Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
    Dat was lang geleden. [emoji848]
    [emoji23][emoji23][emoji23]
    Waarom weer één zinnetje eruit lichten met een nietszeggende reply ?
    Weerleg de rest van de tekst misschien eens met echte argumenten.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

    Comment


    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Had je wel iets besteld? [emoji848]
      Toch geen scharniertjes?
      [emoji23][emoji23][emoji23]
      Nee, nee, nen compresseur van de Lidl en als je zo een beetje bezig bent ant t' zoeken op hun pagina kan het zelfs voorkomen dat ze die terugzenden naar de Lidl.
      Stel je voor, je betaald om afgeleverd te worden aan je voordeur en die paljassen sturen die terug naar afzender.
      Waarom houd de Lidl een bestelling niet bij in hun plaatselijke winkel?
      Zou toch veel slimmer zijn en goedkoper, of niet?


      Ene BTW, scharniertjes doen hun best hoor en nog ne keer bedankt hé.
      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

      Comment


      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
        Waarom weer één zinnetje eruit lichten met een nietszeggende reply ?
        Weerleg de rest van de tekst misschien eens met echte argumenten.
        Correct quoten is enkel de tekst behouden waar men een reactie op wil geven.
        Dat is een algemene toepasbare regel, niet enkel op BD. [emoji6]

        Staat hier ook beschreven onder 7.13.3 mocht je interesse hebben.
        “Het is aan te raden om enkel het stukje tekst te quoten dat betrekking heeft op je reply. Telkens de volledige (soms lange) tekst quoten is niet noodzakelijk.”

        Ik mag er anders toch wel vanuit gaan dat je dat antwoord na de 798ste al wel kent? [emoji848]
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          Nee, nee, nen compresseur van de Lidl en als je zo een beetje bezig bent ant t' zoeken op hun pagina kan het zelfs voorkomen dat ze die terugzenden naar de Lidl.
          Stel je voor, je betaald om afgeleverd te worden aan je voordeur en die paljassen sturen die terug naar afzender.
          Waarom houd de Lidl een bestelling niet bij in hun plaatselijke winkel?
          Zou toch veel slimmer zijn en goedkoper, of niet?
          Onlangs twee keer iets besteld bij Lidl (halve prijs tegenover CB [emoji848]).
          Ze geven aan dat het binnen de 3 werkdagen te leveren en twee keer was het effectief zo.
          Besteld 27/10 om 00:30, verzendbevestiging 28/10 einde van de dag en geleverd 29/10.
          Besteld 29/10 om 09:30, verzendbevestiging 02/11 einde van de dag en geleverd 03/11.
          De tracking maken ze blijkbaar wel een dag eerder dan afgifte aan bpost aan.
          De tracking komt overeen met de info van Lidl, uur van aflevering eveneens correct.
          “Je pakje werd op 29 oktober om 08:35 afgeleverd. bpost leverde je pakje in 13 uur en 58 min.”

          Ene BTW, scharniertjes doen hun best hoor en nog ne keer bedankt hé.
          Graag gedaan, goed dat je daarmee geholpen bent.
          Voorzichtig nu hé ... ge hebt er wel twee in reserve, maar allé. [emoji23]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
            Correct quoten is enkel de tekst behouden waar men een reactie op wil geven.
            Dat is een algemene toepasbare regel, niet enkel op BD. [emoji6]
            Dat klopt, ik pas dat ook toe, maar ik antwoord dan met argumenten om mijn opinie te staven en niet met nietszeggende "slogans" ("dat was lang geleden" , "hier gaan we weer")
            Beetje in de leer geweest bij Trump ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
              Dat klopt, ik pas dat ook toe, maar ik antwoord dan met argumenten om mijn opinie te staven en niet met nietszeggende "slogans" ("dat was lang geleden" , "hier gaan we weer")
              Als je 798 keer hetzelfde komt vertellen, dan kan je toch niet verwachten dat men telkens opnieuw uitgebreid gaat antwoorden? [emoji848]
              Zie vorige reacties zou ik dan zeggen ... al zal dit aan uw idée fixe toch nooit iets veranderen. [emoji6]
              Geniet van het zonnetje, goed weer trouwens om eens te gaan kijken of er niets in je bus steekt. [emoji23]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Als je 798 keer hetzelfde komt vertellen
                Tja, een cursus gevolgd bij Verseg
                BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                Comment


                • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                  Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                  Tja, een cursus gevolgd bij Verseg
                  Da’s dan 150€ voor de cursus en 12€ verzendkosten via bpost. [emoji23]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                    Zowel bij Lidl als bij Bpost zijn ze waarschijnlijk allemaal covid-19 ziek.
                    Geen van beiden geven antwoord.
                    Heb zojuist (deze voormiddag nog) een mail gestuurd naar Lidl dat ik mijn geld terug wil want ik het pakje niet meer aanvaarden.
                    Heb alo mijn goesting gevonden bij de Gamma.
                    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                    Comment


                    • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                      Ik heb vorig weekend ook iets besteld op de Lidl webshop, dat zou vandaag geleverd worden, ik zie dat ze het net hebben meegegeven aan Bpost, als alles goed gaat dan wordt dat morgen geleverd.

