik vermoed dat die mensen wel een serieus stuk van hun tijd moeten spenderen aan het melden dat iets geleverd is.
                Dat onnozele gedoe irriteert hen waarschijnlijk mateloos, en dan krijg je van die debiele meldingen om er, vermoed ik, snel vanaf te zijn (zie bv. #233)
                Gisteren was het weer van dat "veilig afdakje", maar nu waren ze er al dichterbij: de garagepoort stond open en ze hadden het daar net binnen gelegd.
                Last edited by nete; 4 december 2020, 17:02.
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Volgens mij is Mol het einde van de wereld.
                  Pakje besteld in Nederland met DHL verstuurd.

                  Dag 1:
                  Aangemeld (online aanmaak door verkoper)
                  Gegevens ontvangen bij DHL 1 DEC. 12:25 (online verkoper)
                  Afgegeven bij DHL ServicePoint 1 DEC. 13:41 (door de verkoper)
                  Afgehaald bij DHL ServicePoint door de chauffeur 1 DEC. 17:19
                  Afgehaald bij DHL ServicePoint door de chauffeur 1 DEC. 17:52
                  Klaar voor versturen naar de DHL vestiging 1 DEC. 18:01


                  Dag 2:
                  Gesorteerd op de DHL vestiging 2 DEC. 17:05
                  Vertrek vanuit de DHL vestiging (Nederland)

                  Tot hier verloopt alles normaal (Nederlandse DHL)

                  Dag 3:
                  Aangekomen op het depot 3 DEC. 17:10 (24 uur later eindelijk als zijnde ingevoerd in België ........door DHL België)

                  Dag 4:
                  Onderweg met de chauffeur 4 DEC. 08:12
                  Het pakket kan op dit moment niet geleverd worden en heeft 1 à 2 dagen vertraging 4 DEC. 14:40
                  Die melding van 14h40 heb ik pas na 17h00 gekregen!!!

                  Heb je een idee hoe frustrerend het werkt dat ze op weg zijn met uw pakket en dan brengen ze het gewoon niet.
                  Hopelijk kunnen ze maandag tot in Mol geraken! (Zaterdagen en zondagen werken ze niet.)


                  Iets anders:

                  Computer kast gekocht bij Alternate en daar zaten ze in tijdnood wegens teveel klanten.
                  Daags nadien haalt Bpost het pakket op en s'anderendaags (gisteren dus) door Bpost afgeleverd.
                  Hier een compliment voor Bpost want dat was snel geleverd!
                  Als het goed is zeg ik het ook.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Het is nu erg druk voor alle bedrijven die pakjes bezorgen, daarom zal je wat geduld moeten hebben.
                    Woensdag bestelde ik een accu voor mijn auto, volgens de website waar ik die bestelde zou die de volgende dag worden geleverd als de bestelling werd gedaan voor 20u.
                    Ik hou al een paar dagen de tracking in het oog, en daar zie ik dat mijn bestelling vandaag tussen 13:15 en 20:30 wordt geleverd.
                    Hopelijk lukt dat, want als mijn adres weer op het einde van de toer zit dan is het mogelijk dat PostNL hier vandaag niet meer geraakt (dat is nog al gebeurd).
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      [QUOTE=Black B@ndit;4812718]Het is nu erg druk voor alle bedrijven die pakjes bezorgen, daarom zal je wat geduld moeten hebben.

                      Bart, ik heb er geen probleem mee dat mijn pakjes een paar dagen te laat geleverd worden, waar ik onnozel van word is dat Bpost in 9 van de 10 gevallen mijn pakjes in een verkeerde straat levert. De laatste 2 weken zijn er hier 3, mij totaal onbekende, mensen pakjes komen brengen die bij hen in de bus staken. Ik ben dus totaal afhankelijk van de eerlijkheid van anderen. Is dat ook nog normaal ? In de post lachen ze er eens mee.
                      Met Post NL, DPD, DHL vinden ze mijn bus zonder moeite.

                      Ik heb ooit een kwade brief gestuurd naar de postmeester, zijn antwoord was : verkoop je kot en verhuis.

                      Comment


                      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Bart, als een trein 5 minuten vertraging heeft dan wordt dat ik het journaal in het lang en het breed uitgesmeerd.
                        De NMBS wordt met de grond gelijk gemaakt.

                        Waarom zetten ze je in de lijst dat je die dag zult geleverd krijgen en krijg je dan kort voor afsluiten een bericht dat ze toch niet kunnen leveren?
                        Ze zullen met 1 à 2 dagen vertraging leveren, staat er toch zo bij niet?
                        Natuurlijk, het is weekend en ze werken niet op zaterdag en zondag.
                        Peins dat al blij mogen zijn dat ze maandag tot in Mol geraken.

                        En nu nog altijd die drogreden dat ze overstelpt zijn door covid 19.

                        Wie zit daar op de dispatching bij DHL of Bpost om het vervoer te regelen?
                        Of moeten ze elke dag langs aardewegen bij boeren gaan afleveren?

                        Als ze teveel laden weten ze dan niet dat het niet kan geleverd worden?
                        En waarom om 14h40 melden dat ze mijn pakje NIET zullen leveren?
                        Ze werken toch tot 18h00, maar ja België is nu eenmaal zo groot hé en Mol ligt op het einde van de wereld.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          [QUOTE=tucson2005;4812729]
                          Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                          Het is nu erg druk voor alle bedrijven die pakjes bezorgen, daarom zal je wat geduld moeten hebben.

