Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe laptop kopen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe laptop kopen.

    Mijn laptop is aan vervanging toe.
    Maar ik ken onvoldoende over laptops ...Ik weet wel wat ik wil:
    Hij zou snel moeten zijn.
    Voldoende usb poorten.
    Graag met cd/dvd drive.
    Voldoende opslag 1TB
    Voor fotobewerking dienen.
    Azerty.
    Nu en dan eens een spel op kunnen spelen, geen ultra snelle spelen
    En liefst een 17 inch scherm, mag iets zwaarder zijn in gewicht want hij heeft toch een min of meer vaste plaats.
    Wie kan al deze voor mij belangrijke onderdelen in één laptop terugvinden?
    Ik geraak er niet wijs uit
    Help is welkom :-)
    Last edited by Maybe; 27 december 2020, 15:30.

  • #2
    Re: Nieuwe laptop kopen.

    De cd/dvd-drive zou de zoektocht al flink moeten beperken tegenwoordig.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe laptop kopen.

      Oorspronkelijk geplaatst door bielski Bekijk bericht
      De cd/dvd-drive zou de zoektocht al flink moeten beperken tegenwoordig.

      Die zal ik dan met spijt in het hart schrappen uit de verlanglijst...

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe laptop kopen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Maybe Bekijk bericht
        Mijn laptop is aan vervanging toe.
        Maar ik ken onvoldoende over laptops ...Ik weet wel wat ik wil:
        Hij zou snel moeten zijn.
        Voldoende usb poorten.
        Graag met cd/dvd drive.
        Voldoende opslag 1TB
        Voor fotobewerking dienen.
        Nu en dan eens een spel op kunnen spelen, geen ultra snelle spelen
        En liefst een 17 inch scherm, mag iets zwaarder zijn in gewicht want hij heeft toch een min of meer vaste plaats.
        Wie kan al deze voor mij belangrijke onderdelen in één laptop terugvinden?
        Ik geraak er niet wijs uit
        Help is welkom :-)
        Ik zeg niet dat je daar per sé moet kopen, maar goede site om te zoeken en te vergelijken vind ik nog altijd Coolblue.
        Ga naar de zoek functie en typ daar in:

        Laptops met ingebouwde DVD speler

        Dan ga je nog precies 16 toestellen vinden.




        Een andere mogelijk is misschien Dell: daar kan je meestal zelf je laptop zowat samenstellen.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe laptop kopen.

          Bij Coolblue ben ik al op bezoek geweest. Ik kwam uit op een Lenovo Legion 5. Zonder Dvd speler :-( .
          Is Lenovo een goed merk voor laptops ? HP kwam er ook in voor in de door mij aangeduide vereisten. Ervaring mee?
          Ik zou niet weten hoe ik een Dell moet bestellen, samenstellen...

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe laptop kopen.

            Oorspronkelijk geplaatst door Maybe Bekijk bericht
            Bij Coolblue ben ik al op bezoek geweest. Ik kwam uit op een Lenovo Legion 5. Zonder Dvd speler :-( .
            Is Lenovo een goed merk voor laptops ? HP kwam er ook in voor in de door mij aangeduide vereisten. Ervaring mee?
            Ik zou niet weten hoe ik een Dell moet bestellen, samenstellen...
            Nu in geval van nood kan je er nog altijd een extern dvd spelertje aan hangen. Werkt perfect, maar het is natuurlijk netter als het allemaal in 1 toestel zit.
            Heb ooit eens een Lenovo gehad waar ik de dvd speler kon verwijderen en vervangen door een 2de harddisk. Was voor mij nuttiger toen.
            ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
            Si non, on devient bonbon
            Et les gens nous mangent !"

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe laptop kopen.

              Oorspronkelijk geplaatst door Maybe Bekijk bericht
              ...
              Ik zou niet weten hoe ik een Dell moet bestellen, samenstellen...
              Op de site van Dell
              Toch nog altijd een vergelijkingspunt.

              Er bestaan externe DVD-spelers.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe laptop kopen.

                Goed idee van dat extern dvdspelertje! Dat ik daar zelf niet op gekomen ben. Voor de paar keer dat ik dat nodig heb...Dank u
                Was je tevreden over Lenovo als laptop in het algemeen?