                      Ik heb hier een compressor van Lidl, maar die heb ik indertijd meegebracht uit de winkel, toen die daar in de aanbieding stond.
                      Op dit ogenblik mogen ze niet veel van dat soort zaken meer verkopen in de winkel, en ze hebben er ook geen systeem waarbij je de bestelling kan ophalen in de winkel.
                      Last edited by Black B@ndit; 5 november 2020, 14:13.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                        Het is nu 16h35 en mocht Bpost nog langs komen dan laat ik het wel weten maar ik verwacht ze echt niet.
                        Trouwens waar zit MyDylogic tussen bij een verzending uit het depot van Merelbeke naar Bpost in Antwerpen?
                        Mu DynaLogic is een Nederlandse firma.
                        Normaal zie je dat niet op je T & T van Bpost maar gisteren stond dat er ineens op.
                        Dus volgens de T & T van MyDynaLogic is mijn pakket daar aangekomen maar verder niks meer.

                        Rar die wereld van pakjesbedrijven. En telkens zit Bpost daartussen en zijn zij de oorzaak van de moeilijkheden.
                        In een geval van DHL was het ook Bpost die mij pakje liet "verdwijnen". Tot op heden niks meer van gehoord of gezien wel mijn geld teruggestort gekregen.
                        Het is me daar een gefoefel tussen die bedrijven, die doen louche zaken volgens mij. Zo ook twee pakjes van Ali express nooit aangekomen en nooit meer van gehoord en geld kwijt.
                        Daarom dat Ali bij mij de pot op kan.
                        Morgen naar de gamma om een ander compressor.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                          Vandaag vlotte levering door Bpost, zoals steeds.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Trouwens waar zit MyDylogic tussen bij een verzending uit het depot van Merelbeke naar Bpost in Antwerpen?
                            Mu DynaLogic is een Nederlandse firma.
                            Normaal zie je dat niet op je T & T van Bpost maar gisteren stond dat er ineens op.
                            Dus volgens de T & T van MyDynaLogic is mijn pakket daar aangekomen maar verder niks meer.
                            .../...
                            Rar die wereld van pakjesbedrijven. En telkens zit Bpost daartussen en zijn zij de oorzaak van de moeilijkheden.
                            Is het de PKO 500 A2 dat je besteld hebt?

                            Info van Lidl:
                            “Levering van grote artikelen
                            Bestellingen worden op jouw adres geleverd nadat je via e-mail een afspraak hebt gemaakt met de leverancier. Als je een telefoonnummer opgeeft, wordt dat door onze leverancier gebruikt om je op de dag van de levering te informeren via sms.”

                            “Wanneer je pakje meer dan 30 kg weegt of een zijde ervan groter is dan 150 cm, kan je een melding krijgen van bpost dat je pakje geblokkeerd is. Geen zorgen, deze status verandert niks voor jou. Je pakje wordt bij een blokkade overgenomen door Dynalogic, een onderaannemer van bpost. Je kan de status van je pakje nog steeds opvolgen via de Track & Trace-code van bpost. Ook de voorwaarden blijven dezelfde.”

                            Vermoedelijk de reden waarom je Dynalogic ertussen ziet staan en het pakket toch zichtbaar is in de T&T van bpost? [emoji6]
                            In dat geval komt een pakket niet eens bij bpost.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                              Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                              Morgen naar de gamma om een ander compressor.
                              Voor zover ik kan zien op de website van Gamma hebben ze daar wel compressors, maar die hebben allemaal een kleinere capaciteit dan die van de Lidl. https://www.lidl-shop.be/nl-BE/PARKS...0-l/p100280415

                              Misschien hebben ze er in de winkel nog andere staan?
                              Kijk niet alleen naar de inhoud van de ketel, de capaciteit van de compressor en het maximale vermogen van de elektromotor zijn belangrijker als je continu een bepaalde hoeveelheid perslucht nodig hebt.

                              De compressor die ik bij Lidl heb gekocht heeft wel een kleinere ketelinhoud (die was ook goedkoper), maar de compressor die er op staat is dezelfde.
                              Ik heb de druk wel wat lager ingesteld, vanuit de fabriek staat de pressostaat ingesteld 10 Bar, ik heb die ingesteld op 8 Bar, dat is voor de toepassingen waarvoor ik die gebruik ruim voldoende, en daardoor wordt de compressor een stuk minder zwaar belast.
                              Het heeft weinig zin om de druk van een persluchtcompressor zo hoog mogelijk in te stellen, het rendement gaat dan ook achteruit waardoor de compressor in verhouding veel langer moet blijven draaien om de maximaal ingestelde druk te bereiken.
                              In de meeste bedrijven levert de persluchtcompressor 7-8 Bar, alleen voor specifieke toepassingen worden daar hogere drukken gebruikt.
                              Last edited by Black B@ndit; 5 november 2020, 20:34.
                              http://barthuysmans.smugmug.com/
                              BD0338BE

                              Comment


                              • Re: Nieuwe miserie met broer Ali en onze nationale trots BPOST

                                Nee, ik heb de kleinste gekozen, eentje zonder tank en bijzonder veel kabaal maakt.
                                Ik heb het maar voor kleine zaken nodig, spuitwerk, stof in de computers, en andere heel kleine werkzaamheden.
                                Ik heb wel een compressor om modelletjes te spuiten maar die begint na 20 jaar ferm zijn tanden te tonen.
                                Ik heb ook een "sableuze" voor witmetalen en messingmodellen te sableren (zandstralen) want zonder dit houd zelfs een grondlaag niet goed.
                                Het is dus de draagbare compressor »PKZ 180 C5«, 1100 W, zonder ketel dat ik besteld heb, maar heb Lidl ondertussen al laten weten dat ik die niet meer wil, ik moet trouwens niks van Lidl hebben maar dat heeft niks met dit geval te maken.

                                PS: ik ga deze kopen GAMMA compressor 6L
                                Is ook meer dan voldoende voor wat ik ermee zal doen.
                                Last edited by Red Falcon; 5 november 2020, 22:49. Reden: Post Scriptum
                                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                                Comment

                                Working...
                                X