                          Bart, ik heb er geen probleem mee dat mijn pakjes een paar dagen te laat geleverd worden, waar ik onnozel van word is dat Bpost in 9 van de 10 gevallen mijn pakjes in een verkeerde straat levert. De laatste 2 weken zijn er hier 3, mij totaal onbekende, mensen pakjes komen brengen die bij hen in de bus staken. Ik ben dus totaal afhankelijk van de eerlijkheid van anderen. Is dat ook nog normaal ? In de post lachen ze er eens mee.
                          Met Post NL, DPD, DHL vinden ze mijn bus zonder moeite.

                          Ik heb ooit een kwade brief gestuurd naar de postmeester, zijn antwoord was : verkoop je kot en verhuis.
                          Het is inderdaad niet de bedoeling dat de postbode alles zomaar ergens in de brievenbus steekt, en dat die er dan op rekent dat iedereen er zelf voor zorgt dat de brieven en pakjes op de juiste plaats terecht komen.
                          Iedereen kan wel eens een fout maken, maar als dat dikwijls gebeurt dan zouden ze dat probleem toch moeten aanpakken (die postbode heeft misschien een nieuwe bril nodig?).

                          Ik heb deze week ook een pakje aangekregen dat voor iemand verderop in de straat bedoeld was (ander pakjesbedrijf dan Bpost), en het is ooit ook gebeurd dat ik een brief in de bus kreeg die bij de overburen in de bus had moeten zitten.
                          Tot nu toe is dat nog maar een paar keer gebeurd, en dan los ik dat snel zelf op door het pakje of de brief op het juiste adres af te geven (dat was altijd minder dan 200m van mijn deur).
                          Bij dezelfde overburen zijn ooit pakjes geleverd die ik had besteld, maar dan zat er ook een kaartje mijn brievenbus waarop dat vermeld was (dat was dus omdat ik zelf niet thuis was op het ogenblik van de levering).
                          http://barthuysmans.smugmug.com/
                          BD0338BE

                          Comment


                          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Bart, als een trein 5 minuten vertraging heeft dan wordt dat ik het journaal in het lang en het breed uitgesmeerd.
                            De NMBS wordt met de grond gelijk gemaakt.

                            Waarom zetten ze je in de lijst dat je die dag zult geleverd krijgen en krijg je dan kort voor afsluiten een bericht dat ze toch niet kunnen leveren?
                            Ze zullen met 1 à 2 dagen vertraging leveren, staat er toch zo bij niet?
                            Natuurlijk, het is weekend en ze werken niet op zaterdag en zondag.
                            Peins dat al blij mogen zijn dat ze maandag tot in Mol geraken.

                            En nu nog altijd die drogreden dat ze overstelpt zijn door covid 19.

                            Wie zit daar op de dispatching bij DHL of Bpost om het vervoer te regelen?
                            Of moeten ze elke dag langs aardewegen bij boeren gaan afleveren?

                            Als ze teveel laden weten ze dan niet dat het niet kan geleverd worden?
                            En waarom om 14h40 melden dat ze mijn pakje NIET zullen leveren?
                            Ze werken toch tot 18h00, maar ja België is nu eenmaal zo groot hé en Mol ligt op het einde van de wereld.
                            Op alle webshops geven ze tegenwoordig een melding dat het langer kan duren om je pakje aan te krijgen, maar meestal krijg je dat pas te zien als je al betaald hebt.

                            Of ze tijdens hun "ronde" tot bij jou geraken hangt af van verschillende factoren.
                            Er is het verkeer, maar een andere belangrijke factor is hoe snel ze een pakje afgeleverd krijgen, als ze op verschillende adressen lang moeten wachten aan de deur, dan komen ze op de volgende adressen ook steeds later aan.
                            Ze kunnen wel redelijk voorspellen om hoe laat ze op een bepaald adres aankomen, maar tegen het einde van de ronde wordt de kans groter dat er daar een flinke afwijking opzit waardoor ze er niet meer op tijd kunnen geraken.
                            Je hebt dan pech als je adres net op het einde van die ronde zit...
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Bart, als een trein 5 minuten vertraging heeft dan wordt dat ik het journaal in het lang en het breed uitgesmeerd.
                              De NMBS wordt met de grond gelijk gemaakt.
                              Mocht dit waar zijn, de kranten zouden dagelijks vol staan en er kwam dagelijks een extra journaal om elke trein die te laat kwam te kunnen vermelden. [emoji23]
                              Op de jaren dat ik de trein neem, is die hooguit vijf keer echt op tijd gekomen in zowel station van vertrek als aankomst.
                              En met te laat heeft men nog het voordeel dat men hem nog kan nemen.
                              Het is iets dat men met de loop der jaren gewoon erbij neemt, er zich druk in maken heeft toch geen zin.
                              Erger is als ze niet komen of gewoon voorbij rijden en vergeten te stoppen. [emoji848]

                              De post heeft de laatste weken anders ook al veel in de krant gestaan, dat men extra moet betalen en dan nog zelf moet afhalen is niet correct, maar dat ze het druk hebben en het een dagje later toekomt is heden wel begrijpelijk.
                              Uiteraard niet plezant als men speciaal daarvoor thuis blijft ... maar daar zijn oplossingen voor. [emoji6]
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment


                              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                De tracking info voor mijn accu is net veranderd, ze hebben de accu waarschijnlijk laten vallen?
                                Het zal dus niet voor vandaag zijn...

                                Zending is beschadigd, gaat retour afzender
                                http://barthuysmans.smugmug.com/
                                BD0338BE

                                Comment

                                Working...
                                X