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe laptop kopen.

                  Ja zeker, wat ik er steeds leuk aan gevonden heb: het waren niet de lichtste laptops maar ze waren makkelijk open te schroeven om ram bij te steken of om HD te vervangen door ssd. Ik kocht steeds met HD en zwierde die er uit om ssd er in te steken. Als je dat zelf koopt is dat meestal veel goedkoper.
                  Externe DVD die ik heb is van Samsung.

                  76 euro voor eentje van ASUS, maar voor iets meer dan 100 heb je nu al zelfs een blu ray writer.
                  ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                  Si non, on devient bonbon
                  Et les gens nous mangent !"

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe laptop kopen.

                    Hartelijk dank voor uw antwoorden. Ik begin zicht te krijgen op wat ik wil kopen.
                    Echt goed dit forum en nog beter dat er mensen zijn die op deze niet al te slimme vragen een antwoord willen geven :-)
                    dank u!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe laptop kopen.

                      Voor fotobewerking is een IPS scherm (of een vergelijkbare technologie waardoor de kijkhoek veel groter wordt dan bij een goedkoper scherm) noodzakelijk, maar dat hebben de meeste laptops tegenwoordig wel (alleen de low-budget modellen hebben nog geen IPS scherm).
                      Verder is het te besteden budget belangrijk, doorgaans krijg je snellere componenten als je er meer geld aan kan (wil) uitgeven.
                      Een betere laptop is doorgaans meer "future proof", dat wil zeggen dat die die langer kan blijven gebruiken vooraleer die te traag wordt omdat je bijvoorbeeld ooit een camera koopt met meer pixeltjes.
                      Een SSD schijf van 1TB is handiger dan een schijf waar je maar net de nodige programma's op krijgt, de rest van de opslag doe je dan op externe schijven (vergeet de back-up daarbij niet, je hebt dus minstens twee externe schijven nodig om de bestanden te bewaren die je niet wil verliezen).
                      Voor fotobewerking kom je met 16GB Ram geheugen doorgaans wel toe, met een betere processor en grafische kaart gaan de bewerkingen sneller.

                      Ik weet niet of er nu nog veel laptops op de markt zijn met een verwisselbare accu, maar daarmee kan je op lange termijn besparen omdat het vervangen van zo'n accu een stuk goedkoper is dan bij een laptop met een vast ingebouwde accu.
                      Maar omdat laptops zo compact mogelijk moeten zijn (zo plat mogelijk) zetten ze er tegenwoordig liever platte lithium-polymeer cellen in, en niet iedereen kan die zelf vervangen zonder hier en daar een stuk plastiek af te breken.
                      http://barthuysmans.smugmug.com/
                      BD0338BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe laptop kopen.

                        De vroegere Thinkpads hadden verwisselbare accu’s. Ik weet echter niet of het nu nog zo is.
                        En ja, zéker niet besparen op een scherm, ook al voor je ogen zou ik het doen.
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe laptop kopen.

                          Kijk ook eens bij Alternate
                          Veel keuze en ik heb er pas nog een laptop gekocht.
                          Zelfs de verkoper was verbaast van de prijs van de laptop die ik op de site had gevonden
                          Niet alles is er goedkoop, maar je kan er wel koopjes doen of je laptop zelf samenstellen.

                          Een beetje zoeken en je vind er wel een koopje
                          nikon D90 Nikon7200 Nikkor 70-300 VRII Nikor18-140VR Tamron 18-270 VC Tamron 17-50/2.8 Tamron 70-200/2.8 Tamron 150-600 nikon sb700

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe laptop kopen.

                            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht

                            76 euro voor eentje van ASUS (DVD writer)
                            euh, is die van goud ? https://www.google.com/search?client...&q=externe+DVD
                            Last edited by nete; 28 december 2020, 23:47.
                            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe laptop kopen.

                              Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                              Ha ha, eentje van LG zal ook wel werken, maar ja....die is natuurlijk slechts van plastic

                              ( gemakkelijkhalve gewoon bij cb gezocht; ik witst niet dat deze ook goudsmid waren )
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X